Tavallistuttaako? / Olen tänään arkipäiväinen, koska....

(Luettu 18570 kertaa)

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #20 : 06.04.2007, 18:43:04 »
Lainaus
Todellisessa arkipäiväisessä elämässä ei paljon hymyä tai itkua näy.

Ensinnäkin ihanan ketjun hani aloitit! :) Hymiö on minulle kuitenkin arkipäivää. Minä olen arkisesti tunteellinen. Yhtenä hetkenä itkettää surusta, toisena kauneudesta. Tänäänkin oli niin arkinen arkipäivä kun olla voi; heräsin viideltä töihin. Siihen aikaan oli aamusta niin tunnelmallisen kirpeää ja pikkaisen kevyttä luntakin leijaili puiden seassa, etten voinut olla hymyilemättä, kun vielä kaunista musiikkiakin soi korvilla. Tallustin töihin ja höpötin hetken vuoroa vaihtavan kaverin kanssa. Selasin pari tuntia nettiä ihan huvikseni ja haukkasin raitista ilmaa aina välillä kierroksilla. Keskipäivällä avasin urheana espanjan kirjani ja luin espanjaa koko päivän esseetä väsäten. Nyt tapan aikaa koneella viimeiset minuutit, pian pääsen kotiin tämän ah-niin-rankan työpäivän (pyhävuorot on aina tällaisia) jälkeen, jossa aion ehkä pelata hetken pleikkaria, pestä koneellisen pyykkiä ja sitten kirjoitella muuten vaan yömyöhään kunnes painun nukkumaan. Aamulla tulee yövuorosta mussukka kotiin, eli saan vaihteeksi nauttia yksin valvomisesta ajatusteni ja musiikin parissa.

Arkeen kuuluu mielestäni se, että välillä pikkuhauva saa hymyilemään ja ystävän kaunis sana koskettaa. Arkeen kuuluu se, että jossain vaiheessa väsyttää ja välillä surettaa jokin arkinen asia, kuten surullinen uutinen lehdessä tai ystävän huono onni. Arki on siksi juuri ihanaa. Sen ilot ja surut ovat kaikesta huolimatta arkipäiväisiä; tiedän että ne tulevat ja menevät, erotan arjen pahoista ja riemastuttavista hetkistä. Jokaisen uuden päivän tavoitteeni on kuitenkin löytää edes yksi asia joka saa tuntemaan. Muuten päivä on ollut minulle hukkaa. Edes yksi kappale joka saa itkemään tai yksi juoksulenkki joka saa kehon sykkimään lapsenmielisestä innosta. Sellaiset pienet tunteet antavat elämälle arvon.

Todellisessa arkielämässä juuri näkyy hymyä ja itkua. :)
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.04.2007, 16:24:22 »
Auton kevätkunnostus: pesu perinteisesti käsin ja renkaiden vaihtaminen kesäisiin. Miellyttävästi pienessä lumisateessa.

Niin, kyllähän tunteet arkeenkin mahtuu. Paitsi kaurismäkeläisessä jäyhälässä. Sillehän tuossa yritettiin irvailla.

Arkea elämme suurimman osan päivistä, ja ainakaan minä en koe niitä suuria tympimiskohtauksia tai onnellisuustuokioita ihan niin usein kuin tallaan sitä tavallista arkea. Enkä missään nimessä ole onneton, vaan ehkä peruspositiivinen ja onnellinen. Joten eiköhän se arki ole lähtökohtaisesti kaunis ja hieno asia kuitenkin. En vain osaa pukea sitä BlueZ:n kaltaisesti kauniiksi sanoiksi :)
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.04.2007, 21:36:09 »
Lainaus käyttäjältä: "hani"
Arkea elämme suurimman osan päivistä, ja ainakaan minä en koe niitä suuria tympimiskohtauksia tai onnellisuustuokioita ihan niin usein kuin tallaan sitä tavallista arkea.

Me ollaan niin erilaisia.. mulla ei taida oikeastaan olla asiaa tähän ketjuun, kun likimain aina kuohuttaa joku asia. Esimerkiksi tällainen maailman tavallisin sukulointipäivä tuntuu niin kovin eksoottiselta, kun olen ensi kertaa Miehen matkassa näissä paikoissa. Ikinä oo sudokujen tekeminen tuntunut näin kivalta (mitä nyt viime viikkoina jonkun kerran..).
Siis anteeksi OT.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 07.04.2007, 21:53:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Arkea elämme suurimman osan päivistä, ja ainakaan minä en koe niitä suuria tympimiskohtauksia tai onnellisuustuokioita ihan niin usein kuin tallaan sitä tavallista arkea.

