Peruun saapumismaksu

(Luettu 1816 kertaa)

mayabee

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Peruun saapumismaksu
« : 06.08.2007, 18:05:22 »
Hei!

Onko kellaan tietoa, joutuuko Peruun saavuttaessa maksamaan jonkinlaisen maksun rajalla? Oon ylittamassa rajan Boliviasta ja olen kuullut muilta matkaajilta, etta joskus viranomaiset vaatii ns. gringo veroa? Aattelin vaan, etta kuika paljon tiedan varata kateista mukaan...

bl_pixel

• Tosireissaaja
    • Profiili
Peruun saapumismaksu
« Vastaus #1 : 06.08.2007, 20:27:20 »
Saapumismaksua ei ole, ei lentäen eikä maitse saavuttaessa. Jos joku rajalla sitä vaatii on joko huijari tai asemaansa hyväksikäyttävä rajaviranomainen. Jotkut yrittävät (kuulemma) tutkia ovatko rahasi aitoja ja takavarikoivat "väärät" setelit, mutta kyllä se harvinaista on. Ei ole minulle sattunut enkä ole tavannut ketään jolle niin olisi käynyt. Minulla ei kyllä yleensä käteistä mukana ole ollutkaan kuin jokunen kymppi. Itseasiassa minun matkatavaroitani ei ole rajalla koskaan tutkittu. Olisin huoletta voinut kantaa koko repullisen niitä vääriä seteleitä :-)

Lentäen maasta poistuttaessa on maksettava lentokenttävero joka on jotain 30 dollaria. Maarajaa ylitettäessä ei siis ole maksua kumpaankaan suuntaan mentäessä.

bl_pixel

• Tosireissaaja
    • Profiili
Peruun saapumismaksu
« Vastaus #2 : 06.08.2007, 20:38:49 »
Laskeskelin tuossa että olen ylittänyt Perun maarajan ainakin 8 kertaa. Mitään ongelmia ei ole ollut, ei näiden huhupuheiden mukaan rajoilla vaanivien huijareiden ja ryöväreiden eikä rajaviranomaisten kanssa. Kaikki on mennyt sutjakkaasti. Sama koskee muiden maiden rajoja...Bolivia, Argentiina, Brasilia, Ecuador, Kolumbia. Laukkuni pikaisesti silmäiltiin ainoastaan Boliviasta Argentiinan puolelle siirryttäessä.