Venäjällä junaonnettomuus

(Luettu 5019 kertaa)

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti

vehvis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 14.08.2007, 07:03:33 »
Ei tunnu linkki toimivan. Aukeaa joku sivu kyllä, mutta uutista ei näy.  :shock:
"Tee aina selvinpäin se, mitä lupaat humalassa. Opitpahan olemaan hiljaa." - Hemingway

Aquarian

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.08.2007, 08:57:22 »
Kyllä sen saa näkyviin. Jossei toimi heti, klikkaa yläreunasta Text only ja saat otsikot näkyville. Tämä on vielä ensimmäisenä listalla. "60 hurt in..."

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.08.2007, 11:01:29 »
http://edition.cnn.com/2007/WORLD/europe/08/14/russia.train.reut/index.html

CNN:n juttu samasta.

Ilmeisesti siis tahallaan räjäytetty kiskoilta.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 14.08.2007, 15:07:53 »
Joo eipä näköjään toimi linkki suoraan,, copy pastesin osotteen suoraan tänne,, no lieneekö uutinen et venäläinen nettiosote ei toimi  :lol:

Ei kyl mikään kiva uutinen,, itekin tulee tuota väliä sahattua kyseisillä yöjunilla   :(

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 14.08.2007, 17:34:36 »
Lainaus käyttäjältä: "carrus301"
Joo eipä näköjään toimi linkki suoraan,, copy pastesin osotteen suoraan tänne,, no lieneekö uutinen et venäläinen nettiosote ei toimi  :lol:

Ei kyl mikään kiva uutinen,, itekin tulee tuota väliä sahattua kyseisillä yöjunilla   :(

Illalla toimi minulla, nyt ei enää.

Lienee kyse siitä että ko. uutinen on päivittynyt jolloin vanha juttu on vastaavasti poistettu netistä. Kirjoitushetkellä löytyy samalta sivustolta tälläistä http://www.itar-tass.com/eng/level2.html?NewsID=11789514&PageNum=0

Tosin sama tapahtuma löytyy toki jo kaikista huomattavammista uutissivustoilta, joten kauhea menetys tuo yksi sivusto ei välttämättä muutenkaan olisi.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 14.08.2007, 20:14:17 »

Ei varmaan tarvi sunkaan seurata pahan Ryssälandian uutisia tai edes käydä siellä, jos on oikeasti noin paska paikka. Tosi mukava vaan lukea tätäkin foorumia, ja todeta, ettei itsellään retosteleva ylemmyydentunnostaan pullisteleva rasismi ole minnekään kadonnut. xren  :evil: Mitäpä jos menisit vaikka suomi 24:n foorumeille tai ihan vaan pitäytyisit toisten IKL:n jäsenten seurassa. Täällä tuskin tollaiset asenteet kiinnosta kuin muutamaa trollia.

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 14.08.2007, 20:23:59 »
Lainaus käyttäjältä: "andr"

Ei varmaan tarvi sunkaan seurata pahan Ryssälandian uutisia tai edes käydä siellä, jos on oikeasti noin paska paikka. Tosi mukava vaan lukea tätäkin foorumia, ja todeta, ettei itsellään retosteleva ylemmyydentunnostaan pullisteleva rasismi ole minnekään kadonnut. xren  :evil: Mitäpä jos menisit vaikka suomi 24:n foorumeille tai ihan vaan pitäytyisit toisten IKL:n jäsenten seurassa. Täällä tuskin tollaiset asenteet kiinnosta kuin muutamaa trollia.

Voi pyhä jysäys,, pitikö tuokin ottaa noin tosissaan,,  :o  Minulla ei todellakaan ole mitään Venäjää vastaan, olen siellä reissannut paljon ja tutustunut moniin mukaviin ihmisiin,, pariin pidän vieläkin yhteyttä. Meillä on töissä venäläisiä jotka ovat ovat hyviä tyyppejä. Mutta se nyt vaan on taivahan tosi että Venäjällä on paljon asioita jotka vaan ei yksinkertaisesti toimi, sitä et voine kiistää? Mutta voin poistua sinne suosittelemallesi suomi24-foorumille jos sitä niin kiivaasti vaadit  :shock:

Ja höh,, miks mie tätä selittelen,, no joo,,

PS. mikä muuten on IKL?

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 14.08.2007, 20:28:05 »

Noh noh, viattomalta kettuilulta tuo minusta kuulostaa. Otahan nyt ihan rauhallisesti.  :?
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #9 : 14.08.2007, 22:33:04 »
Olen kyllä ihan samaa mieltä, ei tuossa carrus301:n viestissä kyllä mitään niin pahaa ollut että kenenkään ois tarvinnut tuosta kommentista ottaa pulttia..
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 15.08.2007, 10:52:06 »
Mä olen tosi rauhallinen, joskaan en silti sivistymätön. Pateettiset vitsit ei vaan naurata, mutta hyvä että Petralla ja Darialla on silti hauskaa.

IKL:n löytää varmaankin googlettamalla - jos koulun historiantunneista on noin paljon aikaa.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 15.08.2007, 11:02:24 »
Mä olen tosi rauhallinen, joskaan en silti sivistymätön. Pateettiset vitsit ei vaan naurata, mutta hyvä että Petralla ja Darialla on silti hauskaa.

IKL:n löytää varmaankin googlettamalla - jos koulun historiantunneista on noin paljon aikaa.

