Missä maassa on kivoimmat ihmiset?

(Luettu 45025 kertaa)

jyka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvatuksia
Vs: Missä maassa on kivoimmat ihmiset?
« Vastaus #140 : 03.08.2011, 00:10:30 »
Savossa on hyvää porukkaa, mutta näköjään myös ruotsinkielisellä Pohjanmaalla.

Riippuu niin kovasti siitä, missä piireissä liikkuu.  ;D

Jepjep, kyllä ne mukavimmat ihmiset löytyy savonmualta ;)
Tärkeintä on lähteminen muistaa jonkun sanoneen..
Reissukuvatuksia http://jyka.fi/gallery2/ & http://jyka.pallontallaajat.net

inomu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #141 : 04.08.2011, 07:05:10 »
Saksassa! Vaatii ensiksi hieman tutustumista, mutta sen jälkeen ovat aivan mahtavia ihmisiä. Kivempiä ihmisiä en ole tavannut!

Australia voisi olla kakkossuosikki. Kaikki aussit, joiden kanssa olen jutellut ovat olleet kyllä niin rentoja ja puheliaita ja hyviä ryyppykavereita :D

Oma kokemus amerikkalaisista on se, että heidän kanssa on hyvä small talkata, mutta valitettavasti, ainakin omalla kohdallani, parempi tutustuminen on tuonut vain huonompia piirteitä heistä esiin  :-\

malla-anni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #142 : 04.08.2011, 10:28:13 »
Tansania - siellä ihmiset aidosti ystävällisiä, ei liian makeilevia mutta kohteliaita ja kiinnostuneita erilaisesta elämästä pohjolassa. Kenia tulee hyvänä kakkosena. Australia sitten kolmantena.

Keijokuu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #143 : 04.08.2011, 10:38:54 »
Bosniassa. Tämä nyt tietenkin on tälläinen yleistys, uskon että joka maasta löytyy kivoja kuin vähemmän kivoja ihmisiä. Oma mielipide on paljon kiinni siitä minkälaisiin tyyppeihin on missäkin törmännyt. Mutta noin yleisesti itse tykkäsin Bosnialaisten ihmisten luonteesta ja ystävällisyydestä, olivat helposti lähestyttäviä ja avoimia. (Ainakin ne jotka minä tapasin). Sen verran monta maata on vielä pallolta tallaamatta, että senkään takia ei voi varmuudella asiaan 100% kantaa ottaa.

Tarmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #144 : 20.08.2011, 18:47:17 »
Ranskalaiset on töykeitä myöskin ranskaksi.

Olen naimisissa kanadanranskalaisen kanssa ja tunnen paljon kandanranskalaisia. En tunne ketään, joka mielestä ranskalaiset olisi mukavia. Päin vastoin... Aika järkyttäviä kommentteja niillä Ranskan vierailuistaan.

Itse olen käynyt kerran Ranskassa vaimoni kanssa ja ranskan puhuminen ei vaikuttanut siihen töykeyteen millään tapaa.

Otsikkoon.. Mukavimmat ihmiset löytyy Ruotsista ja USAsta.

Tarmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #145 : 20.08.2011, 18:54:58 »
No, kyllä Suomessakin ihmisiä tapetaan,ihan tuntemattomia saati sitten ryyppykavereita viinahuikan takia.
Sä olet vähän kuutamolla. Suomessa yhteisö ei hyväksy murhia millään tapaa. Esim. Kurdistanissa yhteisö hyväksyy kunniamurhat ainakin jollain asteella.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #146 : 20.08.2011, 19:19:11 »
Turkissa. Ei sellaista siirappista jenkkityyppistä, vaan aidosti ystävällisiä ja mukavia ihmisiä. Vieraanvaraisuudesta puhumattakaan.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #147 : 20.08.2011, 19:20:21 »

Olen naimisissa kanadanranskalaisen kanssa ja tunnen paljon kandanranskalaisia. En tunne ketään, joka mielestä ranskalaiset olisi mukavia. Päin vastoin... Aika järkyttäviä kommentteja niillä Ranskan vierailuistaan.

Itse olen käynyt kerran Ranskassa vaimoni kanssa ja ranskan puhuminen ei vaikuttanut siihen töykeyteen millään tapaa.

Otsikkoon.. Mukavimmat ihmiset löytyy Ruotsista ja USAsta.

No höh, riippuu tasan missä päin Ranskaa liikkuu. Esim. bordeaux'laiset ovat tunnettuja tylyydestään ranskalaistenkin keskuudessa. Toisaalta esim. Keskiylängön maaseudulla on niin herttaista porukkaa, että melkein ällöttää. :) Ranskalainen huumori on noin yleensä "hieman" töykeää. Kun esim. suomalainen huumori on erikoistunut itseivaan, ranskalainen tykkää pilailla muiden kustannuksella, joskus aika raa'astikin. Ja tosiaan kanadanranskan puhuminen ei varmaan siihen tylytykseen auta, olen kuullut ranskalaisten suusta niin monta vitsiä ranskaa quebeciläisittäin puhuvista. :) Mutta toisaalta ranskalaiset ovat aidosti mitä ovat, kun taas ruotsalaisia pidän pikemminkin ulkokultaisina ja teennäisinä kuin aidosti mukavina (tämä taas on luonnollisesti yleistystä, minullakin on useita läheisiä ruotsalaisia ystäviä).

Noin yleistäen sanoisin, että mukavimmat ihmiset ovat ... hmm ... irlantilaisia. Vaikka olen toki vuosien saatossa tavannut k-päisiä irkkujakin.

