Missä maassa on kivoimmat ihmiset?

(Luettu 45564 kertaa)

Ripple

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Missä maassa on kivoimmat ihmiset?
« Vastaus #120 : 06.01.2011, 16:10:19 »
Mä tykkään josatin syystä ihan hirveästi briteistä!!
Kun siellä on vaikka ulkona, niin meno ei tuntemattomien ihmisten kanssa ole niin ylitsevuotavaa kuin vaikkapa etelämmässä Euroopassa, mutta meihin verrattuna semmosta niin lepposaa ja rempseetä menoa ihan jopa satunnaisten samaan pöytään istuvien kanssa. Ja se huumori iskee minuun ihan kympillä! Ja ainainen positiivisuus ja ystävällisyys vaikkapa julkisissa kuljettaessa. Tykkään! :)

jurppe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #121 : 06.01.2011, 17:02:54 »
Inhottavimmat taas löytyy Italiasta,Virosta,Venäjältä ja Nigeriasta.
Kaikkilla noilla neljällä kansallisuudella on valitettavasti liikaa yhteneviä piirteitä.
Vaikka voihan se olla niinkin, että ns.vika on minussa itsessäni, ja kohdalle on sattunut vain ne kyseisen kansan surkeimmat edustajat. Mene ja tiedä.
Noin 40 kertaa Virossa käyneenä en voi jakaa tuota näkemystä. Kun siis puhutaan Viron virolaisista (pitkälti Tallinna-Narva akselin ulkopuolella), niin mielestäni he ovat pikemminkin huomaamattomia, pidättyviä, mutta myös ystävällisiä. Jos haluat olla jossain rauhassa, niin Virossa se onnistuu!

Vastaukseni otsikkoon on Kolumbia. Äärimmäisen kohteliaita, ystävällisiä ja lämpimiä ihmisiä löytyy todella paljon, mikä on täysi kontrasti maasta viime vuosikymmeninä syntyneeseen mielikuvaan maailmalla. Olenkin joskus miettinyt että siellä taitavat olla vain on ja off kytkennät käytössä ;=)

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #122 : 06.01.2011, 17:04:27 »
kanadalaisiin on tullut jonkinverran törmättyä reissuilla ja ovat olleet poikkeuksetta todella mukavaa porukkaa

thautal

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogi
« Vastaus #123 : 06.01.2011, 17:06:27 »
Tähän mennessä "kivoimpia" ihmisiä on löytynyt Albaniasta, Turkista ja Syyriasta. Albaniassa ei liiemmin vielä ole turisteja ja ne harvat saavat todella hyvää kohtelua ja apua paikallisilta. Turkissa ihmiset ovat muuten vain todella ystävällisiä ja avoimia, en tiedä mikä siinä on. :D

Syyriassa ystävällisyys menee sitten yli äyräiden. Siellä tarjotaan ruokaa, matkoja, nukkumapaikkoja ihan muutamia minuutteja sitten tavatulle ulkomaalaiselle. Ihmiset ovat kiinnostuneita länsimaalaisista ja haluavat myös usein harjoittaa englannintaitojaan.
Jos mielesi ei ole avoin, pidä myös suusi kiinni.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #124 : 06.01.2011, 18:06:53 »
Lainaus käyttäjältä: Alan
Mitä ne yhtenevät piirteet mahtavat olla? Itsekkyys, röyhkeys, ahneus?

...italialaisista taas ei voi yleistää mitään, kun italialaisuutta ei ole olemassa. Sisilialaisella ja milanolaisella ei ole mitään muuta yhteistä kuin kieli (varauksin), mamma, paavi ja jalkapallo.

..noiden kolmen lisäksi kierous, kapeakatseisuus, suvaitsemattomuus.....
Mie sitten olen tärmännyt niihin poikkeuksiin ketkä vahvistaa säännön Italialaisten suhteen. Niin pohjoisessa kuin etelässä. Koska ainakin omalta kokemuspohjalta voin sanoa että ehkä ainoa eroavaisuus Milanolaisen ja Sisilialaisen välillä on desibelit.  :-\  ;)

Kierous ja kapeakatseisuus kyllä... tai oveluus. Suvaitsemattomuutta löytää lähes kaikkialta.

