Vaihtoajoista taas

(Luettu 486335 kertaa)

wce

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Vaihtoajoista taas
« Vastaus #80 : 15.04.2008, 12:45:06 »
Hethrow T1 --> T3, aikaa 2h 15min. Kuinka juosten pitää toimia?
Tavarat tuskin kerkee mukaan..? Kokemuksia?
Eli siis, onko toi matka terminaalien välillä pitkä?

Ei pitäisi tuottaa mitään ongelmia. Ehdit napata parit tuopitkin huiviin odotellessasi  :D

Matkatavarat ehtivät takuulla mukaan, jos ei niin vaihda ensi kerralla lentoyhtiötä.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #81 : 15.04.2008, 12:47:25 »
Kiitos. Aikana tuo tuntuu melko pitkälle joo, mutta en oo Heathrowssa vielä koskaan vaihtanut, ja muutama kaveri maalaillut kauhukuvia vaihdoista siellä. :D No, hyvä näin.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #82 : 18.04.2008, 00:00:35 »
Noh niin, nyt oon viimeinkin ostamassa liput Uuteen-Seelantiin. Halvin vaihtoehto (1360 + peruutusturva + myyjän palkkio) (olisi vain 1300 kaikkinensa jos voisi varata netistä mutta ei voi kun pitää olla sellainen lippu jonka paluupäivää voi muuttaa... GRR!) näyttäisi menevän Charles de Gaullen kautta.

Vaihtoaikaa olisi 2,5 tuntia - riittääkö? Lähinnä mietin onko pelkoa siitä että lakkoilevat ranskalaiset eivät saa laukkujani koneesta toiseen :D.

Saapuisin Pariisiin siis Finskillä ja jakaisin Cathay Pacificilla.

Muoks.

CDG:n nettisivu antaa lentojeni tiedoiksi, että Finnair saapuu CDG kakkoseen terminaaliin D ja Cathay lähtee terminaalista A. Näyttää helpolta - ovathan ne ihan vierekkäin - mutta miten mulla on muiden puheista sellainen kuva että joudun jonottamaan kauan päästäkseni D:stä A:han....?
« Viimeksi muokattu: 18.04.2008, 00:23:49 kirjoittanut Athelas »

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #83 : 18.04.2008, 11:29:13 »
Probleema hoidettu - kiltti ja kärsivällinen matkatoimistontäti vaihtoi lennot niin että mulla on 14:20 - 18:45 aikaa Pariisissa. Eipä tarvitse sen takia yöunia menettää :).

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #84 : 18.04.2008, 12:46:35 »
Ehdit jo vaihtaa?
Mä oon juurikin ton saman vaihdon tehnyt. Eikä ollut paha matkana tms.
Samojen yhtiöiden koneillaki just.

Noihin on hyvät opasteet, ja siitä vain turvatarkastuksen läpi ja homma siinä. Ne tosin kyllä katsoi ainakin aika tarkasti siinä mun repunkin.
JOS vain on saanut molemmat Boarding passit heti jo ennen ekaa lentoa, ei varmasti ois ollu mitään ongelmaa. Tuskin sittenkään, jos ois pitäny jatkolennolle tehä uus selvitys. (Mä en saanu takas tullessa vikalle lennolle boarding passia, se piti hakee Pariisista erikseen lähtöselvityksestä)

Mulla oli reilu 3h:n vaihto, ja mä valehtelematta istuin yli 2h tuolla, ku kaikki oli jo hoidossa.
TOSIN, jos tavaroiden kans on tärkeää, että tulevat samalla koneella, vaihtaminen oli fiksu veto. Mun ruumalaukku ei meinaan kerenny. Mut se tuli seuraavalla koneella perässä, ja oli määränpäässä mun kans samaan aikaan. :)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2008, 12:50:33 kirjoittanut T-musu »

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #85 : 18.04.2008, 13:48:47 »
No siis vaihdoin juu, mutta eipä mulla itse asiassa ollut vaihtoehtojakaan, kun lähtöpäivääkin piti muuttaa, ja sille päivälle oli vain tuo 14:20-18:45 vaihto. Mutta eipä se haittaa, lentokentällä palloilu sujuu jo rutiinilla :). Hong Kongissakin on sitten 8 tuntia aikaa ostaa Sapporo-sipsejä ja ihmetellä elämää... Pääasia että saavun määränpäähän päivällä (enkä klo 5:30 niin kuin tuo aikaisempi aikataulu ehdotti).

