Tyynenmeren saaret; Fiji, Tonga, Samoa, Vanuatu...

(Luettu 169367 kertaa)

Sergei

• Reissaaja
    • Profiili
Samoa/Tonga ja "lähi"seudut
« Vastaus #20 : 25.01.2005, 09:23:14 »
Milläs sinne Vavaulle tai Haapaille tällä hetkellä pääsee? "Matkatoimiston setä" kertoili tuossa muutama viikko sitten, että Tongan Airlines on konkurssissa, joten lentokoneella ei saarelta toiselle siirtyminen onnistuisi.

Rumarko

• Vieras
« Vastaus #21 : 25.01.2005, 16:28:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Sergei"
Milläs sinne Vavaulle tai Haapaille tällä hetkellä pääsee? "Matkatoimiston setä" kertoili tuossa muutama viikko sitten, että Tongan Airlines on konkurssissa, joten lentokoneella ei saarelta toiselle siirtyminen onnistuisi.

Tongan Airlines on konkassa, mutta muistaakseni Kuningas anto sittemin luvan parillekin lento-yhtiölle toimia alueella.

Tongaholiday.comista löytyy :

http://www.tongaholiday.com/experience/gettingaround/aaplanes.php

Ja itte yhtiö :

http://www.peauvavau.to/

Lentävät DC3:silla ,ihan joka paikassa ei pääse moista kokeen enää :)

Niin ja sitten on tietysti lautat kerran viikossa, kuten tuolta tongaholiday.comista selviää . Niillä tosin matka kestää ja joku lautoista oli nimetty kivasti "vihree yrjö" tjsp, joten matkakin saattaa olla astetta rankempi.

Vehkis

• Vieras
Toni puhuu paskaa
« Vastaus #22 : 25.01.2005, 19:34:34 »
Ihan täyttä paskaa tuutin täydeltä. Siis nimenomaan kannattaa käydä VaVau ja HaaPai.
Siis itse kiersin koko VaVaun pyörän räppänällä ympäri. Samalla kävelin Haapain päästä päähän. TOngatapun pyörällä ympäri.
Uolevan saari hiton kaunis missä kävin melomalla parikin kertaa siis Haapailta. Haapain päässä oleva SandyBeach resortin ranta sika upee. VaVaulla myös löyty sika upeita rantoja jonne pyöräilin. Muuten paikat pitää etsiä?? Porukkaa ja menoa löytyi. Senkuin paikallisten sekaan menin pelaamaan biljardia Haapailla kun ei turisteja, otin 2 litran kolapullon, litkin vähän kolaa ensin ja kaadoin rommia tai vastaavaa  sekaan ja johan oli porukkaa. Kylässä kävin paikallisilla.Diskoissa VaVaulla,NukuAlofassa vaikka missä löyty menoa. RUokaakin sain aina.Mutta sitä ei kauheesti tarjolla siis vaihtoehtoja. Mutta kaikkea löytyy...

Mutta itsestähän kaikki on kiinni. Toiset ei saa Suomessakaan mitään aikaiseksi niin miten ne sitten saisi ulkomailla. Kieltä ei tarvitse paljon osata vaan olla supliikki ihminen ja tulla toimeen erikulttuurien kanssa.

Tongalle vaikka väkisin uudestaan ennen kuolemaa......

ei olee

• Vieras
« Vastaus #23 : 26.01.2005, 04:21:53 »
1Fijilainen kertoi, etta kun han naki ekaa kertaa vavaun niin ei meinannut uskoa silmiaan. Niin ja miksi Toni ei suositellut vavauta olis ollut kuulemma heikot mahdollisuudet paasta pois sielta jos sinne asti onnekkaasti paasisi. Siella ei myoskaan olisi kuulemma mitaan erityista.. Tieda sitten.. Mulla oli vaan 9 paivaa aikaa siella... Mutta kylla uudestaan, ja silloin kunnolla joka paikkaan.
Niin ja jokaisestahan se on kiinni miten viihtyy, ma en oikein paikallisten kanssa kuitenkaan jaksanut alkaa bilettamaan.
Siis vavaulle paassee lautalla joka maksaa sellaiset 50 euroa meno-paluu ja kestaa suuntaansa 17 tuntia.
Paras majoitus paasaarella on Misa's guesthouse joka on aika uusi ja maksaa vaan 15 tonga dollaria joka lienee jotain 6-7 euroa. Sangyt ja patjat ovat paksut ja suihkustakin tulee kylmaa vetta kunnolla. Tosin kuin Tonilla jossa todella ohkaiset patjat ja siella usein jonkun toisen kanssa joutuu yopymaan,. Tonin hinta 10.75 t$

