australia kevät 2008

(Luettu 20917 kertaa)

milbe

• Reissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« : 21.06.2007, 12:29:49 »
onko ketään muita joilla olis samanlaisii suunnitelmii? vois jutella,suunnitella ja pohtia ja vaihtaa infoo..

eli matkustelua ja töitä matkakassan ylläpitoon olis tarkotus kevätkausi Australian mantereella viettää
illa k

Naunau

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #1 : 25.06.2007, 21:50:14 »
jees! Sinnehän minäkin aijon matkani suunnata, tosin vasta varmaan syys-lokakuussa 2008. Ollaan kuitenkin niin lähekkäin lähdössä et samat asiat varmaan koskee meitä kumpaakin. Ootsä käyny siellä ennen? 8)

milbe

• Reissaaja
    • Profiili
kokemuksii hakeen ja maailmaa katsoon
« Vastaus #2 : 25.06.2007, 22:28:23 »
hei.kuulostaa kivalt. joo en o ennen käyny.mut kaun on takaraivos ollu ajatus et kiva olis sekin paikka nähä.ja nyt ku oon enemmän alkanu miettii täytyy kattoo jos uuden seelanninki olis mahollist tsekata.
kun tässä nyt pikkuhiljaa alan katselee lisää kaikkee ni kuulet lisää;
ja toisinpäin..?
illa k

Sarxu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - sarxu_88@hotmail.com
    • Profiili
Helmikuussa 2008
« Vastaus #3 : 26.06.2007, 17:08:57 »
Minäkin olen suuntaamassa Ausseihin siis ensi helmikuussa. Tarkemmin ottaen luultavasti 5.2. 8) Tarkoituksena olisi työskennellä jonkun verran (~1kk) ja matkustaa loput ajasta. Suunnitelmissa olisi koluta itärannikko ja Cookin saaria (Rarotonga, Aitutaki).

Suunnitelmia on jo hurjasti ja matkakassa karttuu hyvää vauhtia! Päiväbudjetti ausseissa luultavasti 54 e tienoilla (just äsken laskin :P) jos oletetaan että oon töissä sen 1 kk ja sillon se työ kattaa elinkustannukset. Budjetista on jo vähennetty lennot ja bussikortit, viisumit ym.. pikkujuttuja. Että hyvältä näyttää.  :D Miten muilla budjetti asiat, kai tolla päiväbudjetilla pitäs mennä ihan lepposasti?!  :wink:

Ai niin, matkaseura ei muuten olisi pahitteeksi eli jos jollain on samankaltaisia suunnitelmia niin on hyvä ja kertoo!  :lol:

milbe

• Reissaaja
    • Profiili
oo
« Vastaus #4 : 26.06.2007, 20:53:14 »
sama suunta on mullakin :D tai juuri itärannikkoo ja etelää aatellu katsoo.lähtöajankohta on helmikuun alkupäivät.tarkkaa en viä tiä.mä en o viä päässy valitettavasti suunnitelmis nii pitkälle.,et pitää eka laskee budjetti just kuntoo ni selkiää paljonko tammikuus teen viä töitä sen etee; mut yritän palailla pian!
illa k

Theodor da Noff

• Vieras
australia kevät 2008
« Vastaus #5 : 29.06.2007, 22:39:32 »
sama suunta ja ajankohta myöskin. ensi vuoden alussa ois tarkoitus mennä.

Zakariaz

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - garf_82@hotmail.com
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #6 : 01.07.2007, 12:29:58 »
Ensi vuoden alussa täältäkin yksi lähdössä kyllästyneenä opiskeluja karkuun 8)

Tässä miettinyt että pitäisikö lähteä Allianssin Go- ohjelman kautta vai olisiko yksinään kaiken järjestäminen paras ratkaisu?

Ja tosiaan...matkaseuraa kaivattaisiin. Pitäisiköhän jonkinlainen mese-rinki laittaa pystyyn kaikkien kiinnostuneiden kesken?

ellu2

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #7 : 02.07.2007, 14:06:26 »
oon lähdössä syyskuussa 9 kk australiaan opiskelemaan ja pitäs saada tietää minkälainen puhelin sinne pitää ottaa matkaan, jos haluaa pitää yhteyttä suomalaisella puhelinliittymällä. onko kellään tietoa pitääkö olla joku 4taajuuspuhelin vai mitä??

zeta

• Himoreissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #8 : 07.07.2007, 12:56:44 »
Australiassa toimii ihan tavalliset suomalaiset kännykät. Sama tekniikka käytössä.

