Finnair

 (Luettu 233473 kertaa)

opapopa

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #300 : 29.05.2011, 01:22:02 »
On kyllä järjetöntä tuo Finnairin kotimaan hinnoittelu. Katselin jotain kotimaan yhdensuuntaisia lentoja puolen vuoden päähän. 1 aikuinen ja 1 lapsi = 536e. Menopaluu jotain 350e luokkaa.. hohhoijjaa. Tuolla rahallahan pääsee jo Helsingistä melkein toiselle puolelle maapalloa(ei tosin Finnairilla). Saisi nämä Blue1/Norwegianit jne lyödä Finnairilta luun kurkkuun vähän usemmallakin kotimaan reitillä.
Ei finnairin kotimaan lennoilla lennä persaukit. Finnair on laatuyhtiö niille jotka arvostavat suoria ja hyvin aikatauluun sopivia lentoja. Firman piikkiin. Ei nyt taas ollut tarkoitus loukata ketään mutta näinhän se on. Suomesta olisi hyvin vähän suoria lentoja keskieurooppaa pidemmälle jos finnairia ei ole. Jo tämä yksinään riittää takaamaan finnairin olemassa olon suomessa. Eivät virkamiehet, politikot ja median edustajat jaksa alkaa pelaamaan vaihtojen kanssa, kyllä ainut vaihtoehto on suora lento. Finnair pidetään kotimaisena lentoyhtiönä, teki se tappiota tai voittoa. Pakko se on myöntää keskituloisen suomalaisenkin vinkkelistä, että pitkät lennot etenkin aasiaan ovat suoria ja hinnaltaan kohtuullisia.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2011, 01:32:46 kirjoittanut opapopa »

seuraava

  • Reissaaja
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #301 : 29.05.2011, 08:52:30 »
Finnair uskovaisten kannattaisi hylätä tuo epäasiallinen mainostermi " ei lennä persaukiset"  On saattanut joskus purra yleisöön mutta ei enää. Jos halppis vie 50 e ja Finnairr 500 e saman matkan  niin pitäisi mainostaa että idiootit käyttää Finnairia.
Tietysti juppityyliset tykkää, nostaahan se kuvitteellista minä minä arvoa. Jos vielä firma maksaa niin mikä ettei. Yhtiöt saa nuo kulut poistoihin mikä tasaa vähän tuota pikku hintaporrasta.
Mitä muuten tarkoittaa "Laatuyhtiö"  noin käytännön toimissa. Oli taas laatua kun pakaasit jäi terminaaliin. Aikatauluheittoja on
tämän tästä eli siinä menee missä muutkin ,kaikillahan noita harmeja aina joskus.

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 171
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #302 : 29.05.2011, 12:33:39 »
Suomesta olisi hyvin vähän suoria lentoja keskieurooppaa pidemmälle jos finnairia ei ole. Jo tämä yksinään riittää takaamaan finnairin olemassa olon suomessa. Eivät virkamiehet, politikot ja median edustajat jaksa alkaa pelaamaan vaihtojen kanssa, kyllä ainut vaihtoehto on suora lento.

Suomesta olisi hyvin vähän suoria lentoja Keski-Eurooppaa pidemmälle jos aasialaiset ja eurooppalaiset eivät käyttäisi Finnairia Eur - Aasia välillä. Virkamiesten, poliitikkojen sekä median edustajien matkustustottumuksilla ei ole yhtiön reittirakenteen kanssa mitään tekemistä.

