Mistä löydätte ajan ja rahan matkusteluun?

(Luettu 109770 kertaa)

Blanche-Neige

• Vieras
« Vastaus #80 : 01.02.2007, 19:18:23 »
Minäkin ihmettelen, miten opiskelijoilla on varaa reissata niin paljon (vaihtoa ja harjoittelua ei lasketa). Ehkä olisi tosiaan pitänyt asua solussa, mutta ajatuskin hirvittää (kokemusta on). Pianokin saattaa jakaa asukkaiden mielipiteitä... :)

Joka kesä on ollut pakko työskennellä, muuten koittaa hätä syksyn ja talven tullen. Harkinnassa oli alivuokralaisen etsiminen kesäksi, mutta jälleen...millä maksaisin elämisen sitten kun tulen takaisin, jos en ole käynyt töissä? Olen hakenut kesätöitä ulkomailtakin, muttei ole tärpännyt.

Nyt tilanne on sikäli parempi, että asun avoliitossa. Toisaalta, onko oikein jättää toinen maksamaan täysiä kuluja esim. puoleksi vuodeksi? :roll: Jos haluamme yhdessä lähteä, se on töiden takia mahdollista vain viikon-kahden verran vuodessa. Jousto on aika harvassa työssä mahdollista. Se on joko tai. Meistä kummastakin on järkevämpää pitää kiinni hyvästä työpaikasta, sillä ne ovat lopulta aika harvassa.

Eiköhän se ole niin, että aina on jotain esteitä. Kai se on asenteestakin kiinni. Minulla painaa taustalla myös se, että haluaisin  kovasti jo valmistua. Ja se, että sinkkuna olisi ollut helpompi lähteä, vaikkain taloudellisesti se olisi ollut vaikeampaa. En myöskään pysty luopumaan esim. hyvästä ruuasta viineineen... :)

Ehkä minun kohtalonani on jäädä ikuiseksi kahden viikon matkalaiseksi, sillä olen omilla valinnoillani itseni siihen ajanut. Arvostan niitä, jotka pystyvät jättämään kaiken taakseen, pelkäämättä lainkaan miten pärjäävät taloudellisesti ja henkisesti. Minulle taitaa turvallisuuden tunne olla vähän liian tärkeä... :)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #81 : 01.02.2007, 22:24:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Blanche-Neige"
Ehkä minun kohtalonani on jäädä ikuiseksi kahden viikon matkalaiseksi, sillä olen omilla valinnoillani itseni siihen ajanut. Arvostan niitä, jotka pystyvät jättämään kaiken taakseen, pelkäämättä lainkaan miten pärjäävät taloudellisesti ja henkisesti. Minulle taitaa turvallisuuden tunne olla vähän liian tärkeä... :)

Aika korjaa ongelman, valmistumisen jälkeen sitten joskus vakituisesta työpaikasta voi pystyä irrottautumaan jopa neljäksi viikoksi, jos ottaa loman sesongin ulkopuolella. Näin on meidän perheessä tehty aina, ja molempien työkaverit on tykänneet, kun ollaan aina heinäkuussa töissä muiden halutessa lomalle.

Silloin on talouspuolikin kunnossa, mutta sitä voi tehokkaasti heikentää ostamalla kalliin asunnon tai varsinkin ryhtymällä rakentamaan taloa.

Jarkko76

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #82 : 02.02.2007, 03:49:46 »
Itsella oli ensimmaista kertaa mahdollisuus lahtea reissuun vahan pidemmaksi aikaa, kun tuli 10v tyossaoloa tayteen ja mahdollisuus vuorotteluvapaaseen. Se on erittain hyva keino saada vapaata toista jopa 12kk, mutta toki asiasta pitaa sopia tyonantajan kanssa. Olen reissussa parasta aikaa, jonka aloitin vuoden vaihteessa Trans Siperia junalla Moskovasta Pekingiin. Eilen tulin Kiinasta Vietnamin puolelle Hanoihin ja nautin etelan lammosta. Lomaa jaljella viela 5kk ja uskon sen olevan riittavasti talle reissulle. Tarkkoja suunnitelmia ei ole, mutta Australiaan, Melbourneen aion menna katsomaan Formula 1 avauskisan..