Lisaksi Tonin paikasta ei paase kavelemalla Nuku Alofaan. Joten siksi myuos Misa vie voiton. Puhtaudella ja hyvalla sijainnillaan! Menkaa vaan sinne!

Niin ja ravintolassa ihan halpaa syoda. 1 hyva Kiinalainen paikka oli tosi hyva ja ruoka hyvaa.

vehkis

• Vieras
TOnis Guest House
« Vastaus #24 : 26.01.2005, 21:54:27 »
Toni ihan okei heppu, mutta ei se kyllä paljon panosta huoneisiin ja siivouksiin TOngalaisen vaimon kanssa. Jos katsoo sen huonetta niin se kertoo kaiken koska itse en voisi elää semmoisessa huoneessa jossa kaikki ihan sekaisin. Sitten ei se kyllä ymmärrä jos lähtee pyöräilemään saarta ympäri 100km. Tai kävelemään 10-30km ajan kuluksi pitkin päivää. Sii Vavaussa ei mitään ihmeellistä minustakaan ollut?Purjehtijoita oli ja joitakin turisteja ihan tarpeeksi ja baareissa illalla porukkaa kun "öksyi" vahingossa oikeaan paikkaan. Minä en menisi Tonin paikkaan jos uudestaan menisin, miksi ei laita vaikka ihan halpoja kaappeja/hyllyjä huoneisiin joissa vaan sänky. Jos rahaa niin luxus majoitus ja johan on kivaa.Niitä löytyy ympäri eri saaria. Oletan että Tahiti, Cook Island turismi kohteena ihan erillainen mutta myös kaalliimpi.

Jos rahaa niin kunnon hotelli vaan kehiin, mutta kun ei rahat riittäneet 8kk rundilla kaikkeen ja 3vkoa Tongalla jonne piti päästä vaikka väkisin kerran elämässä.

Tonga on erikoinen paikka ja mikään turisti rysä kun kävin ja niissä taas erillainen ilmapiiri ja KAIKKEA LÖYTYY.

PP

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - pinkkistara@hotmail.com
    • Profiili
    • http://pirre.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 30.01.2005, 20:48:10 »
Toivon nyt ettei vehkis sekoita Tahitia ja Cookin Saaria keskenään... kyse on kuitenkin kahdesta täysin eri paikasta.
 Ainakin moinen kuva jäi tuosta tekstistä... Cookin Saaret on Tahitia huomattavasti edullisempi vaihtoehto... ja muutenkin parempi. :)
elieve there are no limits but the sky

vieras

• Vieras
oceaniaan kesäkuussa
« Vastaus #26 : 04.02.2005, 15:01:43 »
Pitäähän sinne tongalle nyt lähteä ja tsekata paikka kun siitä niin paljon kuulee. On aika mielenkiintoista, että siitä kuulee tosi ristiriitaisia kommentteja: toiset tykkää ja toiset sanoo, ettei siellä ole mitään ihmeellistä. Sama näkyy myös tällä foorumilla.

Olen lentämässä tongalle San fransiscosta ensi kesäkuun alussa ja olen siellä kolmisen viikkoa (onkohan liikaa) ja sitten menen vielä lööbaamaan Samoalle pariksi viikoksi. Onkohan kukaan ajatellut mennä sinne samoihin aikoihin?  Ja onko  muuten kukaan lentänyt sillä DC kolmosella tongalla muille saarille. Ja kertokaa jotain hyviä vinkkejä ajan kuluttamiseen ja harrastuksiin jos tulee jotain muuta mieleen.

