Matkustusunet

(Luettu 10188 kertaa)

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Matkustusunet
« : 05.10.2003, 16:58:59 »
Kertokaapa minkälaisia matkustamiseen liittyviä unia olette nähneet niin päästään sitten porukalla analysoimaan niitä *ottaa mietteliään Freud -imitaatioasennon*.

Itse näin viime yönä unta, että olin kahden kaverin kanssa lähdössä heti uudelle reilille, tällä kertaa tosin suuntana Aasia ja tarkemmin lähtöpaikkana Goa. Riemuitsin jo unessa kuinka pääsen katsomaan Tiibetiä ja maistelemaan kaukoidän herkkuja, mutta sitten jo ennen lähtöä pieniä ongelmia tuotti se, että minun piti ensin antaa rinkkani (jossa oli muuten aivan valtavankokoinen kumivene) jonkun miehen tarkastettavaksi (miehen rooli jäi unessa vähän hämäräksi, mutta minulle jäi mielikuva, että hän tarkasti reissuunlähtijöiden reput, että heillä on asianmukaiset varusteet ja he voivat lähteä turvallisesti matkaan) ja sitten piti vielä soittaa vakuutusyhtiöönkin ja kertoa heille yksityiskohtaisesti reissun ajankohta ja tarkka matkasuunnitelma ja kaikkien lähtijöiden henkilötiedot.

Varmasti unen kummallisin osuus oli tuo repun tarkastus, jossa minulla meinasi mennä hermot ja kirosin mielessäni, etten enää koskaan lähde iltapäivästä matkaan, koska paikka oli tungokseen asti täynnä muita reissaajia ja reppuja tarkastava mies juoksutti meitä ympäri isoa huonetta täysin randomilla ja sitten aina pysähtyi johonkin kohtaan ja tarkasti sen reissaajan matkatavarat, joka ensimmäisenä ehti juosta hänen luokseen. Jossain kohtaa mies kiipesi huoneessa olleille tikkaille ja alkoi tekemään telinevoimistelusarjaa tikkaiden puolapuilla ja minua ärsytti, koska hyvää matkustusaikaa meni ihan hukkaan. :roll:

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #1 : 06.10.2003, 06:02:09 »
Viime yönä olin töissä matkatoimistossa valuutanvaihtajana. Uni oli ihan tylsä, koska muut matkustajat tulivat koko ajan vaihtamaan valuuttaa, kun minä jouduin istumaan siellä toimistossa...

Eniten matkustusunia näkee juuri ennen matkaa ja matkan jälkeen (no, kyllä niitä näkee myös matkan aikana). Viime reilin jälkeen heräsin monena aamuna ihmetellen, kuinka unkarilaisella tuttavallani Tomilla on aina vaan samanlaisia julisteita seinällä kuin mullakin on  :lol:

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #2 : 06.10.2003, 18:37:54 »
Näen aina ennen matkaa tai matkalla unta, että en ehdi junaan/lentokoneeseen/bussiin. Ja mielestäni en edes stressaa tuollaisista asioista...
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #3 : 07.10.2003, 00:10:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Roosa"
Viime reilin jälkeen heräsin monena aamuna ihmetellen, kuinka unkarilaisella tuttavallani Tomilla on aina vaan samanlaisia julisteita seinällä kuin mullakin on  :lol:

Kuulostaa tutulta. Itse olen reissun jälkeen herätessäni ihmetellyt usein, miten olen voinut jättää tavarani näin hujan hajan tänne hostellihuoneeseen...  :lol:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #4 : 07.10.2003, 10:53:25 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 00:36:39 kirjoittanut fishbone »

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #5 : 07.10.2003, 11:18:56 »
Mulla on myös matkalla tapana nähdä lippujen ostamisiin ja kulkuvälineisiin ehtimiseen liittyviä unia.

Sitten mä puhun unissani ja matkoilla oon matkaseuralaisten mukaan puhunut unissani englantia tai saksaa useammankin kerran. :?