Muoks. Jaahas, tuli sitten keksittyä vallan uusi kielikin. Siis tarkoitus oli puhua kanadanranskasta eikä ranskankanadasta...  ::)
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011, 11:50:56 kirjoittanut tammineN »
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

Saya

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #148 : 22.08.2011, 20:13:26 »

Samaa mieltä, ranskalaiset ovat usein töykeitä ja näin tarjoilijan hommia tehneenä voin sanoa, että ehdottomasti kaikkein suurimmalla todennäköisyydellä myös hankalia asiakkaita... Kuitenkin tunnen myös perusmukavia ja kohteliaita ranskalaisia, joten turha alkaa yleistämään...

Muutenkin kaikista löytyy useita puolia... Kreikkalaiset ovat mukavia, mutta joskus liiankin tunkeilevia ja ylikiinnostuneita kaikista asioista, joten voi käydä hieman omaa tilaa arvostavan suomalaisen hermoon. Aasialaisten kohteliaisuus yleensä miellyttää, mutta luo toisaalta epäaitouden tunteen, ei koskaan tiedä, mitä mieltä he todella ovat.

Irlannissa olen törmännyt eniten todellakin miellyttäviin, ihaniin ja aitoihin ihmisiin, samoin tunnen myös mahtavia tsekkejä ja slovakialaisia... Siinä ehkäpä se kolmen kärki ^^ tällä hetkellä... Ehtii varmaan muuttua, kun vain tutustuu useampiin ihmisiin useammista paikoista...
"I'm glad to be returning, but sad to have to go"

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #149 : 25.12.2011, 13:28:54 »
Kreikkalaiset ovat Euroopan tympeimpiä ihmisiä.

Saarilla tapaa nurkkakuntaista ja pienimielistä porukkaa, Ateenassa jokainen on pahalla päällä tai ahdistunut. Huumeet ovat kaikkialla, historialliset korttelit on sotkettu tageilla, kauppojen ikkunat peitetään yöksi metallisermein varkaiden pelossa ja ihmiset kulkevat ahdistuksen värissä, mustassa. Ei ihme, että juuri Ateena on anarkismin keskus Euroopassa. Anarkismi = reaktio pahoinvointiin.

Juuri Kreikasta palanneena olen vähän eri mieltä. Paikkoja on kyllä sotkettu, kyllä, mutta ei se minua nyt niin hirveästi häirinnyt. Ateenalaisista jäi hirveän hyvä kuva, moni tuli kadulla vain juttelemaan ja auttamaan ilman pyyntöä. Naisena sain myös reissata yksin rauhassa ja kukaan ei huudellut perään. Samaten paikallinen yöelämä, rentous ja ihmisten ystävällisyys kriisistäkin huolimatta jäi mieleen.

Kreikassa asuva kaverini tosin moittii kreikkalaisia myöskin paikoittelen liiankin nationalistisiksi ja pikkumielisiksi tässä suhteessa, mutta näitä ihmisiä tapaa jokaisessa maassa.

Mietin yksi päivä tätä kysymystä vähän tarkemmin.

Ulkomaalaisena turistina, ulkopuolisena, kysymykseen ei pysty vastaamaan kuin turistin näkökulmasta. Missä maassa turisteihin suhtaudutaan ystävällisimmin? Todellinen ystävällisyys mitataan siinä, miten maa kohtelee omia kansalaisiaan.

On jotenkin irvokasta väittää Kurdistania maailman ystävällisimmäksi paikaksi, kun maassa suoriteaan kunniamurhia ja langetetaan jos jonkinlaisia kuolemantuomioita harva se päivä, kidutetaan ja pidetään ihmisiä pelossa. Väkivalta on arkea.

Ystävällisimpiä maita ovat ne, joissa ihmisten ei tarvitse pelätä ja joissa myös vähemmistöön kuuluvilla on oikeudet. Maat, joissa oikeuslaitos toimii ja lakia noudetaan.

Tällainen maa on vaikkapa Suomi.

Tästä olen kanssasi kyllä samaa mieltä. Ihmettelen aina, miksi suomalaisia moititaan itsekkäiksi - me maksamme veroja, jotta kaikilla olisi elämässä tasapuoliset mahdollisuudet, yhteisiä lakeja ja sääntöjä noudatetaan ja vähemmistöille yritetään ainakin taata tasapuoliset oikeudet. Poikkeuksia toki löytyy Suomessakin, mutta pääosin homma toimii meillä hyvin, lähinnä siksi, että ihmiset noudattavat yhteisiä sääntöjä oikeasti.

On myös luonnollista, että ns. kehitysmaissa ihmiset ovat ystävällisiä ja lämpimiä toisilleen, perhe ja ystävät merkitsevät paljon - kun systeemiin ei voi luottaa, olet perheestäsi ihan eri tavalla riippuvainen. Tällä en tarkoita väheksyä kenenkään ystävällisyyttä, tarkoitan vaan, että "kylmät länsimaalaiset, lämpimät etelänmaalaiset" jako on mielestäni vähän liian yksinkertaistava.
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y

tonppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #150 : 25.12.2011, 21:25:25 »
Kolumbia, jossa ihmiset ovat pyyteettömän ystävällisiä eivätkä odota sinulta vastapalveluksina esim. heidän ystäviensä ravintolapalveluiden käyttöä, kuten Aasiassa. Kolumbiassa oli myös erittäin helppo päästä mukaan ihmisten arkeen ja ystäväpiiriin ilman että sinua käsitellään outona länsimaalaisena tai kävelevänä rahapussina.