Vuosi sitten keväällä Thaimaassa olin poikaystäväni kanssa rannalla uimassa. Yhtäkkiä tunsin, että jokin pistelee jalassani. Aluksi en kiinnittänyt siihen oikein mitään huomiota ja ajtkoin uimista, kunnes pistely alkoi häiritä toden teolla ja säikähdin (epäilin käärmeen puremaa).
Nostin jalkani vedestä ja huomasimme, että nilkkani ympärilleni oli kiertynyt meduusan rihmaa. Saimme sen pois jalkani ympäriltä ja lähdimme samantien pois vedestä, rannalle. Paikallinen mies huomasi heti mistä oli kyse ja lähti juosten hakemaan jäitä ja jotakin vihreää kasvia, josta hän murskasi eräänlaisen salvan ja asetti sen nilkalleni. Itse olin jonkinlaisessa paniikissa siinä rannalla ja kipu oli todella kova.
Lähdimme rauhoituttuani lopulta majapaikkaamme, matkalla sinne poikaystäväni osti minulle etikkaa ja aloe veraa laitoin myös jalalle, joka hieman helpotti polttelua.
Kovaa kipua tuntui parin tunnin ajan, pienempää kipua koko loppuillan. Nilkassani on vieläkin, yli vuoden tapahtuman jälkeen tatuoinnin näköinen jälki kiertämässä. Matkamuisto.

Kipu tuntui lähinnä siltä, kuin olisin kirjaimellisesti polttanut jalkani ja palohaavoilta nuo jäljetkin näyttivät.