Missä maissa esitettävä paluulippu saavuttaessa?

(Luettu 37989 kertaa)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Missä maissa esitettävä paluulippu saavuttaessa?
« Vastaus #20 : 07.05.2008, 17:15:33 »
Tässä ketjussa tuskin saat paljoa vastauksia.

Entäs jos ostaisit lipun sinne Kakkois-Aasiaan ja vasta sieltä sen RTW-lipun? Ovat siellä hieman halvempia kuin meillä ja näin voisit saada loppureissun siihen 12 kuukauteen. Mikään pakko sinun ei Euroopasta ole sitten palata lähtöpisteeseen. Voit ihan yhtä hyvin jäädä tänne ja keskeyttää matkasi tai palata jonnekin muualle Aasiaan sen RTW-vuoden lopussa. Suunnitteluun kandee käyttää aikaa.

Hagilo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #21 : 09.05.2008, 22:24:54 »
me kaverin kanssa ruvettiin miettii, et mitä nyt ku ollaan lähdössä reissuun lokakuussa. alku päämäärä on bangkok jonne on jo liput ostettu, paluusta ei oo vielä tietoa, mistä maasta tai milloin ollaan tulossa takas suomeen.

jos menee thaimaaseen, onko pakollista olla paluulento jo ostettuna? vai onko jotain muita mahdollisuuksia? käykö virainomaisille selitys? "että olemme poistumassa maasta maitse".

vai murehdimmeko turhaan asiasta, että onko thaimaassa yleensäkkään pakollista olla paluulippua maahan saapuessa?

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 10.05.2008, 07:04:21 »
Ma olen tullut pelkalla menolipulla Bangkokiin Intiasta,Kiinasta,Vietnamista ja Malesiasta.Ei kylla kertaakaan ole maastapoistumislippua kyselty.
Suomesta on aina ollut meno-paluu,ma luulen etta enempi lentoyhtiot kontrolloi tuota maasta pois lippua.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 11.05.2008, 13:38:49 »

Onkohan tämä kaikki vain liian suuri haave? Joudunko rajoittamaan matkani vuoteen lippujen ja vakuutusten vuoksi  :'(

Et joudu.

Ostat lennot pelkkinä menolippuina, se siitä. Jos skippaat Tyynenmeren saaret, saat lentobudjetin säilymään ihan ok-budjetissa. Osaeniasta Lattareihin on tosin aina kallis.

Kannattaa myös tutkailla, olisiko taloudellisesti halvempi Oseania - Meksiko - E-Amerikka - Eurooppa. E-Amerikasta lentävät AirEuropa ja AirCometPlus, jotka myyvät yhdensuuntaista puoleen hintaan menopaluusta (useilla yhtiöillähän yhdensuunnan lippu on enemmän kuin puolet menopaluusta).

Oseanian ja Lattareiden lentohintoja kannattaa katsella etukäteen jostain kansainvälisestä hakukoneesta. Vaikka Kayakista.

Lainaus
Entäs jos ostaisit lipun sinne Kakkois-Aasiaan ja vasta sieltä sen RTW-lipun?
Tääkin on hyvä vinkki!

Ja niistä vakuutuksista.  ::)

Tästä(kin) olen useassa ketjussa pölissyt: pitääkö niitä vakuutuksia olla? Itse olen matkustanut neljän vuoden aikana 26 kuukautta ja voin kertoa, että mitään kameran varastamista ja yhtä keuhkoputkentulehdusta lukuunottamatta ei ole tapahtanut. Oma mielipiteeni nykyään on se, että "turvallisissa" ja halvoissa kohteissa, joissa on mm. paljon turisteilla tarkoitettuja terveyspalveluja tarjolla, matkavakuutus on melko tarpeeton. Kuten Kaakkois-Aasia ja Oseania. Lattareissa vakuuttaisin kyllä omaisuuttani, jos on jotain kalliimpaa mukana. Ehkä hekeänikin.