Me ollaan niin erilaisia.. mulla ei taida oikeastaan olla asiaa tähän ketjuun, kun likimain aina kuohuttaa joku asia.

Kurjaahan se olisi, jos olisimme kaikki samanlaisia... Eläköön se "pieni" ero :P

Esimerkiksi tällainen maailman tavallisin sukulointipäivä tuntuu niin kovin eksoottiselta, kun olen ensi kertaa Miehen matkassa näissä paikoissa.

Anteeksi nyt kaikki modet tämä OT, mutta alkaa pikkuhiljaa kaivata tänne Asian vierestä -sektorille sitä pallisten omaa juorupalstaa  :roll:

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #24 : 08.04.2007, 16:19:11 »
Suorastaan nautin tämänpäiväisestä arkisuudesta, kun saa tehdä arkipäiväisiä askareita ihan rauhassa eikä tarvitse sitten pyhien loputtua hosottaa työpäivän jälkeen mitään  :)  Imurointia, pyykinpesua, ruuanlaittoa, siinähän sitä. Ja palliksilla surffailu kuuluu myös tavalliseen arkeen  :P Jännää miten näistä tavallisista kotitöistäkin voi nauttia niin paljon kun saa tehdä rauhassa  :D
 All work and no play makes Jack a dull boy -

Nti Linnunrata

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 28.05.2007, 11:12:09 »
Töissä. Hiukan väsyttää, kun takana on astetta rankempi viikko: esimerkiksi lauantaina hippaamaan, aamulla kuudelta nukkumaan ja puolelta päivin Naisten kympille. Illalla tunsin, syystä tai toisesta, että oon osa Herttakuningattaren korttiarmeijaa... mut nyt ei mielikuvitus lennä, ei soi torvet. Millään elämän osa-alueella ei etene yhtään mikään, mutta eipä tässä oo takapakkiakaan tullut.  :|  Päivän kohokohta: kaveri on luvannut tuoda illalla kinuskikakkua. Päivän takaisku: työpaikan kahvikone ei toiminut aamulla.

(On tää hieno ketju.)
Light travels faster than sound. That's why some people seem bright just before they open their mouth.

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 28.05.2007, 20:25:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Nti Linnunrata"
Päivän kohokohta: kaveri on luvannut tuoda illalla kinuskikakkua. Päivän takaisku: työpaikan kahvikone ei toiminut aamulla.

Hmmm. Jos kahvikone ei toimi aamulla, mutta kinuskikakkua saa vasta illalla... Päivä kuulostaisi minun mittareillani katastrofilta, kunnes illalla se suorastaan rävähtää loistoonsa... Joten en ehkä osaisi laittaa päivää tasapainoisten joukkoon, mutta voihan sen niinkin ajatella :)

Mun työpaikallani ei valitettavasti ole kahvikonetta, joka voisi olla rikki. Täytyy laittaa ostoslistalle. Se nykyinen Moccamaster tekee kyllä suodatinkahviksi hyvää kahvia, mutta latte päivässä tekisi terää.

cariad

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 28.05.2007, 20:58:40 »
Heräsin klo 6:45. Ensimmäinen vartti meni heräämiseen. Menin bussilla töihin, yhtä matkaa opiskelukaverini kanssa. Aamupuuron söin vasta töissä, se maksaa 0,60 euroa. Aamupäivän luin meilejä ja tein kaikkea pientä sälää, iltapäivän opetin juttuja meidän kesäharjoittelijalle. Työkaveri oli tuonut töihin suklaata, kiva.

Töistä tulin taas bussilla keskustaan. Satoi vettä, niin ei voinut kävelläkään. Kävin ruokakaupassa ja ostin pasta-aineet. Kotona viimeistelin paria käännöstä ja lähetin ne tilaajalleen. Otin suihkun ja tein pastaa. Juttelin samalla kämppiksen kanssa. Luin meilini ja kauhistelin pallontallaajista boliviassa kuolleiden matkaajien kohtaloa.

