Pallontallaajat.net

vuokra-asunnot ulkomailla

(Luettu 9202 kertaa)

turska

• Aloittelija
    • Profiili
« : 17.06.2007, 12:46:03 »
Onko teillä muistissanne sivustoja joille voisi mennä onkimaan onneaan löytääkseen lyhempiaikaisia miksei myös pitenpiaikaisia vuokra-asuntoja esim. espanjassa ja itä-euroopassa, saksassakin ja oikeastaan kaikkialla.
Hehee.

yadah

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 17.06.2007, 15:30:34 »
Täällä Barcelonassa löysin asunnon www.loquo.com -sivun kautta. Aiemmin Madridissa www.easypiso.com sivulta.
..ésta buscaré: que esté yo en la casa de Dios todos los dias de mi vida, para contemplar su hermosura...

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #2 : 17.06.2007, 19:26:41 »
yks mista loytaa jos tarvii huoneita yleensa on yliopistot .. eli niiden ilmoitustaulut. varsnkin nyt kun opiskelukausi loppuu.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 17.06.2007, 22:32:43 »
craigslist on aika hyva monen maan suhteen.

briteissa mun mielesta aika top on gumtree.com.

italiassa suosittelen selaamaan mm. bakeca, kijiji ja portaportese (vain rooman seutu) sivustoja. bakeca ja kijiji on eriteltyna paikoittain ja ne on todella aktiivisia, joka paiva paljon uusia ilmoituksia (niin asuntoja kuin kaikkea muutakin, toita jne)

jimwest

• Vieras
« Vastaus #4 : 21.06.2007, 16:39:49 »
Saksassa noita vuokraussivuja on jokalähtöön, tässäpä vaikka muutama:

http://www.wg-gesucht.de/

http://www.immobilienscout24.de/ (<- tuolta löydettiin oma kämppämme)

http://www.vermietung-online.de/

Saksassa varsinkin ripustellaan noita "Vermietung" lippuja roikkumaan vapaana olevien kämppien ikkunoista/parvekkeista. Yleensä niissä on joko puhelinnumero tai vuokrafirman nettisivun osoite.

Barcelonafani

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 31.07.2007, 12:56:11 »
Barcelonan alueelta vuokra-asuntoja löytyy osoitteesta www.barcelona-home.com. Pitkä -ja lyhytaikaiseen oleskeluun. Minimi 3 yötä.

turska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 02.08.2007, 18:13:33 »
oh, Berliini ja Barcelona ihailijat tutustukaan firmaan nimeltä coming home. ah, saattaa tuntua vaivalloiselta lähettää hakemuksia mutta kaikki toimi parissa päivässä ja kuukaudeksi löyty 300 eurolla iso yksiö Berliinistä.

UsvaAuer

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 04.08.2007, 00:00:58 »
Lainaus käyttäjältä: "turska"
oh, Berliini ja Barcelona ihailijat tutustukaan firmaan nimeltä coming home. ah, saattaa tuntua vaivalloiselta lähettää hakemuksia mutta kaikki toimi parissa päivässä ja kuukaudeksi löyty 300 eurolla iso yksiö Berliinistä.

Kuulostaa loistavalta!

Voitko vielä sanoa, että ottavatko minkälaisen välityspalkkion ja pitääkö asunnon saamisen takeeksi esittää jotain muutakin kuin takuuvuokraa?

Pipo

• Reissaaja
    • Profiili
Re: vuokra-asunnot ulkomailla
« Vastaus #8 : 04.08.2007, 20:41:39 »
Lainaus käyttäjältä: "turska"
Onko teillä muistissanne sivustoja joille voisi mennä onkimaan onneaan löytääkseen lyhempiaikaisia miksei myös pitenpiaikaisia vuokra-asuntoja esim. espanjassa ja itä-euroopassa, saksassakin ja oikeastaan kaikkialla.
Hehee.

Puola: http://nieruchomosci.interia.pl/

Rodzaj nieruchomości -> Mieszkania
Typ oferty -> Wynajmę

Region:
Varsovan alue -> Mazowieckie
Krakovan alue -> Małopolskie

turska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 16.08.2007, 22:03:32 »
Sinulle usva auer kun kysyit.

Siis välityspalkkiota otti muistaakseni 70 euroa. Takuuvuokraa kai pyytävät, paitsi meiltä, ja pyytäjä olisi itse vuokranantaja. Tuli vielä hakemaan kentältä, vei kotiin, käytti kaupassa ja kertoi sightseentouringin matkalla.

Passeja kysei myös, 'ihan sentakia että näkee että ollaan me', tehtiin vuokrasoppari myös.

UsvaAuer

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 16.08.2007, 23:20:01 »
Olen tutustunut  cominghome-sivuun. Komissio näyttäisi olevan 20% vuokran hinnasta, hieman vähemmän kuukautta pidemmissä vuokrasuhteissa.

Se, mikä hämää on lisäys, jonka mukaan verot eivät sisälly hintoihin. Tuleeko se 19% verokin vielä näiden kulujen päälle?

Lokakuussa on ilmeisesti paljon asunnon etsijöitä lukukausien alkaessa, mutta kai silti jotain saa?

turska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 17.08.2007, 14:38:57 »
Hmm, veikkaan että sun kannattaa udella sieltä toimistolta, esim. mailaamalla. Olivat erittäin ystävällisiä.
En itse kiinnittänyt tommoisiin mitään huomiota, hömelöinnillä onnistui kaikki.

