Tavallistuttaako? / Olen tänään arkipäiväinen, koska....

(Luettu 23566 kertaa)

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Tänään on ihan tavallinen päivä, ja minulla ihan tavallinen olo. Ei siis missään nimessä erityisen huono tai ketuttava fiilis. Ei tymmi:
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=2804

Eikä ole myöskään elämä tänään erityistä ruusuilla tanssimista, ei tunnu huippuonnelliselta:
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=2863&start=0

Tänään on ihan tavallinen päivä mun ihan tavallisessa elämässä!

Pesukone just pysähtyi ja ripustin koneellisen pyykkiä kuivumaan. Päivällä oli työpäivä. Kohta varmaankin katson vähän tv:tä ja luen muutamaa matkaopasta. Sitten nukkumaan.

Tavalliset päivät kunniaan! Tavallinen arkipäiväisyys arvoonsa!
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1 : 04.04.2007, 20:45:58 »
Hyvin sanottu. Jos oppii arvostamaan juuri noita tavallisia paivia, joista elama koostuu, suurimmalta osalta, niin silloin osaa olla onnellinen.
Tasainen on valilla ihan hyva.

Mullakin aivan tuiki tavallinen paiva puolessa valissa. Not bad, not bad at all.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.04.2007, 21:00:31 »
Paistoin takassa tavallista suomalaista grillimakkaraa, jota syötiin riisin ja salaatin kera, unohtamatta sinappia. Join sen kanssa vettä, vaikka olutta teki mieli, kaapissa olisi ollut Karjala-mäyräkoira, Prisman tarjouksesta.

Päivällä olin käynyt juniorin kanssa ulkona ja harrastanut omakotiasujan kevätpuuhia.

Tavallisen tavallinen päivä - mitä nyt sain viimein ikälopun perhefarmarin korjaamolta kotiin, lasku oli järkyttävä (= viikon Rooman matka kahdelle :cry: ), mutta oli remonttikin iso.

Tämä ketju on kiva erikoisuus näin kertakirjoitukselle, mutta pitemmän päälle voisi aiheuttaa lukijoille tylsyyskohtauksia.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #3 : 04.04.2007, 22:20:37 »
mulla on tänään ikivanha mukavaksi kulunut riepua muistuttava college päällä, katoin just Greyn anatomian (jostain syystä tykkään sairaalasarjoista, mutta inhoan lääkäreitä ja sairaaloita muuten [paitsi hampislääkäreitä  :D ]) ja menen kohta saunaan, jonka viemäriritilästä siivosin hirveän hajuista hiusmönjää  :shock:  päivemmällä.

Niinkuin alan_mies totesi, ei kovin mielenkiintoista pitkällä tähtäimellä tämä arkielämä...
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Rozsa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.04.2007, 23:07:39 »
Tavallinen, ihan kiva päivä, vielä tavallisempi ilta... Kotona ollessa illalla on niin helppo vain avata televisio ja katsella sitä. Yhdeksältä alkavat sarjat tulee ihan parhaaseen aikaan ja Greyn anatomia on kyllä hyvä.

Shepherd

• Vieras
« Vastaus #5 : 04.04.2007, 23:18:19 »
Olen tänään tavallinen, koska olen kulkenut koko päivän college-housuissa ja rumassa, liian isossa t-paidassa. Olen selaillut netissä ja katsonut salkkarit. Lisäksi kävin lenkillä ja nyt selailen lisää.
Liiankin tavallinen päivä :D

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.04.2007, 23:26:08 »
Mun arkipäivä puolestaan on juuri tätä, että teen mitä tahansa vältelläkseni opiskelua... tuossa ois vielä parikymmenstä sivua luettavaa Kiinassa ja Japanissa harjoitettavasta sananvapauden rajoittamisesta / median sensuroinnista ja sitten siitä pitäisi tekaista parin sivun "essee". Aikaa on vielä noin kuusi tuntia ennen kuin kaverit kaartaa pihaan ja lähdetään kohti pohjoista pääsiäisen viettoon.

Muuten kuin Palliksissa roikkuen, päivä on kulunut pyykkiä viikaten, tiskaten ja kahden viikon posteja kahlatessa. Ja kävinhän minä kaupassa hakemassa evästä huomisen roadtripille ja totta kai opiskeluporkkanan eli suklaata, jonka tosin söin jo ja essee on yhä aloittamatta.

Tosin en ole kyllä ehkä ihan vielä kiinni arjessa, kaksi viikkoa Kanarialla pehmentää aivot  :shock: Ja nyt vielä päälle viikon pääsiäisloma; sitten onkin jo kohta tenttiviikko. Siitä tulee jännittävää.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #7 : 05.04.2007, 02:45:35 »
Tavallinen paiva siina mielessa, etta herasin jalleen kaverin luota, kiiruhdin vasyneena pitkin heraavia Dublinin katuja, kavin ottamassa kuvia, matkustin tutulla bussilla tuttuja maisemia pitkin tuttuun kotiin. Join puoli lasillista irish creamia ja nyt aion kayda nukkumaan. Huomenna onkin sitten uusi paiva...