Netissä on tarjolla sellaisia kansainvälisiä vakuutusyhtiöitä, joilta voi ostaa vakuutuksen matkan jo alettua ja vaikka kuukausi kerraallaan ja silloin kun haluaa. Vakuutusehtoihin kannattaa tutustua tarkkaan.

Ja koska ehtojen tutkimiseen, hintojen vertailuun, kaavakkeiden täyttelemiseen, kuittien säilyttämiseen yms. menee tuhottamasti aikaa ja koko prosessi on tavattoman epämiellyttävä, herääkin jälleen kysymys: onko tämä kaiken sen vaivan arvoista?

Pialiina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 12.05.2008, 10:46:41 »
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Todellakin mulle on on aivan sama lennänkö Chileen vai Meksikoon.. ja Oseaniasta lähtö sinne ei kuitenkaan onnistune näiltä saarilta.

Kuinka kauan aikaisemmin pitää olla liikenteessä näiden yhdensuuntasten lentojen kanssa. Pitääkö seuraava määränpää tietää jo monta kk eteenpäin, että saa edullisen lipun?

Oon miettiny tota vakuutuksetonta matkailua, mullekaan ei ole koskaan flunssaa kummempaa käynyt (onneksi), mut useat tuntuu olevan sillä kannalla, että vakuutus on ehdoton. Ja just toi ehtojen ja tarjousten läpikäyminen ei innosta yhtään.
Pitää pähkiä viel. Jospa nyt selvittäisin noita KV vakuutusten hintoja pikkasen.

Mitäs muuta mun tulis ottaa huomioon, siis jotain erityistä tämmöstä pidempää matkaa aatellen?
Täällä pitäs kaikki olla jo melko järjestyksessä. Irtisanon itteni kesän jälkeen, just ennen matkaa - ei kai mun pidä mihkää mitää ilmottaa? Työkkäristähän vaatisivat kumminkin paikalla olo velvollisuutta jne..

Tasmanian tuholainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 13.05.2008, 17:56:59 »

Ja niistä vakuutuksista.  ::)

Tästä(kin) olen useassa ketjussa pölissyt: pitääkö niitä vakuutuksia olla? Itse olen matkustanut neljän vuoden aikana 26 kuukautta ja voin kertoa, että mitään kameran varastamista ja yhtä keuhkoputkentulehdusta lukuunottamatta ei ole tapahtanut. Oma mielipiteeni nykyään on se, että "turvallisissa" ja halvoissa kohteissa, joissa on mm. paljon turisteilla tarkoitettuja terveyspalveluja tarjolla, matkavakuutus on melko tarpeeton. Kuten Kaakkois-Aasia ja Oseania. Lattareissa vakuuttaisin kyllä omaisuuttani, jos on jotain kalliimpaa mukana. Ehkä hekeänikin.

Netissä on tarjolla sellaisia kansainvälisiä vakuutusyhtiöitä, joilta voi ostaa vakuutuksen matkan jo alettua ja vaikka kuukausi kerraallaan ja silloin kun haluaa. Vakuutusehtoihin kannattaa tutustua tarkkaan.

Ja koska ehtojen tutkimiseen, hintojen vertailuun, kaavakkeiden täyttelemiseen, kuittien säilyttämiseen yms. menee tuhottamasti aikaa ja koko prosessi on tavattoman epämiellyttävä, herääkin jälleen kysymys: onko tämä kaiken sen vaivan arvoista?

Ei vakuutusta useimmiten varmaan tarvitsekaan pikkuvaivoja varten, mutta ainahan yllätyksiä voi tulla ja luulisin että ei ole halpaa lystiä jos joutuu esim. Australiassa teho-osastohoitoon pariksi viikoksi, tai halvaantuu ja haluaisi päästä kotimaahan. Jos nyt ajatellaan, että kehitysmaissa matkailijan ylivoimaisesti suurin turvallisuusriski on todennäköisesti liikenneonnettomuudet, eivät taudit tai satunnainen väkivalta, niin en ihan ymmärrä logiikkaasi, eli mitä ja ketä varten haluat ottaa henkivakuutuksen, mutta et kuitenkaan matkavakuutusta? Tietääkseni ruumiin kuljettaminen voi tulla hyvin kalliiksi, tosin jos ei kotona ole läheisiä kaipaamassa, niin eihän sitten välttämättä ole suurta väliä mihin se oma tomumaja lopulta jää. Silloin ei varmasti henkivakuutuksestakaan ole paljoa iloa, sillä itselle niistä rahoista ei kuitenkaan ole iloa maallisen vaelluksen päätyttyä. 

