Finnair

 (Luettu 206199 kertaa)

Amiraali

  • Reissaaja
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #20 : 01.08.2007, 20:22:43 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"

Samat kiksit saan siitä, kun ajan vajaan tonnin arvoisella dieselautollani moottoritiellä viidenkymmenen tuhannen euron BMW:n edelle, tuumaten, jotta tälläkin pääsen perille ja säästyneet rahat käytän matkoihin, jotka saisivat saman bemarimiehen kateelliseksi. Vaan kun ei mielikuvitus riitä muuhun kuin auton ostoon, tai parhaassakin tapauksessa bisnesluokan lentolipun ja kalliin hotellin. Reppumatkailija sen sijaan menee, minne haluaa.


Aika väsynyttä juttua. Vain köyhät voivat nauttia elämästä, varakkaat eivät voi reppureissata ja BMW-kuskia kiinnostaa millaisella autolla se ohitetaan. Jep jep.

Korjattu quotea
-Juzt

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #21 : 01.08.2007, 22:25:42 »
Business luokkalaisten elämänlaatua  tai ikuisuuskysymyksiä mallia "tekeekö raha onnelliseksi" voidaan tarvittaessa käsitellä AV-alueella, tähän ketjuun ei enää enempää siitä.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

worldtraveller

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 134
    • Profiili
A340:n exit- ja eturivien paikat
« Vastaus #22 : 14.08.2007, 01:17:08 »
Kuinka Finskin uusissa A340:ssa on hoidettu exit- ja eturivien paikkojen viihdesysteemit? Muilla riveillähän ruudut ovat edellä olevassa penkissä kiinni. Entäs sitten pöytä? Käsinojasta, kuten muissakin konetyypeissä?

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Re: A340:n exit- ja eturivien paikat
« Vastaus #23 : 14.08.2007, 12:12:34 »
Lainaus käyttäjältä: "worldtraveller"
Kuinka Finskin uusissa A340:ssa on hoidettu exit- ja eturivien paikkojen viihdesysteemit? Muilla riveillähän ruudut ovat edellä olevassa penkissä kiinni. Entäs sitten pöytä? Käsinojasta, kuten muissakin konetyypeissä?


Molemmat kasinojasta. Ovatkin ainoat edes jollain tavalla mukavat paikat turistissa.

worldtraveller

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Re: A340:n exit- ja eturivien paikat
« Vastaus #24 : 21.08.2007, 16:28:22 »
Entä onko tietoa millaisella lipulla tuolta riviltä 21 irtoaa paikka? Aukeaako se jossain vaiheessa (kaikille) esim. internetlähtöselvityksessä? Itselläni on viikonlopputarjouslippu.

Electra

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 711
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #25 : 21.08.2007, 17:14:01 »
Liikuntarajoitteisia ei exit-paikoille päästetä  - ottavat mielellään aikuisia, joilla on kapasiteettia olla apuna, jos jotain sattuu.

worldtraveller

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #26 : 22.08.2007, 00:57:00 »
Öh... A340:ssa rivi 21 ei ole exit-rivi.  :wink:

Bella

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 155
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #27 : 04.11.2007, 01:23:25 »
Matkustin tuossa taannoin Helsinkiin pain ja sielta nappailin kuvia myos paluussa.  Muutamia sivuillani.  Tassa Alppien ylla:

http://my.opera.com/VMDS/albums/showpic.dml?album=243942&picture=5631615
i]Sapere aude![/i]

Testailija

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 803
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Re: Finnair lopettaa lennot potkurikoneilla
« Vastaus #29 : 06.01.2008, 16:16:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Testailija"
http://www.lennalomalle.com/content/view/336/43/lang,en/

Otsikko on kyllä aika mielenkiintoinen... Finnair on lopettanut turbopropeilla lentämisen jo ajat sitten, mutta sen lentoja operoidaan niillä jatkossakin. Eli en kyllä näe otsikossa päätä enkä  häntää.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Re: Finnair lopettaa lennot potkurikoneilla
« Vastaus #30 : 07.01.2008, 17:26:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Otsikko on kyllä aika mielenkiintoinen... Finnair on lopettanut turbopropeilla lentämisen jo ajat sitten, mutta sen lentoja operoidaan niillä jatkossakin. Eli en kyllä näe otsikossa päätä enkä  häntää.


No eilen 6.1. lennettiin viimeisen kerran eli ei nyt niin aikaa sitten.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Re: Finnair lopettaa lennot potkurikoneilla
« Vastaus #31 : 07.01.2008, 18:48:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Bulkhead"
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Otsikko on kyllä aika mielenkiintoinen... Finnair on lopettanut turbopropeilla lentämisen jo ajat sitten, mutta sen lentoja operoidaan niillä jatkossakin. Eli en kyllä näe otsikossa päätä enkä  häntää.


No eilen 6.1. lennettiin viimeisen kerran eli ei nyt niin aikaa sitten.

Juzt varmaankin viittaa siihen, että viime ajat ropelikoneita ei ole lentänyt Finnair vaan Aero, joka on Finnairin tytäryhtiö. Muutos on, että nyt samanlaisia ropelikoneita lentää FinnComm, joka on "vain" Finnairin yhteistyökumppani.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #32 : 07.01.2008, 20:51:58 »
Finnair-konserni lensi eiliseen saakka potkurikoneilla AY-tunnuksin.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #33 : 07.01.2008, 22:01:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Bulkhead"
Finnair-konserni lensi eiliseen saakka potkurikoneilla AY-tunnuksin.

