Finnair

 (Luettu 215055 kertaa)

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #60 : 21.09.2008, 13:03:48 »
Ota huomioon että mennessä Bangkokissa menee pari tuntia,
lentoihin kuusi tuntia, Manilassa pari tuntia ja palatessa taas
Bangkokissa pari tuntia niin se onkin jo 12h yhteensä.

Eli kun kone saapuu Bangkokiin 14:35 josta pääsisi lähtemään
Manilaa kohden 16:30 paikkeilla ja lentää 6 tunnin
keikan Manilaan jossa on pari tuntia niin takaisin Bangkokissa
se on 00:30 paikkeilla ja 00:35 pitäisi lähteä kohden Helsinkiä
Esim. http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?Id=1045044767.html
voi ihmetellä noita välilaskulentojen vanhoja aikatauluja.

Saapumisaikoja ei ole, mutta jos Singaporesta on lähdetty 22:35 ollaan Bangkokissa oltu optimistisestikin arvioiden korkeintaan 23:35, josta edelleen on lähdetty 00:20 kohti Helsinkiä.
Eli alle tunnissa onnistuu välilasku ja kuten tuosta toisesta koneesta huomaa niin alle kahdessa kääntö.

« Viimeksi muokattu: 21.09.2008, 13:11:37 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #61 : 21.09.2008, 13:09:42 »
Saapumisaikoja ei ole, mutta jos Singaporesta on lähdetty 22:35 ollaan Bangkokissa oltu optimistisestikin arvioiden korkeintaan 23:35, josta edelleen on lähdetty 00:20 kohti Helsinkiä.
Eli alle tunnissa onnistuu välilasku ja kuten tuosta toisesta koneesta huomaa niin alle kahdessa kääntö.
Singaporesta lähtö oli 21:50 ja saapuminen Bangkokiin 23:10 josta Helsinkiin lähtö oli 00:20. Kaikki ajat paikallisia.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #62 : 21.09.2008, 13:14:23 »
Singaporesta lähtö oli 21:50 ja saapuminen Bangkokiin 23:10 josta Helsinkiin lähtö oli 00:20. Kaikki ajat paikallisia.
Tuo 21:50 oli lähtöaika tosiaan loppuaikoina, mutta joko Finnair valehtelee omassa tiedotteessaan tai sitten reittiä on joskus vedetty tiukemmalla aikataulutuksella.
Kovasti alle kahden tunnin tuo lasku tuossakin aikataulussa menee.

Toki voi sekin olla, että suunnitelmat ja slotit muuttuivat vielä suunnitteluvaiheessa, mutta eiköhän se noillakin ajoilla mahdollista ole, jos niitä on yleisölle tiedoteltu.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2008, 13:16:33 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #63 : 21.09.2008, 13:19:22 »
Talviaikatauluissa aikaerosta johtuen SIN-BKK oli 22:30-23:50 ja BKK-HEL 00:50-06:40.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Finnair (siirretty tarjousketjusta)
« Vastaus #64 : 21.09.2008, 13:30:41 »

Lufthansa, Air France ja kiinalaiset firmat ajoivat Finnairin kaytannossa pois Kantonista. Ja isona syyna tahan on ollut MD-11:n epaluotettavuus seka Helsingin kentan remontista johtuvat matkatavaraongelmat.

Miten AF, LH ja kiinalaiset ajoivat Finnairin pois Guangzhousta käytännössä MD-11 koneen epäluotettavuudella sekä Helsingin kentän matkatavaraongelmilla?

Onko jotain faktaa vai pelkkää omaa mutustelua?
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #65 : 21.09.2008, 14:03:27 »
Talviaikatauluissa aikaerosta johtuen SIN-BKK oli 22:30-23:50 ja BKK-HEL 00:50-06:40.
Noh ei se edelleenkään täsmää tuon Finnairin ilmoituksen kanssa.

"Paluusuunnassa Hongkongista lennot lähtevät maanantaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin klo 22.05 ja Singaporesta tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin klo 22.35.
Bangkokista kaikki lennot lähtevät Helsinkiin päivittäin klo 00.20 ja saapuvat Helsinkiin klo 07.00 varhain samana aamuna."

Oli miten oli, jokatapauksessa välilakuihin ei kahta tuntia mene (eikä välttämättä kääntöönkään), joten kyllä sen Manilan keikan ehtisi Bangkokista heittää.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Finnair (siirretty tarjousketjusta)
« Vastaus #66 : 22.09.2008, 13:14:16 »
Miten AF, LH ja kiinalaiset ajoivat Finnairin pois Guangzhousta käytännössä MD-11 koneen epäluotettavuudella sekä Helsingin kentän matkatavaraongelmilla?

