Joskus sillä kyllä on väliä, minkä kortin sinne varaukseen laittaa ja toisinaan sitä korttia kyllä myös veloitetaan etukäteen, riippuen mitä on varannut. Booking.com ei koskaan veloita asiakkaan korttia, mutta hotelli voi näin tehdä, jos varaus on non-refundable-varaus. Hotelli voi tehdä kortille myös katevarauksen, että saa varmasti omansa pois myös no-show-tilanteessa.
Itse alalla työskentelevänä veloitan lähes päivittäin Booking.comin kautta tulevia varauksia, jos kyseessä on tällainen non-refundable-varaus (eli varausta ei saa muuttaa tai perua ilman veloitusta) ja todella paljon tulee vastaan varauksia, ettei ole kortilla katetta tai varaukseen on laitettu pankkikortti/ visa electron. Tästä johtuen monet varaukset myös joudutaan perumaan, jos ei saada vuorokauden sisään uusia korttitietoja. Monet asiakkaat ottaa myös tuohtuneena yhteyttä, miksi heidän korttiaan on veloitettu ja ihmettelen suuresti, eikö ihmiset oikeasti lue mitä ovat varaamassa ja millä ehdoin. Booking.comissakin lukee mielestäni varsin selvästi, jos majoituspaikka voi veloittaa summan milloin tahansa ja jos kyseessä on sellainen varaus, ettei sitä voi muuttaa tai peruuttaa veloituksetta.