Muoks. Niin ja siis CDG:stä kun vaan kuulee koko ajan sellaisia juttuja että 2 tuntia ei riittänyt, ja jonot oli järjettömiä, vessoja ei missään ja henkilökunta epäystävällistä :). Tiedä sitten onko se hienohelmojen marinaa vai ihan aiheellista kritiikkiä (pianhan se selviää...). Ja kyllä, matkatavaroiden ehtiminen on tärkeää, mukanani on koko omaisuuteni, joten en kyllä haluaisi olla perillä päivääkään ilman laukkujani jännittämässä että löytyyköhän niitä koskaan...
« Viimeksi muokattu: 18.04.2008, 14:39:33 kirjoittanut Athelas »

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #86 : 18.04.2008, 14:00:53 »
Jos CGD:llä on paljon aikaa, ÄLÄ mene turvatarkastuksen läpi liian aikaisin. Sen jälkeen siellä ei ole ku yksi (?) pieni hajuvesikoju, yksi(?) kuppila, jossa sikahinnat. That's all.
Ja ulos ei pääse lainkaan. Siellä sitten ollaan.

Mä hengasin yhden suomalaisen vanhemman naisen kanssa siellä, ja sitä söi kympillä, ku oli tullut turvatarkastuksesta läpi, eikä ollut mitään tsäänssiä päästä minnekään röökille enää, vaikka lähtöön oli aikaa se pari tuntia.
Ja tota kun ei tienny etukäteen, että siellä ei oo mitään.
Vessoja sentään oli muutamia. Onneks.

Mä tykkään jos laukut myöhästyy, ei tarvii ite roudata niitä.  ;D

Muoks: Näköjään meet pitkälle samoista paikoista kun mäkin, mullakin oli Hong Kongissakin vaihto. Siellä ois vaihto onnistunu jopa vartissa. Niin hyvin pääsi kaikkialle. :) Alkuun kiristelin, miten mun 1h15min mahtaa piisata. No, ihan pirun hyvin.  :D
« Viimeksi muokattu: 18.04.2008, 14:02:30 kirjoittanut T-musu »

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #87 : 18.04.2008, 14:36:43 »
Juu, Honkkari on ihan mahtava paikka, samoin kuin Singapore... En tiiä uskaltaisko tuossa välissä sitten lähteä ihan kaupungille asti, oonhan mä siellä kyllä ennenkin käynyt... Ja teksi kyllä mieli käyttää niitten suihku/päiväuniloungea, en vaan pääse sinne sivuille missä kerrotaan paljonko se maksaa.

Niin ja kiitti vinkistä! Tosi hyvä tietää toi. Kuulemma vaihto sujuu muutenkin kätevämmin jos lähtee terminaalista ulos aivan kuin jäisi Pariisiin ja sitten kävelee seuraavaan paikkaan?
« Viimeksi muokattu: 18.04.2008, 14:45:40 kirjoittanut Athelas »

nihilisten

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #88 : 21.04.2008, 17:19:40 »
Heitänpä oman tumpelon kysymykseni tänne perään..

Elikkä siis rupesin miettimään oman lentoni vaihtoaikaa ja matkatavaroiden selvittämistä. Lueskeltuani näitä viestejä näyttäisi olennaiselta ovatko lennot samalla lipulla vai eivät. Mulle on hieman epäselvää, mitä se samalla lipulla oleminen nyt sitten tarkoittaa.. Itse olen ostanut Kilroylta matkan (e-liput) Reykjavikista Ouluun, ja se sisältää kaksi vaihtoa, ensin Arlandassa ja sitten Helsingissä. Oikeastaan ainoa väli mikä huolestuttaa on tuo vaihto Helsingissä, jolloin aikaa on 50 minuuttia ja lentoyhtiö vaihtuu Finnairista Blue1:iin. Saankohan siis matkatavarat kulkemaan ilman uusia lähtöselvityksiä jo Reykjavikista saakka vai joudunko roudaamaan niitä välillä?

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #89 : 21.04.2008, 21:06:19 »
Jos sinulle ei ole erikseen sanottu mitään, lentosi ovat samalla lipulla. Ja siis jos laskussasi näkyi vain yksi kohta lennoille /tyyliin lennot 1000 e, palvelumaksu 25 e, nuorisokortti 10 e = 1035 e), ne ovat samalla lipulla.

