Pohjois-Italian luostareissa yöpyminen?

(Luettu 4438 kertaa)

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 06.05.2007, 22:56:18 »
Mistähän löytyisi tietoa Pohjois-italian luostareista, joissa voi yöpyä? Löysin yhden sivun, mutta se taisi olla sen verran vanha ettei vielä ollut mitään sähköpostiosoitteita ym vai eivätkö nunnat harrasta sähköpostia?
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

rokkirusetti

• Vieras
« Vastaus #1 : 22.12.2007, 18:41:48 »
^up!

Nostellaan tätä vain sen takia, että aihe kiinnostaa itseänikin mutta tietoa en ole vielä löytänyt. :)

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 22.12.2007, 19:58:48 »
Itse asiassa löysin tuolloin aiheesta kysyttyäni jonkin katolisen järjestön, joka välittää yösijoja luostareista (löydän varmaan tarvittaessa linkinkin vielä), mutta yöpymishinnat olivat lähes hotelliluokkaa! Olin vähän pettynyt, ei oikein vastannut mielikuviani.

Taitavat olla nuo turistiluostarit oma lukunsa ja vanhojen interrailaajien vaatimattomat ja pyyteettömät yösijat jääneet historiaan. Toivottavasti näin ei ole, sillä lähden kesällä 11-vuotiaani kanssa hänen ekalle reililleen ja olisi kiva kokea tuokin nostalgia.
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

cittadina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.12.2007, 19:23:59 »
Mitäh? Onko luostareissa oikeasti kallista yöpyä?

Enpä olisi uskonut.
You must climb high to see far.
-Constantin Brancusi-

neve

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Pohjois-Italian luostareissa yöpyminen?
« Vastaus #4 : 19.08.2008, 20:03:56 »
Nostan ja kysyn, että löysikö Mampu (tai kukaan muu) kohtuuhintaista luostarimajoitusta? Olisi se vaan niin hienoa...

unkkatkumiankka

• Vieras
Vs: Pohjois-Italian luostareissa yöpyminen?
« Vastaus #5 : 20.08.2008, 01:04:54 »
Huomasin juuri tàmàn ketjun ja ajattelin kontribuoida. :)  Mikàli ette puhu italiaa, luostarimajoituksen lòytàminen on varmasti ààrimmàisen hankalaa. Itse lòysin useita italiankielisià sivustoja heti, joilla on luostareiden osoitteita ja jopa majoitustietoja! Googlaamalla esim. "dormire nei conventi e nei monasteri" tai "ospitalità in convento" lòytyy tietoa runsain mitoin. :)  Ja jos ei kieli taitu, niin sanakirja kàteen, eikòhàn perusjutut selvià. Englanniksi sità tietoa on aika turha metsàstàà, koska sità ei yksinkertaisesti ole làheskààn yhtà paljoa kuin italiaksi.