Se vielä, että välityspalkkio piti mennä heti maksamaan toimistolle, joka oli toisella puolella kaupunkia, missä me asuttiin ja unohdettiin koko homma. Päiviä kului, eikä he soitelleet perään.
Jossain vaiheessa lähetettiin postia, ettei olisi helppo revetä sinne, voisiko ne lähettää jonkun tilin numeron minne voi maksaa ja he olivat: tottakai.

Ja kyllä minä uskoisin, että asunnon saa jos on itse aktiivinen. Muistaakseni kysyin kylläkin eri kämppää mitä tarjosivat, olivat ehkä itse aatelleet, että tämä on parempi, tai sitten se ei ollut enään vapaana. Sivuilla muistaakseni oli aika hyvin vapaina olevia kämppiä silloin.

10Kirsikka

• Aloittelija
    • Profiili
Omat kokemukset
« Vastaus #12 : 22.08.2007, 21:04:17 »
Hei,
mä olen laittanut yleensä ko. maan suomalais-keskustelusivulle kyselyn, josko asunto löytyisi.  

Kokemusta Ranskasta ja Englannista, sekä Saksasta. Nämä sellaisia, että ovat lähteneet itse matkalle pariksi viikoksi ja haluavat vain yhtiövastikkeen verran rahaa, plus vesi ja sähkö. Englannissa kaasupoletti.

Yleensä ollaan oltu kirjeenvaihdossa muutaman kuukauden ja suunniteltu matkaa kimpassa, me lapsiperhe. Ja jos omistajat ovat olleet Suomessa, ollaan nähty Hesassa.

Asunnosta; olen pyytänyt kuvia asunnosta ja asunnon ympäristöstä, sekä sitten etsinyt netistä, millaiset ovat rikollistilastot ja muutenkin tutkinut google mapilla ympäristöä etukäteen. Vuokra joko käteisellä paikanpäällä tai suomalaiselle tilille. Yleensä olen valokuvannut asunnon heti ekana päivänä ja sitten viimeisenä päivänä. Tämä "tapa" opittu Berliinistä, jossa ollaan äärimmäisen tarkkoja joka tahrasta. Tosin se oli pidempi aikainen asunto, jossa vuokranvälittäjä. Ei siis suomalais-sivuilta.

resotukka

• Aloittelija
    • Profiili
Berliinistä
« Vastaus #13 : 27.08.2007, 00:06:57 »
Moi!
vastailinkin jo berliinin kämppiin liittyviin juttuihin tuolla euroopan berliinikeskustelussa, mutta laitan nyt lyhyesti tännekin, että osoitteesta

löysin oman kalustetun huoneeni todella halvalla, eikä tarvinnut maksaa välityspalkkiota, takuuvuokraa tms. Jos haluaa vuokrata kokonaisen asunnon niin tuolta sitä ei luultavasti löydä (muistaakseni ainoastaan huoneita, suurin osa ellei kaikki kalustetuja) mutta tällä tavalla tapaa heti uusia ihmisiä!

UsvaAuer

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Berliinistä
« Vastaus #14 : 27.08.2007, 02:05:36 »
Lainaus käyttäjältä: "resotukka"
Moi!

löysin oman kalustetun huoneeni todella halvalla, eikä tarvinnut maksaa välityspalkkiota, takuuvuokraa tms.

Wow!

Cominghomesta vastattiin kyselyyni. He todellakin lisäävät vuokran päälle 25% välityspalkkiota ja sen päälle vielä 19% veroja. Näin esimerkiksi 400 euron asunto onkin yhtäkkiä 600 euroa!

Gesuchtiin kun syötin yksiöt alle 450 euroa syyskuusta eteenpäin niin vaihtoehtoja tuli 226, alle 300 euron 102 yksiötä.

Kun en saksaa osaa, niin pitää vielä kysyä: Ymmärsinkö oikein, että yhteyttä pitää ottaa suoraan vuokranantajaan? Millaisista asioista tulee olla perillä vuokratessa asunto suoraan vuokrantajalta? (Luin jostain, että asuntoa ostettaessa Saksasta on suuri todennäköisyys tulla huijatuksi. Onko vuokraamisessa huijausvaaraa?)

resotukka

• Aloittelija
    • Profiili
huonw
« Vastaus #15 : 27.08.2007, 12:21:12 »
Itse siis tosiaan vuokraan kalustettua huonetta, joten jaan keittiön ja kylpyhuoneen kahden muun kanssa. Otin yhteyttä suoraan annettuun yhteystietoon (muuta keinoahan siellä ei ole, heh), yleensä yhteystieto on päävuokraajan, ei siis vuokranantajan. Päävuokraaja hoitaa muiden kämppisten vuokrat eteenpäin, uudet huonekalut jne. Oli tosi hankalaa löytää huone jo suomesta käsin,kaikki halusivat tavata kasvotusten ennen kuin vuokrasivat, mutta sitten yksi poika lupasi ainoastaan puhelinkeskustelun perusteella vuokrata huoneensa minulle, mikä oli ihanaa koska pystyin tulemaan suoraan lentokentältä tänne eikä tarvinnnut  ensimmäiseksi päiväksi sopia montaa asunnonnäyttöä... En ole itse edes kirjoittanut vuokrasopimusta, en tiedä onko se normaalia,mutta en usko että ainakaan mun kohdalla siitä tulee mitään ongelmia, päävuokraaja ja toinen kämppis on molemmat tosi rentoja ja ystävällisiä.
Pyydä lähettämään kuvia ja enemmän infoa sähköpostitse, tai sitten kannattavaan suoraan soittaa!