Matkamuistoja

(Luettu 5158 kertaa)

inflames

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« : 02.10.2003, 00:42:46 »
Tuli mieleeni, että minkälaisia matkamuistoja ihmisillä on tapana
 kerätä tai onko mukaan tarttunut jotain erittäin turhaa/rakasta?

Mulla on tapana säästää matkan varrella kaikki pienimmätkin
 kuitit, lappuset ja rypistyneet kartan riekaleet ja säilöä ne
 kenkälaatikkoon matkan jälkeen. Kreikasta keräsin rannalta
 myös varmaan pari kiloa kiviä...

Vähintään puolella keskustelijoista ainakin on jonkin sortin  
 kamerafetissi päätellen joistakin 'varusteet ja pakkaaminen'-topiikin jutuista :-)
 Itse totesin viime reilillä vain, että kun muistot alkavat haalistua, on lähdettävä uudestaan, enkä sitten päätynyt ottamaan yhtään
 kuvaa vaikka kamera olikin mukana.

Herkku

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miperala@paju.oulu.fi
    • Profiili
    • http://www.iki.fi/kopera
Matkamuistoja
« Vastaus #1 : 02.10.2003, 01:16:45 »
Itsekin kerään kaiken näköisiä pikku muistoja matkan varrelta. Paras muisto on kuitenkin matkapäiväkirja jota aina kirjoitan. Kuvia tulee otettua siinä sivussa, vähän kuin kaupan päälle. Digitaalisina tietty.

Brasiliasta toin täytetyn piraijan joka tuolta kaapin päältä minua tuijottaa Alien-hampaineen. Se on aika hupanen. Pullonmuotoisiin muistoihin ei ehdi liiemmin kiintyä, kun ne ovat jo tyhjiä. Eivätkä ne paljon auta muistelemisessa. Unohtamisessa ovat omiaan. Silti muutaman aina nappaan mukaan ja nautin hyvässä seurassa.

Niistä lapuista ja muista teen taulun, jonka ripustan seinälleni. Laitan taulun pohjalle kartan ja siihen reitin mitä olen kulkenut. Sitten niitä lappusia, kuitteja, seteleitä ja muita siihen reitin varrelle. Ihan hienoja tulee.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #2 : 02.10.2003, 06:02:01 »
Hee, tää mun aloittama topic on aika samantyylinen;

http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=77

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #3 : 02.10.2003, 14:25:29 »
Juu, kaikki liput ja kuitit ja kaikki maholliset laput tulee kerattya. Kuten myos kaikki muu kiva pikku roina. Niita sitta sailon jonnekin, josta ne tahtoo kadota. Myos matkapaivakirjaa tulee kirjoitettua. Joka reissulta lahtee myos kotiin pain puinen kissapatsas ja muita kivoja pikku esineita. Jos satun biitsille, niin kivia pitaa raahata koto Suomeen (ne vaan painaa kivasti).  Hmmm...ja kaikki armottoman shoppailun tulokset tietenkin!
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

MaD

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miikamiettinen@hotmail.com
    • Profiili
    • South East Asia, Canada
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #4 : 02.10.2003, 15:12:34 »
Kyllä ne kuvat on ainakin vielä tähän mennessä ollu parhaita matkamuistoja. Tulee tietysti nykyään ostettua kaikennäköisiä pikku koristeita jne.
Surutonta nuoruusaikaa...
-Irwin Goodman

inflames

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #5 : 02.10.2003, 19:19:44 »
sori Roosa, ei ollut tarkoitus pölliä aihettasi, mutta tulipahan
 herätettyä henkiin.