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #303 : 29.05.2011, 17:20:12 »
On kyllä järjetöntä tuo Finnairin kotimaan hinnoittelu. Katselin jotain kotimaan yhdensuuntaisia lentoja puolen vuoden päähän. 1 aikuinen ja 1 lapsi = 536e. Menopaluu jotain 350e luokkaa.. hohhoijjaa. Tuolla rahallahan pääsee jo Helsingistä melkein toiselle puolelle maapalloa(ei tosin Finnairilla). Saisi nämä Blue1/Norwegianit jne lyödä Finnairilta luun kurkkuun vähän usemmallakin kotimaan reitillä.
Ei finnairin kotimaan lennoilla lennä persaukit. Finnair on laatuyhtiö niille jotka arvostavat suoria ja hyvin aikatauluun sopivia lentoja. Firman piikkiin. Ei nyt taas ollut tarkoitus loukata ketään mutta näinhän se on. Suomesta olisi hyvin vähän suoria lentoja keskieurooppaa pidemmälle jos finnairia ei ole. Jo tämä yksinään riittää takaamaan finnairin olemassa olon suomessa. Eivät virkamiehet, politikot ja median edustajat jaksa alkaa pelaamaan vaihtojen kanssa, kyllä ainut vaihtoehto on suora lento. Finnair pidetään kotimaisena lentoyhtiönä, teki se tappiota tai voittoa. Pakko se on myöntää keskituloisen suomalaisenkin vinkkelistä, että pitkät lennot etenkin aasiaan ovat suoria ja hinnaltaan kohtuullisia.

Kilpailijat lentävät myös suoria lentoja sekä kotimaassa, että myös ulkomailla. Finnair ei ole enää pitkään aikaan ollut mikään "premium-carrier", vaan kulut on vedetty minimiin kaikessa, silti säilyttäen premium-hinnat. En jaksa lähteä tuohon "kuka-on-persaukinen-ja-kuka-ei" keskusteluun, koska se jos mikä on lapsellista.

opapopa

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #304 : 29.05.2011, 18:40:43 »
Tulee siinä jollaki tavalla jännä olo kun talssii sinne air balticin terminaaliin jonnekin hallin perälle. Samalla kuin finnair lähtee siitä heti etuoven luota.

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #305 : 29.05.2011, 18:48:15 »
On kyllä järjetöntä tuo Finnairin kotimaan hinnoittelu. Katselin jotain kotimaan yhdensuuntaisia lentoja puolen vuoden päähän. 1 aikuinen ja 1 lapsi = 536e. Menopaluu jotain 350e luokkaa.. hohhoijjaa. Tuolla rahallahan pääsee jo Helsingistä melkein toiselle puolelle maapalloa(ei tosin Finnairilla). Saisi nämä Blue1/Norwegianit jne lyödä Finnairilta luun kurkkuun vähän usemmallakin kotimaan reitillä.

No mitä siinä itket? Ota ne halvat lennot halvoilta firmoilta ja lopeta ruikutus.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #306 : 29.05.2011, 20:21:44 »
Finnairin varsnaisia paatuotteita ovat lennot Aasiasta Helsingin ulkopuoliseen Euroopaan ja painvastoin seka Yhdysvalloista Intiaan, Ukrainaan ja Venajalle ja tietenkin toiseenkin suuntan. Nailla reiteilla ja etenkin niiden premiumluokassa hinta/laatusuhde on todellakin kohdallaan ja voi tehda aika edullisia loytoja. Jos jaa taman segmentin ulkopuolelle niin kannattaa mielestani kulkea lahinna hintojen perassa jos yleensakaan Finskilla lentaa.


joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #307 : 30.05.2011, 02:55:46 »
On kyllä järjetöntä tuo Finnairin kotimaan hinnoittelu. Katselin jotain kotimaan yhdensuuntaisia lentoja puolen vuoden päähän. 1 aikuinen ja 1 lapsi = 536e. Menopaluu jotain 350e luokkaa.. hohhoijjaa. Tuolla rahallahan pääsee jo Helsingistä melkein toiselle puolelle maapalloa(ei tosin Finnairilla). Saisi nämä Blue1/Norwegianit jne lyödä Finnairilta luun kurkkuun vähän usemmallakin kotimaan reitillä.

