Romania...

(Luettu 159676 kertaa)

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #60 : 23.04.2007, 18:05:37 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"

Ollaan aluksi 4 yötä Bukarestissä (ke-su), treffataan todennäköisesti joku HC-ihminen tuona aikana, ja tsekataan pakolliset nähtävyydet. Lauantai-illaksi menemme Béstival-festareille kattomaan Pinkiä ja sunnuntaina suuntaamme junalla Brasoviin, josta käsin teemme retkiä esim. sinne Branin linnaan. Brasovissa olemme kaksi yötä ja palaamme sieltä Bukarestiin samana päivänä, jolloin iltalennolla lentelemme sitten kotiin.

4 yota Bukarestissa on kylla aika pitka aika... Ehdottomasti kaantaisin, jos voisin, eli 4 yota Brasovissa ja 2 Bukussa! No on teilla sitten onneksi ne lauantai-illan kemut. Se vaan, etta Bukarest on nopeasti koluttu ja Brasov lahialueineen on aivan mahtavaa seutua  :wink:
i]Sapere aude![/i]

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Romania...
« Vastaus #61 : 09.05.2007, 22:26:12 »
Mun hermo ei piisannut vatuloida noiden serviced apartments-firmojen kanssa, yhteydenpito ei kertakaikkiaan tuntunut toimivan. Maileihin ei vastattu ja kun vastattiin, niissä kirjoitettiin ihan epäolennaisuuksia eikä vastattu kysymyksiin. Viimeiseksi kysyttiin haluanko valokuvia ja kun siihen vastasin että juu, voitaisiin kyllä varata mutta mielellään näkisin myös kuvia, niitä kuvia ei koskaan tullut. Kun kysyin lähes kaksi viikkoa sitten onko minulla joku varaus nyt olemassa, vastausta ei ole tähän päivään mennessä tullut. Kielestä se ei vaikuttanut olevan kiinni, täti kirjoitti ihan hyvää enkkua. Jotain muuta haiskahtavaa tuossa touhussa oli. Lisäksi luin kaikenlaista kökköä netistä, että ihmisille on käyny just silleen että ne on luullu että niillä on varaus johonki serviced aprtmentsiin ja ei sitte ookaan mitään.

Varasin siis hotellin neljäksi yöksi. Jopa neljän tähden sellaisen. Hotellista löytyy mm. suomalainen sauna, mutta uskokaa pois että se ei ollut mulla valintaperusteena  :D  Nimeltään hotla on Prince Residence ja ainakin kartan perusteella sijaitsee ihan lähellä Unirii Squarea, jossa mm. ostari ja metroasema. Hotellin takana ortodoksikirkko, että toivon mukaan ne ei kalkattelis kelloja sitten ihan jatkuvasti.

Uskon että neljä yötä saadaan ihan hyvin kulumaan Bukarestissä, ei meillä yleensä niin kovin ihmeitä tekemistä edes tarvitse olla. Metrolla suhailu, kävely, ravintolat ja kaiken ympärillä näkyvän  ihmettely riittää jo aika pitkäksi aikaa.

Festarilippu-hommeli tietenkin kusi, Suomeen postitettuna olisivat maksaneet aika paljon. Ajattelin kysyä hotellista sitten että josko ne voisi tilata sinne ne liput ja lunastaisin sitten sieltä. Toinen vaihtoehto on HC-yhteys mutta tuo henkilö ei ole vielä ihan varma onko hän kaupungissa reissumme aikaan, joten ei olla vielä mitään sovittu.

No mutta, nyt alkaa helpottaa kun tietää raamit reissulle ja että isäntäkin pääsee rentoutumaan hotellissa. Minullehan nyt olisi riittänyt vaikka hostellin dormi..
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

ode

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - ode@omistaa.net
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #62 : 29.05.2007, 21:18:06 »
Herätellääs tätä topiccia henkiin, jos vaikka olisi jollakulla hyviä vinkkejä.  :roll:

Tuli napattua itselle ja vaimolle finskiltä lennot Bucharestiin 7. - 24. heinäkuuta. Majoitus on varattu ensimmäiseksi kolmeksi yöksi Bucharestistä, asunto jostain Revolution Squaren läheltä.

