Yksin naisena Italiassa

(Luettu 5636 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Yksin naisena Italiassa
« : 12.05.2002, 21:33:33 »
[email protected] keskustelupalsta, Pera! Käytän heti hyväkseni ja kysyn apua:

Olen lähdössä kesällä taas matkaan, mutta ensimmäistä kertaa yksin. Olen 26-v nainen ja määränpää on Pohjois-ja Keski-Italia. Aiemmin olen reissannut mm. Etelä-Italiassa, jossa äijät olivat koko ajan kimpussa tai muuten vaan hääräämässä ympärillä, ja silloin meitä oli muutama tyttö porukassa. Mua rupesikin huolestuttamaan mitä voin matkaltani odottaa? Olen tietysti kuullut kaikki vakio-vinkit, "älä pukeudu provosoivasti", "älä katso silmiin", "älä hymyile"... Mutta mitä teen, jos eteen tulee epämiellyttävä tilanne? Onko teillä muilla kokemuksia, tai kannustuksen sanaa? Muita vinkkejä?

Kiitos! Olen ehkä hieman hermostuksissani miten matka menee...

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Yksin naisena Italiassa
« Vastaus #1 : 15.05.2002, 09:04:04 »
Nuo Etelä-Euroopan maat on kyllä sellaisia paikkoja, ettei oikein uskalla päästää vaimoa yksin käymään edes kioskilla, kun heti on mies lauma ympärillä... uskomattomia sähläreitä! Kyllähän varmaan sunkin ympärillä riittää kuhinaa, varsinkin jos vielä satut vaalea olemaan.

Yleensä ottaen nuo italiaanot on kyllä mun kokemuksen mukaan muuten varsin harmittomia herrasmiehiä (tai mammanpoikia), jos ei ota huomioon tuota jatkuvaa huutelua jne. Aluksi kuulemma imartelee jäyhiin pohjan poikiin tottuneita, mutta loppureissusta meinaa hermo mennä.

Niin ja se mitä piti sanoa, että jos tilanne käy liian epämiellyttäväksi kunnon kiljaisu, läiskäisy poskelle tai potku munille korjaa tilannetta kummasti!

Ei muuta ku nokka pystyyn (mallia paikallisista naisista) ja reissuun. Kyllä Siperia opettaa... :-D
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : 25.05.2002, 21:18:43 »
::) Aihe kolahti, oon jokunen vuosi toteuttanut samankaltaisen reissun, tosin ison osa vietin ihan siellä saappaan eteläkärjessä ja sisiliassa.
Jep, eli perushommat tiedät kun olet ennenkin käynyt. Niistä Luigeista voi olla ja todella melkein aina onkin mitä uskomattomimman paljon vaivaa, varsinkin pienille vaaleille tytöille  ;)  Mutta mutta, itse olen vaan koittanut selvitä ja ottaa huumorilla vastaan kaikki kummallisetkin tapaukset, ne huutelut alkaa kumman äkkiä menemään toisesta sisään ja toisesta pihalle, vähän samoin kuin liikenteen melu ym. Matkustin jopa yöjunissa itekseni, ja mitään vaikeuksia ei ollut, italot oli niin äimissään kun törmäsi blondiin siellä yön pimeydessä että eivät edes tajunneet alkaa lähentymään..  :)
Ja aika paljon vietin aikaa myös muiden matkaajien kanssa, mikä lisää turvallisuutta roimasti!
Tekstiä tulisi vaikka kuinka hirveesti, infoile jos tahdot lisää niin mä kyllä jaksan naputella, niin iso matkakuume on näin kesän korvilla!! Mutta muuten, upeeta ja turvallista reissua, kaikki menee paremmin kuin hyvin!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 27.05.2002, 10:24:13 »
Kiitos kommenteista Pera ja Ansku!  :-* Vahvistitte mun epäilyt, mutta ennen kaikkea musta tuntuu että kyllä niistä Luigeista selvitään! Huojentavaa kuulla että ahdistelu (yleensä) jää huutelutasolle, eikä tarvitse koko ajan pelätä että ne käy käsiks. Vaalea olen, mutta pitkä, mikä ehkä saattaa auttaa... Varsinkin olen miettinyt tota yöjunalla matkustamista. Ei vissiin kuin rohkeasti matkaan vaan, voihan sitä aina paeta jos epämiellyttävä tilanne syntyy.

Ansku, kävitkö yhtään viihteellä, esim. baarissa? Toivottavasti tapaa muita reissaajia, joiden kanssa voi sitten mahdollisesti käydä yöelämässä. Sinne en sentään yksin uskaltaudu. Ja vielä, missä yövyit? Hostelleissa?

Matkakuume kohoaa täälläkin! Hyvää kesää, ja vielä kerran kiitos kaikista neuvoista!

anskuli

• Aloittelija
    • Profiili
Biletyksestä...
« Vastaus #4 : 08.06.2002, 17:47:45 »
Hei taasen, hieman kestää vastailu kun on duunit koneen tavoittamattomissa.. no, toivottavasti et ole vielä startannut reissuasi!
Juu, kyselit viihteellä käymisestä..täytyy sanoa että aika vähän tuli käytyä, mä olen joskus ollut töissä italialaisella klubilla ja sitä lajia on siis tullut nähtyä.. :-/ Limanuljaskamittari täynnä.. :) Muutenkin tuntu, ettei esim Sisiliassa siihen edes paljon ollut mahdollisuuksia, niillä on kai lähinnä jotain megadiscoja jossain kaupunkien ulkopuolella, en viitsinyt lähteä etsiskelemään. Mutta iltaa kyllä tuli istuttua muuten, oluen ja hyvän seuran merkeissä..! Mutta kyllä varmasti muiden reissulaisten kanssa uskaltaa mihin vaan!
Niin ja joo, hostelleissa siis yövyin, tosi hyvin meni ja niissä just tapasin muita ulkomaalaisia, ei ollut sitten mitään ongelmia! Todellakin siis, pärjäät taatusti ja ainakin mielenkiintoista on koko ajan, jos ei muuta!
Ite yritin kanssa tänään käydä varailemassa lentoja maailmalle, mutta oli Kilroy kiinni näin lauantaina, harmi..!Uudemman kerran siis!