Nepal

(Luettu 137645 kertaa)

stooges

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Nepal
« Vastaus #140 : 17.11.2010, 16:41:15 »
Joo, jos toi budjetti Nepaliin on selvillä niin sitten muut seikat..

Onko kevät hyvä aika matkustaa Nepaliin siis maalis-toukokuu ?

Ja Nepalin viisumin kait saa sitten Kathmandun lentokentältä mutta siitten jos ottaa lennot Delhin kautta Kathmanduun niin tuleekos siinnä jottaan Intian viisumisäätöjä vai mitä tarviikos sellasia miettiä olleskaan.. Siis jos ottaa lennot Helsinki - Delhi - Kathmandu niin tarviikos säätää olleskaan mittään Intian viisumeja ja sama takaspäin.. ??? :D

eeropetteri

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://blogs.kilroytravels.fi/eeropetteri <-- Ja tiedat mista maailmalla puhutaan!
    • Sähköposti
« Vastaus #141 : 17.11.2010, 20:30:25 »
Joo, jos toi budjetti Nepaliin on selvillä niin sitten muut seikat..

Onko kevät hyvä aika matkustaa Nepaliin siis maalis-toukokuu ?

Ja Nepalin viisumin kait saa sitten Kathmandun lentokentältä mutta siitten jos ottaa lennot Delhin kautta Kathmanduun niin tuleekos siinnä jottaan Intian viisumisäätöjä vai mitä tarviikos sellasia miettiä olleskaan.. Siis jos ottaa lennot Helsinki - Delhi - Kathmandu niin tarviikos säätää olleskaan mittään Intian viisumeja ja sama takaspäin.. ??? :D

Riippuu mitä haluat. Jos meinaat vuorille lähteä, niin säiden puolesta tuo ajankohta on ihan hyvä, mutta toisaalta juuri tuohon vuodenaikaan on paljon turismia joten hinnat saattaa olla jonkun verran korkeampia ja valinnanvaraa majoituksien ym. suhteen ei välttämättä ole yhtälailla. Maaliskuun loppupuolella alkaa high season, joten itse suosittelisin Helmikuuta ja Maaliskuun alkupuoliskoa jos vaan mahdollista.. Omien kokemusteni mukaan ainakin parasta noihin aikoihin!
Jos sulla on vaan vaihto Intiassa, eli jatkat sieltä suoraan Kathmanduhun poistumatta lentokentältä, niin et tarvitse viisumia.
http://blogs.kilroytravels.fi/eeropetteri <-- Ja tiedat mista maailmalla puhutaan!

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #142 : 26.11.2010, 08:52:45 »
Toisinaan Intiassa kyllä pyydetään tuo transit viisumi, vaikka olisikin osoittaa jatkolento. Jos pysyy vaan transit alueella ja luottaa henkilökunnan kykyyn siirtää matkalaukut suoraan jatkolennolle voinee pysytellä transit alueella. Intialla on kuitenkin ihan oma politiikkansa mitä tulee viisumeihin ja on noita käänytetty ihmisiä joilla on viisumit kentältä takaisin, ihan ilman syytä.

Ja noihin Nepal-budjetteihin. Halvalla voi saada hyvääkin majoitusta. Juurikin Freak Streetin alueella voi saada tosi laadukastakin ihan käypään hintaan. Jos ei mene niihin fiineimpiin turisimiravintoloihin ei ruokakulutkaan ole valtavat. Eli kyllä kympillä päivässä pärjää ruoan ja majoituksen suhteen. Toinen juttu on sitten nuo turismikohteet joista täällä saa pulittaa jokusen euron jos ei tiedä kiertoteitä päästä sisään ilmaiseksi :)

Täällä Nepalissa voi tosiaan elää kuin kuningas ja antaa eurojen virrata tai sitten elää halvalla reppureissulla. Riippuu ihan miten paikat valitsee. Tietenkin se ottaa aikansa löytää ne paikat mistä saa hyvää halvalla mutta sehän on osa reissausta.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Kolmipainennaama

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #143 : 22.01.2011, 11:13:36 »
Mikä näistä mahtaa olla ilmojen puolesta paras ajankohta matkata Nepaliin, elo-, syys- vai lokakuu? Tarkoitus olis viettää 10-14 päivää, ainakin nähdä kukkuloita ja paikallista elämää. Kathmanduuhun lennetään, mutta sinne ei ilmeisesti kannata liiaksi jumittua?
Kulje maisemareittiä, löydä se itse.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #144 : 22.01.2011, 14:22:27 »
Mikä näistä mahtaa olla ilmojen puolesta paras ajankohta matkata Nepaliin, elo-, syys- vai lokakuu?