Sen jälkeen olisi tarkoitus suunnata varmaankin Brasoviin... siellä olen itse viettänyt aikaa reilireissulla n. 5v sitten ja ainakin silloin ihastuin paikkaan.

Muitakin kaupunkeja olisi tarkoitus vähän kierrellä, ehkä Sibiu, Cluj Napoca... pitää katsella.

Lonely Planetin uusi painos Romania & Moldova toivottavasti tulee kesäkuun puolessavälissä, niin kuin amazonissa arviona lukee.

Mutta tosiaan, vinkkejä otettaisiin mielellään vastaan... hyvistä ravintoloista, nähtävyyksistä, majapaikoista jne.  :)

/ode
/ode

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #63 : 29.05.2007, 22:10:28 »
Ode.  Minäkin tilasin ensin Amazonista Lonarin (Romania-Moldova)  ja päivämäärää siirreltiin jo pariin otteeseen. Niinpä jätin uusimatta tilauksen ja laitoin sen Play.comille. Kirjan sai paljon halvemmalla, ilman postikuluja ja sain kirjan jo tällä viikolla alkuviikosta. Suosittelen lämpimästi.

Lähden siis itse viikoksi Bukarestiin ja Brasoviin 27.6-3.7. Hotelli Bukarestissä on lähellä Unirii Squarea, nimeltään Prince residence, siellä ollaan 4 yötä, Brasovissa majoitusmestana Rolling Stone hostel. Toi Brasovin hostelli mainitaan Lonarissa, ei hirveen mairittelevasti kylläkään, mutta kerrotaan että siisti on ja omistajat lähes maanisella tavalla palvelualttiita.

Mulla meni hermo noiden asuntovuokrausfirmojen kanssa, yksi oli täynnä, pari ei koskaan vastannut ja yhdellä ei tuntunut olevan ihan puhtaat jauhot pussukoissa. Niinpä mennään hotelliin.

Joten neuvoa en osaa juurikaan, minäkin lähinnä odotan innolla ja selailen Lonaria.

Edit. Sori mä olinkin melkein kaiken jo kirjoittanut tähän ketjuun...
That we got this far

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #64 : 29.05.2007, 22:43:56 »
Romaniaan menijan kannattaa katsella karttaa ja miettia mita haluaa.Se maa kun tarjoaa aivan kaikkea. Sitten voisi auttaa enemman!
i]Sapere aude![/i]

ode

• Reissaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #65 : 30.05.2007, 13:06:41 »
Mielelläni tuon play.com:ta ottaisin, mutta herjaa, että "This item can only be delivered to a UK address.". :x

edit: hups, pitäsköhän sieltä vaihtaa valuutaks € ekaks...
edit II: onnistuihan se niin, nyt on play.com:ta tilaus, jos tulisi nopsemmin...

Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
Ode.  Minäkin tilasin ensin Amazonista Lonarin (Romania-Moldova)  ja päivämäärää siirreltiin jo pariin otteeseen. Niinpä jätin uusimatta tilauksen ja laitoin sen Play.comille. Kirjan sai paljon halvemmalla, ilman postikuluja ja sain kirjan jo tällä viikolla alkuviikosta. Suosittelen lämpimästi.
/ode

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #66 : 30.05.2007, 23:11:10 »
Hyvä ode :)

Laitoin meidän hotelliin tiedustelua suostuuko (ja myös vannooko) ne pitää tallessa mun B'etival-liput jos tilaan ja laitan lähetysosoitteeksi hotellin osoitteen.

Nyt ehkä mitataan hotlan asiakaspalvelukuntoisuus :)
That we got this far

Fanuc

• Reissaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #67 : 01.06.2007, 07:22:06 »
itsekin tuota kirjaa katselin, mutta olen ilmeisesti niin tyhmä etten löytänyt sitä tuolta play.comista :shock:  :shock:  :shock:

ode

• Reissaaja
    • Profiili
/ode

Cihiro

• Aloittelija
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #69 : 02.06.2007, 14:55:25 »
Romania on ehdottomasti parhaita kohteita Euroopassa.