Toi sun julistejuttu oli aika hauska. Tuli mieleen kun pari tyttöä
 koitti Tallinnassa kerätä Eminemin keikkajulisteesta naamankuvaa
 talteen, mutta kaikista julisteista oli sen jo joku vienyt.
 Mikähän siinäkin sitten oli...?

r.pete

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.tkk.fi/~proine
Matkamuistoja
« Vastaus #6 : 03.10.2003, 10:18:02 »
Teen aina matkakansion, jossa on tietysti valokuvia, karttoja, museoiden lehdyköitä, ravintoloiden flyereitä, bussilippuja ja muuta paperi sälää. Matkalla kirjoittelen usein myös päiväkirjaa, joskin nyt vähän hiipunut. Muuten ostelen vaatteita, jääkaappimagneetteja, jotain taidetta ja alkohoolia. Rinkka on alkumatkasta aina vähän tyhjä ja täyttyy loppumatkaa kohden.
h Yeah,
the moon - beautiful,
the sun - even more beautiful

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #7 : 03.10.2003, 16:23:07 »
Täytyy varmaan ihan aluks tunnustaa et ainaki mulla on toi 'kamerafetissi', kuvia tulee otettua ihan älyttömästi ja videokameralleki kertyy helposti useampi tunti... Lisäks ostan postikortteja, saa ainaki takuu varmasti onnistuneita kuvia, mitään turhaa roinaa ei yleensä tule ostettua. Tietysti kaikki lipput ja laput jotka on jääneet vahingossa matkan aikana taskun pohjalle tulee säästettyä kun ei niitä enää kotona raaski heittää pois...
I'll always love my home, it's California ;-)

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #8 : 03.10.2003, 21:10:59 »
Lainaus käyttäjältä: "californiagirl"
Täytyy varmaan ihan aluks tunnustaa et ainaki mulla on toi 'kamerafetissi', kuvia tulee otettua ihan älyttömästi ja videokameralleki kertyy helposti useampi tunti...

Kuten yksi tuntematon kuuluisuus sanoo: "parempi huonokin valokuva kuin pelkkä muistikuva".

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

inflames

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #9 : 04.10.2003, 09:30:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Pi"

Kuten yksi tuntematon kuuluisuus sanoo: "parempi huonokin valokuva kuin pelkkä muistikuva".
.pi.

Taisi olla ironiaa?
 Tai sitten rikospoliisista :D Kenties ruotsalainen (joille kelpaa paremman puutteessa välttäväkin valvontakameran kuva)

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #10 : 04.10.2003, 09:46:56 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 00:38:51 kirjoittanut fishbone »

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #11 : 05.10.2003, 00:18:25 »
Kyllähän sitä tulee kuvattua aika paljon...
Kaikki kuitit, esitteet ym. paperit pitää säästää. Mitään muuta oikeestaan ei ole. Joskus jos tulee joku kiva esine vastaan niin sen voi ostaa. Ai niin, olen aina pyrkinyt ostamaan paikallista musiikkia cd-levyllä. Tulee samalla tutustuttua bändeihin mistä ei täällä Suomessa kuule mitään.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #12 : 06.10.2003, 15:47:30 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Suorastaan kamalaa elaa tallaisessa uutispimennossa... :?

Samaa mielta. En tieda mistaan mitaan, Suomessa kun oli tapana aloittaa aamut Hesarin kanssa, taalla luen korkeintaan paikallisia lehtia, joissa ei takuulla ole mitaan uutisia Suomesta.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #13 : 06.10.2003, 15:58:02 »
Lainaus käyttäjältä: "hile"
Suorastaan kamalaa elaa tallaisessa uutispimennossa... :?

Samaa mielta. En tieda mistaan mitaan, Suomessa kun oli tapana aloittaa aamut Hesarin kanssa, taalla luen korkeintaan paikallisia lehtia, joissa ei takuulla ole mitaan uutisia Suomesta.

hile
Himoreissaaja

ämä on minun totuuteni.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #14 : 07.10.2003, 07:47:22 »
Yleensä en osta juuri mitään matkamuistoja - ja siitäkös saa sitten kotona kuulla..!  :) Yleensä parhaat matkamuistot ovat tosiaan muistoja - hyviä tuttavuuksia, mukavia ihmisiä, kylmän tuopin ääressä vietettyjä aamuyön tunteja...