No mitä siinä itket? Ota ne halvat lennot halvoilta firmoilta ja lopeta ruikutus.

Ottaisin, jos ko. yhtiöt lentäisivät näitä reittejä kuten tuossa viestissäni viittaan. Olet muuten valinnut loistavan nimimerkin itsellesi viestihistoriastasi päätellen.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011, 02:57:36 kirjoittanut joorinainen »

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #308 : 30.05.2011, 07:02:56 »
Ottaisin, jos ko. yhtiöt lentäisivät näitä reittejä kuten tuossa viestissäni viittaan.

No eihän se ole suinkaan Finnairin syy jos sinä asut jossain landepöheikössä. Se on sinun syy, hyvä nainen.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

keitai

  • Reissaaja
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #309 : 30.05.2011, 15:52:15 »
Nää "onpa finnair kallis" kauhistelut alkaa vuosien kuluessa tuntumaan melko väsyneeltä. Finnairin(kin) lennot hinnoitellaan kysynnän mukaan. Kotimaisen lentoyhtiön suorista, sopivaan aikaan lentävistä vuoroista nyt vaan ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin ulkomaalaisen lentoyhtiön hankalaan aikaan lentävästä vaihdollisista vuorosta. Finnair tietää tämän, ja pistää siksi enemmän hintaa suomesta lähteviin lentoihin. Ei *tietenkään* *kaikki* ole valmiita maksamaan enempää, mutta riittävän moni, ettei finnairin ole tarvinnut laskea hintoja merkittävästi.

Minäkin katson ennemmin hintaa, mutta usein tulee tilanne vastaan jossa finnairin lennon lisähinta kannattaa maksaa. Esim viimeksi finnairin +50e euroopan sisäiseltä menopaluulta kannatti maksaa, se raha säästettiin kun perillä tarvitsi sopivien lentoaikojen takia olla yhden hotelliyön vähemmän.

skavoovie

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #310 : 01.06.2011, 11:50:31 »
Nää "onpa finnair kallis" kauhistelut alkaa vuosien kuluessa tuntumaan melko väsyneeltä. Finnairin(kin) lennot hinnoitellaan kysynnän mukaan. Kotimaisen lentoyhtiön suorista, sopivaan aikaan lentävistä vuoroista nyt vaan ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin ulkomaalaisen lentoyhtiön hankalaan aikaan lentävästä vaihdollisista vuorosta. Finnair tietää tämän, ja pistää siksi enemmän hintaa suomesta lähteviin lentoihin. Ei *tietenkään* *kaikki* ole valmiita maksamaan enempää, mutta riittävän moni, ettei finnairin ole tarvinnut laskea hintoja merkittävästi.

Tässä on vielä muutama ongelma: a) finnair tekee jatkuvasti tappiota, joten selvästi riittävän moni ei ole valmis maksamaan enempää ja b) melkein kaikki kauhistelijat ovat finnairin omistajia, mikä tietysti muuttaa kauhistelun luonnetta.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #311 : 01.06.2011, 14:24:37 »
Nää "onpa finnair kallis" kauhistelut alkaa vuosien kuluessa tuntumaan melko väsyneeltä. Finnairin(kin) lennot hinnoitellaan kysynnän mukaan. Kotimaisen lentoyhtiön suorista, sopivaan aikaan lentävistä vuoroista nyt vaan ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin ulkomaalaisen lentoyhtiön hankalaan aikaan lentävästä vaihdollisista vuorosta. Finnair tietää tämän, ja pistää siksi enemmän hintaa suomesta lähteviin lentoihin. Ei *tietenkään* *kaikki* ole valmiita maksamaan enempää, mutta riittävän moni, ettei finnairin ole tarvinnut laskea hintoja merkittävästi.