Itse olin viime kesänä Transylvaniassa suunnilleen viikon, ja jäi kyllä mieleen reilin huippukohtana. Ensin olimme Brasovissa, joka on uskomattoman kaunis kaupunki. Sitten menimme vielä pariksi päiväksi Siggisoaraan, UNESCO-suojattuun keskiaikaiseen kaupunkiin. Mieletöntä. Ihmiset oli ihania ja maisemat hulppeita. Maaseutu ja haikarat on myös näkemisen arvoisia. Samoin vanhat linnat.

Romanialaiset nuoret (opiskelijat) puhuvat usein hyvää englantia. Ihmiset ovat todella mukavia ja avuliaita, eikä auttamisen jälkeen pyydetä rahaa (kuten joissain muissa maissa). En tuntenut oloani turvattomaksi kertaakaan... paitsi ehkä dyykkaavien karhujen läheisyydessä. Ja ihan kilttejä nekin oli :)

Topicin alussa Romaniaa sanottiin turvattomaksi, jopa pelottavaksi. Toki siitä on nyt kulunut jo muutama vuosi. Itse en kyllä menisi tuota allekirjoittamaan, en ainakaan Transylvanian osalta.

Nimismies

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - IikkaKivi@hotmail.com
    • Profiili
    • Reissublogi
Romania...
« Vastaus #70 : 05.06.2007, 11:14:33 »
Tervehdys. Euroopan kiertueemme vm. 2007 alkaa 15.7 lennolla Romaniaan. Bukarestissa olisi tarkoitus yöpyä ensimmäinen yö, ja siihen liittyen minulla onkin ensimmäinen kysymys.

Nimittäin, kun tämän linkin takaa katsoo tuota hotellia, jossa ajattelimme ensimmäisen yön viettää, niin onko tuo todellakin huoneen hinta tuo 50 e vai tarkoittaako se yksittäistä yöpyjää? Sivu kyllä sanoo että huoneen hinta on tuo, mutta pitääkö se sitten paikkansa, onko jollakin näistä kokemusta?

Sitten pitäisi vielä löytää jokin mukava kaupunki tuolta itärannikolta, sellainen sopivan pieni alkuperäismesta johon pääsisi julkisilla ja jossa olisi vielä majoitusta. Constanta on täysin pois laskuista, mutta minkälainen tuo Vama Veche on nykyjään? Hippimesta vai turistirysä?

Ja sitten jos joku vielä viitsisi infota noista madoista, joita vedessä vaanii. Purevatko kipeää ja ovatko vaarallisia ja voiko niistä päästä jotenkin eroon?

Kiitos jo etukäteen.

Mode edit: Muokkasin linkin lyhyemmäksi koska koko sivu levisi sen takia. PetraJii-mode
Itä enemmän, sitä enemmän. Reissusivusto osoitteessa http://nimmarireissaa.blogspot.com/

pan

• Aloittelija
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #71 : 06.06.2007, 12:59:37 »
Kovasti on keskustelu ja matkat näyttäneet suuntautuvan itä-/keski-Romaniaan.
Onko jollain kokemusta maan länsi- ja luoteisosista? Hienoja pikkukyliä, kaupunkeja tai luontokohteita? Jotakin muuta, mikä kannattaisi käydä katsastamassa? Tai muuten vaan mukava paikka?  :)

Mitjo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Mitjo.Vaulasvirta@pp.inet.fi
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #72 : 07.06.2007, 01:30:10 »
Mielestäni Timişoara on oikein mukava kaupunki, jota voin lämpimästi suositella Länsi-Romaniassa matkaavalle. Nähtävyyksiäkin on, mutta kaupunki itsessään on jo viehättävä nähtävyys ja ihmiset luonnollisesti kohteliaita. Turisteihin siellä ei viime kesän keskelläkään törmännyt : )

Brasov on toinen kohde Romaniassa jossa kehottaisin kyllä vierailemaan. Majoitusta saa yksityisiltä helposti ja halvalla. Kaupunkina se on todella kaunis ja bussimatkan päästä löytyy Branin-linna.
You'll be fine long as your pretty face holds out..