Lokakuu paras.

cardamom

• Aloittelija
    • Profiili
Nepal elokuussa
« Vastaus #145 : 03.02.2011, 21:44:49 »
Heipsu!

Olen lähdössä elokuun alussa Nepaliin ja kaipaisin hieman Nepalissa matkustaneiden kokemuksia, erityisesti monsuuniaikana matkustaneiden kokemuksia.
Tarkoituksena olisi tehdä jonkinlainen lenkki Kathmandusta pohjoiseen päin.
Matkan kesto on melko lyhyt, 17 päivää.

Kaikenlaiset tarinat ja kokemukset erittäin tervetulleita, Kiitos!

Viesti siirretty ketjuun. Heloriina/mode

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #146 : 07.02.2011, 04:46:21 »
Ilmoista kun oli puhetta niin olen vieraillut Nepalissa kahdesti maalis-huhtikuussa jokusen viikon ja koko sinä aikana vuoria ei näkynyt huonon näkyväisyyden vuoksi ja kaikki värit ovat sameita. Ainoat vuoret näkyivät lentokoneesta kun lenteli Mt. Everestin ylitse.

Paras aika lienee vierailla Nepalissa heti kun sateet ovat saaneet ilman kirkkaaksi ja raikkaaksi. Tai vaikkapa ihan sadekauden lopussa ennen sesonkia.
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #147 : 20.02.2011, 08:51:37 »
minä olen kyllä nähnyt vuoria maaliskuussakin...mutta kyllä sanoisin että paras kuukausi toistaiseksi säiden ja maisemien puolesta on ollut lokakuu. monsuuni on ohi ja vihreys on kuitenkin yhä jäljellä. maisemat ovat huikeita ja vuoret näkyvät. tämähän siis voi toki aina muuttua, ei täällä Nepalissakaan säät ole joka vuosi samanlaiset.

monsuuniaikaan matkustaessa saa juurikin varautua niihin sateisiin ja siihen että liikkuminen on hidasta kun tiet ovat siellä täällä poikki maanvyörymien ja veden takia. hinnat ovat kuitenkin halvemmat kun ei ole suurin turistivyöry. lämmintä (kuumaa ilmaa...) riittää.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

janjuhan

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #148 : 23.02.2011, 11:44:22 »
Ilmoista kun oli puhetta niin olen vieraillut Nepalissa kahdesti maalis-huhtikuussa jokusen viikon ja koko sinä aikana vuoria ei näkynyt huonon näkyväisyyden vuoksi ja kaikki värit ovat sameita. Ainoat vuoret näkyivät lentokoneesta kun lenteli Mt. Everestin ylitse.

Paras aika lienee vierailla Nepalissa heti kun sateet ovat saaneet ilman kirkkaaksi ja raikkaaksi. Tai vaikkapa ihan sadekauden lopussa ennen sesonkia.

Itse olen asunut Nepalissa nyt lokakuusta saakka. Ilmaston puolesta lokakuu on ollut ehdottomasti paras. Lämmintä päivisin +25 ja yötkin vielä kohtuullisen lämpimiä. Myöskään pölyn määrä kaupungilla ei ole vielä kova. Joulu-tammikuu olivat todella kylmiä, oikeastaan nyt alkaa olemaan samantyylinen ilma kuin marraskuussa. Vuoret ovat näkyneet koko ajan, mutta ihan sattumanvaraisesti riippuen päivän säästä. Eli en sanoisi, että jonakin kuukautena olisi näkynyt paremmin kuin toisena. Toki olen itse ollut töiden takia lähinnä Kathmandun seudulla, enkä esim. Pokharassa vielä kertaakaan.

Enska vaan

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #149 : 02.03.2011, 18:15:12 »
Terve Nepal asiantuntijat!

Olen menossa toukokuussa Kathmanduun, ja kiinnostaisi tietää, kuinka halvalla olette saaneet lentoliput maahan?

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #150 : 02.03.2011, 23:19:19 »
800 sadalla voisi irrota edes takaisin HKI -> KTM. (Venäjän kautta lentäen varmaan halvempikin - en nyt heti löytänyt?)