Onko jotain faktaa vai pelkkää omaa mutustelua?

Kysytaanpa ensin toisinpain eli kerrotko oman mielipiteesi tai kuulemasi tiedon reitin lopettamisen syista?  ;)

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #67 : 22.09.2008, 13:35:51 »
Mielipiteillä ja kuulopuheilla ei ole todellisuuden kanssa tekemistä, joten jotain faktaa juttujesi pohjaksi olisi kiva lukea.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #68 : 23.09.2008, 13:44:45 »
Mielipiteillä ja kuulopuheilla ei ole todellisuuden kanssa tekemistä, joten jotain faktaa juttujesi pohjaksi olisi kiva lukea.

oliko mielestasi tassa ketjussa jossain viestissa esitetty perusteluja Kantonin lentojen loppumiseen? tuleeko itsellesi sellaisia mieleen?

vai onko se etta muuta eurooppalaiset ja kiinalaiset yhtiot sinne yha lentavat vain sattumaa?

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #69 : 23.09.2008, 16:42:16 »
oliko mielestasi tassa ketjussa jossain viestissa esitetty perusteluja Kantonin lentojen loppumiseen? tuleeko itsellesi sellaisia mieleen?

vai onko se etta muuta eurooppalaiset ja kiinalaiset yhtiot sinne yha lentavat vain sattumaa?
Syitähän voi olla vaikka kuinka monta: Polttoaineen hinta on tehnyt ennen kannattavasta reitistä kannattamattoman, Finnair valmistautuu edessä oleviin irtisanomisiin, koneelle on keksitty tuottavampaa käyttöä, Kantoniin saadaan esim. Air China dealin kautta nyt paremmat code sharet jne. jne. jne.

Ei se ettei todisteita toisesta teoriasta ole, tarkoita että toinen olisi automaattisesti totta. Siihen en ota kantaa kuinka paljon kilpailu esim. LH:n taholta ja heikentynyt täsmällisyys ym. on vaikuttanut. Minulla ei tosin ole myöskään tietoa siitä kuinka täsmällinen Kantonin reitti on ollut, yleisen täsmällisyyden lasku ei kerro mitään siitä mihin yksittäisen reitin täsmällisyys on muuttunut, etenkin kun yhtiö voi itse päättää millä reiteillä täsmällisyyttä priorisoidaan.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Matt

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 027
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #70 : 23.09.2008, 23:04:52 »
Lainaus
oliko mielestasi tassa ketjussa jossain viestissa esitetty perusteluja Kantonin lentojen loppumiseen? tuleeko itsellesi sellaisia mieleen?
Tappiollinen reitti,lopetetaan kannattomana.Näitä markkinatalouden ilmiöitä

Heloriina

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 538
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #71 : 23.09.2008, 23:51:52 »
Lainaus
oliko mielestasi tassa ketjussa jossain viestissa esitetty perusteluja Kantonin lentojen loppumiseen? tuleeko itsellesi sellaisia mieleen?
Tappiollinen reitti,lopetetaan kannattomana.Näitä markkinatalouden ilmiöitä

Lopetetaan nimenomaan tappiollisena reittinä. Kyseinen reitti avattiin palvelemaan taloutta ja liikematkaajia, niin kuin suurin osa reiteistä avataan. Öljynhinnan nousu ei nostanut vain lentokustannuksia, vaan karsi tältä reitiltä liikematkustajat ja teki näin reitistä tappiollisen.

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #72 : 23.09.2008, 23:54:08 »

oliko mielestasi tassa ketjussa jossain viestissa esitetty perusteluja Kantonin lentojen loppumiseen? tuleeko itsellesi sellaisia mieleen?

vai onko se etta muuta eurooppalaiset ja kiinalaiset yhtiot sinne yha lentavat vain sattumaa?

Tulee vaikka mitä mieleen mutta ei ole julkaisukelpoista.
Mutta esität syyksi MD-11 -koneen epäluotettavuutta. Missä ja milloin tuo konetyyppi on ollut epäluotettava ja miksi se heijastuisi Kantonin reittiin.

Ja miten käytännössä LH ja KL ajoivat Finnairin pois. Jotain esimerkkejä jos luettelisit

Onko jotain oikeita vastauksia aiheeseen vai kysytkö aina uudella kysymyksellä kun vastaat?
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #73 : 23.09.2008, 23:58:04 »
Öljynhinnan nousu ei nostanut vain lentokustannuksia, vaan karsi tältä reitiltä liikematkustajat ja teki näin reitistä tappiollisen.

