Finnair

(Luettu 233471 kertaa)

peteyy

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #340 : 20.02.2012, 12:53:13 »
Mites tuo baggage drop?
Tullut aina jätettyä ruumaan menevät laukut samalla kun lähtöselvitys tehty tiskillä.
Nyt tein lähtöselvityksen netissä.

"Kun lähtöselvitys on tehty netissä, tekstiviestillä tai automaatilla, matkatavarat voi viedä suoraan Baggage Drop -tiskille. Baggage Drop -tiskit 219-225 ovat Finnairin ulkomaanlentojen matkustajien käytettävissä Helsinki-Vantaan lentoaseman lähtöaulassa 2. Matkatavarat on luovutettava normaalien lähtöselvitysaikojen puitteissa."

Eli nämä Baggage Drop -tiskit on eri kuin lähtöselvitystiskit?
Varmaan näkyy opasteet selkeästi näillekkin tiskeille?

Kentällä on selkeät opasteet.

ar

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #341 : 22.03.2012, 21:57:20 »
Moro,

Onko teillä ollut ongelmia bookata lentoja www.finnair.fi sivustolta? Oon yrittäny kohta 2 tuntia varata ja kokoajan tulee vaan maksun kohdalla:

Error 404 - Page not found
The page you are looking for cannot be found or is temporarily unavailable.

Eihän tämä online booking oo vain yöaikaan suljettu? Muistelisin kuitenkin tilanneeni ennekin yön pikkutunneilla matkoja finskin sivuilta.
Voiskohan ongelmana olla se että käytän 45 000 plus pistettä lippujeni varaukseen?
Matkana on Hki-BKK-Hki.

???

peteyy

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #342 : 23.03.2012, 08:23:46 »
Moro,

Onko teillä ollut ongelmia bookata lentoja www.finnair.fi sivustolta? Oon yrittäny kohta 2 tuntia varata ja kokoajan tulee vaan maksun kohdalla:

Error 404 - Page not found
The page you are looking for cannot be found or is temporarily unavailable.

Eihän tämä online booking oo vain yöaikaan suljettu? Muistelisin kuitenkin tilanneeni ennekin yön pikkutunneilla matkoja finskin sivuilta.
Voiskohan ongelmana olla se että käytän 45 000 plus pistettä lippujeni varaukseen?
Matkana on Hki-BKK-Hki.

???

Bugiset sivut, ei ihme että kaatuilee. Kannattaa varmaan soittaa Finnair plus numeroon.

Itse käyttäisin noi pisteet bisnesluokkaan korotukseen. Tällä hetkellä tarjouksena on korotus 35 000 pisteellä. http://www.finnair.com/FI/FI/upgrade-offer-bangkok

marlena

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #343 : 25.03.2012, 19:38:20 »
Onko teillä ollut ongelmia bookata lentoja www.finnair.fi sivustolta?
Tosiaan, on ollut ongelmia. Cookieiden poisto näyttäisi auttavan sen varran, että ainakin pääsee uudestaan alkuun koko hommassa kun se ekan kerran jälkeen jumahti johonkin toiseen vaiheeseen ja sen jälkeen jo haun jälkeen tarjoili 404. Se tuntui kaatuvan aina seuraavaa vaihetta ladatessa jos oli avannut sivulla jonkun popupin, eli vaikka niitä ehtosivuja. Että hajoilee sen kanssa tarpeeks kauan että saa luettua ehdot ja sitten menee sen kerran läpi niin ettei avaa mitään linkkejä mistä tulee popuppi. Great success.. ::)

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #344 : 01.04.2012, 11:07:06 »
Oliskohan kenelläkään tietoa/kokemusta pisteiden käytöstä.
Eli mulla vanhenee pisteitä 2013 kesällä ja haluaisin saada upgraden bisnekseen. Täytyykö se lento tehdä pisteiden voimassaolo aikana vai riittääkö, jos lennon/upgraden tilaa pisteiden vielä ollessa voimassa?!?

Vissiin Finskin ohjelmassa noita pisteitä ei voi ostaa, siis jos sattuu puuttumaan pari tuhatta pistettä vaan ne on kerättävä lennoilla tai ostamalla joitain kumppanin tms. palveluita, eikö!?! Tuolla sivuilla myös lukee vähän oudosti, että pisteitä ei saa siirtää toiselle, mutta 2010 jälkeen taas saa siirtää perheenjäsenelle. Tarkoittaakohan se nyt sitä, että ennen vuotta 2010 kerääntyneitä pisteitä ei voi siirtää, mutta sen jälkeen kertyneitä voi..