Pialiina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 14.05.2008, 09:40:07 »
Tutkailin tuolla StarAlliancen sivuilla maakohtaisesti noita muodollisuuksia
http://www.staralliance.com/en/travellers/tools_services/health_visa_form.html#
Ja ainakin Thaimaasta, Malesiasta ja Indonesiasta kaikista sanottiin että
vaaditaan paluu- tai jatkolippu..

Reppu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 14.05.2008, 10:31:45 »
Vietnam ja Kambodza on maat, jossa itse olen tormannyt kyseiseen ongelmaan. kambodzassa riitti selitys, etta olen jatkamassa matkaa Laokseen, mutta Vietnamissa vaativat paluulippua, varsinkin jos matkustaa alle kaksi viikkoa, eli viisumivapaasti.

Vakuutus on aina hyva olla.. On tietenkin hienoa jos joku on selvinnyt ilman, mutta harva selviaa vuotta ilman haaveria. Itse harrastan sukelluista, surffausta, trekkausta jne.. joten otin vakuutuksen kilroylta, joka osoittautui kaikista halvimmaksi ja kattavaammaksi vaihdoehdoksi puoleksitoista vuodeksi.. Kattaa myos exream lajit..

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 14.05.2008, 12:19:34 »
No ma menin viimeviikolla lentaen Hanoihin Vietnamiin ilman viisumia ja paluulippua.Eivat kyselleet kumpaakaan. ;)

Pialiina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 15.05.2008, 10:43:22 »
No mitä sitten käytännössä voi tehdä tai kannattaa sanoa jos paluulippua ei ole esittää sitä vaadittaessa? Jotkut täällä on esittänyt että ostaa siinä paikassa peruutettavan lipun, ostaa siis mistä?
Ja voiko käydä niin ettei pääse maahan? Ja mitäs sitten tapahtuu?

Soitin just Kilroylle jotka tarjosivat vuodelle täysin kattavaa vakuutusta 940 euron hintaan. Sanon että aika suolaista..

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 15.05.2008, 17:33:56 »
Ja voiko käydä niin ettei pääse maahan? Ja mitäs sitten tapahtuu?

Riippuu tilanteesta. Jotkut lentoyhtiöt eivät päästä sinua edes lentämään paluulippua vaativaan maahan ilman paluutikettiä, sillä saattaisivat joutua lennättämään sinut takaisin kun sinut käännytettäisiin immigrationissa. Maarajalla voi olla ettet yksinkertaisesti saa tulla maahan. Joissain tilanteissa muutama seteli passin välissä on kuulemma auttanut. Selittelykin voi auttaa. Ei siis ole mitään yksiselitteistä ohjetta tällaisiin tilanteisiin.

Lainaus
Jotkut täällä on esittänyt että ostaa siinä paikassa peruutettavan lipun, ostaa siis mistä?

Siis ostaa ennakkoon. Eikä tarvitse olla edes peruutettava lippu jos ostat jonkun parin kympin halpisyhtiöpiletin. Ei ole suuri tappio jättää sitä käyttämättä.

Pialiina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 16.05.2008, 08:59:39 »
Just, no kukaan ei oo koskaan väittänytkään, että ominpäin matkailu olis aina helppoa  :D

Josko hankkis sitten vaikka Bangkokista jonkun aivan perus RTW lipun.. jos sinnekään pääsee ilman paluulippua kun lentää Suomesta. Ääh emmä tiiä. Turhaan mä tätä hermoilen. Suunnitelmatkin voi muuttua tässä vielä vaikka kuinka.
Mut nyt on vika hetki lähtee sinne Australiaan WH:lla.