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
« Vastaus #83 : 02.02.2007, 17:13:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Jarkko76"
Itsella oli ensimmaista kertaa mahdollisuus lahtea reissuun vahan pidemmaksi aikaa, kun tuli 10v tyossaoloa tayteen ja mahdollisuus vuorotteluvapaaseen. Se on erittain hyva keino saada vapaata toista jopa 12kk, mutta toki asiasta pitaa sopia tyonantajan kanssa. ..

Vuorotteluvapaa minun  unelmissa myös tuossa 2008-2009 ja tarkoitus ottaa vähintään 6-7kk ellei jopa vuotta ja pysyä koko ajan reissun päällä.

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #84 : 04.02.2007, 12:32:53 »
Mullakin on ensimmäistä kertaa mahdollisuus lähteä reissaamaan pitemmäksi aikaa.
Valmistun ammattikoulusta kolmen kuukauden kuluttua eikä ole mitään suunnitelmia tulevaisuudelle. Pienessä harkinnassa on ollut aloittaa Design-koulu lokakuussa tai käydä syksyn tullen viikonloppu/pätkätöissä.
Otin syksyllä opintolainan, sillä oli ostettava tietokone. Opintolainani jatkuu toukokuulle asti ja koska asun vielä vanhempien nurkissa, ei mitään suurempia menoja tule olemaan.
Pienten laskutoimitusten jälkeen olen huomannut kerääväni taskuun mukavat 1500€ toukokuuhun mennessä. Mukava lisä olisi tietenkin, jos saisin valmistujaislahjaksi muutaman euron. :)

Kolme kuukautta ja täältä tullaan maailma  8)

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #85 : 04.02.2007, 12:41:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Blanche-Neige"
Arvostan niitä, jotka pystyvät jättämään kaiken taakseen, pelkäämättä lainkaan miten pärjäävät taloudellisesti ja henkisesti. Minulle taitaa turvallisuuden tunne olla vähän liian tärkeä... :)

Niin minäkin arvostan. Itse pelkään paljon ja kaikkea mutta menen silti. Tai no joo pelkokerroin on yleensä korkea taloudellisella puolella ja fyysisen terveyden ja turvallisuuden suhteen, mutta henkisesti ei. Ehkä se antaa tarvittavan liikkumavapauden kun voi luottaa edes omaan lievästi kieroutuneeseen pääkoppaansa tässä epävarmassa maailmassa. Jos siihenkään.

Aikaa ja rahaa harvemmin löytyy samalla kertaa. Jos on rahaa, ei ole aikaa ja päinvastoin. Eli pitää heitellä sitä noppaa että saa selville mitä oikeasti haluaa kulloinkin tehdä. Olisi se aika kurjaa kiikkutuolissa (tai terveyskeskuksen vuodeosastolla lepositeissä) sitten miettiä että mihin se elämä oikein meni. "Täyttäkää vuodet elämällä, ei elämä vuosilla."  :wink:

tytsy81

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #86 : 05.02.2007, 11:46:03 »
Mullakin menee niin, että jos ei saa lomaa niin ennemmin irtisanoudun kuin puren hammasta ja tyydyn haaveilemaan reissusta. Tähän mennessä en ole vielä katunut. Näin löytyy aikaa..

Viime kesänä tosin kävi niin, että luotin saavani palkatonta vapaata pari viikkoa ja olin ostanut lennot matkalle ajoissa. Kun sitten kerroin pomolle olevani lähdössä niin pomo tuumasi, ettei onnistu. No sanoin sit, et kai mun täytyy irtisanoutua. Sit kun menin viikon päästä viemään irtisanomislappua niin pomo tuumaa, ettei mun tarvikaan irtisanoutua sillä ehdolla, että tehdään uusi työsopimus ts. lomat palaa. Minä hätäpäissäni suostuin, mutta myöhemin aloin miettimään että onko tuo edes ihan laillista touhua, koska ei kai uutta sopparia voi tehdä jos ei entistä ole irtisanottu kummankaan osapuolen taholta? Mitä mieltä ootte? Kävin kyllä liitossakin asiasta, mutta en saanut oikein selkeää vastausta sieltäkään. No tyydyin kuitenkin ratkaisuun kun sain kerran jatkaa töitä.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #87 : 05.02.2007, 12:03:09 »
Lainaus käyttäjältä: "tytsy81"
ettei mun tarvikaan irtisanoutua sillä ehdolla, että tehdään uusi työsopimus ts. lomat palaa. Minä hätäpäissäni suostuin, mutta myöhemin aloin miettimään että onko tuo edes ihan laillista touhua, .