Tokihan kysymyksiin saisi vastauksen soittamalla finnairille, mutta ajattelin nyt ensin kokeilla täältä, jos jollain olisi tietoa  :)

Teppo Tulppu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #345 : 01.04.2012, 11:18:32 »
Oliskohan kenelläkään tietoa/kokemusta pisteiden käytöstä.
Eli mulla vanhenee pisteitä 2013 kesällä ja haluaisin saada upgraden bisnekseen. Täytyykö se lento tehdä pisteiden voimassaolo aikana vai riittääkö, jos lennon/upgraden tilaa pisteiden vielä ollessa voimassa?!?
Riittää että ostaa pisteiden ollessa voimassa. Pisteet veloitetaan sinä hetkenä, kun upgrade tilataan - vaikka joutuisi upgradejonoon.

Vissiin Finskin ohjelmassa noita pisteitä ei voi ostaa, siis jos sattuu puuttumaan pari tuhatta pistettä vaan ne on kerättävä lennoilla tai ostamalla joitain kumppanin tms. palveluita, eikö!?! Tuolla sivuilla myös lukee vähän oudosti, että pisteitä ei saa siirtää toiselle, mutta 2010 jälkeen taas saa siirtää perheenjäsenelle. Tarkoittaakohan se nyt sitä, että ennen vuotta 2010 kerääntyneitä pisteitä ei voi siirtää, mutta sen jälkeen kertyneitä voi..
Enpä usko että alkavat katsomaan milloin pisteet on ansaittu vaan sitä, että tuo pisteiden siirtomahdollisuus tuli 2010.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #346 : 01.04.2012, 11:30:28 »
Kiitos!!
Joo, näin mä ajattelin myös, että riittää jos on voimassa tilatessa, mutta tuntuu ettei Finnairista koskaan tiedä  ;)

Teppo Tulppu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #347 : 01.04.2012, 11:34:13 »
Kiitos!!
Joo, näin mä ajattelin myös, että riittää jos on voimassa tilatessa, mutta tuntuu ettei Finnairista koskaan tiedä  ;)
Sen verran vielä, että kaukolennoille upgradea varatessa voi olla että joudut jonoon ja upgraden saaminen ei selviä ennen check-iniä. (Kävi just niin Hong Kongissa: vasta kentällä tiskillä selvisi, että etupäässä oli tilaa ja upgrade tuli.) Jos check-inissä ei tilaa löydykään pisteet palautetaan, mutta silloin ne ovat mahdollisesti jo vanhentuneita.

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #348 : 01.04.2012, 12:36:12 »
Kuinkahan todennäköistä se sitten on saada toi upgrade?! Sehän sitten harmittais, kun ei saiskaan ja pisteet palautuis vanhentuneita eli ehkä ei sitten uskalla sen varaan laskea. Pitänee sitten suunnitella joku reissu vielä loppuvuoteen, ihan vaan siitä ilosta  :D
Pitääkö noiden lippujen olla ostettu Finskin kautta vai kelpaako muiden "matkatoimistojen" liput, jos vaan ovat Finnairin?!

Teppo Tulppu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #349 : 01.04.2012, 13:36:26 »
Kuinkahan todennäköistä se sitten on saada toi upgrade?! Sehän sitten harmittais, kun ei saiskaan ja pisteet palautuis vanhentuneita eli ehkä ei sitten uskalla sen varaan laskea. Pitänee sitten suunnitella joku reissu vielä loppuvuoteen, ihan vaan siitä ilosta  :D
Todennäköisyydestä ei osaa sanoa erkkikään. Se riippuu ihan minne olet menossa ja milloin. Ja tietenkin siitä, kuinka aikaisin yrität ostaa upgradea. Euroopan lennoille olen aina saanut upgraden suoraan. Kaukolennoilla olen joutunut jonotuslistalle: useimmiten on tärpännyt, mutta ei aina. Ja kuten sanoin, juuri Hong Kongista palatessani tärppäsi vasta lentokentän tiskillä. Olisiko niin, että Finnair piti maksaville asiakkaille bisnespaikkoja auki viimeiseen asti ja vasta viime hetkessä totesi, että annetaan tuolla tavikselle paikka kun ei parempia asiakkaita ollut tarjolla.