Minäkin katson ennemmin hintaa, mutta usein tulee tilanne vastaan jossa finnairin lennon lisähinta kannattaa maksaa. Esim viimeksi finnairin +50e euroopan sisäiseltä menopaluulta kannatti maksaa, se raha säästettiin kun perillä tarvitsi sopivien lentoaikojen takia olla yhden hotelliyön vähemmän.

Pelkkä kalliin hokeminen on toki turhaa (ja varmaankin siitä syystä esim. Finnair tarjousketju on kokolailla kuollut ja ajankohtaisiin tarjouksiin tulee harvemmin Finskiltä mitään), mutta keskustelu ja mielipiteenvaihto kriittiseenkin sävyyn ei. Kun kyseessä on omatoimimatkailufoorumi, niin lienee myöskin ymmärrettävää, että täällä ei katsota asioita pääosin liikematkustajan silmin.

Kyllä Finnair monelta osin on mielestäni kritiikkinsä ansainnut. Toki aina on ollut tyyppejä, joiden mielestä mikä tahansa on kallista jos Ryan lentää halvemmalla, mutta ei Finskin kohdalla enää ole vain tästä kyse. Ei Finnair ole verkostoyhtiöiden joukossakaan halpa Suomesta lähtiessä, vaikka palvelut on karsittu sinne keskivertoa heikommalle puolelle.

Finnair on muutamassa vuodessa samaan aikaan romuttanut kanta-asiakas järjestelmänsä etenkin vapaa-ajan matkustajille, heikentänyt tuntuvasti matkustamopalvelua niin juoma- kuin ruokatarjonnankin puolesta ja samaan aikaan nostanut tuntuvasti hintoja. Esim. Tuhkapilviaikaan Finnair myös osoitti, ettei se hinnoistaan huolimatta tarjoa matkustajalle mitään ylimääräistä turvaa, vaan on tosipaikan tullen vielä Ryanairiakin pihimpi.

Nämä muutokset vielä ruokkivat toisiaan; puhut suorien lentojen eduista, mutta suurimpaan osaan Finskin Euroopan kohteita lentää suoraan joku muukin, ja kun kanta-asiakasohjelma on romutettu, ei ole mitään järkeä keskittää lentoja Finskille vain siksi, että sillä on laajin suorien kohteiden valikoima. Business-luokkaa lukuunottamatta pisteet lähentelevät arvottomuutta ja tasokortista on kovemmankaan reissaajan tarjouslipuilla turha edes haaveilla. Nekin vähät pisteet mitä saa haalittua, vanhevat kenties nopeiten koko alalla. Finskillä voi lentää tasan silloin kuin muita, halvempia tai parempia vaihtoehtoja ei ole, eikä tällä uskollisuuden puutteella häviä  yhtään mitään.

Oma lukunsa on tietysti maakuntakentät, joista vaihto tulee jokatapauksessa, ja on aivan sama onko se Helsingissä, Kööpenhaminassa, Tukholmassa vai Riiassa.

Kotimaisuuden suosiminen on toki hieno asia, mutta ei nyt silläkään verukkeella ihan mikä tahansa läpi mene, ja mieluummin suosin vaikka sitten sitä toista kotimaista.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2011, 14:26:20 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

joorinainen

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #312 : 01.06.2011, 16:29:29 »
Tähän kirjoitukseen ei voi muuta sanoa kuin: Amen. Tiivistit kyllä omat mietteeni aika täydellisesti tuohon viestiin!

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #313 : 01.06.2011, 21:20:29 »
Tässä on vielä muutama ongelma: a) finnair tekee jatkuvasti tappiota, joten selvästi riittävän moni ei ole valmis maksamaan enempää ja b) melkein kaikki kauhistelijat ovat finnairin omistajia, mikä tietysti muuttaa kauhistelun luonnetta.