Kummalta kuullostaa, sitahan pitaisi tosissaan tyosopimus irtisanoa/purkaa, ennekuin voidaan tehda uutta :shock:
Joka tapauksessa tyonantaja on varmaan mielissaan: Lomarahoja ei tarvitse maksaa ja yksi tyontekija on toissa kun muut pitavat lomia.
ไม่เป็นไร

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #88 : 05.02.2007, 12:36:49 »
Monet kuvittelevat, että reissaamiseen palaa älyttömästi rahaa. Se riippuu kuitenkin omasta vaatimustasosta. Vaatimattomuus on vapauden hinta! :) Jos tyytyy halpoihin guesthouseihin, eli 3-6 dollarin, joita Kaakkois-Aasiasta löytyy lähes joka kaupungista ja etenkin maaseudulta ja syö paikallista ruokaa kojuista ja lasikaapeista, noin 0,50 e ateria, niin halvalla voi tehdä pitkänkin matkan. Aika on tietty sitten täysin eri juttu kuin raha. Monella työssäkäyvällä ei tietty ole aikaa, ymmärrän sen. Aina voi tietty irtisanoutua, mutta jäähän siinä hieman tyhjän päälle. Itselläni on niin onnellinen tilanne, että olen yliopisto-opiskelija ja vielä humanistisella puolella, joten muuta ei olekaan kuin aikaa. :) Aion kyllä tulevaisuudessakin, kun joskus kuitenkin välttämättömyyden pakosta ajaudun työelämään, säilyttää sellaisen elämäntyylin, että teen aina vähän aikaa töitä ja sitten lähden reissaamaan. Tilapäistöitähän on nykyään aina tarjolla ja nehän ovat reissaajan unelma, vaikka muuten sortavatkin työläisten oikeuksia.

lssu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #89 : 05.02.2007, 18:36:31 »
Tytsy81, tosi härskiä toimintaa kyllä työnantajalta! Kumma kun eivät liitossasi asiaa ruvenneet selvittämään. Ihan selvästihän tuossa käytettiin hyväksi sun tilannetta, että sai kiristettyä itelleen passelimman ratkaisun. Joko loma myönnetään tai sitten ei, mutta eihän noin voi kiristää, että saat vapaata, jos palaat uutena työntekijänä taloon ja menetät samalla kaikki saavutetut edut. Tietysti olisit voinut jäädä työttömäksi kokonaan jos et ois suostunut, mutta silti tosi hävytön temppu! En todella oo mikään työsopimusten asiantuntija, mutta eihän tuo voi sallittua olla!
Luota elämään niinkuin lintu luottaa ilmaan

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #90 : 05.02.2007, 18:54:24 »
Lainaus käyttäjältä: "lssu"
Tytsy81, tosi härskiä toimintaa kyllä työnantajalta! Kumma kun eivät liitossasi asiaa ruvenneet selvittämään. Ihan selvästihän tuossa käytettiin hyväksi sun tilannetta, että sai kiristettyä itelleen passelimman ratkaisun. Joko loma myönnetään tai sitten ei, mutta eihän noin voi kiristää, että saat vapaata, jos palaat uutena työntekijänä taloon ja menetät samalla kaikki saavutetut edut. Tietysti olisit voinut jäädä työttömäksi kokonaan jos et ois suostunut, mutta silti tosi hävytön temppu! En todella oo mikään työsopimusten asiantuntija, mutta eihän tuo voi sallittua olla!

En ole minäkään työoikeuden asiantuntija, mutta selvää on, että pitää saada lomat rahana ja siihen mennessä karttuneet lomarahat, molemmat, työsopimuksen päättyessä, tai sitten työsuhde jatkuu ennallaan. Suomeksi sanottuna; työnantajasi kusetti sinua, älä missään nimessä anna periksi.