Minä esim. harkitsin matkaa HKI - Vancouver - Auckland. Tämä olisi onnistunut vain kahdella eri lipulla, eli olisin joutunut ostamaan HKI-Vancouver -liput ja sitten erikseen Vancouver-Auckland -liput. Laskuni olisi sisältänyt lennot 900 e, lennot 900 e, palvelumaksu 25 e jne.

50 minuuttia pitäisi riittää hyvin kotimaan vaihtoon Helsinki-Vantaalla. Käytännössä kun vain kävelet portilta toiselle. Laukkuja ei pitäisi joutua raahaamaan, kun lennot ovat samalla lipulla, ne tsekataan lähtöpaikassa määränpäähän asti.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2008, 21:08:22 kirjoittanut Athelas »

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #90 : 22.04.2008, 02:28:48 »
Juu, Honkkari on ihan mahtava paikka, samoin kuin Singapore... En tiiä uskaltaisko tuossa välissä sitten lähteä ihan kaupungille asti, oonhan mä siellä kyllä ennenkin käynyt... Ja teksi kyllä mieli käyttää niitten suihku/päiväuniloungea, en vaan pääse sinne sivuille missä kerrotaan paljonko se maksaa.

Ehtii HK:ssa helposti kaupungillekin kunhan on boarding pass taskussa jatkolennolle ja ottaa sen nopean lentolenttajunan. Saman paivan paluulla saa halvemman yhdistelmalipun.

Itsellani on paasy Cathayn loungeihin mutta muistaakseni noiden maksullisten loungejen nimi on Premium Plaza jos se heloottaisi etsintaa. Terminaalin vasemmalla puolelle (koneesta tulevan silmin) on viela lentokenttahotelli jonka "kylpylaa" (suihkut, saunat ja sisalla ja ulkona uima-allas) voi kayttaa noin 150 Hongkongin dollarin hintaan vaikka koko valilaskun ajan. Altaan reunalla on lepotuoleja joissa voi lekotella saasta riippuen ja itse otin siella viime vuonna tirsatkin.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2008, 07:47:08 kirjoittanut vekkuli »

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #91 : 22.04.2008, 08:51:28 »
Joo mä jo selvittelin tuota hintaa, 42 e näyttäisi olevan suihku, hieronta ja 5 h lounge-alueella. Ei paha hinta laisinkaan!

Tulppaani80

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #92 : 25.04.2008, 15:41:53 »
Onneksi tästä oli valmis ketju. En siis ole koskaan ollut Aasiassa ja nyt suunnittelen meneväni kesällä Malesiaan Kuala Lumpuriin (ja sitten muuallekin) Bangkokin kautta. Kuala Lumpurista takaisinpäin on vaihtoaikaa Bangkokissa 2 h 20 min. Niin että onko tuo nyt tarpeeksi? Onko nuo aasialaiset niin organisoitunutta väkeä että onnistuu? Joudun ilmeisesti siirtämään itse laukut paikasta toiseen? Lentoyhtiöinä KL-BKK AirAsia ja BKK-HKI Finnair. Olen kädetön tumpelo, apua!

(Ja onpa vakuuttava eka postaus  ;D)

zanni8

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - anniina.koivula@gmail.com
    • Profiili
« Vastaus #93 : 04.05.2008, 21:35:46 »
Nyt vähän hölmöä kysymystä..mutta siksi sen tänne palstalle laitoinkin. :)

Eli kun olen lähdössä suomesta sas:n koneella espanjaan ja vaihto on köpiksessä spanairin koneeseen, niin koska se on jatkolento, niin eikö kaikki tavara siirry automaattisesti niissä koneissa? En tie miks aloin tuollaista nyt miettimään.. ???

Sit kun käsimatkatavara on 8kg, niin saako siihen päälle tulla erikseen vielä kannettava?

Eemeli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #94 : 05.05.2008, 19:18:41 »
Jos olet ostanut lennot yhtenä pakettina, niin laukun pitäisi kulkea omia teitään ilman ongelmia. Lähtöselvityksessä saat kyllä tiedon asiasta.

Ja läppäri on kyllä osa käsimatkatavaroita, joten tuon kahdeksan kilon päälle sitä ei periaatteessa saa ottaa. Omia käsimatkatavaroita ei ole kyllä koskaan punnittu...