Mo

phobos

• Vieras
« Vastaus #27 : 03.03.2005, 16:32:34 »
Minkäslainen paikka tuo Rarotonga nyt sitten on? Onko paljonkin erilainen kuin itse Tonga? Varasin alustavasti matkayhtiöstä lennot Tongan kautta, niin tuossa varauslistassa näyttääkin lukevan Rarotonga, Cook Islands. Tällä on tunnuttu sen verran kehuttavan noita Cookin saaria, että en tiedä kannattaako tuota edes vaihtaa?

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : 03.03.2005, 18:57:25 »
Lainaus käyttäjältä: "phobos"
Minkäslainen paikka tuo Rarotonga nyt sitten on? Onko paljonkin erilainen kuin itse Tonga? Varasin alustavasti matkayhtiöstä lennot Tongan kautta, niin tuossa varauslistassa näyttääkin lukevan Rarotonga, Cook Islands. Tällä on tunnuttu sen verran kehuttavan noita Cookin saaria, että en tiedä kannattaako tuota edes vaihtaa?

Tongalla en ole käynyt, joten en voi verrata siihen. Olen ollut ymmärtävinäni kuitenkin että Rarotongalla on enemmän turisteja, ainakin niitä oli Rarotongalla _paljon_. Rarotonga oli joka tapauksessa kiva paikka, saattaisin lähteä uudestaankin :) Rarotonga on aika pieni saari, ympärysmitta muistaakseeni n. 30 km. Kaunista oli, kivoja rantoja oli ja snorklailu oli kivaa. Tekemistä ei ollut mitenkään hirveästi. Olin siellä noin viikon. Jos menisin uudestaan, ostaisin lennot Aitutakille ja kävisin myös siellä. Olen kuullut Aitutakista pelkästään kehuja.

Phobos

• Vieras
« Vastaus #29 : 07.03.2005, 14:49:26 »
Kuulostaa ihan hyvälle. Taidan tosiaankin lähteä noille ympäröiville saarille sitten sieltä, niin saa olla ehkä vähän enemmän rauhassa. Itse olen järjestellyt matkaani nyt Sta Travelin kanssa ja niillä ainakin hinta nousee, jos haluan Tongalle tai Samoalle, koska lentoja on vähemmän. Tai itseasiassa Tonga -> Los Angeles tuottaa kai vähän ongelmia.

Mutta kertokaa toki lisää kokemuksia Rarotongasta, jos joillain sellasia on. Itselläni ei pahemmin ole kokemuksia itse matkustelusta, joten ehkä tuo vähän "sivistyneempi" Rarotonga voi olla mulle vähemmän järkyttävä kokemus :)

Sergei

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 07.03.2005, 16:55:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Phobos"
Kuulostaa ihan hyvälle. Taidan tosiaankin lähteä noille ympäröiville saarille sitten sieltä, niin saa olla ehkä vähän enemmän rauhassa. Itse olen järjestellyt matkaani nyt Sta Travelin kanssa ja niillä ainakin hinta nousee, jos haluan Tongalle tai Samoalle, koska lentoja on vähemmän. Tai itseasiassa Tonga -> Los Angeles tuottaa kai vähän ongelmia.

Ei kai tuo Tonga - Los Angeles väli nyt niin hirveästi ongelmia voi tuottaa. En tietenkään tiedä minkälaiset liput sulla on, mutta meillä on Star Alliancen liput ja matkatoimistossa osattiin kertoa, että Tonga - Los Angeles välillä lennot ovat tiistaisin kerran viikossa. Tuon välin lennosta sitten laskeskeltiin muiden lentojen aikatauluja. Eikä tuosta Tongan kautta menemisestä mitään ylimääräistä joudu maksamaan.

Phobos

• Vieras
« Vastaus #31 : 07.03.2005, 17:15:42 »
Tuo riippuu aina niin paljon matkatoimiston virkailijasta mitä ne tarjoavat. Kun lukee näitä tarinoita, niin Cook Islands ei vaikuta kyllä ollenkaan pahalta paikalta ja Tongaa melko monet ovat haukkuneetkin. Silti Tonga kiehtoo, mutta en osaa päättää haluanko sinne niin paljon, että jaksan vielä säätää lippujen kanssa.