Otahan yhteyttä liiton lakimieheen, se saa selittää, kun siitä palkan saa ja paremmin osaa.

tytsy81

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #91 : 05.02.2007, 22:42:33 »
Homma meni siis niin, että olin ehtinyt (onneksi) pitää täyden (2.5 päivää/kk) kesäloman toukokuussa ja saanut lomapalkan ja lomarahat. Firmassa on niin hiljaista, että oletin saavani helposti palkattoman vapaan myöhemmin kesällä. Olin valmistautunut kuitenkin mahdolliseen irtisanomiseen, mutta sitten pomo ehdottikin moista. En viitsinyt alkaa vikisee vastaan kun sain kuitenkin jatkaa, mikä oli helppo ratkaisu. Ja ajattelin, ettei pomo ota takas jos en suostu. Olisi kuitenkin ehkä pitänyt pitää puoleni, että asiat menisi lakipykälien mukaan, vaikka se sitten olisi vaatinut sen irtisanoutumisen. Kusetusta ei koskaan pitäis hyväksyä, mutta minkäs teet kun ahneus iskee.

No, olen aikaisemminkin perinyt työnantajalta jälkikäteen saatavia kun en työssäoloaikana uskaltanut ottaa asioita puheeksi. Maksoivat kyllä tuollon mukisematta.. useamman tonnin. :)
Tämän viimeisimmän episodin takia menetin juuri nämä saavutetut edut eli lomakertymät, ja saan taas vain 2pv/kk lomaa ja näin ollen vähemmän lomarahaa. :(

Mietin vain, että kun tavallaan hyväksyin tuon uuden sopparin teon niin onko siitä vara sitten enää mukista liittoon. Olisipa pitänyt selvittää asiat silloin viime kesänä..

Kiitokset kannanotoista!

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #92 : 05.02.2007, 23:10:34 »
Lainaus käyttäjältä: "tytsy81"
Homma meni siis niin, että olin ehtinyt (onneksi) pitää täyden (2.5 päivää/kk) kesäloman toukokuussa ja saanut lomapalkan ja lomarahat. Firmassa on niin hiljaista, että oletin saavani helposti palkattoman vapaan myöhemmin kesällä. Olin valmistautunut kuitenkin mahdolliseen irtisanomiseen, mutta sitten pomo ehdottikin moista. En viitsinyt alkaa vikisee vastaan kun sain kuitenkin jatkaa, mikä oli helppo ratkaisu. Ja ajattelin, ettei pomo ota takas jos en suostu. Olisi kuitenkin ehkä pitänyt pitää puoleni, että asiat menisi lakipykälien mukaan, vaikka se sitten olisi vaatinut sen irtisanoutumisen. Kusetusta ei koskaan pitäis hyväksyä, mutta minkäs teet kun ahneus iskee.

En ole ihan varma kuka tässä tapauksessa kusetti ja ketä, jos joku kusetti. Luullakseni työnantajan ei ole mikään pakko hyväksyä työsopimuksen ja/tai työehtosopimuksen ulkopuolisia omia lomia, vaan ne ovat vallan kelpo irtisanomisperuste. Mitä järkeä on sopimuksessa jota osapuolet eivät halua noudattaa (=miksi palkata tyyppejä joiden ei voi luottaa olevan töissä silloin kun kuuluisi)? Työnantajan kiristäminen antamaan ylimääräisiä lomia, esimerkiksi uhkailemalla irtisanoutuvansa, ei ehkä ole ihan käytöksen kultaisen kirjan suosittelemaa toimintaa. Sitä en tiedä suosittelisiko liitto tai liiton lakimies moista. Veikkaan että ei.

Työkaveritkaan eivät välttämättä tykkää siitä että yksi lomailee enemmän kuin muut, palkatta tai palkan kanssa, jos eivät itse voi tai uskalla tälle ota tai jätä -linjalle lähteä. Kun valitettavan usein ne loma-ajan työt kaatuvat muiden työntekijöiden tehtäviksi. Herää "jos toi saa omaalomaa niin miksen mäkin" kierre ja lopulta siellä töissä ei ole ketään.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #93 : 05.02.2007, 23:29:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"
Työnantajan kiristäminen antamaan ylimääräisiä lomia, esimerkiksi uhkailemalla irtisanoutuvansa, ei ehkä ole ihan käytöksen kultaisen kirjan suosittelemaa toimintaa. Sitä en tiedä suosittelisiko liitto tai liiton lakimies moista. Veikkaan että ei.