Yleistäisin mieluummin eteläeurooppalaiset (Portugalista Sloveniaan suunnilleen...) kuin pelkästään italialaiset. Aivan kuten vähänkin kauempana meistä puhutaan skandinaaveina.

Vaan tuohon yleistämiseenhän se yleensä kaatuu; aina löytyy joku, jolla on hyviäkin kokemuksia haukutuista ihmisryhmistä. Sama toisinpäin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011, 18:28:43 kirjoittanut alan_mies »

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #125 : 06.01.2011, 18:20:17 »
Itse pidän USA:ssa yleisestä ystävällisyydestä. Toki yksittäisiä poikkeuksia on, mutta 95% kaikista kohtaamisista on ystävällisiä. Tosin monet hosuvat todella paljon.

San Francisco saa vielä erityispisteet USA:n paikoista joissa olen käynyt. Se on niin monikulttuurinen paikka että siellä on todella helppo sulautua joukkoon ja saada hyvää palvelua.

Monet sanovat että se on niin pinnallista se heidän ystävällisyys mutta kyllä itse olen sitä mieltä että kaikki on kulttuuriin kuuluvaa asiaa.

Huonoimmat kokemukset ovat: Unkari (Budapest), Viro, Tsekki (Praha), Italia (varauksin).
Venäjällä ei ole tullut käytyä mutta kaikki kohtaamiset Venäläisten kanssa ovat olleet todella negatiivisia. Töykeyttä, röyhkeyttä, etuilua, ylimielisyyttä ja vaikka mitä. Kokemuksia on sekä työstä että vapaa-ajalta (Suomessa, Virossa, Saksassa yms.). Eipä näillä kokemuksilla ole intoa edes Venäjälle mennä vapaa-aikaa viettämään.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #126 : 06.01.2011, 20:25:09 »
Minusta tuntuu, että kaikkein tylyimmäksikin haukutussa maassa saan yleensä osakseni kivampaa kohtelua kuin mitä itse noin keskimäärin jaksan harjoittaa.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #127 : 08.01.2011, 18:31:44 »

Inhottavimmat taas löytyy Italiasta,Virosta,Venäjältä ja Nigeriasta.

Ja mina kun olin tulossa kertomaan, etta nigerialaiset ovat ystavallisia. Itse sain Nigeriassa (lahes) pelkastaan ystavallista kohtelua, hyvin ystavallista. Muistan nigerialaiset iloisina, jotka olivat yhtenaan tekemassa tuttavuutta. Kokemukseni ovat lahinna Lagosista.

Ovat kokemuksesi nigerialaisista Nigeriassa vai maan ulkopuolella? Itse olen tavannut haikailemattoman manipuloivia nigerialaisia vain maan ulkopuolella.

Lainaus
mukavimmat ihmiset on Marokosta, Espanjasta, Australiasta ja Etiopiasta.

Etiopiassa oli liikaa kusetusmentaliteettia minun makuuni. Aivan liikaa! Ja tasta syysta meinaan aina unohtaa sen, etta tapasin Etiopiassa myos hyvin mielenkiintoisia ihmisia, nakemyksellisia ja uteliata, ajattelevia. Etiopialaiset ovat ylpeaa kansaa, valilla ehka vahan liikaakin. Etiopialaisten uskonnollisuus oli minulle myos liikaa (suvaitsemattomuudessaan) ja valilla jopa arsyynnyin uskonnollisen ylivertaisuuden tunteesta.

Nigerian ohella Kurdistan on toinen maa, missa olen kohdannut ylitsevuotavaa ystavallisyytta. Iranilaiset niin ikaan ovat hyvin vieraanvaraisia ja vastaanottavaisia. Iranissa olen tavannut hyvin mielenkiintoisia ihmisia. Nepalilaisia sympaan kanssa: sydamellisia, lepposia.

Euroopalaisista eniten minulla on positiivisia kokemuksia saksalaisista ja englantilaisista.