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #6 : 08.10.2003, 20:28:47 »
Olipas taas kumma viime yö;

Olin au pairina ulkomailla, mutta ihmettelin, kun en löytänyt "perheestäni" kuin ainoastaan teini-ikäisen tytön, jonka kanssa tuli katseltua kaupunkia. Illemmalla alkoi asia vaivata yhä vaan enemmän ja enemmän, olin jo aikeissa kysyä lapsesta, kunnes teinityttö alkoi pillittämään. Olin kuulemma aivan huono, enkä osannut tehdä yhtään mitään. Siis TÄÄÄH. Pohdin pääni puhki, että mitenkähän se tämä perhe on käsittänyt nämä au pair-hommat...  :lol:

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Matkustusunet
« Vastaus #7 : 17.04.2005, 18:43:31 »
Näin viime yönä unta, jossa olin useamman tyypin kanssa Helsingin Malmilla asunnossa, jossa oli myös pelottavia miehiä. Näiden miesten väitettiin muuntelevan ihmisten geenejä, mutta oikeasti tiesin, että heidän toimensa ovat vieläkin epäilyttävimpiä. Yritimme päästä pois asunnosta ja se onnistui vain huijaamalla miehiä. Ensin osa lähti (mm. Fisu), minä pääsin lähtemään viimeisessä erässä. Juoksin kuin hullu bussipysäkille, josta piti mennä bussi lentokentälle.

Fisu yms. eivät olleet odottaneet meitä loppuja ja se otti hitosti päähän.

Lopulta pääsin Seeprin kanssa Pariisiin, jossa oli pimeää ja rumaa. En osannut enää lausua ranskaa ja eksyin koko ajan. Pariisi oli kai vain välilaskupaikka matkalla Intiaan.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #8 : 17.04.2005, 19:00:49 »
Tämä nyt ei liity matkustamiseen, mutta pakko kertoa osa unesta jonka näin pari yötä sitten.

Unessa esiintyivät Ainuska ja Seepr (jotka olen tavannut jopa kerran) ja he asuivat kimppakämpässä Mikko Leppilammen ja Mike Monroen kanssa  :lol:

Voi ihmisen alitajuntaa...

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #9 : 17.04.2005, 19:35:13 »
Mä heräsin viime reissun jälkeisenä aamuna kotoa siihen että herätyskello soi. Käänsin vaan kylkeä ja ajattelin että jonkun lento lähteekin tosi aikaisin,  mutta sammuttais jo nyt ton kellon, et sais muut nukkua. Luulin että nukuin vielä hostellin takapihalla, mutta karu totuus paljastui nopeasti, kotona oltiin ja kouluun piti mennä.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #10 : 19.04.2005, 08:36:56 »
Näin viimeyönä unta, että olin Tallinnassa. Olin jostain syystä päätynyt sinne junalla, eikä laivalla. Oli aamupäivä kun lähdin Balti jaamalta kohti hotellia. Sitten olikin jo myöhäinen ilta ja huomasin olevani eksyksissä. Joku huru-ukko kävi ahdistelemaan, mutta sujuvalla eestin kielellä käskin sen painua "pliip". Ennen heräämistä pääsin sinne hotellillekin. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Yksi yö näin unta Fisusta. Ei olla kyllä oikeasti koskaan tavattu. Olenkohan liikaa hengaillut tällä foorumilla  :D ?
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #11 : 19.04.2005, 20:56:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"
Näin viime yönä unta... Ensin osa lähti (mm. Fisu)

Lainaus käyttäjältä: "outo_otus"
Yksi yö näin unta Fisusta.

Olen näemmä tehnyt uuden aluevaltauksen, yöunet. Kaikkien naisten päiväunien kohde olenkin jo tässä vuosien saatossa tottunut olemaan :mrgreen:, mutta tässähän alkaa tulemaan kiire, jos pitää yötkin muiden unissa viettää. :wink:

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
Matkustusunet
« Vastaus #12 : 22.04.2005, 13:54:05 »
mulla toistuu kaksi unta aika usein (oisko se merkki että ne matkat on tehtävä pian?) toisessa oon jossain viidakossa, mulla on joku miespuolinen henkilö seurana mutta se kulkee koko ajan mun takana joten en näe sitä. mutta rinkka selässä kuljetaan ja välillä pysähdellään siellä täällä....

toisessa unessa taas reissaan autolla lattareita ( ja tää uni alko jo ennen kuin luin moottoripyöräpäiväkirjat :) ) myös tällä matkalla mulla on joku seurassa ja puhun sujuvaa espanjaa.

nää sais kyllä toteutua kumpikin. olisipa kiva.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkustusunet
« Vastaus #13 : 22.04.2005, 21:53:08 »
Viime viikolla mun unessa ei kumma kyllä liikkuneet reissuhaaveet tai pallontallaajat vaan hullut käsipalloilijat, jotka heittelivät mua käsipalloilla. Ne huusivat, että "Ruotsin nuorten jääkiekonmaajoukkue on parempi kuin Suomen", johon mä vastasin "eiku Suomen!!" Sitten ne alkoivat taas heittelemään mua käsipalloilla ja mä olin maalitaulun takana piilossa.