Huu, siehän kapitalisti olet :shock:  :D .

Eikös työssä toimita työmarkkinoilla. On ihan ok toimia noin, sanoa työnantajalle ota tai jätä, jos on siihen varaa. Näin tahtovat työnantajatkin tehdä, harvoin työntekijöitä pidetään töissä hyvää hyvyyttään, vaan heidän avullaan tienataan rahaa (näin yksityispuolella). Työntekijä on tuossa suhteessa aina heikommilla eväillä liikkeellä, monenlaisesta lainsäädännöstä huolimatta.

Olen itse irtisanoutunut aikoinaan hyvästä vakinaisesta virasta asetettuani ehdot työnantajalle: vuoden virkavapaa tai irtisanoudun. Elämäni parhaita päätöksiä, eikä omatunto kolkuta tosiaankaan. Käytöksen kultainen kirja ei ole niitä ensimmäisiä opuksia, mitä työsuhteessa tarvitaan - peruskäyttäytymistaidot toki erikseen.

Liittoja on monenlaisia, AKT:n alaisia hommia joskus tehneenä huomasin, että siellä ei työntekijä ollut yksin.

Mizzoni

• Vieras
« Vastaus #94 : 06.02.2007, 00:20:10 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Työnantajan kiristäminen antamaan ylimääräisiä lomia, esimerkiksi uhkailemalla irtisanoutuvansa, ei ehkä ole ihan käytöksen kultaisen kirjan suosittelemaa toimintaa. Sitä en tiedä suosittelisiko liitto tai liiton lakimies moista. Veikkaan että ei.

Huu, siehän kapitalisti olet :shock:  :D .

Eikös työssä toimita työmarkkinoilla. On ihan ok toimia noin, sanoa työnantajalle ota tai jätä, jos on siihen varaa. Näin tahtovat työnantajatkin tehdä, harvoin työntekijöitä pidetään töissä hyvää hyvyyttään, vaan heidän avullaan tienataan rahaa (näin yksityispuolella). Työntekijä on tuossa suhteessa aina heikommilla eväillä liikkeellä, monenlaisesta lainsäädännöstä huolimatta.

Olen itse irtisanoutunut aikoinaan hyvästä vakinaisesta virasta asetettuani ehdot työnantajalle: vuoden virkavapaa tai irtisanoudun. Elämäni parhaita päätöksiä, eikä omatunto kolkuta tosiaankaan. Käytöksen kultainen kirja ei ole niitä ensimmäisiä opuksia, mitä työsuhteessa tarvitaan - peruskäyttäytymistaidot toki erikseen.

Juu, mie olen kapitalisti. Kapitalismi pyörittää palloa ja meitä tallaajia :D . Volvomiehet luovat matkailun mahdollistavaa hyvinvointia, eivät kettutytöt. Onpa kyllä tullut itsekin irtisanouduttua vapaa-ajan lisäämiseksi ja taidan kohta taas tehdä saman tempun. Ei siinä kai ole mitään pahaa että kysyy saako sitä lisälomaa vai ei ja ilmoittaa että jos ei saa niin lähden - mutta mielestäni on pikkuisen outoa lähteä sitten jälkikäteen liitolta kinumaan että paha paha työnantaja kun minä sain lisää lomaa ja samalla menetin jotakin eli ne kertyneet työsuhde-edut (= tehtiin yhdessä kompromissi).

Tosin olisihan se kivaa jos voisin käydä töissä juuri silloin kun mua sattuu huvittamaan. Pystyn tosin jotenkuten kuvittelemaan että siinä tilanteessa en itseäni palkkaisi jos olisin työnantaja. Kyllä pari viikkoa palkatonta vuodessa kelpaisi varmaan jokaiselle tai ainakin joka toiselle. Ja enemmänkin. Ja lisää palkallista tietysti... Ja samalla haluttaisiin pitää saavutetuista muista eduista kiinni. Hyvä lähtökohta neuvotteluun - oletetaan toisen joustavan mutta itse ei olla siihen valmiita. Ja luopio työntekijä vielä kaupanpäälle joskus esim surffaa netissä, katselee ikkunasta lentokoneita ja juoruilee työkaverien kanssa x prosenttia kalliista työajasta. :D

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #95 : 06.02.2007, 11:34:56 »
Volvomiehet luovat matkailun mahdollistavaa hyvinvointia...