Sudania ei ole kukaan maininnut taalla, mutta maassa kayneet kehuvat poikkeuksetta sudanilaisia maailman ystavallisimmiksi.

« Viimeksi muokattu: 08.01.2011, 18:36:38 kirjoittanut UsvaAuer »

Joey63

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #128 : 09.01.2011, 16:22:35 »
Minun matkailukokemukseni ja eri maiden ja kulttuurien tuntemukseni ovat suhteellisen vähäiset mutta tässä kuitenkin joitakin huomioita muutamista kansallisuuksista.

Ruotsi: Pääosin hyvin sivistynyttä rauhallista ja fiksua sekä kielitaitoista porukkaa. Ei koskaan mitään ongelmia ruotsalaisten kanssa.
Norja: Samat sanat norjalaisista.
Viro: Pääosin erittäin mutkatonta ja mukavaa porukkaa. Varsinkin jos käyttää vironkieltä palvelu paranee huomattavasti. Politiikasta heidän kanssaan ei juuri kannata keskustella, ovat kovin yksisilmäisiä ja herkkänahkaisia varsinkin suhteestaan Venäjään.
Latvia: Kokemuksia lähinnä Riikasta. Majoitusliikkeissä tosi ystävällinen ja kielitaitoinen palvelu. Ehkä kaikkein mutkattomimmin asiat ovat sujuneet Riikassa.
Italia: Kokemuksia vain pohjois-Italiasta. Tosi hyvin pärjäsi heidän  kanssaan englanninkielellä ja asiat hoituivat tosi leppoisasti ja mukavasti. Parissa kahvilassa olen tavannut vähän omituisia töykeitä ihmisiä mutta he ovat olleet poikkeuksia. Milanon rautatieaseman palvelut ovat perseestä.
Sveitsi: Jonkin verran italiaa pidättyväisempää porukkaa mutta ihan ok heidänkin kanssaan on tulla toimeen.

DonHessu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #129 : 19.01.2011, 17:18:26 »
Kreikkalaiset ja Kanadalaiset ollu huippusakkia :P Samoin kiinalaiset suomessa asuvat ovat olleet hyvin ystävällisiä.
But what you do... Makes you who you are.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #130 : 20.01.2011, 10:24:39 »
Kreikkalaiset ja Kanadalaiset ollu huippusakkia :P

Kreikkalaiset ovat Euroopan tympeimpiä ihmisiä.

Saarilla tapaa nurkkakuntaista ja pienimielistä porukkaa, Ateenassa jokainen on pahalla päällä tai ahdistunut. Huumeet ovat kaikkialla, historialliset korttelit on sotkettu tageilla, kauppojen ikkunat peitetään yöksi metallisermein varkaiden pelossa ja ihmiset kulkevat ahdistuksen värissä, mustassa. Ei ihme, että juuri Ateena on anarkismin keskus Euroopassa. Anarkismi = reaktio pahoinvointiin.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #131 : 20.01.2011, 10:33:19 »
Mietin yksi päivä tätä kysymystä vähän tarkemmin.

Ulkomaalaisena turistina, ulkopuolisena, kysymykseen ei pysty vastaamaan kuin turistin näkökulmasta. Missä maassa turisteihin suhtaudutaan ystävällisimmin? Todellinen ystävällisyys mitataan siinä, miten maa kohtelee omia kansalaisiaan.

On jotenkin irvokasta väittää Kurdistania maailman ystävällisimmäksi paikaksi, kun maassa suoriteaan kunniamurhia ja langetetaan jos jonkinlaisia kuolemantuomioita harva se päivä, kidutetaan ja pidetään ihmisiä pelossa. Väkivalta on arkea.

Ystävällisimpiä maita ovat ne, joissa ihmisten ei tarvitse pelätä ja joissa myös vähemmistöön kuuluvilla on oikeudet. Maat, joissa oikeuslaitos toimii ja lakia noudetaan.

Tällainen maa on vaikkapa Suomi.

pfr

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #132 : 20.01.2011, 12:13:31 »
Yksin on tullut oltua muutamia kertoja reissussa, lähinnä europassa ja lähialueilla sekä kiinassa. Parin sanan vaihtamisen tai kaupan kassan kohtaamisen perusteella ei viitsi kansoja tuomita, joten stereotypioidaan vain sellaiset tyypit joiden kanssa on enemmän tullut juteltua/vietettyä aikaa.