Kannattaa miettiä, vaihtoehtoa että Delhiin pääseepi edes takaisin 500 €:lla tai vähemmälläkin. Maata pitkin Nepaliin kustantaa siihen päälle joitain kymppejä ja aikaa vie pari päivää. On varteenotettava vaihtoehto jos haluaa sniiduilla ja ei ole päivän päälle. Kulkuyhteydet luotettavat.

Tuo Delhi - KTM maitse on kuitenkin melko kiva elämysreitti missä näkee muutakin kuin suurkaupungit kummastakin maasta.
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #151 : 04.03.2011, 12:18:46 »
800 sadalla voisi irrota edes takaisin HKI -> KTM. (Venäjän kautta lentäen varmaan halvempikin - en nyt heti löytänyt?)

Kannattaa miettiä, vaihtoehtoa että Delhiin pääseepi edes takaisin 500 €:lla tai vähemmälläkin. 

Ja kannattaa ostaa liput joko lentoyhtiöiltä suoraan tai jos matkatoimistosta, niin välit Hki-Delhi ja Delhi-Kathmandu erikseen. Delhiin pääsee aina välillä alle 500 € ja Delhistä Kathmanduun 100-150 €, joten hieman tarkastelemalla hintoja eri päivinä pääsee kyllä lentäenkin 600 €.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

cardamom

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #152 : 13.04.2011, 12:40:29 »
Heip!

Kukaan lähdössä Nepaliin elokuun alussa?
Itse olen lähdössä yksin reiluksi kahdeksi viikoksi ja matkaseuraa kaivattaisiin ainakin osaksi aikaa ::)

Kesis

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #153 : 20.04.2011, 14:30:59 »
Minkälaiset säät ja olosuhteet lienevät Nepalissa marraskuussa? Alun perin oli tarkoitus rynnistää sinne lokakuussa, mutta näyttäisi siltä, että ei ihan ehdi vaan menee marraskuulle. Tarkoituksena siis käydä vaeltamassa ja nousta suht korkeellekin, joten onko jo liian kylmä ja raju ilmasto?

Taweet

• Vieras
« Vastaus #154 : 10.05.2011, 11:50:39 »
Heippa!

Mulla tulee mitä ilmeisimmin tulemaan välivuosi lukion jälkeen, ennen yliopistoa. Välivuoden oon suunnitellut käyttäväni kahdella tavalla; joko menemällä vapaaehtoistyöhön tai töihin. Onko kellään kokemuksia vapaaehtoistyöstä Nepalissa? Aika on kortilla, niin en ehtinyt kaikkia sivuja selata, pahoittelen jos asiasta on jo aiemmin keskusteltu :)

Jos siis Nepalista vapaaehtoistyöstä tietoa, niin informaatio olisi erittäin tervetullutta!

hanna_e84

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #155 : 14.05.2011, 09:25:53 »
Heips.

Nyt kävikin niin mukavasti että työpaikka mahdollisti kolmen kuukauden reissun talvella 2012.

Suunnittelimme käyvämme matkan varrella Nepalissa trekkaamassa. Kysymys kuuluukin, onko Jomson trek / puolikas Annapurna circuit mahdollista tehdä joulu-tammikuun vaihteessa säiden puolesta? KUINKA KYLMÄ siellä silloin on, näkyykö vuoria ja estääkö lumi kokonaan trekkailun?

Muuten reissu kuluu lämpimissä maissa, joten aiomme vuokrata suunnilleen kaiken mahdollisen Pokharasta, kuten maakuupussit, takit, kengät jne.. Olen ymmärtänyt että tämä ei liene ongelma.

Tuolloin on käsittääkseni low season, joten hinnat saattaisivat olla vielä normaaliakin halvemmat?

Onkos tämä nyt ihan pöljä idea?

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #156 : 29.05.2011, 01:29:27 »
Mikäli löytyy lämpimät kledjut ja talvipussi ei trekkaaminen Nepalin kuivassa ja kirkkaassa talvessa ole mikään ongelma. Yölämpötila joulu-tammikuussa 3000 metrissä ~-5C, for dummies kaavalla, jota itse olen käyttänyt ja hyväksi havainnut, kylmenee ~10C/1000m ylös mentäessä. Sisätiloja, eteenkään nukkumatiloja ei juurikaan lämmitetä, seinät ja ikkunat eivät ole järin eristäviä, eivätkä kaminat varaavia, joten sisätiloissa on, etenkin öisin, varsin viileää. Aurinko lämmittää tuulettomina päivinä varsin mukavasti ainakin 5500 metriin saakka.(Juurikaan korkeammalla en ole käynyt)
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

mr mister

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #157 : 01.06.2011, 16:51:11 »
Edellisessä vietissä tulikin ne tärkeimmät.

