Hyvät matkaoppaat

(Luettu 3995 kertaa)

-Jii-

• Aloittelija
    • Profiili
Hyvät matkaoppaat
« : 02.10.2007, 04:14:21 »
Nyt olisi haussa oikeasti hyviä matkaoppaita. Mielestäni ehdottomasti paras matkaopas on Molvania -itä-euroopan hyöjeksitty helmi. Naurulla ei ole mtn rajaa sitä lukiessa ja jos Molvania olisi oikeasti olemassa, en varmaankaan voisi olla matkustamatta sinne  :D

Oikeista matkaoppaista Mondon Berliini on mielestäni oikea helmi :) Sitä voi lueskella vaikka ilta lukemisena vaikkei reissuun olisi lähdössäkään..  

Lokakuun lopussa käväsen munchenissa ja jos jollakulla on hyviä vinkkejä kaupungin matkaoppaista, niitä otetaan miälellään vastaan!

sina

• Aloittelija
    • Profiili
Hyvät matkaoppaat
« Vastaus #1 : 02.10.2007, 07:26:06 »
Itse kaipailisin matkaopasta Riikaan/Latviaan. Kirjakaupoista en ole löytänyt mitään muuta kuin pienen läpyskän, Berlitz taisi olla nimeltään. Netissä on jotain vaihtoehtoja, mutta kun niistä ei oikein osaa selailematta sanoa mitään.

Libu

• Aloittelija
    • Profiili
Hyvät matkaoppaat
« Vastaus #2 : 02.10.2007, 10:20:14 »
Sankarimatkailija-sarja on mun mielestä loistava!
Olin viime keväänä Pietarissa Sankarimatkailijan Pietari mukana ja näin kaupungin ihan eri silmin  :D

skugga

• Vieras
Hyvät matkaoppaat
« Vastaus #3 : 02.10.2007, 12:27:53 »
Mä tykkään myös sankarimatkailijoista.

Lisäksi hinta-laatusuhteeltaan könemann- kustantamon Praha-matkaopas on loistava. Taisin maksaa siitä n.5e, ja tietyssä mielessä oli parempi kuin Berlizin kallis taskuopas.

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hyvät matkaoppaat
« Vastaus #4 : 02.10.2007, 13:27:59 »
Meillä on kotona Sankarimatkailijan Leningrad-opas. Historian havinaa.. 8)

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
Hyvät matkaoppaat
« Vastaus #5 : 02.10.2007, 15:22:16 »
Sankarimatkailijan Pietari on oikein hyvä, yksi paha puute on olemattomat kartat mutta sen voi korjata omilla erillisillä kartoilla.

Saksankielentaitoisille voin ehdottomasti suositella Beppo Beyerlin matkaopasta Wien und Umgebung, sarjassa Reise Know-How. Itse ihastuin tähän vuonna 1996, ja sen jälkeen on tullut päivityksiä ainakin vielä 2006 (6. painos.) Samassa sarjassa on myös tuore Stadt München, mutta sitä en ole käyttänyt. http://www.reise-know-how.de/

Omalla reissulla havaitsin varsin hyväksi Tammen Barcelona-oppaan Näe ja koe -sarjasta (2006.) Katuindeksille oli yllättävän paljon käyttöä.
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

sina

• Aloittelija
    • Profiili
Hyvät matkaoppaat
« Vastaus #6 : 02.10.2007, 16:00:04 »
Lainaus käyttäjältä: "kekkuli"

Omalla reissulla havaitsin varsin hyväksi Tammen Barcelona-oppaan Näe ja koe -sarjasta (2006.) Katuindeksille oli yllättävän paljon käyttöä.

Mä tykkäsin todella paljon Näe ja koe -sarjan Praha-oppaasta. Varsinkin kaupunkiin ensi kertaa tutustuvalle siinä oli todella paljon hyödyllistä tietoa. Kartat, metrokartta ja esittelyt nähtävyyksistä helpottivat matkan suunnittelua ja nopeuttivat liikkumista sitten siellä paikanpäällä.

Sap

• Aloittelija
    • Profiili
Hyvät matkaoppaat
« Vastaus #7 : 02.10.2007, 20:53:09 »
Mä tykkään hirveästi myös Mondon kirjoista, multa löytyy niitä nyt Amsterdam, Pariisi, Barcelona, Madeira ja Kööpenhamina, ja niitä tosiaan lueskelee mielellään ihan huvikseenkin vailla pienintäkään matkasuunnitelmaa :)
size=9]och det här är en resa
med en enkel biljett
som vi alla kommer göra
jag gör den på mitt eget sätt - BKO:Cigarett [/size]