Niin, onko jonnekin ilmoitettava pidemmästä reissusta, tai mitä muut on tehneet?
Lähinnä mietin Kelaa, työkkäriä, matkustusilmoitus Ulkoasianministeriölle...?

Tiermes

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 17.05.2008, 12:37:19 »
Niin, onko jonnekin ilmoitettava pidemmästä reissusta, tai mitä muut on tehneet?
Lähinnä mietin Kelaa, työkkäriä, matkustusilmoitus Ulkoasianministeriölle...?

Jos on valtion elätti, niin tietenkin pitää ilmoitella. Itsenäisen ihmisen tuskin tarvii ilmoitella mihinkään menemisistään.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : 20.05.2008, 21:43:59 »
Tästä samasta aiheesta on käyty aiemmin keskustelua useassa ketjussa ja käydään parhaillaankin (esim. joku Kabdozha-keskustelu), mutta laitanpa vielä.

Lentoyhtiö on usein se portinvartija, joka alkaa nipottaa. Kehitysmaayhtiöt tätä harvemmin tekevät, länsimaiset taas ovat silmä kovana. Jos kentällä jää kiinni, niin yleensä tilanne ratkaistaan niin, että lentoyhtiö käskee kipin kapin ennen lennon lähteä varaamaan jonkun lipun pois kohdemaasta. Tosin tämäkään ei ole välttämätöntä. Joku matkaaja LP:n foorumilla kertoi lentoyhtiön itse printanneen jonkun lentoaikataulun "lentolipuksi". Keskustelu, vakuuttelu ja myönnettely käyttöön.

Maarajoilla ei koskaan tule ongelmia kyseisen asian kanssa.

Pialiina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 21.05.2008, 09:04:38 »
Jep, luin juuri noista "väärennetyistä" lipuista. Katson vielä muutaman RTW lentotarjous ja jos tosiaan näyttää siltä ettei alle 3 000 euron saa mitään järkevää, niin sitten pelkkä meno..

Aussin WH viisumianomus hyväksyttiin ja kämppäkin on kohta paketissa, joten homma alkaa näyttää positiiviselta  ;D

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 21.05.2008, 10:14:26 »
Vietnam ja Kambodza on maat, jossa itse olen tormannyt kyseiseen ongelmaan. kambodzassa riitti selitys, etta olen jatkamassa matkaa Laokseen, mutta Vietnamissa vaativat paluulippua, varsinkin jos matkustaa alle kaksi viikkoa, eli viisumivapaasti.

mä lensin Bangkokista  Phnom Penhiin viime tammikuussa eikä kukaan kysellyt mitään paluulippua. eikä sitä ollutkaan ;) aina kuulee näitä tarinoita jatkolipun pakollisuudesta,mutta missä on ne tarinat joissa olisi todella käännytetty takaisin...höh. :o

iltsu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 21.05.2008, 12:51:49 »
Lainaus käyttäjältä: UsvaAuer [/quote

Kirjoitat hyvin ja sinun juttujasi on ilo lukea. Ehka nyt kuitenkin esitat asiasi turhan provosoivasti. Argumentti "minulla on ollut" on kovin koykainen. Jokaisen pitaisi miettia asiaa ja omia tarpeitaan ennen matkaansa. Olet oikeassa, etta kenenkaan ei kannata pitkassa juoksussa ottaa vakuutusta, silla muutenhan vakuutusyhtio yksi toisensa jalkeen voitaisiin kuopata. Kysymys on siita, kuinka paljon oma talous kestaa riskin ottoa. Periaatteessa mita vahemman on varallisuutta, sita suuremmalla syylla kannattaa ottaa vakuutus. Usein tama kylla kaytannossa menee nurinkurisesti painvastoin..