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 05.04.2007, 06:28:47 »
Heräsin juuri äsken ja nyt odottelen, että kahvi valmistuisi. Ilman aamuista Pauligin Presidentti-annosta elämä olisi huomattavasti tylsempää. Kahvin lisänä vähän ruisleipää, jonka päällä juusto/kinkku/kurkku-variaatioita. Aamun täydentää Helsingin Sanomat -julkaisun ahmiminen.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 05.04.2007, 10:45:52 »
Tämä ketju pitää museoida, kun se saavuttaa 50 sivun rajan. Kooste edistyksellisten, jonkun verran keskitasoa koulutetumpien ja boheemimpien nuorten aikuisten arjesta 2000-luvulla. Siksipä kirjoitan vielä kerran.

Heräsin. Keitin aamukahvia, Juhla-Mokkaa 6 mitallista. hain sanomalehdet, Hesari tulee yhä ilmaiseksi. Kolme paahtoleipää päällystin juustolla ja kinkulla. Aamun mieleenjääneet uutiset; Keskisuomalainen kertoi kakalla käymisestä sivun verran, Hesari matkaopaspalveluista gay-kansalle. Koska olen vapaalla, taidan lähteä kohta kirjastoon ja hakea kaupasta ruokatäydennystä, toivottavasti ulkona ujeltava tuuli rauhoittuu.

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 05.04.2007, 10:48:12 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Tämä ketju pitää museoida, kun se saavuttaa 50 sivun rajan. Kooste edistyksellisten, jonkun verran keskitasoa koulutetumpien ja boheemimpien nuorten aikuisten arjesta 2000-luvulla. Siksipä kirjoitan vielä kerran :)

Mielestäni tästä saa hyvän vastineen ylipäätään noille tunteiden vuoristoradan ääripäille. Nyt voi joka päivä kirjoittaa omasta elämästään tänne foorumille... Hyville ja huonoille hetkille on oma ketjunsa, ja tavalliselle tallaamiselle omansa.

Ja oma ehdotukseni on, että tässä ketjussa ei saa käyttää hymiöitä. Ne kun kaikki osoittavat jonkinlaisia tunteita. Todellisessa arkipäiväisessä elämässä ei paljon hymyä tai itkua näy.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 05.04.2007, 11:01:49 »
Lainaus käyttäjältä: "hani"
Ja oma ehdotukseni on, että tässä ketjussa ei saa käyttää hymiöitä. Ne kun kaikki osoittavat jonkinlaisia tunteita. Todellisessa arkipäiväisessä elämässä ei paljon hymyä tai itkua näy.

Mikäs siinä - mutta ihmiset ovat erilaisia. En nyt juurikaan itkeskele, mutta hymyilen, virnuilen, pyörittelen silmiä päässä, järkytyn, nauran ja kurtistelen kulmiani varsin usein.

Mutta se on totta, että itsekin käytän hymiöitä välillä liikaa. Ne poistamalla saadaan kaurismäkeläisen arkipäiväinen ketju aikaan. Esitän, että käytetään myös lyhyitä ja niukasti adjektiivejä sisältäviä lauseita sekä pidetään viestit lyhyinä.

Katson vielä toisen foorumin. Pukeudun lämpimästi, tuultapitävästi. Lähden ulos, kävellen.

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 05.04.2007, 11:23:37 »
Ne poistamalla saadaan kaurismäkeläisen arkipäiväinen ketju aikaan. Esitän, että käytetään myös lyhyitä ja niukasti adjektiivejä sisältäviä lauseita sekä pidetään viestit lyhyinä.

Pointtini siis tuli selväksi. Itselläsikin on erinomainen ajatus. Kannatan.

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 05.04.2007, 11:47:20 »
Vähän pyykkiä pesin aamulla, nyt on vaatteet kuivumassa.

Seuraavaks Malmille ostamaan pari uutta rinkulaa auton alle.

Sitten pitäisikin jo päättää jäädäkkö pääsiäiseksi Helsinkiin ryyppäämään vai mennäkkö mökille...

Pienen elämäni suuret valinnat.

