Moselille Ryanairilla

(Luettu 2301 kertaa)

_jantsa_

• Himoreissaaja
    • Profiili
Moselille Ryanairilla
« : 21.06.2007, 13:10:59 »
Tulevia reissuja suunnitellessa ja karttaa silmäillessä on kehittynyt ajatus lennot+auto reissusta. Lento suuntautuisi Frankfurt Hahnille, josta vuokraisin auton. Itse kohde olisi Mosel-jokilaakso. Onko kokemuksia kyseisestä yhdistelmästä ja millä hinnalla auto on mahdollista saada kentältä vuokralle noin viikoksi?

Aglaja

• Himoreissaaja
    • Profiili
Moselille Ryanairilla
« Vastaus #1 : 24.06.2007, 11:48:08 »
Mullakin on haaveena Moselin kierros, mutta en oikein tiedä, mikä konsti olisi fiksuin. Tuo Frankfurt-Hahnin kautta lentäminen varmaankin olisi edullisin tapa päästä Saksaan (etenkin, kun asun Tampereella), mutta siitä eteenpäin en tiedä, mikä kulkuneuvo olisi miellyttävin. Ajaminenkin on oma rasitteensa etenkin vieraassa maassa. Millaisiakohan mahdollisuuksia Moselin laaksoa on tutkiskella julkisten kulkuneuvojen avulla? Olen siellä itseasiassa käynyt jopa kaksi kertaakin, mutta tuolloin olen ollut tosi pikkunen ja turvallisesti äidin ja isin matkailuauton kyydissä.

Jommu

• Aloittelija
    • Profiili
Moselille Ryanairilla
« Vastaus #2 : 27.06.2007, 13:49:35 »
Toimii oivallisesti; kävin viime syyskuussa ja kaikki onnistui helposti. Ensin koneella Hahniin, ajoissa tilattuna lento edestakaisin n50€ ja Herziltä auto to-su 96 € +bensat (uusi Clio) ja majoitus gasthausissa n 100 €. Hahnista pääsee suoraan esim Bernkastel-Kuesiin puolessa tunnissa ja olet jo keskellä upeita Moselin maisemia. Siitä pääsee upeaa joenvarsitietä vaikkapa Trieriin ( ja Luxenburgiin ) ja tie kulkee pikkukylien ja viinitilojen läpi. Sinne aion itse vielä uudestaan. Kaikki aikataulut ja hinnat pitivät ja kaikki toimi saksalaiseen tapaan säntillisesti. Suosittelen.

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
Moselille Ryanairilla
« Vastaus #3 : 28.06.2007, 08:20:48 »
Hyvin toimii ja jos varaa auton etukäteen niin voi säästää pitkän pennin. Meillä viime kesänä koko kahden viikon reissu n. 1000 euroa, sis ryanair 2aik ja vaavi, kahden viikon autonvuokra ja majoitus.

Majoituksia etukäteen löydät helposti käsitteellä ferienwohnung. Suosittelen kontaktoimista suoraan puhelimitse saksaa puhuen.

Kannattaa käyttää myös tämän palstan hakukonetta sanalla Mosel