Öljynhinnan nousu karsi liikematkustajat? Miten tämä tapahtui vain Kantonin reitillä?
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Heloriina

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 538
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #74 : 24.09.2008, 01:04:01 »
Öljynhinnan nousu ei nostanut vain lentokustannuksia, vaan karsi tältä reitiltä liikematkustajat ja teki näin reitistä tappiollisen.

Öljynhinnan nousu karsi liikematkustajat? Miten tämä tapahtui vain Kantonin reitillä?

Öljynhinnan nousu vaikuttaa laajasti talouteen, kun esim. kuljetuskustannukset nousevat ja aiheuttavat väistämättä mille tahansa vientiä harrastavalle yritykselle lisäkustannuksia. Muiden kustannusten noustua säästöäkin on saatava ja matkustus on yksi helppo tapa säästää, kun yhteydenpitoa voidaan hoitaa nykyisin kustannustehokkaimmilla tavoilla. Eivätkä matkustajat ole vähentyneet ainoastaan Kantonin reitillä ja tästä on tietoa lentoalalla toimivalta kaverilta. Kantonin reitillä vähennys oli vain niin selkeä, että se teki reitistä kannattamattoman.

paho

  • Reissaaja
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #75 : 24.09.2008, 09:30:16 »
Voisitteko jatkaa keskustelua lopetetuista reiteistä ja syistä esim. Finnairin omassa ketjussa? Tämä on käsittääkseni tarkoitettu tarjouksille.

Siirsin viestejä oikeampaan ketjuun.  ;)
-jk

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #76 : 24.09.2008, 10:08:17 »
Lainaus
Mutta esität syyksi MD-11 -koneen epäluotettavuutta. Missä ja milloin tuo konetyyppi on ollut epäluotettava ja miksi se heijastuisi Kantonin reittiin.

Jatkuvia myohastelyja ja lentojen peruutuksia tarkeilla Aasian reiteilla mm. Pekingiin. Tama syo Finnairin huolella rakentamaa imagoa nopeista yhteyksista Aasian ja Euroopan valeilla aika pahasti.

Lainaus
Ja miten käytännössä LH ja KL ajoivat Finnairin pois. Jotain esimerkkejä jos luettelisit

Finnair tarjosi huonompaa tuotetta (myohastelyt, matkatavaran katoaminen, jonot Helsinki-Vantaalla) samaan tai kalliimpaan hintaan. Ei siina muuta tarvittu.

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #77 : 24.09.2008, 10:54:09 »

Jatkuvia myohastelyja ja lentojen peruutuksia tarkeilla Aasian reiteilla mm. Pekingiin.

Jatkuvia? Ei pidä paikkaansa.
Miten tuntuukin, että keksit itse nämä jutut. Kantonin reitillä ei ollut edes mitään megamyöhästymisiä tai peruutuksia.

Eikö muuten Lufthansalla ole koskaan kone rikki? Jos ei, niin kannattaa huolestua.

Netissä voi muuten hauskasti esittää vaikka mitä itämaan viisasta tietäjää kun ei tarvitse vastata huutonsa nimimerkin takaa.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #78 : 24.09.2008, 13:16:41 »
Jopas tuli arhakkaa tekstia.  ;D

Kylla mina tunnen alaa jonkin verran, luulisin. Mutta en nyt ihan itamaan tietajan veroisesti.

Joka tapauksessa ikavaa etta Finnair ei enaa eraaseen Kiinan ja Aasian tarkeimmista teollisuuskeskuksista lenna ja kilpailijat rohmuavat markkinaosuutta.

Mutta toivottavasti paikkaavat aloittamalla Pekingiin ja Shanghaihin suunnitelemansa toiset paivittaiset vuorot, sieltakin paasee tuonne Kantoniin.

LateX

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 465
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #79 : 24.09.2008, 13:26:43 »
Finnairin tiedotteesta "Lennot Kantoniin keskeytetään talviliikennekauden alusta."
Eli ei sitä kokonaan luvata unohtaa vaan saattaa vielä palata ohjelmaan.

Toisaalta Kiinassa uutisoitiin alkuviikosta
Lainaus
A sales manager from Finnair told local media that although the occupancy rate of flights from Helsinki to Guangzhou reached 100% during the period of the Chinese Export Commodities Fair, due to the small number of Northern Europeans working in Guangzhou, the company decided to suspend the nonstop route to Guangzhou.
http://www.chinahospitalitynews.com/2008/09/22/7880-finnair-plans-to-cancel-helsinki-guangzhou-route/