Filippiinit / viisumi

(Luettu 1711 kertaa)

Persianshaali

• Aloittelija
    • Profiili
Filippiinit / viisumi
« : 22.11.2007, 12:38:04 »
Olen lähdössä Filippiineille 10.12.2007 Hong Kongin kautta. Saavun Filppareille Cebuun 11.10. ja lähden sieltä takaisin Hong Kongiin 7.1. josta lento Helsinkiin 10.1. Olen siis Filippiineillä 28 päivää. Ilman viisumia Filippiineillä saa oleskella 21päivää. Osaako joku sanoa mitä Cebun lentokentällä imigrationissa (tai mahdollisesti jo Hong Kongissa) sanotaan kun ne näkevät ettei minulla ole oleskelulupaa tälle 28päivälle? Saanko pidennettyä maassaoloa 59päivään vasta paikan päällä? Yksi vaihtoehto olisi hakea viisumia Ruotsin suurlähetystösä Tukholmasta mutta hakuohjeissa sanotaan, että viisumia pitää hakea jo kuukautta ennen matkaa. Lisäksi olisi kiva käydä Kiinan puolella (onko muuten vinkkejä Hong Kongin lähistölle, aikaa kaksi päivää? .. ehkä halvat shoppailut Kantonissa..). Kiinan viisumin saisi helposti kulosaaren lähetystöstä, mutta sitten alkaa mennä jo aika tiukalle jos meinaa lähetellä passiaan vielä tukholmaan.. Hong Kongistakin saa kait suht helposti Kiinan viisumeita, mutta aika loppuu kesken joten Kiinan viisumi olisi haettava jo Suomessa.

Onko jollain omakohtaisia kokemuksia tämän asian tiimoilta? Alkaa pientä reissupaniikkia pukata päälle..
Matka Filppareille on muuten allekirjoittaneen ensimmäinen sukellusmatka joten mahdollisia vinkkejä myös siihen liittyen otetaan kiitollisena vastaan.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Filippiinit / viisumi
« Vastaus #1 : 22.11.2007, 15:23:34 »
Viisumista ja muusta on keskusteltu mm. täällä

Haulla löytyy myös Hongkongista ja Kantonista runsaasti keskusteluja.