BooRadley

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #95 : 05.05.2008, 21:24:58 »
Kyllä ne kamat todellakin tulee jos lennot olet yhtenä pakettina ostanut (ainakin pitäisi tulla, koskaanhan ei voi olla varma). Joskus vuosi sittenhän tosin astui voimaan jokin uusi lentoyhtiöiden välinen sopimus (nimeä en muista) joka takaa sen, että sopimuksen parissa olevat yhtiöt huolehtivat jatkolentojen laukut. Käytännössä kaikki isot yhtiöt kuuluvat ko. sopimuksen piiriin, ulkopuolelle jäi enemmänkin halpalentoyhtiöitä. Ja mun mielestä lentoja ei edes pakettina myydä jos yhtiöt eivät sopimuksen piiriin kuulu. Mutta kuten Eemeli sanoi, lähtöselvityksessä saat todellakin varman tiedon asiasta.

Mitä tohon läppäriin tulee, niin kyllä se tosiaan käsimatkatavaraksi lasketaan eli kuuluu ton 8kg säännön piiriin. Tämä erittäin vahva käsitys ainakin mulla että mun läppäri on aina ollut osa käsimatkatavaroita. Edelleen, täysin 100-prosenttisen varmasti en uskalla sanoa, mutta itse ainakin varautuisin tohon. Sinällään en ole koskaan käsimatkatavaroitani punninnut koska ne koostuvat vain passista ja koneesta. Toivottavasti en vaan sekoittanut sua entisestään ;)
Jos jaksaa roikkua puussa ei tipahda!

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #96 : 06.05.2008, 13:21:26 »
Noilla yhtiöillä on diili keskenään, eli pitäis tulla joo.

Vaikka ois samalla lipulla lennot, mutta lentoyhtiöillä ei keskenäistä diiliä, tavarat ei tule. Esim ite tulin eilen Losista Heathrown kentälle AA:lla, josta jatko Helsinkiin Blue1:lla, piti ite mennä passintarkastuksesta läpi hakeen laukut hihnalta ja sit uusiks vaan lähtöselvitykseen ja turvatarkastukseen yms.
Ja tosiaan, samalla lipulla. Mutta ei vaan onnaa jos yhtiöillä ei oo diiliä.

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #97 : 08.05.2008, 22:46:14 »
Tavarat tulee kylla noilla lentoyhtioilla :) Itse olin kayttamassa samaa lentoa pari viikkoa sitten, mutta se satuttiinkin perumaan teknisen vian vuoksi.

Andybandy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #98 : 16.06.2008, 18:13:57 »
Terve.

Lennot varattu Helsingistä Las Vegasiin ja Frankfurtissa ja Dallasissa vaihdot. Alkoi tossa topiccia selatessa mietityttämään, että mitäs jos lennot on myöhässä jne.

Ainut "nihkeä" vaihto on Frankfurtissa, jossa reilu tunti vaihtoaikaa. Lennot on varattu Expedialta samaan aikaan ja suoraan Vegasiin, mutta silti lähettivät tikettejä ison nipun, eli konkreettisesti eivät ole yhdellä samalla lipulla.

Yhtiönä American Airlines joka kerta paitsi Helsingistä Frankfurtiin, joka lennetään Finnairin koneella, mutta sekin on AA:n lento, ainoastaan Finnairin kone.

Mitäs jos lennolle ei kerkeä, niin onko AA:n tehtävä hommata sopiva jatkolento ja mulle ei tule kustannuksia? Matkatavaroita ei ilmeisesti tarvitse Frankfurtissa itse kannella?

Kiitos.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #99 : 16.06.2008, 20:11:09 »

Lennot varattu Helsingistä Las Vegasiin ja Frankfurtissa ja Dallasissa vaihdot. Alkoi tossa topiccia selatessa mietityttämään, että mitäs jos lennot on myöhässä jne.

Ainut "nihkeä" vaihto on Frankfurtissa, jossa reilu tunti vaihtoaikaa. Lennot on varattu Expedialta samaan aikaan ja suoraan Vegasiin, mutta silti lähettivät tikettejä ison nipun, eli konkreettisesti eivät ole yhdellä samalla lipulla.

Mulla oli viimeksi 55min aikaa vaihtaa konetta Hel-Zurich-NYC ja lahto Suomesta myohassa 15min.. joten aikaa jai viela vahemman. Olin varma myohastymisesta, mutta Nykin lentoni oli myos myohassa, jota en tiennyt, kunnes istuin koneessa.  Juosten meni terminaalin vaihto ja tarkastukset etc. Laukkua ei tarvitse itse raahata, vaan se meni Suomesta perille asti.
Siinahan voi onneksi kayda niin, etta jatkolento lahtee myos myohassa.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."