Joka reissulta on kyllä tarttunut mukaan jonkinlainen alueen ja kaupungin kartta - niitä on vinopino. Ja sitten kaikenlaisia pikkulintuja, siis semmosia pystejä - joku on tehty puusta, toinen meripihkasta jne... linnut ovat kauniita!
quot;Cachorro sem vergonha"

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkamuistoja
« Vastaus #15 : 07.10.2003, 14:00:05 »
Mä myös "keräilen", osin tahtomattani, kaiken maailman lippuset ja lappuset. SItten 2 vuotta myöhemmin kiroan, kun löytyy repun pohjalta edelleen jotain haalistuneita lauttalippuja... Tai palasiksi hajonneita simpukoita. Etnalta otin hiekkaa ja se piti laittaa johonkin hienoon lasipulloon, mutta jossain tavararöykkiössä lienee sekin puoliksi taitettu vesi pullo täynnä hiekkaa.
Voiskohan matkamuistoiksi laskea kaikki lähettämättömät postikortit? Löysin tuossa taannoin pari Kanadassa joku 7 vuotta sitten kirjoittamaani korttia, postimerkitkin oli ja kaikki. Olishan se nyt ollut vaativaa ´viedä ne postilaatikkoon asti...  :roll:

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
Matkamuistoja
« Vastaus #16 : 07.10.2003, 14:21:02 »
Liput ja laput tosiaan on kätsyjä muistoja. Onhan se toisaalta tosi tyhmää säästellä laatikko kaupalla turhia papereitan mutta... Minulle ne toimivat osittain samalla tavalla kuin valokuvat, eli tuovat juuri sen hetkiset tuntemukset mieleen. Vaikkasta kyseisen aamun heräilyt ja muut fiilikset. Ei tuollaisia voi mitenkään muuten osata muistaa. Ja kartta on aina pakko haalia mukaan Suomeen saakka.  Niistä on jopa hyötyä täälläkin.

ps. tarttis opetella kirjoittamaan hyvää suomea tässä kotvan kuluttua...

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #17 : 07.10.2003, 17:58:04 »
Tasta tulikin mieleen, etta voisinkin kayda lukasemassa vahan suomi-uutisia. Yksi asia mita matkoillani kaipaan on aina tv-uutiset ja HS. Suorastaan kamalaa elaa tallaisessa uutispimennossa... :?

Hmm, minulla on yksi kaveri, jonka täytyy aina ja kaikkialla yrittää löytää Hesari jostain lehtikioskista. Aikaa ja rahaa tähän pakkomielteeseen menee melko mukavasti. Itseäni ei taas todellakaan voi vähempää reissussa kiinnostaa, mitä Suomessa tapahtuu. Jos täällä jotain oikeasti tärkeää tapahtuu, sen voi sitten lukea paikallisistakin sanomalehdistä... Voisi vielä tästäkin tiivistää: reissussa keskityn itse reissuun, tärkeät asiat voi havaita omin silmin edetessään.  :lol:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #18 : 07.10.2003, 18:06:30 »
Lainaus käyttäjältä: "ilona"
Etnalta otin hiekkaa ja se piti laittaa johonkin hienoon lasipulloon, mutta jossain tavararöykkiössä lienee sekin puoliksi taitettu vesi pullo täynnä hiekkaa.

Minä taas tallensin vesipulloon Kuolleen meren vettä, pullo kesti kuin kestikin lentomatkan ja kaikki sen jälkeiset muutot ehjänä. Nyt voi sitten seurailla, kuinka suola kiteytyy hiljalleen pohjalle tai avata korkin, kostuttaa sormen ja maistaa, miten raikasta vesi voi jossain päin maapalloa olla...  :? Pilaantumisesta ei liene pelkoa.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkamuistoja
« Vastaus #19 : 07.10.2003, 18:46:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Minä taas tallensin vesipulloon Kuolleen meren vettä, pullo kesti kuin kestikin lentomatkan ja kaikki sen jälkeiset muutot ehjänä. Nyt voi sitten seurailla, kuinka suola kiteytyy hiljalleen pohjalle tai avata korkin, kostuttaa sormen ja maistaa, miten raikasta vesi voi jossain päin maapalloa olla...  :? Pilaantumisesta ei liene pelkoa.

Kerran napattiin kavereiden kanssa Berliinin reissulla pulloon Wannseen vihertävää ällötysvettä... Hyi hel¤%"%. Ei kyllä onneksi kauaa sitä säilytetty, ties mitä uusia eliölajeja siihenkin olisi kehittynyt vuosien varrella   :shock: