Missä maassa on kivoimmat ihmiset?

(Luettu 45563 kertaa)

reppuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« : 12.11.2003, 18:41:00 »
Missä mielestänne ihmiset ovat esim. vieraanvaraisimpia? Tai minkä maan "mentaliteetistä" tykkäätte? Aika hankala kysymys varmaan ja kauheeta luokittelua, mutta kiinnostaisi tietää.
onakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #1 : 12.11.2003, 18:46:57 »
Ainakin unkarilaiset rakastavat heimoveljiään suomalaisia!

yinyang

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.11.2003, 23:35:31 »
Ihan ok, kysymys joskin tosiaan vähän turha yksiulotteinen eikä siihen varmaan pysty vastaamaan muuten kuin kapeasta perspektiivistä. Kiintoisa aihe siltikin.
Omasta kokemuksesta voin vain luotella joitain maita ja mielipiteitä niiden väestöstöstä, joskin vaihtelut ystävllisyydesssä saattavat olla suuria saman maan sisalläkin.

Philippiinit: Aika ok jengiä, kiinnostavia tyyppejä ja ystävällisiä yleensä mutta saattavat olla eurooppalaisittain töykeitäkin kommenteissaan.

Indonesia: Yleensä ystävällistä, Balilla muuta Indonesiaa parempi kommunikaatio, prostitoidut Balilla muuta Indonesiaa laskelmoivampia.

Vietnam: Joo, Saigonissa erittäin friendlyä. jossain muualla vaihtelee. Kyllä Nam kuitenkin rulettaa kaakkois-aasian maista tällä hetkellä kohtelun puolesta.

singapore: vähän ynseää välillä joskin paikoittain saa erittäin hyvää palvelua.

Kiina: kuulemman mukaan rip off mesta ja tosi töykeää menoa.

Malesia: Kuala lumpur avuliata, Penang töykeitä ihmisiä.

Aasiassa nyt yleensä Kinuskit on töykeitä, Japsit ystävällisiä ja muut siltä väliltä.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 13.11.2003, 07:51:10 »
Tää olikin helppo kysymys! Jos ei oteta huomioon Suomen Pohjois-Karjalaa, niin kyseessä on Brasilia!

Siinä kummasti jurokin Suomalainen rentoutuu kun Brasiliaan menee. Siellä ihmiset ovat aidosti kiinnostuneita sinusta eikä yksin tarvitse olla, vaikket osaisi kieltäkään kovin hyvin. Tämäkin varmaan vaihtelee alueittain ja yleisesti ottaen voisin sanoa, että "pienempi paikka, ystävällisemmät ihmiset".
quot;Cachorro sem vergonha"

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : 13.11.2003, 15:37:14 »
Lainaus
prostitoidut Balilla muuta Indonesiaa laskelmoivampia.

mitäs tuo meinaa?

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.11.2003, 13:25:19 »
Mun mielestä ei oo niinkään maasta ollut koskaan kiinni. Joka paikassa on tuntunut olevan sekä kivoja että töykeitä ihmisiä. Mutta Ranskaan tuntuu kyllä pesiytyneen enemmän jälkimmäisiä.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.11.2003, 13:46:06 »
mulla itseasiassa ei ranskassa hirveesti  omakohtasia kokemuksia tosta, mutta silti olen samaa mieltä Vaaran kanssa =) tosin voihan se olla mahdollista että se ei ole ihan niin paha kun miten pahaks maine sen esittää... täytyy kyl muistuttaa et omalla reilillä ei käyty pariisissa, mikä taitaa olla sen töykeyden pesä =) mut mikässiinä, jos ne kerran sitä mieltä on että niillä on varaa olla töykeä, että turisteja piisaa tarpeeksi, niin iteppähän on valintansa tehneet =)

ite kyllä tulevaisuudessa tuun ranskassa ja pariisissakin käymään... viimeeks, noin vuos sitte ku pariisis olin ni ei ollu töykeydestä merkkejä meiän kohdalla... ehkä italiassa vähän enemmänkin... EHKÄ =)

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #7 : 15.11.2003, 17:35:44 »
Mun mielestä esim. ranskalaisten (tai yleensäkin ranskaa puhuvien) töykeyteen auttaa se, että tervehtii ranskaksi ja kysyy vasta sitten jotain englannksi, jos ranska ei ole hallussa. Hyvin usein itsellä käynyt niin, että kun on jotain yrittänyt mongertaa ranskaksi, niin palvelukin pelaa (englanniksi), ja mun ranska käsittää vaan pari lausetta  :)

Kivoimpia ihmisiä olen tavannut Belgiassa ja Saksassa. Oikeastaan kivoja ihmisiä on joka puolella kehen vaan sattuu törmäämään...

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 15.11.2003, 19:58:30 »
Kun nyt oli puhe tästä Ranskasta, niin eipä itsellänikään oli kummoisia kokemuksia ihmisten ystävällisyydestä kyseisessä maassa. Samankaltaista on esim. Romaniassa, Puolassa jne, joissa harva ihminen puhuu englantia. Tunnen kuitenkin jokaisesta näistä maista henkilökohtaisesti ihmisiä, jotka osaavat hyvin englantia ja ovat aivan mahtavia ystäviä. Eli kyllä "töykeistä maistakin" löytyy niitä vallan mahdottoman hyviä tyyppejä!

yinyang

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 15.11.2003, 21:21:53 »
Lainaus

prostitoidut Balilla muuta Indonesiaa laskelmoivampia.  

Lainaus

mitäs tuo meinaa?

No se meinaa sitä että Balilla tytöt on niin tottuneita massoittain saapuviin Aussituristeihin että alkavat kuvitella liikoja. Prostitoitujen hinnat ovat korkeat verrattuna vaikkapa Jakartan hintoihin. Balilla saattaa joutua maksamaan 300 000 rupiaa yöstä kun Jakartassa pääsee helposti satasella. Lisäksi Balilla maksulliset saattavat kysyä puolet hinnasta etukäteen ja puolet lähtiessä. Aika töykyää. En ole aikaisemmin moista kohdannut. No Balilaiset ovat sikäli sivistyneitä että paikallisisilta heeboilta saa hyvää infoa mutta tyttöhommat on vähän aneemisia...ainakin jos verrataan joihinkin muihin mestoihin.

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 16.11.2003, 10:00:40 »
Koskaan en ole kuitenkaan suuttunut kenellekään vieraalle ihmiselle yhtä paljon kuin Pariisissa erään aseman matkatavarasäilytyksessä.  Ilmiselvästi ne äijät siellä eivät osanneet yhtään englantia ja kun yritin käyttää alkeiskurssiranskan taitojani tuli vastaan vain suoraa huutoa jotain, että laittaa vaan ne rinkat sinne kaappiin. Mä tietenkin huusin takasi ranskan ja englannin sekotuksella, mutta tuntui, ettei ne yrittäneetkään ymmärtää.

:? Mun ongelma oli se, että halusin vain särkeä rahan, kun ei sopivaa sattunut olemaan ja ne äijät ilmeisesti piti meitä jonain ääliöinä ulkomaalaisina, jotka eivät osaa käyttää niitä kaappeja!
Onneksi siihen tuli joku nainen ja asia selvis.

Mutka

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janne.mutikainen@mbnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 16.11.2003, 17:59:28 »
Heh Ranska ja ranskalaiset. Tulee elävästi mieleen kun yrittää puhua ranskalaiseslle englantia. Yritin tilata itselleni juomaa ja ruokaa, tarjoilija käveli ohitseni monta kertaa. Yritin sanoa hänelle monta kertaa, että haluaisin syödä ja juoda (olin jo valinnut ruokalista systeemit). Olikohan neljäs kerta kun hän käveli ohitseni, niin suostui lopulta ottamaan tilaukseni. Ilme tarjoilijan naamalla oli kyllä melkoisen hapan  :D . Oli siellä tosi kivojakin paikkoja, mutta tuosta ei jäänyt kovinkaan herttainen kuva ranskalaisita. Tämä taisi olla hieman asian vierestä mutta tuli mieleen.

Thaimaa on maa jossa on ystävällisiä ja iloisia ihmisä. Ei sitä turhaan kutsuta hymyn-maaksi.
size=9]"Eihän apinatkaan riehu koko aika, nehän syö välillä banaania." Zibbadubbadii[/size]

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 17.11.2003, 07:53:05 »
Miettikääpä kaikki ranskalaisten mollaajat (te jotka perustatte sen siihen, etteivät puhu englantia), jos joku saksalaisturisti menisi Kyyjärven Essolle tai Pihtiputaan luomutilalle mongertamaan saksaksi jotain paikallisille vanhuksille?!!?! Luulisin, etteivät he olisi järin kohteliaita, tai ainakin se ressukkasaku saisi näistä ihmisistä aika töykeän kuvan kun eivät osaakaan saksaa, vaan alkaavat huastoo savvoo tai Kyyjärveä.

Eipä sillä, on minulla aivan samanlaisia kokemuksia näistä ranskalaisista, mutta asioilla on aina kaksi puolta ja tapanani on puolustaa heikommalle jäänyttä osapuolta/mielipidettä, vaikka itse olisinkin samaa mieltä asiasta...
quot;Cachorro sem vergonha"

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 17.11.2003, 08:55:20 »
Cachorro

Ei tule kovin hyvä kuva ihmisestä, joka alkaa vaan huutamaan suoraa huutoa, eikä yritäkään ymmärtää vaikka koittais puhua kyseisen maan kieltä. Eri asia on hminen joka ei ymmärrä, mutta yrittää vaikka elekielellä saada asian hoidettua.

Juu näyttääpä tämä keskustelu kääntyvän kivoimmista ihmisistä inhottavimpiin ihmisiin...

Marie

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://metripping.blogspot.com
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 17.11.2003, 09:45:48 »
Kaikki sanoo että loppujen lopuks ihmiset on kaikkialla maailmassa samanlaisia. Tarkottaako tää just sitä että kaikkialta löytyy sekä kivoja että ei niin kivoja ihmisiä?

Itse löysin espanjalaiset oikeasti todella mukaviksi. Kenelle tahansa voi mennä juttelemaan, ne auttaa hukassa olevaa, ne on hymyileviä, pälättäjiä, bilettäjiä. Edes miehet Espanjassa ei oo tyypillisiä Välimeren limanuljaskoita niin ku Italiassa tai Kreikassa. Uusia ystäviä on helppo tehdä. Ainoa mikä välillä otti päähän on niiden temperamentisuus, ottavat ittensä niin vakavasti kun ne hermostuu tai jotain vastaavaa. Muuten ihania ihmisiä, ja sinne yritän mennä takasin :D

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #15 : 17.11.2003, 15:09:27 »
Täähän on nyt ihan selvä. Ruotsalaiset tietenkin on maailman kilteimpiä ja vieraanvaraisimpia ihmisiä.

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 17.11.2003, 22:13:32 »
Jos nyt jotain pakkoyleistyksiä teen, niin irlantilaiset ja varsinkin pohjois-irlantilaiset on mukavia. Paitsi ne jotka asuvat Dublinissa.

Norjalaiset on kanssa mutta multa menee joskus hermo kun NE KAIKKI ON KOKO AJAN HYVÄLLÄ TUULELLA.
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 17.11.2003, 23:55:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Cachorro"
jos joku saksalaisturisti menisi Kyyjärven Essolle tai Pihtiputaan luomutilalle mongertamaan saksaksi jotain paikallisille vanhuksille?!!?! Luulisin, etteivät he olisi järin kohteliaita, tai ainakin se ressukkasaku saisi näistä ihmisistä aika töykeän kuvan kun eivät osaakaan saksaa, vaan alkaavat huastoo savvoo tai Kyyjärveä.

Heh, ei nyt mielestäni ollut ihan osuva vertaus. Ja luulisin että savolainen vaan vääntäisi sitä savoa hymy naamalla, ihan sama sille ymmärtääkö se saksalainen, eihän sitä savoa ja huumorintajua ymmärrä muutenkaan kukaan :D

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 18.11.2003, 00:04:17 »
Monet suomalaiset pitävät jotenkin itsestään selvänä, että ihmiset esimerkiksi Tallinnassa ja Viipurissa puhuvat ja ymmärtävät tietenkin suomea, kun niin paljon suomalaisia käy vuosittain sulostuttamassa molempia kaupunkeja läsnäolollaan. Juuri seurasin sivusta viipurilaisessa ravintolassa, kun suomalainen keski-ikäinen mies tilasi ruokaansa erittäin töykeästi pelkkää suomea puhuen. Seuraavassa lauseessa sitten kehuskellaan, kuinka monta vuotta on jo Venäjällä käyty, vaan eipäs ole venäjää sen vertaa viitsitty opetella, että edes ravintolassa selvittäisiin. Usein olen törmännyt matkoillani amerikkalaisiin, jotka olettavat kaikkialla, että muut osaavat heidän kieltään.

Itse olen huomannut, että joka paikassa saa ystävällisempää palvelua kun edes yrittää sanoa pari sanaa paikallisella kielellä, riippumatta siitä, kuinka vaikea ja harvinainen kieli se on.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #19 : 18.11.2003, 00:43:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Itse olen huomannut, että joka paikassa saa ystävällisempää palvelua kun edes yrittää sanoa pari sanaa paikallisella kielellä, riippumatta siitä, kuinka vaikea ja harvinainen kieli se on.

Totta turiset. Tässäkin tapauksessa tosin poikkeus vahvistaa säännön, eli esimerkiks ranskassa toi ei ole mikään taattu, vaan palvelu saattaa pysyä töykeenä, tai mikä pahempaa, palvelija vaihtaa englantiin! joka ei todellakaan sekään välttämättä ole hyväntasoista englantia... lisäks oon myös ollu todistamassa sellastakin tapahtumaa missä tarjoilijan käytös läheni vittüilua, kun ei riittäny että edes yritti puhua ranskaa, vaan näköjään oletettiin että pitäs puhua sitä äidinkielen tasolla...

Vielä että saa tästä viestistä monimutkaisemman, ni täytyy sanoa että yleensä oon kyllä ranskassa(kin) saanu hyvää palvelua kaikentasosissa paikoissa, ja varsinki viimevuosina ranskassa on mun mielest turisteihin ollu inhimillisempi suhtautuminen...