Jostain syystä olen törmännyt todella paljon korealaisiin ja erittäin mukavasti tullut aina toimeen, mitä nyt musiikkimaku tuntuu olevan usein kauheaa jpopia ::) Toinen joihin on useimmin tullut törmättyä ja mielikuvat ovat poikkeuksetta olleet positiivisia ovat aussit. Rentoja tyyppejä.

Pohjoismaalaiset ja saksalaiset tuntuvat olevan hyvin samoilla linjoilla ja samantyyppisiä kuin itsekin, joten toimeen tulee helposti.

Kaikki eteläamerikkalaiset jätkät joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat olleet aivan helvetisti naisten perään ja naistenmiehiä vähintään omasta mielestään. Ihan huvittavaa tai rasittavaa, riippuen miten siihen suhtautuu.

Huonoimmat kokemukset ovat jenkeistä ja briteistä. Britit yleensä ladiporukalla helvetin päissään, paikasta riippumatta. Jenkit jauhaa aina uskomattomat määrät paskaa, todella kovaan ääneen ja käyvät maasta riippumatta aina starbucksissa kahvilla (jos starbucks löytyy - jos ei niin sitten valitetaan siitä).
« Viimeksi muokattu: 20.01.2011, 12:16:19 kirjoittanut pfr »

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #133 : 20.01.2011, 22:30:28 »
On jotenkin irvokasta väittää Kurdistania maailman ystävällisimmäksi paikaksi, kun maassa suoriteaan kunniamurhia ja langetetaan jos jonkinlaisia kuolemantuomioita harva se päivä, kidutetaan ja pidetään ihmisiä pelossa. Väkivalta on arkea.

Ystävällisimpiä maita ovat ne, joissa ihmisten ei tarvitse pelätä ja joissa myös vähemmistöön kuuluvilla on oikeudet. Maat, joissa oikeuslaitos toimii ja lakia noudetaan.

Tällainen maa on vaikkapa Suomi.

No, kyllä Suomessakin ihmisiä tapetaan,ihan tuntemattomia saati sitten ryyppykavereita viinahuikan takia. Oikeuslaitos toimii aika ajoin (=melko usein)
niin etteivät "tavalliset ihmiset" tunne oikeuden tapahtuneen, on perheväkivaltaa, koulu-ja työpaikkakiusaamista, rikollisia moottoripyöräjengejä, ulkomaalaisten haukkumista,rasismia vähintäänkin puheiden tasolla mutta myöskin työpaikan
haussa ja niin edelleen. Noudatetaanko lakia, no käräjillä varmaan aika pitkälti noudatetaan.Lakia kun voi tulkita melkein miten haluaa kuten erot käräjien,
hovioikeuden ja korkeimman oikeuden päätöksissä osoittavat.

Mutta eivät suomalaiset arkielämässään kai kovinkaan ahkerasti niitä lakeja
noudata. Johonkin muuhun maahan tietysti voi verrata niin, että Suomi tuntuu paratiisilta.

Ja vähemmistöillä epäilemättä on oikeudet. Ja perheellä on oikeus viedä
lapsi kunnalliseen päivähoitoon. Mutta mitä jos niitä oikeuksia ei vain
kukaan noudata?

Päivähoidossa ei vain ole paikkoja vapaana, tai mustalaisnaiselle sanotaan
ettei valinta kohdistunut teihin. Kuulopuheitten mukaan hyvinkään moneen
yritykseen ei vain oteta mustalaisia, riippumatta siitä miten hyvin he työnsä
osaisivat. Puhun tässä siis Suomen mustalaisista, jotka ovat asuneet täällä
sukuineen satoja vuosia.

Ei se paljon auta että juttua sitten oikeudessa puidaan 2-5 vuotta, todetaan
että joku on toiminut väärin tai oikein, väärin toimija saattaa saada vaikkapa
50 euroa sakkoa. Ja tilanne, ei se siitä välttämättä muutu edes mihinkään.

Ja suomalaiset ihmiset muutenkin, nehän ne ovatkin toisilleen kaikista
kivoimpia joo. Junassa tai bussissa kun jollekkin vieraalle puhut niin ettet
ole juovuksissa niin hullunahan kaikki sinua pitävät. Jos olet juovuksissa,
niin sitten sentään ymmärretään että miksi rupesit puhumaan.

Sama hiljaisuus siitä seuraa mikä vallitsi ennestäänkin. No kännykkään
sentään jaksetaan huutaa sillointällöin.

missmarilyn

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #134 : 02.08.2011, 12:20:37 »
Brasiliassa! Ihmisten ystävällisyys, huolettomuus ja avuliaisuus oli hämmentävää : D esimerkiks saavuin Porto Alegreen Etelä-Brasiliassa ihan ummikkona, mulla oli majapaikka tiedossa mut ei mitään hajua miten pääsen sinne. Näin pari bussikuskii seisoskelemassa kadulla ja raahauduin rinkkoineni kysymään et miten ihmeessä pääsen sinne minne halusin. Kuskit pulputti kiivaasti portugalia ja toinen sano mulle viittoen ja viuhtoen et tulisin sen mukaan. Me mentiin toiselle pysäkille, ootettiin et tietty bussi pysähty ja sit se kuski meni kysymään sen bussin kuskilta siit paikasta minne mun piti päästä. Ne puhu supernopeesti ja huutamalla ja lopulta mua viitottiin sinne bussiin sisälle ja änkesin sit sinne ja istuin alas. Bussikuskit jatko juttuaan ja mun edessä istunu pariskunta liitty siihen mukaan ja yks mies kaivo taskustaan GPS:nsä ja alko sieltä ettii sitä osotetta mihin mun piti päästä! Se löyty lopulta ja bussikuski lupas tehä ylimääräsen koukkauksen et pääsisin mahollisimman lähelle sitä paikkaa minne mun piti mennä! Olin ihan hämilläni ja vaan kiittelin kaikkia haha :DD brasiliaiset in my heart ♥
Córdoba, Argentina 10-11 ♥

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #135 : 02.08.2011, 12:27:11 »
brasiliassa tai argentiinassa hyvin vaikea päättää näiden kahden väliltä  :)

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #136 : 02.08.2011, 12:34:35 »
Skotlannissa.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

enkuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #137 : 02.08.2011, 21:19:45 »
Sudania ei ole kukaan maininnut taalla, mutta maassa kayneet kehuvat poikkeuksetta sudanilaisia maailman ystavallisimmiksi.

Sudanissa en ole käynyt kuin kentällä mutta tapaamani Sudanilaiset ovat käsittämättömän ystävällisiä, kohteliaita ja ihania!

Japanilaiset on ihan huippuja mutta syy löytyy kulttuurista, ihmiset ovat kunnioittavia ja todella kohteliaita.

Sri Lanka on täysin eri maata kuin Intia! Kaikki hymyilevät sinulle ja ihmiset ovat todella ystävällisiä ja avuliaita. Eikä sieltä löytynyt kaupustelijoita tai muitakaan hihaan tarraajia.

Täällä Arabiemiraatessa paikalliset on myös todella kohteliaita, käytöstavat ja ihmisten huomioiminen on toiselta planeetalta kuin Euroopassa.

Jordaniassa ja Libanonissa olen tavannut vieraanvaraisimmat ihmiset, beduiinit erityisesti ovat kultaisia vaikkeivät välttämättä puhu edes englantia :)

ojohman

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #138 : 02.08.2011, 22:08:17 »
TOP 5

1) Brasilia
2) USA
3) Ruotsi
4) Venäjä (tiedän että tämä on vedenjakaja, mutta kun tutustuu hyvin niin ovat ihan huippuja ja tod. ystäviä)
5) Espanja

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #139 : 02.08.2011, 23:24:07 »
Savossa on hyvää porukkaa, mutta näköjään myös ruotsinkielisellä Pohjanmaalla.

Riippuu niin kovasti siitä, missä piireissä liikkuu.  ;D