Sarxu

• Reissaaja
    • Profiili
Lentoliput ostettu!!
« Vastaus #9 : 16.08.2007, 19:52:01 »
Oujee, meikäläisen matkasta alkaa tulla totta!  :D Viikonloppuna ostin lentoliput. 1227€ makso kalevatravelin kautta HEL-MEL lontoon kautta ja takaisin. Siihen vielä finnairin nuorisohintaiset liittymälennot päälle oulu-helsinki -oulu 120 euroa. Ei ollenkaan pahat ainakaan mun mielestä. Matka-aika sen sijaan on aika pitkä  :shock: , mutta eihän sitä ihan sekunnissa tonne maailman toiselle puolelle pääse millään.  :lol: Menolento  starttaa 5.2. Helsingistä klo 17 maissa ja takaisin tulo on sitten 8.7.

Viisumihakemuskin on jo tehty, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut. Sunnuntaina pistin hakemuksen menemään. Pitää nyt rauhassa odotella vielä muutama viikko. Dunderin sivuilla joku kirjotti että sillä oli menny 2 vko ennen ku oli saanu tiedon.  :roll: Toivottavasti ne kohta mailailee mullekin.. :wink:

Ilmotelkaahan muutkin kun tiedätte millon ootte menossa ja mihin! :)

funkateer

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - atte.lehmusoksa@kolumbus.fi
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #10 : 20.08.2007, 18:42:48 »
moroo! täällä ois kans yksi reissaajan alku lähdössä, austraalian aurinkoon välivuotta viettelemään  8)  :D lähtö kyllä jo tossa 4 päivä syyskuuta mutta suuntana kuitenkin sama manner :P itä ja etelä puolta aattelin ite myös koluta mutta saattahan noi matkasuunnitelmat aina muuttua sitten ite paikan päällä :D

SanniR

• Aloittelija
    • Profiili
Ausseihin!
« Vastaus #11 : 21.08.2007, 14:06:56 »
Heipä hei!

Täällä kanssa yksi opiskelijatyttö, jonka tarkoituksena olisi lähteä helmikuun alussa Australiaan, Gold Coastille. Kiva nähdä, että meitä on enemmänkin!  :D

Ainakin puoli vuotta olisi tarkoitus olla ja opintoja suorittaa ja toivottavasti vähän osa-aikaisia töitäkin tehdä. Mukaan on lähdössä pieni koirani, jonka lentomatkustamisesta kyselisin, eli tietääkö kukaan miten lemmikin matkustaminen noin pitkillä lennoilla yleensä on mahdollista?

Jos jollakin on tiedossa kämppävinkkejä, niin niistä olisin kanssa kovin kiitollinen ja mahdollisesti myös kämppis olis ihan loistohomma.  :D

T. Sanni

Junantuoma

• Himoreissaaja
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #12 : 21.08.2007, 14:24:48 »
Kai olet selvittänyt koirien karanteenikuviot?

http://www.daff.gov.au/aqis/cat-dogs
n ole täydellinen idiootti, jotain vieläkin puuttuu.

SanniR

• Aloittelija
    • Profiili
Lemmikin mukaan otto
« Vastaus #13 : 22.08.2007, 09:29:13 »
Joo, taitaa jäädä koira Suomeen. Tosi kurjaa, että näin, mutta koiran vieminen Ausseihin näyttää olevan todella hankalaa, todella kallista ja todella hidasta pitkien karanteenien takia. Taitaa olla vähän turhan kamala koettelemus pikkukoiralle, etenkin vain puolen vuoden oleskelun vuoksi.  :cry:

Jos jollain on toisenlaisia ajatuksia/kokemuksia, niin mielelläni niitä kuulisin!