Vuorille kapuamisesta ei ole kokemusta (vielä), mutta kiertelin nyt tammikuussa Nepalissa. Turisteja vähäisen. Ilmat olivat Suomen alkukesän luokkaa. Riippuen tietysti missä oli. Kathmandu on kylmempi, mitä esim Pokhara. Päivisin tarkeni Pokharassa t-paidalla. Ilma oli päivällä n. 23*C ja illalla / yöllä n. 2 - 8*C. Vuorilla luonnollisesti kylmempää. Kaikissa majapaikoissa ei ole kunnollisia peittoja, eikä huoneita lämmitetä, joten oma makuupussi on suositeltava talvella. Kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin varusteet trekkaamiseen saa Pokharasta. Varusteiden pesukin on tehty helpoksi lukuisten pesuloiden ansiosta. Varusteet saa vieläkin halvemmalla pienemmistä kaupungeista, mitä Pokharasta, jos jaksaa nähdä vaivaa. Trekkausturismin takia Pokharan Lakeside:lla on myös turistihinnat, eikä paikalliset hirveästi ostele sieltä. Edullisia liikkeitä voi löytää myös Lakesiden ulkopuolelta. Tietenkin se kysyy viitselijäisyyttä.

oztraveller

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #158 : 05.06.2011, 00:18:57 »
Moi!

Oon tehny kuukauden reissun Nepaliin ja asuin Katmandussa viikon vapaaehtoisjärjestön tiloissa. Vapaaehtoisjärjestö oli tällainen kuin www.mountainvolunteer.org ja www.mountainfund.org. Aika laidasta laitaan oli vapaaehtoistehtäviä ja voin todellakin suositella vapaaehtoisuutta tuolla. Tehtävät oli englanninkielen opettamista, lääkintäapua, apua insinöörihankkeisiin, web-kehitystä, you name it. Vapaaehtoisuuden pituudesta riippuen maksat päivämaksun 15$-35$ jolla saa asua siisteissä tiloissa, sängyn ja hyvät pesutilat, aamupalan ja illallisen, nettiyhteyden. Jos teet täyttä päivää esim lääkärinhommissa tai opettajana, ei sun välttämättä tarvitse maksaa mitään.

Laitoin kuvia paljon Flickriin osotteeseen www.flickr.com/photos/yofeeltheflow/tags/nepal

Heippa!

Mulla tulee mitä ilmeisimmin tulemaan välivuosi lukion jälkeen, ennen yliopistoa. Välivuoden oon suunnitellut käyttäväni kahdella tavalla; joko menemällä vapaaehtoistyöhön tai töihin. Onko kellään kokemuksia vapaaehtoistyöstä Nepalissa? Aika on kortilla, niin en ehtinyt kaikkia sivuja selata, pahoittelen jos asiasta on jo aiemmin keskusteltu :)

Jos siis Nepalista vapaaehtoistyöstä tietoa, niin informaatio olisi erittäin tervetullutta!

homeri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #159 : 05.06.2011, 11:00:50 »
Moi!

Oon tehny kuukauden reissun Nepaliin ja asuin Katmandussa viikon vapaaehtoisjärjestön tiloissa. Vapaaehtoisjärjestö oli tällainen kuin www.mountainvolunteer.org ja www.mountainfund.org. Aika laidasta laitaan oli vapaaehtoistehtäviä ja voin todellakin suositella vapaaehtoisuutta tuolla. Tehtävät oli englanninkielen opettamista, lääkintäapua, apua insinöörihankkeisiin, web-kehitystä, you name it. Vapaaehtoisuuden pituudesta riippuen maksat päivämaksun 15$-35$ jolla saa asua siisteissä tiloissa, sängyn ja hyvät pesutilat, aamupalan ja illallisen, nettiyhteyden. Jos teet täyttä päivää esim lääkärinhommissa tai opettajana, ei sun välttämättä tarvitse maksaa mitään.

Laitoin kuvia paljon Flickriin osotteeseen www.flickr.com/photos/yofeeltheflow/tags/nepal

Heippa!

Kiitos kuvien postauksesta. Laatutavaraa...

edit. olisihan noita enemmänkin katsellut.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 11:10:25 kirjoittanut homeri »