Irlantiin?

(Luettu 34528 kertaa)

Rapeliina

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Irlantiin?
« Vastaus #80 : 11.01.2015, 17:44:07 »
Nostetaanpas tämä vanha viesti, niin ei tarvitse aloittaa uutta.

Ketään Irlannissa tai Pohjois-Irlannissa tällä hetkellä?
Minä olen itse lentämässä Dubliniin 15.3 ja aloitan työharjoittelun Pohjois-Irlannissa huhtikuun alussa. Pitää lähteä tarpeeksi ajoissa, niin pääsee juhlimaan St. Patrick's Dayn Irlannissa  ;D Kenelläkään kokemusta tästä? Siinä sitten olisi vielä pari viikkoa aikaa kierrellä maata ennen pohjoiseen siirtymistä. Tämän hetken suunnitelmiin kuuluu bussilla kulkeminen Dublinista Casheliin katsomaan Rock of Cashelia ja ehkä paikkakunnalle yöksi jääminen... Kannattaako? Siitä jatkaa Corkiin ja Killarneyhyn jonka jälkeen Limerick ja Galway. Nämä on kaikki aika isoja kaupunkeja, ja tietysti haluaisin ne nähdä, mutta enemmän minua kiinnostaa juurikin tuo Irlannin maaseutu. Kenelläkään tähän mitään hyviä ehdotuksia tai muuta kommentoitavaa? Onko nuo kohteet hyviä vai kannattaako joku skipata suosiolla ja mennä johonkin muualle? Menopeliksi olin suunniteluut julkisia, eli bussia tai junaa.
In the end, we only regret the chances we didn't take

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #81 : 12.01.2015, 21:29:10 »
Kenelläkään tähän mitään hyviä ehdotuksia tai muuta kommentoitavaa?

Junilla en ole mennyt, mutta bussit toimii hyvin ja on edullista. Citylink:iä voin suositella, löytyy wifi, WC ja pistorasioita.

Irlannissa vessa bussissa ei ole itsestäänselvyys, tämä tuli kerran huomattua Belfastin bussia odotellessa. Olin vielä tarkoituksella valinnut semmoisen bussilafkan (en nyt muista nimeä) josta löytyy WC, että voi rauhassa ennen lähtöä juoda parit oluet. No ei ollut ei.

S_antruska

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #82 : 12.06.2018, 21:49:17 »
Ajankohtaisia uutisia Irlannista?
Syyskuussa ollaan menossa autolla kiertelee viikoksi, mietittiin reittiä Dublin -  Dunluce Castle - Cliffs of Moher- Killarneyn puisto- Ring of Kerry -Cork -Dublin.
Alkoi kuitenkin epäilyttää onko tuo Killarney  puisto virhe jos se on täynnä turisteja....

Ratsastamaan pitäs myös päästä, osaako kukaan siitä mitään sanoa?

hex

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #83 : 09.07.2018, 21:55:32 »
Ajankohtaisia uutisia Irlannista?
Syyskuussa ollaan menossa autolla kiertelee viikoksi, mietittiin reittiä Dublin -  Dunluce Castle - Cliffs of Moher- Killarneyn puisto- Ring of Kerry -Cork -Dublin.
Alkoi kuitenkin epäilyttää onko tuo Killarney  puisto virhe jos se on täynnä turisteja....

Ratsastamaan pitäs myös päästä, osaako kukaan siitä mitään sanoa?

Tuossa on aika hurjan kunnianhimoinen suunnitelma kiertää koko saari viikossa. Kannattaa harkita että jättää joko etelän tai pohjoisen pois ellei halua kiiruhtaa paikasta toiseen ilman pidempiä pysähdyksiä...

S_antruska

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #84 : eilen klo 19:54:57 »
Hmm...mielestäni olen kiertämässä vain puolikasta saaresta... mapsilla mittailin ja muilta kyselin niin uskoisin tuon kaiken olevan tehtävissä viikossa. Dublinissa emme ole kuin yötä, joten sinne ei tuhraanu aikaa.