Jos matka kestaa alle kolme kuukautta, suomalainen matkavakuutus on varmasti jarkeva vaihtoehto. Se ei maksa paljoa ja maksaa yhdella vahingolla itsensa takaisin, varsinkin jos kehtaa kirjoittaa kaikki vahingot ulos. Hauska esimerkki on, kun pyysin vakuutusyhtiolta korvausta lentolippuni hukkumisesta yhden kehitysmaan lentokentan checkoutissa johtuneesta uudelleen kirjoituksesta (a 80 eur). Nain todellakin kavi, kirjoitus korvattiin ja jo pelkastaan silla taisin kattaa vuosimaksun. Omalla kohdalla olen aina viimeiset viisi vuotta saanut vakuutuksesta enemman takaisin kuin olen maksanut. Mutta toisaalta olen matkannut hyvin paljon lyhyita matkoja ja pyytanyt korvausta kaikista mahdollisista tapahtuneista vahingoista.

Jos matka kestaa yli 3 kk, tilanne muuttuu kinkkisemmaksi. Silloin on aika paljon syyta punnita minkalaisissa paikoissa liikkuu. Pelkka helikopterikuljetus Himalajan rinteilta seuraavaan sairaalaan maksaa maltaita, mutta riksakyyti Delhin esikaupunkialueelta ei. Tarkein ominaisuus, miksi olen lunastanut suomalaisen vakuutuksen (ja maksan siita aika paljon), on se, etta se turvaa sairaslentokuljetuksen kotiin silloin kun sellaista tarvitaan. Ikavia sairaalakuolematapahtumia on yllattavan paljon kehittyneenkin kuuloisissa maissa.

Heittosi henkivakuutuksesta on mielenkiintoinen. Monelle ihmiselle kuten minulle olisi varmasti sama, mihin tulisin haudatuksi (tai poltetuksi). Mutta usean ihmisen omaisille ei asia varmasti ole sama. Mahdollisen ruumisarkun kuljetuksen kustannusten salyttaminen omaisille ei tuntuisi kohtuulliselta, varsinkin kun se on arvatekin aika kallista. Mitaan kasitysta hinnasta minulla ei ole.. Silta varalta (henki)vakuutuksen ottaminen tuntuu kohtuulliselta, varsinkin jos olisi omaa perhetta, eika omaisuutta. Asia luonnollisesti muuttuu, jos ihminen on ehtinyt keraamaan varallisuutta, esim. asunnon, jonka voisi realisoida arkun kuljetukseen.

Tama nyt meni aika paljon offtopic..

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 26.05.2008, 21:08:10 »
Pikavastaus:

Vakuutuksen hankkimisen järkevyyteen vaikuttaa myös se, mitä matkalla tekee. Itse en harrasta mopedeilla ajelemista enkä autollakaan, en harrasta matkoilla juurikaan mitään enkä tee mitään ekstremejuttuja. Omalla kohdallani riskit sille, että jotain sattuu, ovat pienemmät.

Henkivakuutus. Huoh! Käytin väärää ilmaisua, anteeksi. Tarkoituksenani oli puhua matkustajavakuutuksesta eli oman terveyden vakuuttamisesta.

Itselläni on jatkuvavuosivakuutus; se on mielestäni vielä hintansa väärtti. Lisäkuukausia ostan sen mukaan, miltä tuntuu ja missä olen. Enkä todellakaan osta lisäkuukausia suomalaisin kiskurihinnoin!

Razban

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 01.06.2008, 20:02:01 »
Mä en päässyt lentokoneeseen välille Miami - Bahama, kun ei ollut esittää paluulippua, vaikka tarkoitus oli jatkaa laivalla pois Bahamalta. Olin sitten yön hotellissa ja seuraaana päivänä pääsin, kun oli paluulippukin. Onneksi työnantaja maksoi. :)

alibaba

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 28.06.2008, 20:29:31 »
Minulla on jo lennot Hong Kongiin, jossa on tarkoitus olla vain viikko ja siitä sitten kiertämään Kaakkois-Aasiaa. Ostan varmaan tässä lipun Macao-Bangkok ja toivottavasti ei tule sen kummempaa sitten Bangkokissa..  ???

Lisäkyssäri tähä samaan (OT): Saako honkkareista hommattua Indojen ja laosin viisumit vai kannattaako ne järjestää vasta Bangkokista?