Sanni

pale

• Aloittelija
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #14 : 26.08.2007, 14:19:01 »
Oho jengi suunitellu reissuaan pitkään. Mulla lähtöön 1,5kk ja ei ole ees lippuja hommattu vielä, mut perjantaina pitäis hommata. WH-viisumihakemus lähetetty mutta hyväksymistä ei oo tullu vielä. Tilasin 2vkoa sitten, kauankohan yleensä kestää?  
Noo mut eiköhän tästä hommat pikkuhiljaa selviä :D

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #15 : 26.08.2007, 15:25:14 »
Lainaus käyttäjältä: "pale"
Oho jengi suunitellu reissuaan pitkään. Mulla lähtöön 1,5kk ja ei ole ees lippuja hommattu vielä, mut perjantaina pitäis hommata. WH-viisumihakemus lähetetty mutta hyväksymistä ei oo tullu vielä. Tilasin 2vkoa sitten, kauankohan yleensä kestää?  
Noo mut eiköhän tästä hommat pikkuhiljaa selviä :D

Mulle viisumipäätös tuli muutamassa tunnissa. Kyllä se yleensä on parissa päivässä tullut, näin olen ainakin lueskellut.

Sarxu

• Reissaaja
    • Profiili
WH-viisumiin ei kuulu vastausta
« Vastaus #16 : 26.08.2007, 17:32:50 »
Mulle ei oo tullu viisumiin mitään vastausta vielä, vaikka oon lähettänyt sen jo 2 vko sitten. Netissä tein hakemuksen. Lähetin sinne kyselyn ja tuli joku automaattinen vastausviesti, että voi kestää jopa 4 vko ja että ne ottaa yhteyttä jos on jotain häikkää.. Vähän kyllä jo hermostuttaa..

Keisari

• Reissaaja
    • Profiili
3kymppiset
« Vastaus #17 : 01.09.2007, 14:38:25 »
Howdy mates!

Lennot näyttää olevan tontun tiennoilla, mutta onko joku löytänyt / kuullut halvemmista lennoista esim. äkkilähtö hintoja...???

Olisi tarkoitus mennä kolmekymppisiä viettään porukalla ens vuonna, elokuussa...

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

eepeli

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - elina_koivisto@hotmail.com
    • Profiili
australia kevät 2008
« Vastaus #18 : 03.09.2007, 10:28:28 »
Heippa Hei!

Mulakin on suuntana Australia. Olen jo matkalla, Thaimaassa talla hetkella, mutta aussit ovat seuraavana kohteena, ja tarkoitus siella olisi tehda toita ja matkustella. Ei sen suurempia suunnitelmia viela, vaikka ausseissa pitaisi olla 22.9, ja viettaa perilla noin 10 kk.  :)

Nyt on viela edessa 3 viikon yksin matkustaminen taalla Thaimaassa, ja matkaseura Australiassa oisi todella mukavaa!! Laittakaa ihmeessa mailia jos kiinnostaa.  :)

Olen 26-vuotias tytto Helsingin ja Porvoon suunnalta, ja tarkoitus olisi katsella paikkoja rauhassa ja loobaillen. En ole erikoinen bilettaja, vaikka iltaolut valilla maistuukin.  :lol: Toita olisi tarkoitus tehda jonkin verran, ettei matkakassaan tule hirveaa lovea loppumatkaa ajatellen... Ja rento matkustusseura olis tosiaan poikaa.  :)

nonnusti

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
australia kevät 2008
« Vastaus #19 : 05.09.2007, 15:39:42 »
heido.
meikä nauttii canberran kevätpäivistä tällä hetkellä ja siinä sivussa aupparin hommaa teen. tulin heinäkuun puolenvälin paikkeilla ja suomeen pitää palaillaa huhti-toukokuussa.. aupparin hommilta ja välimatkojen takia en ympäri aussilaa pysty nyt reissaamaan tällä hetkellä, mutta huhtikuun alussa tarkoitus lopetella hommat ja muutama viimeinen viikko keskittyä vain reissaamaan ja näkemään pohjoisempaa itärannikkoa.
mitään suunnitelmia ei sinänsä vielä ole, mutta pysytäänpäs kaverit tutkalla ja ehkä voimme löytää seuraa toisistamme jossakin pisteessä vai kuinka? se olis mahtavuutta!

itsehän olen rennon letkeä pieni ja pippurinen naurunaama, enkä jaksa tuhlata ajatuksia turhien murehtimiseen :D pistäkää toki viestiä kuka missä milloin tapahtuu ja toivottavasti törmäillään.
You see, Wendy, when the first baby laughed for the first time, its laugh broke into a thousand pieces, and they all went skipping about, and that was the beginning of fairies.” said Peter Pan.