Asia selva. Taytynee jatkossa yhta lailla (kaikkien) varoa huulenheittoa koskien mm. ruotsalaisia, turkulaisia, tamperelaisia, savolaisia, hamalaisia, jne.

Ja nyt lienee parasta talta sivupolulta palata takaisin itse asiaan, eli junaonnettomuuteen. Ei tassa voi kuin ihmetella maailman menoa seuratessa tata ihmislajin "vahingonteon himoa".  :?
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #12 : 16.08.2007, 09:45:54 »

Hauskaa? Miten niin? Jos minusta ei ole aihetta vetää sekavihanneksia nenukkiin kommentista "minua ei yllätä että venäläinen nettiuutinen ei toimi" niin sekö on sitten hauskanpitoa? Minun käsitykseni hauskanpidosta on hiukka toisenlainen.   :roll:

Millä ihmeen tavoin rasistisen liikkeen voi vetää siihen että ei ihmettele jos tietynmaalainen nettisoite ei toimi? Minä en kertakaikkiaan tajua..

Jos minä sanoisin että en ole yhtään yllättynyt että englantilainen juna on myöhässä tai italialainen julkinen liikenne TAAS kerran lakossa niin saisinko minä samanlaiset viittaukset IKL:än jäsenyydestä, rasisimista ja trollauksesta osakseni? Ja vinkumiset siitä että pakkoko sinne on matkustaa kun on niin paska maa? Huoh...

Kyllä kuulostaa melkoiselta ylilyönniltä Andrin osalta tämä keskustelun sivujuonne.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 16.08.2007, 11:04:12 »
No en kyllä voi väittää, että kaikessa tän netissä surffailun jälkeen ne olis just aina ne venäläiset nettiosoitteet, jotka ei toimi. Sen sijaan väitän, että omituinen hymiön käyttö tuollaisen coolin kommentin perässä on just tasan sitä mitä se on, hauskaa siitä ei saa tekemälläkään.

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 16.08.2007, 18:10:03 »
Kyllähän tästä nyt soppa syntyi  8) täytyy vastedes artikuloida itsensä tarkemmin ettei pääse syntymään väärinkäsityksiä eikä vaan pääse lukemaan mitään rivien välistä mikä ei ollut tarkoitus. Mutta tuo rasistiksi väittäminen oli kyllä,, hmm,, (sensuroitu)  :wink:

sylvatica

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 16.08.2007, 19:07:03 »
Itsekin Venäjällä asuneena, voisin väittää, että venäläiset itse ovat pahimpia moisten kommenttien lausumisissa. Kaikkein yleisin vanhusten ja keski-ikäisten kommentti Venäjällä on joidenkin hullunkuristen, mielettömien ja vailla logiikkaa olevien tapahtumien jälkeen: "Ну, это Россия!" - "No, tämähän on Venäjä!".

Andr, muistelin, että olet venäjän opiskelija? Kannattaa tarttua niihin iänikuisiin anekdoottikirjoihin (Susiluoto ja Lehmuskallio ovat ainakin sellaiset tehneet suomeksi, molemmat siis eri kirjoja). Niistä selviää venäläisten oma suhtautuminen asioiden tilaan hyvinkin todenperäisesti. Suosittelen muuten myös kaikille muille!

Ellet sitten itse omaa venäläistä verta? Siinä tapauksessa ihmettelen herkkänahkaisuuttasi. Kyllä sitä itsekin välillä pillastun, kun joku sanoo asiattomia venäläisistä. Mutta jos venäläistä yhteiskuntaa kritisoidaan, niin asia on aivan eri.

Nuo pommit ovat kyllä kamalia juttuja. Muistelen neljän vuoden takaista pommi-iskua Moskovan opiskelija-asuntolaan. Asuin silloin itse Pietarissa ja koulukaverini olivat Moskovassa vaihdossa. Hetken aikaa oli kyllä pala kurkussa, ennen kuin varmistui, ettei kyse ollut ystävieni asuntolasta.

Onneksi tässä junaturmassa ei sitten pahemmin käynyt.
mitä lie suomalais-uralilaisuutta, aina pala Siperiaa sielussa. -Mervi Kantokorpi-

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #16 : 17.08.2007, 00:14:49 »
Ei tässä ole nyt kyse venäläisten suhtautumisesta tai edes siitä onko asiat oikeasti päin mäntyä vaiko eivät, vaan ihan niin yksinkertaisesta asiasta kuin viestinnästä. Aivan vapaasti saa mun puolestani itse kukin kritisoida asiallisin perustein haluamaansa asiaa.  Sen sijaan peruste saitin toimittomuudelle asenteella "ei tottakai toimi kun on venäläinen" on perusteluissaan kyllä logiikan ulottumattomissa. Enkä kyllä oikeasti tajua mitä tekemistä jollain saitilla on minkään yhteiskunnan kanssa. Ja ihan tosi, kyllä mä tajuan, että ihmisiä ketuttaa kun rekisteröinti kestää ja passi on jossain byrokratian hammaskalustossa, mutta asiasta valittaminen onkin asiasta valittamista, tyhjänpäiväinen lässytys sen sijaan ei.

Mitä tulee Susiluotoon ja muihin Ilmareihin, enpä ole heidän kirjojaan yli neljään vuoteen enää lukenut, kirjakaupassa olen ehkä saattanut selailla. Onpa toki tullut muitakin kirjoja venäjästä luettua tässä vuosien aikana.

edit:typo