Helvetti maan päällä?

(Luettu 51499 kertaa)

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Helvetti maan päällä?
« Vastaus #40 : 16.07.2004, 15:58:06 »
Lainaus käyttäjältä: "juspu"
Toki, jos sen tekee omatoimisesti ihan itse laivayhtiön toimistolta ostamassa lipun, eikä minkään matkatoimiston kautta. Myös vanha ja kulahtanut reppu (tai tietty mielummin uusi kiiltelevä ensi vuoden mallin The North Face -reppu) selässä, kulkee Lonely Planet Scandinavia kädessä ja puhuu vain englantia (kannattaa vielä varmuuden vuoksi laittaa Kanadan lippu reppuun ja puhua ranskalaisittain englantia). Olisihan se noloa jos joku joku tunnistaisi suomalaiseksi ja ruotsinristeilyllä..

*LOL* Repesin täysin!  :lol:   Ruotsinlaivalla on tosin ikävän suuri riski törmätä ihan sattumalta tuttuihin tai vähintään tutun tuttuihin, joten pieni lisänaamioituminen ei lie pahitteeksi (aurinkolasit, tekoparta jne.?)
Lainaus käyttäjältä: "juspu"
Mut "thaimaaseen" voi huoletta mennä vetämään pään täyteen. Se on true travellerrausta.

Kunhan ei vain haksahda mihinkään kahden viikon pakettimatkaan Phuketille? Siinä olisi "uskottavuus" backpackerina ja hurskaana Lonely planet -uskovaisena mennyttä loppuiäksi?  :lol:

sipuli

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janika__k@hotmail.com
    • Profiili
Helvetti maan päällä?
« Vastaus #41 : 20.07.2004, 14:37:50 »
ultimate helvetti maan päällä on  rooman keskustan linja-autot heinäkuussa.. sitä en suosittele, aivan hirveää.
yrics- just waste between solos

reissunainen

• Tosireissaaja
    • Profiili
Helvetti maan päällä?
« Vastaus #42 : 20.07.2004, 14:59:39 »
Ei ole vielä vastaan tullut helvettejä maan päällä. En oikein osaa kammoksua mitään paikkoja, kaikessa on kuitenkin hyvät puolensa. On toki paikkoja, jonne en suunnittele lähteväni, esim. naparetkeily ei taitaisi olla mun juttu. Viihdyn siellä, missä on ihmisiä. Suuret kaupungit väentungoksineen ja ruuhkineen eivät hirvitä, päinvastoin.. jos on itse matkalla, niin ei ole kiire minnekään ja ei ne ruuhkat sitten niin haittaa. :)

Tuohon valmismatka vs. reppureissaus -kysymykseen suhtaudun kuten expatkin viestissään kirjoitteli.. riippuu ihan tilanteesta miten tahtoo reissata. Joskus joku hyvä hotellilomakin olisi kiva kokea, itsellä kun ei ole varaa ollut juuri muuhun kuin survival-teemalla matkailuun. :lol: Olisi se joskus mukavaa heittää huolet narikkaan ja maksaa hemmottelusta. Joku kylpyläloma jossain perinteikkäässä kylpylässä kaukanakaukana voisi olla virkistävä kokemus, erilaisine hoitoineen... *haaveil*
llet rakenna pilvilinnoja, et rakenna mitään muitakaan linnoja (espanjalainen sananlasku)

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
turistihelvetit
« Vastaus #43 : 29.09.2004, 15:10:36 »
Mulle kaikkein pahempia helvettejä ovat nämä turistirysät, esim. Mallorca, jonne mm. saksalaiset menevät lomailemaan innolla, kun siellä saa saamaa ruokaa, siellä puhutaan saksaa, eikä 'oikeilla' alueilla pysyessä törmää varmastikkaan mihinkään muuhun kuin saksalaiseen meininkiin. Minua siis ärsyttävät nuo paikat, missä koko kaupunki elää turismista. Jokapuolella matkamuistomyymälöitä ja turisteja vyölaukkuineen kauppiaiden huijattavana...siis paikat, jonne ihmiset eivät mene kokemaan uutta kulttuuria, vaan eletään aivan kuten kotonakin eletään..eikä tuollaisissa paikoissa voi edes rentoutua...En enää ikinä halua matkustaa moiseen paikkaan..yäk...
Onhan silti tuo turismi paikallisille hyvä elinkeino...
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: turistihelvetit
« Vastaus #44 : 29.09.2004, 15:46:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Lina"
Minua siis ärsyttävät nuo paikat, missä koko kaupunki elää turismista. Jokapuolella matkamuistomyymälöitä ja turisteja vyölaukkuineen kauppiaiden huijattavana...siis paikat, jonne ihmiset eivät mene kokemaan uutta kulttuuria, vaan eletään aivan kuten kotonakin eletään..eikä tuollaisissa paikoissa voi edes rentoutua...En enää ikinä halua matkustaa moiseen paikkaan..yäk...
Onhan silti tuo turismi paikallisille hyvä elinkeino...

