Suomenkielisia kirjoja Etela-Intiassa?

(Luettu 2629 kertaa)

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Suomenkielisia kirjoja Etela-Intiassa?
« : 30.12.2010, 13:10:32 »
Kieltamatta kuullostaa vahan epatoivoiselta tama mun kirjojen etsinta, kun tannekin tulen ruikuttamaan niista. :) Kuitenkin..Kysymys kuuluu: Onko joku jattanyt jonnekin Etela-Intian guesthousiin viime aikoina suomenkielisia kirjoja? Esimerkki kaupunkeja: Kodaikanal, Kochi, Mercara, Matheran, Chennai. Naihin paikkoihin olen ainakin menossa, mutta mitaan tarkkaa suunnitelmaa ei ole, joten voin menna kirjojen perassa muuallekin:) Olisin tosi kiitollinen jos joku heittaisi jotain paikkoja, joihin on kirjoja piilotellut!!

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Suomenkielisia kirjoja Etela-Intiassa?
« Vastaus #1 : 01.01.2011, 13:00:05 »
Tarkennampa viela hieman kysymystani: Muistaako kukaan, missa Etela-Intian hotellissa, guesthousissa tai ravintolassa olisi iso kirjahylly? Menen tosiaan muuallekin kuin noihin mainitsemiini kaupunkeihin, vaikea sanoa minne, kun en itsekaan tieda. Nytkin olen eksynyt Thenin kaupunkiin, johon ei paikallisten ihmettelevista ilmeista paatellen kovin moni lankkari ole paatynyt..

Bolpoco

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.01.2011, 17:22:46 »
Jos yhtään auttaa niin mulla olis uunituore Tieteen kuvalehden historia -lehti ja olen itse huomenna siirtymässä Täältä Delhistä Chennaihin ja sieltä varmaan samantein Mamallipuramiin, että jos eksyt mestoille niin lehden voi tulla jostain sit lunastamaan  :)

Bolpoco

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.01.2011, 16:06:18 »
Mamallapuramista löytyi kirjakaupasta pari suomenkielistä kirjaa, nimiä nyt en muista mutta toinen oli ulkomaisen kirjailijan tuotos ja toinen kotimaisen kirjailijan käsialaa...

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 15.01.2011, 14:16:20 »
Kiitti vinkeista! Nyt onneksi jo Gokarna lahestyy, joten varmasti sieltakin kirjaa ilmaantuu nakyviin...

Ollimode

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 16.01.2011, 16:59:49 »
Sain juuri tanaan luettua loppuun suomeksi kaannetyn Keskiyon lapset. Kirjailija on Mumbaista kotoisin ja nimeltaan Salman Rushdie ja se on Intian matkaajalle erittain oiva teos, koska siina juoni kulkee oikeittein historiallisten tapahtumien mukana koskien luonnollisesti Intiaa.

Ite oon nyt Kumilyssa, mutta kohta siirtyilen muihin maisemiin kuitenkin Keralan sisalla ainakin todennakoisesti. En siis ole suunnitellut oikeastaan mitaan tulevien etappieni suhteen, kuten en tahankaan asti ole tehnyt, jotenka en oikein osaa sanoa mista voisit kirjan napata mukaan. Kochin/Ernakulamin kautta tulen kuitenkin menemaan paluumatkalla pohjoiseen, mutta tarkkoja paivia en pysty sanomaan.

Autto varmaan tosi paljon, mutta jos oot kirjallisuuden perassa valmis liikkumaan ni multa saa jos saat mut kiinni :D
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011, 17:01:29 kirjoittanut Ollimode »

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 20.01.2011, 12:06:38 »
Olen kylla valmis liikkumaan kirjallisuuden perassa, mutta suuntana on minullakin pohjoinen. Nyt olen Udupin kaupungissa ja huomenna olis tarkoitus siirtya Gokarnalle, jossa vietamme viikon paivat. Oletko itse tulossa tuonne tai kuinka pohjoiseen menet? Kirjana tuo teos kylla kiinnostaisi kovastikin :)

Ollimode

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 20.01.2011, 14:14:00 »
No alustava plani ois hengata taala Keralassa viela ainaki pari viikkoa, mutta viiden viikon paasta ois lento delhista takas kotiin, eli pohjoista kohti tassa jonkin ajan kuluttua pitaa kuitenki lahtea. Etta jos jossakin kohtaa tiemme risteavat, nii vois tuon kirjan puottaa matkasta.