Menee jankkaamiseksi mutta...

Aero ei ole ikinä lentänyt AY-tunnuksin yhtäkään lentoa, sen enempää kuin Finnair on lentänyt AA, BA, SU-tunnuksilla jne. Lippuja on toki myyty Aeron lennoille Finnairin nimissä, aivan kuten FinnCommin ja lukuisien muidenkin lentoyhtiöiden. Aikoinaan lentoja myös myytiin EE tunnuksilla, mutta viimeaikoina on kaikki paikat myyty Finnairin paikkoina (Kuten joillain FinnComminkin vuoroilla tehdään yhä).

Aeron tunnus ja jokaisen lennon virallinen reittinumero on aina ollut EE(IATA)/EAY(ICAO) ja lennonjohto käytti siitä sen omaa kutsunimeä "Reval", eikä koskaan Finnairiin viittaavaa Finnairia.

AY/FIN tunnuksin ja Finnairin väreissä on turboproppi lentänyt viimeksi vuonna 2004.

Tiedän että Finnair omistaa nykyisin (alunperin näin ei ollut) Aeron 100%, ne eivät kuitenkaan ole sama asia, kuten esim. lentoemäntälakonaikaankin tuli selvästi esille. Kyseessä on kaksi eri yritystä, kahdessa eri maassa, kaksilla eri työehdoilla, tunnuksilla ja kutsukoodeilla.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #34 : 07.01.2008, 22:34:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Bulkhead"
Finnair-konserni lensi eiliseen saakka potkurikoneilla AY-tunnuksin.

Muutit sitten sanamuodon "Finnairista" "Finnair-konserniin" - alkuperäinen väitehän josta kiistely lähti liikkeelle oli "Finnair on lopettanut turbopropeilla lentämisen jo ajat sitten". Finnair-konserniin kuuluu Aero Airlines AS lisäksi mm. Suomen matkatoimisto, joka myy esimerkiksi pyhiinvaellusmatkoja (Santiago De Compostela). En silti menisi sanomaan, että Finnair myy pyhiinvaellusmatkoja.

Lainaus käyttäjältä: "Juzt"
Menee jankkaamiseksi mutta...

Samaa mieltä.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #35 : 07.01.2008, 23:05:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Aero ei ole ikinä lentänyt AY-tunnuksin yhtäkään lentoa, sen enempää kuin Finnair on lentänyt AA, BA, SU-tunnuksilla jne. n


Älähän höpötä, viimenen Aeron lentokin oli AY3116.

Ja ATR:t oli Finnairin koneita luki niissä kyljessä mitä tahansa.

Lehdistötiedote 4.1.08


Lainaus
Lehdistötiedote
04.01.2008

Jäähyväiset Aeron ATR-lentokoneille

Finnairin virolainen tytäryhtiö Aero lentää viimeisen lentonsa 6.1.2008. Samalla päättyy Finnairin potkurikoneaikakausi, kun Aeron väreissä viime vuodet lentäneet ATR-72-201-koneet siirtyvät uusille omistajille.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

yam

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #36 : 08.01.2008, 04:48:28 »
Jankkaamisen ulkopuolelta on mielenkiintoista spekuloida mitä Aerolle olisi käynyt, jos Finnair olisi onnistunut suunnitelmissaan palkata uudet  lentoemännät ja stuertit Aeron palkkalistoille. Hanke epäonnistui, joten Aero lopetettiin.

LateX

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 465
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #37 : 08.01.2008, 12:09:58 »
Lainaus käyttäjältä: "yam"
Jankkaamisen ulkopuolelta on mielenkiintoista spekuloida mitä Aerolle olisi käynyt, jos Finnair olisi onnistunut suunnitelmissaan palkata uudet  lentoemännät ja stuertit Aeron palkkalistoille. Hanke epäonnistui, joten Aero lopetettiin.


Eikös lomalentoja ole tarkoitus laajentaa Baltian ja Pietarin
alueelle eli hyvinkin vielä saattaa koneiden kyljessä lukea AERO.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #38 : 08.01.2008, 13:19:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Bulkhead"
...

Kiitos kun jaksoit lukea koko ensimmäisen rivin viestistäni, tai itseasiassa jopa kaksi riviä jos tuo jankkaamisosakin lasketaan.

Arvostan keskustelukumppaneita jotka jaksavat näin paneutua asiaan ennen omien väitteidensä tekemistä.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Finnair
« Vastaus #39 : 08.01.2008, 13:27:00 »
No sinähän voit sitten Juzt kertoa meille viisaampana että miten tuo sinun virallinen lennnon tunnus EE ilmeni matkustajille ja missä siihen törmäsit.
Ja kun väität sitä viralliseksi niin löytyy varmaan jotain linkkiä laittaa asiasta ettei jäädä ainoastaan juttujesi varaan asiassa.

Kuitenkin väität näin:
Lainaus
Aero ei ole ikinä lentänyt AY-tunnuksin yhtäkään lentoa, sen enempää kuin Finnair on lentänyt AA, BA, SU-tunnuksilla jne.


vaikka taululla lentoasemilla jonne Aero liikennöi oli AY-tunnus viimeiseen saakka.

Callsign on sitten ihan toinen tarina.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.