Niin, eihän se paikkakunnan vika ole, jos se on niinsanotusti "turistien pilaama".  Massaturismi on itse asiassa julma ala ja kilpailu on kovaa: uusia lomakohteita tulee ja vanhoja unohdetaan.
 Ensin löydetään joku ihanteellinen paikka (vaikkapa juuri omatoimimatkailijoiden ansiosta), sana leviää ja reissaajia alkaa virrata enemmän. Pian matkatoimistot alkavat markkinoida valmismatkoja ja eipä aikaakaan kun paikalliset ihmisetkin joutuvat nyhtämään elantonsa turisteilta entisten elinkeinojensa sijasta.
 Jos turistit jostain syystä hylkäävät paikan, koko paikkakunta kuolee. Näin on käynyt monille, sinänsä hienoille paikoille vuosikymmenien kuluessa.

Tavallinen turisti harvoin tulee ajatelleeksi, kuinka paljon valtaa hänellä oikeastaan onkaan. Tai että matkailu on maailman suurin teollisuudenala. Jopa aseteollisuuttakin suurempi.

Paxy

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Helvetti maan päällä?
« Vastaus #45 : 10.06.2009, 13:20:31 »
Minun henkilökohtainen helvettini sijoittuu kyllä selvästi Manilaan... Sitä kautta on "pakko" kulkea, koska en ole päkpäkkeri, vaan ns matkalaukkuveikkonen...heheheh...
No, Manalasta lähdetään kyllä joka kerta liukkaasti litomaan...

Nyt 17.6. MNL, 18.6. Cebu, 3kk lepoa ja rauhaa ja katsotaanhan, mitä löytyy...

Tavoitteena olisi muuttaa Cebuun asumaan, kun nuo työtkin antavat mukavasti periksi...
kuukaudet merillä, kaksi yötä kotona

LivingInExile

• Himoreissaaja
  • zzz
    • Profiili
« Vastaus #46 : 10.06.2009, 16:17:52 »
Helvetti, missä planeetalla? Ehkä Pluto, tai Mars, mutta Manila vois olla ok vaihtoehto tällä pallolla ;) Tai sitten ei...

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 15.06.2009, 12:48:39 »
Minun henkilökohtainen helvettini sijoittuu kyllä selvästi Manilaan... Sitä kautta on "pakko" kulkea, koska en ole päkpäkkeri, vaan ns matkalaukkuveikkonen...heheheh...
No, Manalasta lähdetään kyllä joka kerta liukkaasti litomaan...

Nyt 17.6. MNL, 18.6. Cebu, 3kk lepoa ja rauhaa ja katsotaanhan, mitä löytyy...

Tavoitteena olisi muuttaa Cebuun asumaan, kun nuo työtkin antavat mukavasti periksi...
Sori, nyt en ymmärrä logiikkaasi. Miksi ns. matkalaukkuveikkosten olisi pakko matkustaa Manilan kautta. Pääseehän Cebuun esim. Kuala Lumpurin, Soulin, Singaporen, Hong Kongin tai Dohan kautta näkemättä edes Manilan lentokenttää. Ei kai nämäkään lennot ole pelkästään backpackereille varattuja vaan matkalaukkuveikkoset varmaan voivat yhtä helposti käyttää näitä yhteyksiä. :D
« Viimeksi muokattu: 15.06.2009, 12:50:14 kirjoittanut aaro »
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 15.06.2009, 13:04:25 »
En ole käynyt, mutta veikkaisin että Lagos Nigeriassa saattaisi olla se kaikista kamalin paikka. Jos joku on käynyt, saa mielellään vahvistaa tai korjata mielipiteeni. ;)
Go where you want to be.

Passo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #49 : 16.06.2009, 23:27:48 »
Lainaus käyttäjältä: fishbone
Niin mutta oman "hell hole"ni loysin Indonesiasta, kaupunki nimelta Medan. En pysty muistamaan mitaan muuta hyvaa paikassa, kuin halvan ja nopean netin. :(

Olen samaa mieltä. Medan on helvetti maan päällä. Se on erittäin saasteinen ja kuuma kaupunki, joka on täynnä päällekäyviä kerjäläisiä ym. epämielyttävää sakkia. Kerran olen illalla Medanissa uskaltanut mennä ulos kaupungille, jonka seurauksena rahat huijattiin ja melkein jouduin nyrkkitappeluun (erilliset tapaukset). Toista kertaa en mene.