:shock:

Voisiko joku selittää, että mitä helvettiä tuo tarkoittaa...  :D
a merien yllä savuavat sydämet!

arhippa

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #14 : 24.04.2005, 11:55:35 »
Viime yönä olin Ulan Batorissa (joka muistutti enemmän Sveitsiä) poikaystäväni ja kahden koulukaverini kanssa. Ajelimme sammuneelle tulivuorelle vievällä valtavalla köysiradalla.
yönyt päänsä ja ottanut siihen 18 kpl 800 mg tabletteja ja viinaa. Alcometer 2.8 promillea. Päätä särkee yhä.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #15 : 24.04.2005, 13:30:26 »
Viime yönä olin jossain kaupungissa Barcelonan lähellä.

Olen useasti ollut unissani Bangkokissa ja Pariisissa, uutena tuttavuutena tuli ~kuukausi sitten Venetsia. Hittolainen ku pystyis oikeastikin reissailemaan yhtä paljon.  :)

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #16 : 24.04.2005, 19:54:26 »
Tässä pari matkustusaiheista unta unipäiväkirjastani;

"2/2005
Haahuilin Steissillä ja haaveilin samalla reilille lähtemisestä. Näin Madventuresin jätkät jonottamassa bussiin, olivat jälleen lähdössä jonnekin kauas reissuun. Olin kävellyt asemarakennuksen ympäri ties kuinka monennen kerran, kunnes näin äitini, veljeni ja siskoni, joita ylipuhuin lähtemään reilille. Lähdettiin yhdessä talsimaan kohti satamaa ja hihkuin innoissani pääseväni Hampuriin, jolloin äiti sanoi, että Kirkkonummellehan me olemme lautalla menossa! Aloin rähjäämään, ettei yhtä reilipäivää voi tuhlata Kirkkonummella, mutta niin vain astuimme lauttaan, joka vei meidät sinne. Oli jo lähes keskiyö ja merellä velloi valtava myrsky. Lautalla tapasin hyvän ystäväni, jota yritin ylipuhua lähtemään reissuun ja luettelin pitkän lista maita, joissa aikoisin käydä."

"1/2005
Olin juuri aloittanut reilin ja saavuin junalla Rothenburgin kaupunkiin Saksassa. Junarata kulki ensin lähes yläilmoissa korkeimpien pilvenpiirtäjien kyljissä kiinni, kunnes tuli lopulta alas pääasemalle. Kaupunki oli rakennettu niin tiheästi ja talot olivat niin korkeita, ettei sinne päässyt paistamaan aurinko ollenkaan. Kaikki rakennukset oli tehty punaisista tiileistä. Olin aivan ihmeissäni, kuinka kukaan pystyi asumaan sellaisessa paikassa, jossa ei ollut edes puita tai muutakaan kasvillisuutta auringonvalon puutteen takia."

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #17 : 24.04.2005, 19:58:07 »
Lainaus käyttäjältä: "fisu"

Olen näemmä tehnyt uuden aluevaltauksen, yöunet. Kaikkien naisten päiväunien kohde olenkin jo tässä vuosien saatossa tottunut olemaan :mrgreen:, mutta tässähän alkaa tulemaan kiire, jos pitää yötkin muiden unissa viettää. :wink:

Kaipa se on pakko myöntää, että olet vieraillut minunkin unessa  :lol:
Olin unessa päässyt töihin lentokentälle ja töiden kuluttua kävelin kotia päin, kun törmäsin suhun ja nauroit vedet silmissä sitä, että olin päätynyt sinne töihin.

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #18 : 25.04.2005, 18:49:31 »
Ma nain pienena aina unta siita etta oltiin autossa venaamassa Viking Linen terminaalilla etta paastas laivaan, mutta ei ikina sinne asti paasty.

Jainkohan ma sittenkin jotain pahasti paitsi lapsuudessani? :?
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

esa

• Reissaaja
    • Profiili
Matkustusunet
« Vastaus #19 : 26.04.2005, 17:37:24 »
Joskus tässä viime vuonna näin sellaista unta, että olin hostellissa, jossa oli ylläpito järjestetty hieman jännällä tavalla. Jokainen vieras vuorollaan piti kirjaa ketä paikalla oli ja toi respana muutenkin. Ja tietysti oli juuri minun vuoroni. Sekin jäi mieleen, että paikalla oli melkosen paljon ausseja ja hostelli oli mummolassani, mutta kuitenkin ulkomailla.
quot;..." - Herra Sadanpäämies