Koska poikaystävää ei tänään tunnu saavan puhelimen päähän, taidan lukea kirjaa. Joko yhtä Anna Gavaldaa tai matkakirjaa, joka kertoo liftaamisesta maailman ympäri. Illemmalla voisi katsoa Sinkkuelämää ennen kuin menee nukkumaan. Vaikka se onkin jo nähty.

annupas

• Vieras
« Vastaus #28 : 28.05.2007, 20:58:42 »
Tänään päiväni oli arkisista arkisin.
Jouduin heräämään normaalia aiemmin koska en jaksanut pestä hiuksiani illalla vaikka olin niin suunnitellut. Tosin tämänkin tarkoittaa sitä että herään vasta klo 8.00, koska teen tutkimustyötä (vapaaehtoisena), saan yleensä päättää monelta menen työpaikalle. Työmatkani sujuu hyvin, menopaluu alle 3 tuntia julkisilla.
Töissä saan selville ettei kollegani toiselta osastolta ole tuonut tietoja joita oli luvannut ja jotka tarvitsemme 2 päivän sisällä, ei hätää, huomenna ovat valmiina...
Odotan pääsykoetta jotta voisin aloittaa erikoistumisen sairaalalla, pääsykoepäivä on selvillä, kukaan ei vain edelleenkään tiedä milloin työt alkaa mikäli minut hyväksytään. Kukaan ei myöskään tiedä paljon palkka on, kun parastaikaa laativat uutta työsopimusta. En myöskään tiedä maksetaanko minulle palkkaa siitä hetkestä kun aloitan työt eli tässä tapauksessa myöhemmin syksyllä lukuvuoden alussa vai palkkaavatko minut heti eli palkkaa maksettaisiin takautuvasti tältä vuodelta, niinkuin käytäntö yleensä on. Kukaan ei myöskään tietenkään tiedä milloin k.o asiat selviävät. Enkä oikeastaan jaksa edes välittää, 10 v Italiassa opettaa ettei pikkuasioista kannata hermostua.

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #29 : 30.05.2007, 00:14:19 »
Huono rutiinien sietokyky. Arki usein tympii. Mutta tahmeasti. Ei suuria tunteita.

Ylös seitsemän maissa. Murukahvia ja paahtoleipä keittiössä. Kapitalistiriistäjän tyydyttämistä. 10,5 tuntia myöhemmin olen vapaampi. Kattoontuijottelua sängyllä. Pesen kuontalon. Se ei kuiva. Ilma on aina kosteaa. Katselen Anthony Bourdainia. Juon teetä. Räävin jääkaapista jotain mitä sattuu olemaan. Kauppaan en viitsi mennä. Tänäänkin olen näpytellyt yli sen 10 tuntia. Tuleeko netistä aivosyöpä. Jännetupintulehdus. Keskittymishäiriö. Mitä teimme ennen tietokoneaikaa. Paitsi leikimme My Little Ponyilla.

On niin toisteista. Tänään on eilinen. Olemme kaikki jo kuolleita. Äitimme leikkii viereisessä huoneessa puupalikoilla. Huomenna on viime vuosi.

Nti Linnunrata

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 12.06.2007, 09:21:43 »
Matka Venäjälle poikii päivän saikkua. Eilen vielä meni hyvin, mut tänään on ääni pois ja kamalat fiilikset mahassa. Tietty. Silti ei pahemmin nypi, ainakaan vielä, koska mulla on koko joukko pikku asioita, jotka pitäs hoitaa täällä kotona. Jos menee seinääntuijotteluksi koko päivä, niin tympimisketjussa tavataan.

Nyt keitän kahvit.
Light travels faster than sound. That's why some people seem bright just before they open their mouth.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 10.07.2007, 15:20:01 »
Nyt on jotenkin nuupahtanut ja tylsä olo. Ei huvittaisi lähteä pyöräilemäänkään, vaikka aurinko pilkistää pilven raosta. Konttorirottailu latistaa ihmisen!

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 10.07.2007, 15:48:30 »
Tämä sää latistaa ihmisen! En enää edes jaksa muistaa kuinka monta päivää putkeen on ollut pilvistä... haluan auringon takaisin! Pitäisi käydä palauttamassa Rooma- ja Firenze-oppaat kirjastoon mutta tällä säällä ei tee mieli ulos, alkaa kuitenkin satamaan kohta.

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 10.07.2007, 16:28:23 »
...koska pudistelin matot oikein tuolla puisteluparvekkeella. Viime kerrasta on jo varmaan vuosi ja matot ehtineet tuulettua siinä välissä yhdellä muuttomatkallakin.
Sääli naapurin mattoja jotka sattuivat tuulettumaan  :?  siinä parvekkeella samaan lakisääteiseen aikaan. (Sillä taloyhtiön sana on laki!)
walk on

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 10.07.2007, 17:55:30 »
Makasin pitkaan valveilla. Tyonsin nenani ulos avoimesta ikkunasta, kuuntelin ja tunnustelin tulevaa paivaa. Oli hiljaista. Pieni tuulenvire heilutti verhoja - aikainen aamu kaukana kotona.
Nukahdin vasta seitsemalta tuttuun ilmastointilaitteen huminaan. Tunsin kylman ilman liehuvan jalkojeni ymparilla, mutta en jaksanut valittaa. Suljin silmani ja nukahdin.