Mitenka pitkaan meinaat(te) Intiassa hiimailla ja onko hajua tarkemmin missa pain? Mulla ei hirveesti suunnitelmia oo Keralan jalkeen muutako ehka Hampissa aattelin pyorahtaa matkanvarrella ja Varanasi kiindeis kans, jos jaa aikaa, eli voisin jossain kohdassa ajoittaa matkantekoa teijan suunnitelmiin sopivaksi.

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 22.01.2011, 13:15:54 »
Meilla olis 12.2 Punesta Visaknapatnamiin junaliput eli menemme maan halki itaa kohden ja loppureissun vietamme Orissan laanissa, josta suuntaamme Chennaihin ja lennahdamme Filippiineille. Intiassa pyorimme siis helmikuun loppuun.

Olen nyt loytanyt taalta Gokarnalta muutamia suomenkielisia kirjoja, mutta olis silti mukava tavata ja saada sultakin tuo kirja jos vain suunnitelmamme sopivat yksiin. Pitaisi varmaan kohdata jossain ennen tuota Punea tai viimeistaan siella...? Onko sulla mitaan paikkoja mielessa, missa aiot pysahtya lansirannikolla? Meilla ei ole viela mitaan suunnitelmia...

Ollimode

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 24.01.2011, 13:42:25 »
Alappuzhassa oon nytte ja tarkotuksena ois veneilla taalla pari paivaa maksimissaan, jonka jalkeen menen takaisin Kochiin, jossa varmaan kans menee pari paivaa korkeintaan, koska kerkesin jo viikon siella olla aiemmin. Lupailin vaan paria sikalaista uutta tuttavaa kayda moikkaamassa ennenku lahen pois Intiasta.

Taman jalkeen suunnitelmat ovat tyyppia "hmm... Mysore/Hampi/Gokarna/mikatahansa vaikuttaa siistilta. Vois menna sinne" En oo siis tehny oikeestaan minkaanlaisia suunnitelmia. Yks juttu mika oli mielessa niin joku biitsi pitas viela ennen kotiinlahtoa testata. Goalla vietetyista parista viikosta on kuitenkin kohta kuukausi aikaa  8) Mites se Gokarna, etta kauan aiotte siella viela majailla? Se ois ainaki mukavasti matkanvarrella.. Uskaltaisin luvata olevani siella viikossa, jos vaan saan junalipun hankittua.

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 24.01.2011, 14:28:30 »
Voipi hyvinkin olla, etta olemme taalla viela reilun viikon. Kolmen yon perusteella tama vaikuttaa suhteellisen viihtyiselta paikalta. Rannat ovat hyvin kauniit hienoine kallioineen, sinisine (ei kovin kirkasta vetta, mut ei nyt ruskeaakaan) vesineen ja takana nuosevine vehreine kukkuloineen. Kivan rento ilmapiiri! Ollaan yhteydessa viela myohemmin, et ehditko tanne viikossa ja olemmeko taalla sitten viela....

Ollimode

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 28.01.2011, 10:57:33 »
Oon nytte tekemassa lahtoa Alappuzhasta ja buukkaan junalipun ylihuomiseks Gokarnalle Kochista, eli oon todennakosesti sunnuntaina tai maanantaina siella. Mites te, etta ootteko viela maisemissa?

E: tarkennusta viela sen verran, etta "yllattaen" junalippua ei saanutkaan Gokarnalle asti nain nopeesti, mutta sain lipun talle illalle Mangaloreen, mista olisi tarkoitus jatkaa bussilla.

Miten teidat muuten loytaa sielta, jos siis ootte enaa mestoilla :D
« Viimeksi muokattu: 29.01.2011, 06:11:45 kirjoittanut Ollimode »

anssku

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 29.01.2011, 09:56:10 »
Laitan sulle yksityisviestilla puhelinnumeroni. Olemme Halfmooni rannalla Shree Ramassa, mut jos et loyda tai haluat nahella jossain muualla, laita viestia. Teemme myos aina paivaretkia muille rannoille, joten emme tietty koko ajan ole "kotosalla". Olemme taalla viela ainakin 3 yota. Nahellaan!