Millasta tuo Rarotongan hintataso on Tongaan verrattuna? Mielellään kokemuksia niiltä, jotka siellä ovat olleet.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #32 : 07.03.2005, 17:44:26 »
Kattelin noita hintatietoja Lonelyplanetin sivuilta, mutta mitenköhän paljon noihin nyt voi luottaa? Tuolla sanotaan, että Suomessa selviää 25$/vrk ja Rarotongalla alle 50$/vrk. Ruotsissa sitten selviääkin pyörän ja teltan kanssa jo alle 10$/vrk.

Ois kiva saada ihan kokemusperäistä tietoa hinnoista.

Sergei

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 07.03.2005, 18:41:11 »
Tuo riippuu aina niin paljon matkatoimiston virkailijasta mitä ne tarjoavat.

Näinhän se tietysti on.
Kun lukee näitä tarinoita, niin Cook Islands ei vaikuta kyllä ollenkaan pahalta paikalta ja Tongaa melko monet ovat haukkuneetkin. Silti Tonga kiehtoo, mutta en osaa päättää haluanko sinne niin paljon, että jaksan vielä säätää lippujen kanssa.

Jokainen menee sinne minne haluaa ja muodostaa sitten oman mielipiteen paikasta. En usko että tuolta alueelta huonoa vaihtoehtoa kohteeksi löytääkään.  :)

Phobos

• Vieras
« Vastaus #34 : 07.03.2005, 18:54:55 »
Joo, kyllä uskon, että se paikkana on hyvä, mutta nyt mietityttää lähinnä tuo hintataso. Jossain foorumilla joku jo väitti cook-saaria kalliimmaksi kuin Tahiti, mikä on tosiaan vastoin kaikkia mielikuviani tähän mennessä.

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #35 : 08.03.2005, 15:51:28 »
Joo, kyllä uskon, että se paikkana on hyvä, mutta nyt mietityttää lähinnä tuo hintataso. Jossain foorumilla joku jo väitti cook-saaria kalliimmaksi kuin Tahiti, mikä on tosiaan vastoin kaikkia mielikuviani tähän mennessä.

Tuo ei ainakaan pidä paikaansa (vaikka en tahitillakaan ole käynyt).
Esim. yöpyminen dormissa n. 20 NZD (esim. http://www.varas.co.ck/). Ruoka ei ole erityisen halpaa, koska se tuodaan muualta, en muista tarkkoja hintoja. Ei kuitenkaan mitenkään järkyttävän kallista.

Phobos

• Vieras
« Vastaus #36 : 08.03.2005, 17:42:53 »
Niin tuota itekkin kyllä uskoin. Näyttää kyllä aika mukavalle paikalle toi cook islands, että enköhän mene sinne :)

Sale

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 17.03.2005, 16:40:01 »
onko täällä paljon samoalla kävijöitä. Mun käsityksen mukaan samoa on länsimaalaisempi ja taloudellisesti kehittyneempi kuin esimerkiksi tonga. Onko kokemuksia?

Menen ensikesänä tongalle kuukaudeksi ja tämän jälkeen samoalle pariksi viikoksi, ja tongasta löytyy paljon tietoa mutta samoasta en ole aivan niin paljon löytänyt.  :shock:  :shock:

Onko kenelläkään tietoa miten helposti Vava'ulle pääsee kun muutaman nettisivujen perusteella sinne on hieman vaikea päästä, ha'apaille paljon helpompaa. Onko muita tonga saari ehdotuksia? Eua nyt ainakin pitää tsekata.

olisin hyvin kiitollinen kaikista tiedoista 8)

jennin kaveri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - tiiin_@hotmail.com
    • Profiili
syvemmälle tyyneenmereen
« Vastaus #38 : 02.05.2005, 22:26:42 »
Onko joku käynyt ranskan polynesiassa.. tahitilla?? Kertokaa ihmeessä; ihmiset ja hintataso erityisesti
illuusio -ystäväni

zahovic

• Vieras
« Vastaus #39 : 29.05.2005, 17:52:00 »
Jotain juttua Tongaltakin loytyy nyt mun sivuilta

http://koti.mbnet.fi/vantsu