Ryanair ja Osuuspankin Visa electron

(Luettu 13429 kertaa)

londi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #20 : 24.07.2007, 22:29:28 »
mulle ilmottivat sähköpostilla ettei visa electroneilla pysty maksamaan lentoja netissä kun asiaa heiltä tiedustelin tossa jotain kuukausi sitten...

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #21 : 25.07.2007, 01:43:55 »
Tässä ketjussa on nyt jo melko hyvin tullut esille, että maalaisten pankin electrooni ei ole sopiva kortti verkossa maksamiseen. Käyttäjien kannattaisi kirjoitella asiasta palautetta pankille. Luulisi, että sen intresseissä olisi saattaa asia kuntoon.

Sen rinnalla nopeampana ratkaisuna tarjoan lausetta: "Suomi on vapaa maa ja täällä saa itse päättää miltä pankilta palvelunsa ostaa." Useimmat ostavat palveluja, jotka toimivat. :)
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

wilu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 12.08.2007, 19:28:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Testailija"
Tässä ketjussa on nyt jo melko hyvin tullut esille, että maalaisten pankin electrooni ei ole sopiva kortti verkossa maksamiseen. Käyttäjien kannattaisi kirjoitella asiasta palautetta pankille. Luulisi, että sen intresseissä olisi saattaa asia kuntoon.

Sen rinnalla nopeampana ratkaisuna tarjoan lausetta: "Suomi on vapaa maa ja täällä saa itse päättää miltä pankilta palvelunsa ostaa." Useimmat ostavat palveluja, jotka toimivat. :)

Mikäs Osuuspankista nyt maalaisten pankin tekee? En kyllä tunne kyseisen laitoksen historiaa niin tarkasti, että voisin alkaa enempää pätemään, mutta kyllä minun mielestä kyseinen pulju kaupungeissakin samalla tapaa vaikuttaa...

Niin, maalais-Electronin vajaavaisuudesta on tullut kyllä kitistyä paikallisen konttorin tädeille, mutta vastauksena tuli, että asiasta päättää Luottokunta, eivät he. Tilin avausta Sampoon on tullut harkittua, mutta kun Electron-nettimaksuja joutuu sen verran harvoin suorittamaan ja Visa on tarpeen tullen lainattavissa eikä näissä OP:n palveluissa muuten ole ollut suurempaa valittamista, niin enpä ole jaksanut itse asialle mitään tehdä. Eli jatkakaamme valitusvirttä myös tulevaisuudessakin.  :twisted:

Tume

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 12.08.2007, 23:15:14 »

En jaksanut lukea tätä threadia edes vähää alusta, mutta viime joulukuussa onnistui Ryanairin lippujen osto Pieksämäen Seudun OP:n myöntämällä Electronilla ihan mallikkaasti.

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 13.08.2007, 23:44:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Tume"
En jaksanut lukea tätä threadia edes vähää alusta, mutta viime joulukuussa onnistui Ryanairin lippujen osto Pieksämäen Seudun OP:n myöntämällä Electronilla ihan mallikkaasti.

Olen tuossa edellä puhunut maalaisten pankista, en pankeista, joiden Electron toimii. Jos pankkisi ei ole "maalaisten pankki", niin miksiköhän olit lainannut tekstiäni kommenttisi pohjaksi?
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 13.08.2007, 23:51:56 »
Lainaus käyttäjältä: "wilu"
Mikäs Osuuspankista nyt maalaisten pankin tekee?

Olen nimittänyt yhteisellä nimellä "maalaisten pankki" kaikkia niitä pankkeja, joihin kaupungistumisen seurauksena tullut yhteiskunnan muutos ja tekninen kehitys on vielä jäänyt joiltakin osin tulematta. Mitään tiettyä pankkia en ole ko. joukkoon laittanut.

Kysymyksesi oli sinänsä hiukan turha, kun taisit jo vastata siihen itse.

Tume

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 14.08.2007, 15:22:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Tume"

Olen tuossa edellä puhunut maalaisten pankista, en pankeista, joiden Electron toimii. Jos pankkisi ei ole "maalaisten pankki", niin miksiköhän olit lainannut tekstiäni kommenttisi pohjaksi?

Tarkoitukseni oli sanoa ihan yleisellä tasolla että joidenkin Osuuspankkien Electronit toimivat Ryanairin kanssa asioidessa...

(ja onhan tuo PSOP aika maalaisten pankki  :) )

wilu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 14.08.2007, 15:56:16 »
Mikäs Osuuspankista nyt maalaisten pankin tekee?