Tosin Finnairin koneeiden täyttöaste on aika hyvä, joten ei taida tappio kääntyä voitoksi hintoja alentamalla. Ongelma suomalaismatkustajan kannalta on, että Finnair kilpailee hinnoilla Keski-Euroopan ja Aasian välillä, eikä suomalaisten reiteillä. Mutta se on bisnestä, ei kukaan pakota Finnairilla lentämään. Minä lennän silloin kun tarjoavat sopivimman paketin. Ja tuo Aasian strategia tuo iloksemme paljon enemmän suoria vuoroja Eurooppaankin.

NKN

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #314 : 01.06.2011, 23:39:21 »
^ Ei Finnairin matkujastakäyttöaste (nyt huhtikuussa esim. 69%) mitenkään hääppöinen ole. Erityisesti kotimaan liikenteessä lentää luvattoman paljon tyhjiä tuoleja. (http://porssi.arvopaperi.fi/arvopaperi/site/newsdetail.page?magic=%28cc%20%28news%20%28detailid%20urn:newsml:six.se:20110509:HEX_1904371942:1%29%29%29)

Huvittavaa noissa lehdistötiedotteissa on se, että Finnairin mukaan kuukaudet eivät juuri koskaan "edusta normaalitilannetta". Milloin on tulivuorta, ydinvoimalaa tai tarjonnan voimakasta lisäämistä sotkemassa "lukujen mielekästä vertailua". Hohhoo.

opapopa

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #315 : 02.06.2011, 01:57:28 »
Paljos finnairilla maksaa nykyisin olut ja viini ja minkä kokoisissa purkeissa ne on?

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #316 : 02.06.2011, 14:42:47 »
Paljos finnairilla maksaa nykyisin olut ja viini ja minkä kokoisissa purkeissa ne on?
Jos eivät ole hinnastoa viimeaikoina muuttaneet niin olut 4€, viini, kuohuviini ja väkevät 5€.

Olut on normaali 0,33l tölkki, viinit niitä pikkuputeleita, olisiko 200 tai 250ml. Samoin väkevät perus minipulloja, olisiko 4cl tai 5cl. Tämä siis Euroopassa.

Mannertenvälisillä viini ja olut on ilmaista ruokailujen yhteydessä New Yorkiin, Bangkokiin ja Torontoon, muualle koko lennon.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 242
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #317 : 16.06.2011, 13:51:35 »
Finski jopa syrjii suomaloista. No, olihan tuo tiedossa. Joap tällä palstalla on monia, joiden mielestä Finski vaan on ainoa hyvä lentoyhtiö. Tuollaisten asenteiden takia tämäkin on mahdollista.  >:(

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/finnair-mainosti-pistetarjousta-ei-suomen-kansalaisille/art-1288395890674.html

carp

  • Reissaaja
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #318 : 05.07.2011, 09:43:56 »
Finnair avaa reitin Kiinan suurimpaan kaupunkiin Chongqingiin

"Finnair avaa ensi vuoden toukokuussa suoran reitin Chongqingiin, joka on Kiinan isoin ja nopeimmin kasvava kaupunki. Uusi reitti on johdonmukainen askel Finnairin Aasian-strategian toteuttamisessa. Yhtiön tavoitteena on hyödyntää Aasian markkinakasvu ja avata uusia reittejä markkinoille, joilla kasvu on voimakkainta. Finnair on ensimmäinen lentoyhtiö, joka avaa suoran reittilennon Euroopasta Chongqingiin."

lehdistötiedote

Erittäin mielenkiintoinen reitti. Kaupungin lähiympäristössä on 32 miljoonaa asukasta.


edit: linkki korjattu
« Viimeksi muokattu: 05.07.2011, 10:01:50 kirjoittanut carp »

LowFlyer

  • Aloittelija
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Finnair
« Vastaus #319 : 06.07.2011, 01:24:22 »
Muistan muutama vuosi sitten kun mainostivat Kuala Lumpuria ja ostimmekin liput ko reitille. Sitten päättivätkin perua koko kohteen. Toivottavasti ei nyt käy samoin  ;)