...mutta mielestäni on pikkuisen outoa lähteä sitten jälkikäteen liitolta kinumaan että paha paha työnantaja kun minä sain lisää lomaa ja samalla menetin jotakin eli ne kertyneet työsuhde-edut (= tehtiin yhdessä kompromissi).

... Ja luopio työntekijä vielä kaupanpäälle joskus esim surffaa netissä, katselee ikkunasta lentokoneita ja juoruilee työkaverien kanssa x prosenttia kalliista työajasta. :D

Onneksi tämä ns. "Volvomies" kuluttaa yhteiskunnan resursseja tuottamattomana virkamiehenä :wink: .

Siinä mielessä totta, että tuo asiantila selvisi vasta kysyjän tekemän täsmennyksen jälkeen. Mutta aina on kriittisyys ja vaativuus työnantajaa kohtaan paikallaan, koska se on lähtökohtaisesti paha :D .

Nuo viimeiset ovat joko saavutettuja etuja tai työnantajan valvonnan puutetta.

tytsy81

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #96 : 06.02.2007, 12:12:08 »
Joo, en sinänsä tunne itseäni huijatuksi, koska olin jo valmistautunut irtisanoutumiseen, mutta lähinnä tuo pomon kiristystyyli ärsytti, että voit jatkaa jos tehdään uusi sopimus, mikä ei käytännössä ole lainmukaista kun ei ole irtisanomista tapahtunut. Minunkin mielestä pomolla olisi ollut hyvä syy irtisanoa minut kun en suostu tulemaan reissun aikana töihin, mutta hän ei sitä tehnyt. Sain siis lopputilin, ilman että työsuhde päättyi. No, kyllä ne liitossa ihmettelivät tuota myös, joten kaikki ei ihan mennyt kai lakipykälien mukaan. Sori, olen tällainen pilkunviilaaja ja niin paljon mua on aikaisemmin viilattu linssiin, että ihan vain sen takia vaadin oikeutta. En kiellä, etteikö olisi hieman epäkorrektia ilmoittaa pomolle vaateita ylimääräisistä vapaista ihan yks kaks yllättäen, mutta mitäpä sitä ei tekisi omien intressien, tässä tapauksessa matkustelun, eteen! :)

Eli mun puolesta voidaan nyt jatkaa aiheesta "Mistä aikaa ja rahaa matkusteluun". :)

riinuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #97 : 06.02.2007, 12:27:17 »
Rahaa matkusteluun saan kun käyn töissä....ajan järjestäminen matkusteluun onkin sitten hankalampi juttu...työ kun verottaa suurimman osan ajasta...vaikea yhtälö siis....
quot;Ei lintu liian korkealle lennä, jos se lentää omilla siivillään".
-William Blake-

Mariia

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #98 : 27.05.2007, 13:45:49 »
Lainaus käyttäjältä: "ak^"
mutta ootteko miettiny tehdä sillä tavalla että esim. teette. 5v putkeen töitä ja sen jälkeen otatte loparit ja lähet reissaamaan vaikka 2vuodeksi...
Tai että teet töitä 56vuotiaaksi jonka jälkeen jäät eläkkeelle ja muutat tienpäälle loppu elämäksesi.
:)

Taitaa olla niin, etta sitten kun meikalainen paasee elakkeelle, niin sita onkin varmaan jo 80-vuotias nykyisella kehityksella...jotenka sinne on niita matkoja turha jattaa... Ja nyt sita viela jaksaa hyppia paikasta toiseen ;)

Poikanen

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - petri.niemi@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #99 : 01.06.2007, 00:52:54 »
Mitä enempi rahaa sitä vähempi aikaa ja mitä enempi aikaa sen vähempi rahaa. Siitä pitää vain löytää sopiva balanssi :)