Pitääkö noiden lippujen olla ostettu Finskin kautta vai kelpaako muiden "matkatoimistojen" liput, jos vaan ovat Finnairin?!
En usko että tarttee olla Finskin sivuilta ostettu. Annat vaan lipun numeron ja varauskoodin, kyllä Finnairin aspa osaa laittaa upgraden oikealle henkilölle. Kunhan pidät huolta siitä, että lippu on Finnairin koodilla eikä code sharena.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #350 : 02.04.2012, 22:23:07 »
Voi kokemuksesta vahvistaa, että ei tarvitse olla Finnairin sivuilta ostettu tai edes Finnairin lippu (105...), kunhan kyseinen lento on lipulla myyty Finnairin omalla AY koodilla.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Goon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #351 : 01.06.2012, 21:29:12 »
Ei jessus. Paljonkohan Finnair on maksanut noista nettisivuistaan ja varsinkin tuosta matkahausta? On meinaan paskin systeemi evör. Etsin siis menolippua Hong kongista Helsinkiin. Noh, syöttämään ensin lähtöpaikka ja kohde ja päivämäärät jne., kunnes huomasin, että perhana tämä "lomake" onkin meno-paluulle eikä menolle. No klikkaan siitä meno-välilehden auki. Ja kas, kaikki syöttämäni tiedot katosivat, koska olivat sillä meno-paluu -lehdellä. Muilla kokemillani lentoyhtiöillä sen meno tai menopaluun saa valita sellaisella pallukalla, jolloin vain se paluupäivämäärän valinta poistuu, mutta muut tiedot säilyvät. Mutta ei Finnairilla, vaikka muutoin niin helvetin mukahienot sivut flash-kikkareineen (en tiedä onko se oikeasti flash, mutta joku vastaava kuitenkin) onkin.

Noh, lopulta sain sitten syötettyä tiedot siihen hakuun oikein eli pelkän menolipun kohdalle. Mutta ei hakutuloksia. Ajattelin, että eivät vain lennä sinne tuona päivämääränä, joten kokeilemaan eri päivämääriä, mutta sama tulos. No sitten ajattelin, että ovat varmaan lopettaneet tuon Hong kongin reitin, mutta kyllä Finnairin sivulla iloisesti mainostetaan Hong Kongia. No seuraavaksi kohtaan Matkakohteet tms., josta Hong kongin sivu auki ja etsimään tietoa miten usein sinne lentävät. Mutta ei sanaakaan itse lentoaikatauluista, vaan vain yleistä diipadaapaa.

Noh, takaisin matkahakuun ja syöttämään tiedot kokeilun vuoksi reitille Helsinki-Hong Kong. Ja sama virhe kuin aluksi eli en muistanut klikata auki sitä meno -välilehteä vaan syötin tiedot ensin siihen menopaluu-lehteen. Tässä vaiheessa alkoi verenpaine ja pulssi nousemaan vaarallisille tasoille. Annoin kuitenkin vielä yhden mahdollisuuden ja lopulta löysin kuin löysinkin menolentoja Helsingistä Hong Kongiin, mutta en siis toiseen suuntaan.

Eli eikö Finnair todellakaan myy yhdensuuntaisia lentoja Hong Kongista Helsinkiin, vaikka toiseen suuntaan myyvät? Noh, jo tuo Hki-Hkg meno oli aivan tajuttoman hintainen, joten en sitten tuhlannut enempää aikaa tai hermojani asian selvittämiseen, vaan tilasin liput Turkish Airlinesilta yhdellä vaihdolla pilkkahintaan. Ja koneet oli TA:lla sitä luokkaa, että Finnairin putkilot toi mieleen lähinnä karjavaunut, että eipä kyllä harmittanut ollenkaan.

Mutta että tällaisia kokemuksia meidän rakkaasta lentoyhtiöstämme.

EDIT: Korjaus, että kokeilin nyt huvin vuoksi uudelleen niin nyt sieltä löytyi pelkkä menolento Honkkarista Helsinkiin. Eli joku bugi oli tuolloin kuukausi takaperin kun lentoja etsiskelin. Mutta silti yhä tuo hakukone on täysi susi. Hakukenttä ei tunnista jos kirjoitan siihen Helsinki, vaan minun pitää se valita aukeavasta valikosta erikseen. Arvatkaa vaan valitsinko vai klikkasinko vain suoraan hakua, jolloin herjasi, että valitse kohdekaupunki.

On varmaan tämän meidän Tietotunatorin tekemät sivut. Ainakin vahvasti vaikuttaa siltä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2012, 21:41:29 kirjoittanut Goon »

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #352 : 03.06.2012, 19:29:04 »
Onko vika minussa vai Finnairin systeemissä, kun en pääse syöttämään vanhoja lentojani pisteiden toivossa? Lento on helmikuulta, siis reippaasti yli kolme viikkoa sitten ja reippaasti alle puoli vuotta, mutta silti homma ei toimi. Jotenkin minusta tuntuu, että mulla on aina tämä sama ongelma ja saan erikseen ilmoittaa lentotiedot lomakkeella.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #353 : 06.06.2012, 21:28:00 »
Jatkan monologiani.....
Finnairin sivut sanovat näin:

Voit syöttää Finnairin (lipussa koodi AY ja lipunnumero alkaa 105-) reittilentojen puuttuvat pisteet tilillesi itse, kun lennosta on kulunut kolme viikkoa mutta alle kuusi kuukautta.