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #73 : 08.06.2007, 12:42:44 »
Oradea on upee paikka.
i]Sapere aude![/i]

tornero

• Aloittelija
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #74 : 13.06.2007, 21:08:18 »
Lähdemme huomenna mieheni kanssa Romaniaan.

Ohjelmassa
2 päivää Bukarest
2 päivää Constanta (Junalla)
Sitten autolla Transilvanian kierros, Brasov-Sighisoara-Sibiu, ja tietenkin nähtävyydet siellä väleillä.
Lopuksi vielä yksi päivä Bukarestissa ennen kotiin paluuta juhannuksen jälkeen.

Morgaine

• Aloittelija
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #75 : 14.06.2007, 16:22:50 »
Kappas, joitakuita muitakin lähdössä Romaniaan täältä Jyväskylästä ja vieläpä lähes samat matkustuspäivät. Avopuolison kanssa lähdetään 8.7 ja palataan 22.7. Tarkoituksena kulkea Transylvaniassa Vladin jäljillä ja sen semmoista.

Edit. Itse ei ole tullut koskaan edes selattua noita Lonely Planetin opuksia, joten kaipailisin tietoa kannattaako se uusi Romania -opus hankkia.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #76 : 14.06.2007, 17:53:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Nimismies"

Nimittäin, kun tämän linkin takaa katsoo tuota hotellia, jossa ajattelimme ensimmäisen yön viettää, niin onko tuo todellakin huoneen hinta tuo 50 e vai tarkoittaako se yksittäistä yöpyjää? Sivu kyllä sanoo että huoneen hinta on tuo, mutta pitääkö se sitten paikkansa, onko jollakin näistä kokemusta

Tuo Otopeni hotellin hinta pitänee paikkansa, mutta ota nyt sitten huomioon, että se sijaitsee lähellä Otopenin lentokenttää, aika kaukana Bukarestin keskustasta.

Minulla on Lonely Planet, tykkään kirjoitustyylistä ja suosittelevat yleensä ihan järkeviä. Vasta oman reissuni jälkeen osaan sanoa onko Romanian osalta hyvä. Joten suosittelen ainakin Lonaria yleensä.
That we got this far

ode

• Reissaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #77 : 14.06.2007, 20:46:47 »
Itse olen LP:tä käytellyt Europe on shoestringiä, Thaimaata, Vietnamia, Hongkongia... ja tuo Romaniakin tuli viime viikolla. Ihan hyviä ovat, suosittelen.

Meillä vielä 22 päivää lähtöön  :?
/ode

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #78 : 15.06.2007, 11:46:18 »
Me ristittiin oman reissun aikana Lonely Planet Hapeapilkuksi. Ei silla sie mitaan tehny. Jos haluaa kunnon tietoo Romaniasta, niin kannattaa etsiskella muuta sarjaa.
i]Sapere aude![/i]

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Romania...
« Vastaus #79 : 18.06.2007, 21:22:53 »
Suunnitelmat uusiksi.

Se B'estival ei niin kovin kiinnostakaan, joten Bellan (ja paikallisen HC-kontaktinikin) suositusten mukaisesti puolitimme Bukarestin yöpymiset 2:een yöhön, jonka jälkeen näillä näkymin vuokraamme auton lopuiksi päiviksi. Auton otamme luultavasti Brasovista (kun Bukarestin keskustassa ajelu ei kauheesti nappaa) ja palautamme auton sitten Bukarestin lentokentälle.

Onko ideoita millainen kartta kannattaisi hommata? Tiekartta tai sellainen. Tällä hetkellä ei ole kuin Lonarin huonot pikkukartat.
That we got this far