Jooh, pska paikka juuri niinkuin kuvailit(te). Bussikuski meinasi ryöstää minut siellä, mutta kun sillä ei ollut mitään asetta ja se oli minua puolet pienempi, niin lähdin vain bussista :)

Myäskin Chennai Intiassa sekä monet Aasian rajakaupungit ovat jättäneet syvän vaikutuksen huonoudellaan.

Edit: Mitä tämä Venäjän dissaus oikeen on? Minusta se on oikein oiva ryypiskely- ja juhlintamaa :P

Darchik

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 16.06.2009, 23:55:41 »
ultimate helvetti maan päällä on  rooman keskustan linja-autot heinäkuussa.. sitä en suosittele, aivan hirveää.

Nuokin varmasti :D Ostia Lidosta lähtevät bussit oli myös aivan hemmetin hirveä kokemus... takapuoli aivan mustelmilla ja luigit hönkäilee niskaan. Nooh kokemus sekin... Turisti rysissä ärsyttää hemmetisti huijarikerpeleet... "Finland, Bangladesh good!1" ja sitten tulee ruusua joka raosta... noh... eipä niistäkään paljoa vaivaa ole ollut onneksi.

Pahin on varmaan edessä vielä :p

Robby Bubble

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 27.02.2010, 16:19:13 »
Kirstinmäki, espoo.
Kaveria tuetaan ja taka-askelia ei oteta.
-Ville Peltonen

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #52 : 27.02.2010, 17:20:42 »
Lainaus käyttäjältä: fishbone
Niin mutta oman "hell hole"ni loysin Indonesiasta, kaupunki nimelta Medan. En pysty muistamaan mitaan muuta hyvaa paikassa, kuin halvan ja nopean netin. :(

Olen samaa mieltä. Medan on helvetti maan päällä. Se on erittäin saasteinen ja kuuma kaupunki, joka on täynnä päällekäyviä kerjäläisiä ym. epämielyttävää sakkia. Kerran olen illalla Medanissa uskaltanut mennä ulos kaupungille, jonka seurauksena rahat huijattiin ja melkein jouduin nyrkkitappeluun (erilliset tapaukset). Toista kertaa en mene.

Jooh, pska paikka juuri niinkuin kuvailit(te). Bussikuski meinasi ryöstää minut siellä, mutta kun sillä ei ollut mitään asetta ja se oli minua puolet pienempi, niin lähdin vain bussista :)

Heh. Itselleni ei käynyt siellä yhtikäs mitään vaikka olin
kai puolitoista viikkoa, en muista enää tarkalleen. Yöaikaankin
tuli lanattua niitä harvoja mestoja läpi mistä sieltä alkoholia saa.

No, aloitin Indonesian turneen paikasta nimeltä Dumai - suosittelen
sitä ehdottomasti jos Medan tuntuu nihkeältä paikalta  ;D

Karttaa ei ollut myynnissä kirjakaupoissa kun on
kulemma niin pieni paikka ettei tarvii.. (175 000 ihmistä...)
Wikitravel kertookin kaiken olennaisen paikasta..

http://wikitravel.org/en/Dumai

Tuo mr. muschin vai mikä olikaan muuten tosiaan sitten
kalastaa kaikki turistit näköpiiriinsä ja yrittää nakittaa koululle
opettamaan Englantia, mutta olisi kyllä tarjonnut ilmaista majoitusta.
Siellä bussiasemalla ja sinne kävellessä tulee näitä miehen
oppilaita juttelemaan englantia sulle.. Mutta sehän on sinänsä
ihan jees, ja ne kyllä opastaakin sitten jos jotain haluat tietää.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2010, 17:29:03 kirjoittanut Ikiliikkuja »

jurppe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 27.02.2010, 22:04:54 »
La Paz, Bolivia: kaupunki 3500 metrin korkeudessa sijaitsevassa kattilassa jossa pakokaasujen kyllästämä ilma näkyy tummanharmaana klönttinä kattilan pohjalla. Tultuamme alas kaupunkiin poliisit ilmoittivat ettei meidän rekkareilla ollut sinä päivänä oikeutta enää lisätä päästöjä tuohon kieltämättä kyllästymispisteessä olevaan ilmaan.