Olen nimittänyt yhteisellä nimellä "maalaisten pankki" kaikkia niitä pankkeja, joihin kaupungistumisen seurauksena tullut yhteiskunnan muutos ja tekninen kehitys on vielä jäänyt joiltakin osin tulematta. Mitään tiettyä pankkia en ole ko. joukkoon laittanut.

Kysymyksesi oli sinänsä hiukan turha, kun taisit jo vastata siihen itse.

Luin kirjoituksesi useampaan otteeseen, enkä jostain syystä kyllä nyt ymmärtänyt, mitä ajoit takaa, joten yritetäänpä hiukan selventää ajatuksiani... Tämä "maalaisten pankki" on siis ennaltamäärittelemättömän pankin toimipiste, jonka asiakkaana olevan Visa Electron ei toimi nettimaksuissa? Ja tämä kortin toimimattomuus johtuu siitä, että kaupungistumisen seurauksena "maalaispankkien" eli konttoreiden, joiden asiakkaiden Visa Electron ei toimi asianmukaisesti, tekninen kehitys on jäänyt jälkeen?  :shock:

Kuten jo edellisessä postauksessani totesin, oma pankkini ei kuulemma kortin toimivuuteen pysty vaikuttamaan, vaan peliliikkeiden tulisi tulla Luottokunnan puolelta. Asiaan ei vaikuta, minkä paikkakunnan OP:n asiakkaana olen. Jostain hemmetin syystä OP:n korttiin ei ole samoja maksuominaisuuksia lisätty kuin vaikkapa Sampon. Itse kortin laatuunhan ei pitäisi mitenkään muutenkaan vaikuttaa millään tavalla se, onko tilini Helsingin, Inarin vai Turun OP:ssa, minkä takia en nyt ymmärrä tätä maalaisten pankki -teoriaa oikein tältäkään kantilta.

wilu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 14.08.2007, 16:08:50 »
Lainaus
(ja onhan tuo PSOP aika maalaisten pankki  :) )

Paikallisosuuspankkien ryhmän voin itsekin tunnustaa profiloituneeksi juuri pankiksi, jonka ymmärrän maalaisten pankiksi sanan varsinaisessa merkityksessään, mutta nyt en ole aivan varma, onko tämä kyseinen yhteenliittymä sidoksissa itse Osuuspankkiin...  :P

Alkaa tämä keskustelu yhden maksukortin ympärillä lähestyä pikku hiljaa jo sen verran syvällistä filosofiaa, että parempi ehkä vähitellen vetäytyä...  :P

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 14.08.2007, 21:04:52 »

Kuten jo edellisessä postauksessani totesin, oma pankkini ei kuulemma kortin toimivuuteen pysty vaikuttamaan, vaan peliliikkeiden tulisi tulla Luottokunnan puolelta.

Osuuspankkien maalaisuuteen en ota kantaa suuntaan enkä toiseen, mutta tuo kuulostaa kyllä aika puhtaalta BS:ltä.

Luottokunta vain yksi päivä päätti että pistetäänpäs Sammon ja Nordean kortteihin nettimaksuominaisuus, mutta jätetäänpäs se OP:lta pois: ja näin tapahtui. Vika on aina alihankkijassa tai kesätyöntekijässä.

Ja Finnair ei pysty vaikuttamaan reittiverkostonsa laajenemiseen, kas kun se on ihan ilmailuviranomaisista kiinni mihin saadaan lentää (ja lennonjohdosta sitten viimekädessä).
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

wilu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 14.08.2007, 21:35:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Kuten jo edellisessä postauksessani totesin, oma pankkini ei kuulemma kortin toimivuuteen pysty vaikuttamaan, vaan peliliikkeiden tulisi tulla Luottokunnan puolelta.

Osuuspankkien maalaisuuteen en ota kantaa suuntaan enkä toiseen, mutta tuo kuulostaa kyllä aika puhtaalta BS:ltä.

Luottokunta vain yksi päivä päätti että pistetäänpäs Sammon ja Nordean kortteihin nettimaksuominaisuus, mutta jätetäänpäs se OP:lta pois: ja näin tapahtui. Vika on aina alihankkijassa tai kesätyöntekijässä.

Ja Finnair ei pysty vaikuttamaan reittiverkostonsa laajenemiseen, kas kun se on ihan ilmailuviranomaisista kiinni mihin saadaan lentää (ja lennonjohdosta sitten viimekädessä).