Mun lento oli AY-koodilla, mutta ei tämä lippunumero ala 105- vaan 957-. En ymmärrä. Oliko tuo lento nyt sitten pisteitä kerryttävä vai ei?

wysig

• Vieras
« Vastaus #354 : 06.06.2012, 22:09:57 »
Näillä tiedoilla ei voi tietää kerryttääkö AY numerolla varattu lento pisteitä vai ei. Riippuu lennon operoijasta. Lisäksi lippu on kirjoitettu TAM:n (TAM Linhas Aéreas) lippudokumentille (957-123456789), minkä vuoksi Finnairin Onlinesta jälkihyvitys ei taida onnistua. Kuten itse kirjoitat, vain Finnair lennon numerot (AY123) ja AY liput (105-123456789) voidaan hyvittää netissä.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #355 : 06.06.2012, 22:26:48 »
Lennon operoija oli Finnair. Ehkä mä näpsyttelen viestin asiakaspalveluun ja kysyn.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #356 : 07.06.2012, 06:24:25 »
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #357 : 07.06.2012, 23:20:40 »
Jatkan monologiani.....
Finnairin sivut sanovat näin:

Voit syöttää Finnairin (lipussa koodi AY ja lipunnumero alkaa 105-) reittilentojen puuttuvat pisteet tilillesi itse, kun lennosta on kulunut kolme viikkoa mutta alle kuusi kuukautta.

Mun lento oli AY-koodilla, mutta ei tämä lippunumero ala 105- vaan 957-. En ymmärrä. Oliko tuo lento nyt sitten pisteitä kerryttävä vai ei?

Lento kerryttää pisteitä, mutta jos lipun on kirjoittanut joku muu yhtiö (eli aluku jtoain muuta kuin 105) niin silloin pisteitä ei voi netin kautta lisätä, vaan ne on lähetettävä sinne tms.
Mulla oli sama tilanne talvella. Lopulta soitin Finskille ja kertoivat, että liput oli kirjoittanut Emirates, jolla siis jatko oli, joten niitä ei voinut itse lisätä. Pisteet kyllä tuli ja riitti kun soitin ja sanoin että olen paluulennonkin käyttänyt. Menosta oli pisteet tulleet, kun lähtö oli Helsingistä.

keitai

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #358 : 08.06.2012, 10:26:31 »
Finnair se osaa hoitaa homman kotiin:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288474963210.html

Tämä on EU-byrokratian tuomaa järjettömyyttä. Kun toinen direktiivi vaatii että matkustjien on päästävä yöpymään jos viivästys käy pitkäksi, ja toinen direktiivi rajaa tiukasti miten viisumeita voi myöntää schengen-alueelle, ollaan pattitilanteessa (ainakin jos suomalaisittain noudatetaan direktiivejä viimeiseen kirjaimeen). Vaihtoehdoiksi jää reititys lontoon ja new yorkin lennoille (tuskin mahtuu 40+ matkustajaa), takaisin intiaan, tai yksityiskoneen vuokraaminen. Mielenkiintoiseksi tilanne olisi lie käynyt jos intiankin lento olisi ollut täynnä...

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #359 : 08.06.2012, 11:32:02 »
Tämä on EU-byrokratian tuomaa järjettömyyttä. Kun toinen direktiivi vaatii että matkustjien on päästävä yöpymään jos viivästys käy pitkäksi, ja toinen direktiivi rajaa tiukasti miten viisumeita voi myöntää schengen-alueelle, ollaan pattitilanteessa (ainakin jos suomalaisittain noudatetaan direktiivejä viimeiseen kirjaimeen). Vaihtoehdoiksi jää reititys lontoon ja new yorkin lennoille (tuskin mahtuu 40+ matkustajaa), takaisin intiaan, tai yksityiskoneen vuokraaminen. Mielenkiintoiseksi tilanne olisi lie käynyt jos intiankin lento olisi ollut täynnä...

En nyt muista mikä hässäkkä siellä oli ollut, mutta keväällä Frankfurtissa oli non-Schengen puolella käytävillä sadoittain sänkyjä ilmeisesti jumiin jääneiden viisumittomien transit-matkustajien takia. Tuossa intialaisten tapauksessa New York ei ainakaan olisi käynyt vaihtoehtoreitiksi, koska USA vaatii viisumin myös. eikä siellä pysty vaihtamaan ilman maahantulomuodollisuuksia. En tiedä olisiko Lontoossa onnistunut. Itse en kyllä ihan helpolla ota vaihtoja paikoissa, joissa kentältä poispääseminen ongelmatilanteissa olisi jotenkin hankalaa tai kallista. Intialaisilla tosin taitaa olla vähän huonosti vaihtoehtoja.