No jotenkin siitäkin selvittiin, Titicacalla käynnin ohessa siellä ei tarvinnut lusia kuin kaksi päivää. Mutta nämä ovat hyvin subjektiivisia tuntemuksia, aiemmin ketjussa mainituissa peruspakettimatkapaikoissa kuten Mallorcalla olen käynyt useita kertoja ja varmaan käyn jatkossakin. Aamu Boquerin laaksossa Mallorcan pohjoisosassa: ilma on hiukan sumuinen ja linnunlaulun täyttämä, ja saan kulkea täysin yksin valtavassa laaksossa koko varhaisaamun ajan. Tai Erjosin laakeripuumetsä Teneriffalla: istun harjanteella iltapäiväauringon valossa, missään ei näy ristinsielua ja edessä aukeaa kilometrikaupalla kirveen iskemätöntä vuoristometsää.

nerve

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 28.02.2010, 02:50:44 »
Kauhein paikka jossa minä olen vieraillut on Makedonian pääkaupunki Skopje. Ruma ja ahdistava ihmisen olla. Taskuvarkaita ja kerjäläisiä on paljon, jos vertaa siihen, että kuinka vähän turisteja siellä pyörii.

Veikkaan, että Bulgarian Sofia taistelisi tästä tittelistä myös, jos tuntisin sen paremmin kuin mitä auton ikkunasta voi nähdä. Oli se niin karmivan näköinen kaupunki.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2010, 02:43:28 kirjoittanut nerve »
Kävele niin kauan, että alkaa tuntumaan hyvältä.

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : 22.03.2010, 13:54:27 »
Tuolla vinkkejä matkustamiseen V****maisissa paikoissa:
www.comebackalive.com
Kannattaa muuten lukaista mitä äijä kirjoittaa Suomesta.. :P
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

4rska

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : 23.03.2010, 18:29:07 »
Tuolla vinkkejä matkustamiseen V****maisissa paikoissa:
www.comebackalive.com
Kannattaa muuten lukaista mitä äijä kirjoittaa Suomesta.. :P
joo iha sika hyvä kyl toi sen teksti suomesta :D hieman jopa nauratti!

mutta paras: "Hint: Best and most safe place to visit in Finland is Rovaniemi, capital of Lapland. Sun never goes down there on summer. "

thk

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #57 : 20.12.2010, 21:57:35 »
Kathmandu. Lika ja paska kaduilla, kerjäläiset, kesäiset monsuunisateet, järkyttävää ylinopeutta ajavat mopoilijat, oppaiksi tekeytyvät huijarit, tarvitseeko muuta nyt edes sanoa.

Lainaus
Veikkaan, että Bulgarian Sofia taistelisi tästä tittelistä myös, jos tuntisin sen paremmin kuin mitä auton ikkunasta voi nähdä. Oli se niin karmivan näköinen kaupunki.

Ensivaikutelmani Sofiasta sain juna-asemalla, joka oli todella ahdistavan näköinen. Kaupungilla on kuitenkin ihan kivan näköinen vanha keskusta. Ikävä kyllä sen ulkopuolisilla pelloilla on neuvostotyylisiä harmaita laatikkotaloja, jotka näkyvät hyvin pitkälle. Paikallisista asukkaista ei jäänyt pahaa sanottavaa, olivat yllättävän palvelualttiita ja paikoin puhuivat ihan kohtuullista englantiakin (kesällä 2010).

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #58 : 20.12.2010, 22:36:58 »
mutta paras: "Hint: Best and most safe place to visit in Finland is Rovaniemi, capital of Lapland. Sun never goes down there on summer. "

Aika monta elämäni vittumaisimmista tilanteista olen kokenut Rovaniemellä; niin kadulla kuin baarissakin. Seuraavana Kemin rautatieasema; kaksimetrisen aggressiivisen kuvakirjan puhuttelu, joka kesti puoli tuntia. Kolmantena oululaisen baarin vessa ja saman baarin jono, eri ajankohdat.

Maailmalla on ollut helpompaa; Roomassa jotain pientä pari kertaa, pahemmissa kaupungeissa ei juuri koskaan mitään, joku päällekäyvä myyjä tai kerjäläinen muutaman kerran, viimeksi Istanbulissa pari viikkoa sitten. 

Suomiko helvetti, maailmako paratiisi? Ei ehkä ihan niinkään, pitäisi painottaa tapahtumat eletyn elämän määrällä. Pahimmissa perserei'issä en ole käynytkään.

Trivandrum

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : 21.12.2010, 08:04:49 »
Kambodzan maaseutu lähellä Phnommia on syvältä. Aggressiivinen, ryöstelevä ja töykeä. Näin ainakin yksinäisen fillaristiäijän näkökulmasta. Kivojakin paikkoja Kampoista löytyy, mutta keskimääräisesti syvin perälä käymästäni noin 30 maasta.