Eihän tuo minustakaan kovin järkeenkäyvältä kuulosta, mutta näin minulle informoitiin ja olen tyytynyt nielemään selityksen semmoisenaan. Kuulemma asiasta on tullut enemmänkin palautetta, mutta kumma juttu, että OP ei sitten ole alkanut omasta puolestaan painostamaan Luottokuntaa tai mistäpä minä tiedän, vaikka olisikin, mutta ainakaan mitään ei ole tapahtunut. Tämä nyt on melko mielenkiintoinen soppa muutenkin, koska ymmärtääkseni kaikki Nordeankaan kortit eivät ole kaikissa tapauksissa toimineet ja toisaalta OP:n korteissa on ollut satunnaisia onnistuneita yrityksiä, kuten Tumen tapauksessa. Voisihan tässä joku hyvä päivä vielä ottaa puhelua ylemmille tahoille ja tiedustella asian laitaa oikein seikkaperäisesti, mutta jotenkin vain tuntuu, että tuskin vastassa olisi paikalliskonttorin tädin vastausta täydentävämpää selostusta. Ehkä joku Palliksen käyttäjistä on tarkemmin perillä näistä asioista ja tulee pelastamaan meidät näitten Electron-topikkien loppumattomasta suosta.  :P

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #31 : 15.08.2007, 16:53:26 »
Aletaan kerätä oikein virallista ja tilastoitua bongauspäiväkirjaa että millä firmalla, millä pankilla ja minkä värisellä electornilla mikäkin lento on saatu ostettua minäkin päivänä. Ehkä joku matemaatikko siitäkin sotkusta jonkin logiikan löytäisi... :S
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Nadalna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #32 : 23.02.2008, 08:23:48 »
Itse koitin tuossa maksaa op:n elctronilla siinä onnistumatta. Soitin osuuspankkiin ja  sanoivat vian olevan Ryanairin varmennuksissa, koska maksuyritykset kyllä näkyivät tilini tiedoissa :O

Noh, onneksi saatin "lainattua" visaa, mutta pisti hieman harmittamaan se extramaksu jonka se sillä ottaa.

Testailija

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 23.02.2008, 08:46:24 »
...hmmm, se on tullut jo aikaisemmin tässä ketjuissa ilmi, että valitettavasti Osuuspankin Electron ei ole mikään pallontallaajan kortti.

Onneksi tallaajia varten on olemassa Master Card, Visa, Diners Club ja toisten pankkien Electronit. Näin se vaan on.

Nadalna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #34 : 23.02.2008, 08:52:18 »
Onhan se tullut ilmi, mutta enimmäkseen niin, että vika on osuuspankissa, vai olenko missannut jotain? Viestin pointti oli kuitenkin se, että vika voi olla myös Ryanairissa.

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 23.02.2008, 10:11:33 »
Lainaus käyttäjältä: "raven"
Aletaan kerätä oikein virallista ja tilastoitua bongauspäiväkirjaa että millä firmalla, millä pankilla ja minkä värisellä electornilla mikäkin lento on saatu ostettua minäkin päivänä. Ehkä joku matemaatikko siitäkin sotkusta jonkin logiikan löytäisi... :S

Joo, tossa 19.2 onnistuin Sammon Visa Electronilla ostamaan Air Asiasta lippuja. Lippujen tulo s-postiin kesti muutamia tunteja mutta tuli kuiteskin jotta ei probleemaa.. Ja noihin tilastoihin ja muihin laskemisiin tarvitaan vissiin insinööri palliksia jotka voisi muutenkin tuoda hieman ryhtiä ja järjestelmällisyyttä.. :?
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

Sap

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #36 : 04.03.2008, 00:30:49 »
Juuri suoritettiin kaverin kanssa onnistunut maksusuoritus Ryanairille osuuspankin visa electronilla :)
Ekaksi ei  meinannut toimia, mutta toisella yrittämällä kyllä.
size=9]och det här är en resa
med en enkel biljett
som vi alla kommer göra
jag gör den på mitt eget sätt - BKO:Cigarett [/size]

Onna-no-Kata

• Vieras
« Vastaus #37 : 04.03.2008, 10:42:39 »
Osuuspankki on Landepankki.  8

(ettei mee ihan provoiluks niin lisättäköön, et mul on toiminu Sammon Velectron netis aina mis ylipäänsä Velectron on käyny. Nordeankin velectronini on toiminu, mut sitä oon vähemmän käyttäny.)

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #38 : 04.03.2008, 14:09:54 »
Alkaa vähän Onna-No-Katalla menemään offtopicin puolelle..

näkkileipä

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ryanair ja Osuuspankin Visa electron
« Vastaus #39 : 16.05.2008, 14:16:36 »
Onko kukaan koittanut varata lippuja hiljattain raiskilta OP:n VE kortilla? Kun muutenkin laajeni osuuspankin VE:n toimivuus Paypalin ja muihinkin nettimaksuihin niin olisi käynyt niin hyvä tuuri, että myös raiskin lennot pystyisi nykyään maksamaan op:n kortilla?