Sale

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 05.04.2007, 11:52:02 »
Tämä viikko on ollut erityisen tavallinen, sillä erotuksella että tyttöystävä on matkoilla, joten olen yksin. Ja eikä tämä päivä varmasti tule olemaan yhtään erilainen. Herään kello 9.30. Juon lasin tuoremehua, menen alakertaan kahvilaan aamuteelle, ja tsekkaan sähköpostin (kun omaa nettiyhteyttä ei vaan saa), kävelen kahden korttelin päähän loistavale Sandwich standille (Bohemian Bagel) ja tilaan kuuman siiderin ja Turkey and Swiss sandwichin. Kävelen takaisin kotiin, istun tietokoneeni ääreen ja editoin leensä 5 tuntia erilaisia video projekteja. Työpäivän päätteeksi Syön myöhäisen lounaan ja menen kaverien kanssa vaikka bisselle. Illalla luen tai katson elokuvan. Nukkumaan kello 12.

Nti Linnunrata

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 05.04.2007, 12:44:36 »
Mun fiilis on tänään erittäin arkinen. Me saatiin eilen töissä yks vuoden kuudesta projektista finaaliin, ja vastoin kaikkia odotuksia päivä venyi vain 14-tuntiseksi... Tänään oisin iloinen siitä, että lähden parin tunnin päästä pohjoista kohti ja tapaan ekat kaverit jo junassa. Ja oisin äärimmäisen otettu siitä pienestä tarhalapsesta, joka mun ohi kävellessä kailotti "kamalan nätti" (hih). Oisin myös innoissani siitä deitistä, joka vihdoin otti yhetyttä. Vaan en jaksa, vellon vaan tasasen harmaissa fiiliksissä ja aamupalaksikin söin kaurapuuroa, kun muuta ei ollut.
Light travels faster than sound. That's why some people seem bright just before they open their mouth.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 05.04.2007, 14:12:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Nti Linnunrata"
...ja aamupalaksikin söin kaurapuuroa, kun muuta ei ollut.

Tästä on hyvä jatkaa, minä söin juuri lounaaksi kaurapuuroa (Elovena) ja 50 sentillä lähikaupasta ostettua ruisleipää. Jälkiruuaksi kahvia ja lakritsijäätelöä, jota löytyi pakastimen perältä pieni kimpale.

Kohta repäisen itseni irti netistä ja käyn pitkästä aikaa pesemässä auton, kuraisen, hiekkapölyisen. Tai jatkan pohtimista, olisiko varaa piipahtaa Tallinnassa yön yli reissu.

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 05.04.2007, 14:42:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Nti Linnunrata"
...ja aamupalaksikin söin kaurapuuroa, kun muuta ei ollut.

Tästä on hyvä jatkaa, minä söin juuri lounaaksi kaurapuuroa (Elovena) ja 50 sentillä lähikaupasta ostettua ruisleipää. Jälkiruuaksi kahvia ja lakritsijäätelöä, jota löytyi pakastimen perältä pieni kimpale.

Oma lounaani oli tänään McDonald´s-tyyppinen kuuden nugetin ateria, jossa juomavalintana Sprite Zero.

Iltapäiväkahvina taas Pauligin Presidenttiä työpaikan kahvihuoneessa.

Töissä on tullut saatua aikaiseksi seuraavaa: työhuoneen paperikasojen purkamista, kahvihuoneen uudelleenjärjestely, henkevä keskustelu työkaverin kanssa, sähköpostin perkaamista.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 06.04.2007, 11:27:00 »
Tavallistakin tavallisempi lomapäivä: nukuin vähän pidempään kuin arkiaamuina, kömmin sängystä päälläni jostain postimyynnistä ilmaisena kaupanpäällisenä tullut yöpaita, vedin jalkaani vyötäröltä löystyneet olohousut ja villasukat, painelin keittiöön. Nautin aamupalaksi pari palaa mummun leipomaa kakkoa sekä maustamatonta jugurttia kera pakasteesta kaivamieni vadelmien.
   Nyt olen kunnolla jalkeilla: olen vaihtanut päälleni "viralliset" olovaatteet (kuluneet collegehousut ja väljä t-paita), pesaissut naamani ja hampaani.

Olotilani on miellyttävän raukea ja laiska: mukavaa, kun ei tarvitse tehdä mitään jännää ja hienoa. Saa vain olla arkisesti.

Tämä on muuten hieno ketju. Pitänee arkistoida, jotta saa vuosikymmenin päästä ihmetellä ja hymyillä menneen ajan arkitouhuille. (hymyilee)

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
« Vastaus #19 : 06.04.2007, 18:26:38 »
Tänään on ollut niin arkipäiväinen päivä, etten moista edes muista, vaikka onkin pyhä. Aamulla vähän siivoamista, sitten anoppilaan syömään kanaa, kotiin takaisin ja "ahkeraa" opinnäytetyön tekemistä.

Nyt ajattelin tehdä saavillisen popcorneja ja syödä niitä ja katsella pian alkavaa Idolssin finaalia.

Mutta tälläinen tavallinen vapaapäivä saa tälläisen aktiivisen ihmisen ihan hämilleen. On ollut aika tuskainen päivä, sillä en minä osaa pitää vapaapäiviä!