Sekunnilta tuntuvan hetken kuluttua tunsin lampoisen kaden niskassani. - Unta, ajattelin.
Lampoinen kasi kosketti uudestaan. Avasin vasymyksesta punertavat ja kipeat silmani ja nain ylapuolellani tutut kasvot.
Kello oli kahdeksan ja kultani herattamassa minua. Oli aika aloittaa uusi paiva, joka tulisi olemaan tasmallaan samanlainen, kuin kaikki aikaisemmatkin paivat; Raukea, hiljainen ja niin ihanan arkinen.

Kulutin aamuni vasymyksen sekaisissa tunnelmissa. Makasin sangyssa peittoon hautautuneena, ajatuksissani ja simpsoneita katsellen. Aanta en tietenkaan pitanyt TV:ssa - enhan muutenkaan tasta kielesta mitaan ymmartanyt. Halusin kylla.

Tulikuuma suihku karisti uupumuksen. Vesipisarat ja valkea shampoo kirvelivat iholla - olinhan vasta eilen itseni polttanut auringossa. Loysin kylpparista puhtaan pyyhkeen, joka sai mieleni hymyilemaan. Puin paalleni kosteudesta nihkeat farkut, seka punertavan topin. Olin valmis, olin hereilla.

Lounaaksi maittava kinkku-juusto-pizza seka lasillinen vetta. Kaiken kruunasi tavalliseen tapaan jaatelotuutti.
Nyt olen vain istunut. TV on paalla, mutta en ymmarra. Mietin huomista. Paivaa, joka lopettaa taman ihanan arjen ja palauttaa minut toisenlaiseen arkeen.
Lupasin itselleni, en aio itkea. Mieli tekisi, mutta olen vahva.

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #35 : 10.07.2007, 20:50:01 »
arkipaivaisyytta : uusi tyo jossa viihdyn ... aluksi liikun bussilla ennen kuin viitsin hankkia autoa .. siita kun olen tarvinnut kayttaa busseja tai julkista liikennetta paivittain on jo aikaa.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 15.07.2007, 15:02:35 »
On ehkä vähän harmaata, mutta en aio antaa sen haitata. Lähden shoppailemaan seuraavan matkakohteen karttaa ja opaskirjaa...

Eilen oli kiva miitti, eikä edes väsytä (kun tajusi lähteä ajoissa kotiin).

Silti on jotenkin raukea rauhallinen olo. Sellainen tavallistakin tavallisempi sunnuntai kesäloman puolivälissä. Täytyy varmaan ensimmäiseksi keittää kuitenkin kupillinen kahvia ja jatkaa sitten rentoa sunnuntai-iltapäiväilyä.

Onneksi elämässä on myös rauhaa ja rakkautta. Ja Groove FM.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 16.07.2007, 14:09:31 »
^^
OT
Mitä, hanin viesti, jossa ei ole yhtään hymiötä??!!

Onpas sulla ollut vaihteeksi tylsä päivä. Toivottavasti tänään on jo iloisempi mieli, tulevan reissun odotuksessa?!

hani

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 16.07.2007, 14:24:29 »
Mitä, hanin viesti, jossa ei ole yhtään hymiötä??!!

Onpas sulla ollut vaihteeksi tylsä päivä. Toivottavasti tänään on jo iloisempi mieli, tulevan reissun odotuksessa?!

Joo :) Eilinen oli ennenkaikkea rauhallinen päivä! Ei siis tylsä...

Köpiksen matkaopasta ja karttaa selaillessa tunnelmat toki nousivat iltaa kohden :) :)

Täytyy varmaankin jatkaa kohta tuohon onnellisuus-ketjuun, kun ei tätä kohta enää kehtaa tähän ketjuun OT:ksi kirjoitella... Mutta eilisestä rauhallisuudesta syytän aamusta asti kuuntelemaani Groove FM -kanavaa ;)

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 16.07.2007, 14:32:10 »
Mutta eilisestä rauhallisuudesta syytän aamusta asti kuuntelemaani Groove FM -kanavaa ;)

Groove tekee ihmiselle hyvää. Automatkatkin on olleet paljon kivempia, kun olen aina Helsingin seudulla muistuttanut, että groovekin on olemassa..