käärmeitä?

(Luettu 13091 kertaa)

ersa

• Aloittelija
    • Profiili
käärmeitä?
« : 09.10.2007, 12:44:49 »
austraaliasshan on käärmeitä hyvin paljon. Itse en välittäisi edes nähdä niitä kun pelkään ihan tosi paljon käärmeitä. Nyt haluisin tietää että jos oon vuoden siellä austraaliassa niin onko se todennäköistä että nään siellä kärmeen? onhan suomessakin käärmeitä mutta ei niihin pahemmin törmäile. miten siis on austraaliassa. ?? onko joku nähny joka on ite ollu siellä?

Jaguaari81

• Aloittelija
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #1 : 09.10.2007, 16:26:33 »
Mahoton kysymys :D Sille iso peukku ja tuoppi! heheheh
Live it up beibe... Muista varoo varomista!

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
Re: käärmeitä?
« Vastaus #2 : 09.10.2007, 17:37:20 »
Lainaus käyttäjältä: "ersa"
austraaliasshan on käärmeitä hyvin paljon. Itse en välittäisi edes nähdä niitä kun pelkään ihan tosi paljon käärmeitä. Nyt haluisin tietää että jos oon vuoden siellä austraaliassa niin onko se todennäköistä että nään siellä kärmeen? onhan suomessakin käärmeitä mutta ei niihin pahemmin törmäile. miten siis on austraaliassa. ?? onko joku nähny joka on ite ollu siellä?

Itsekin olen todella käärmekammoinen ja selvisin ihan hyvin Australiassa. Ymmärrän kyllä hyvin pelkosi! Kuinka usein olet Suomessä törmännyt käärmeeseen? Aivan samalla tavalla ne luikerot yrittävät välttää kontaktia ihmisiin niin Suomessa kuin Australiassa.

Itse näin (jos eläintarhoja ei lasketa) kaksi käärmettä. Molemmat olivat itse asiassa samalla retkellä Daintreessa (sademetsää). Toinen käärme näkyi puussa jokiristeilyllä ja toinen erään talon räystäässä. Kukaan ei voi sanoa kuinka moneen käärmeeseen törmäät tai olet törmäämättä. Jotkut paikat saattavat olla todennäköisempiä kohtauspaikkoja kuin toiset (esim juuri sademetsät). Ja eläintarhoissa kävin kyllä katsomassa kaikki käärmeet mitä siellä oli nähtävillä. Siedätyshoitoa :)

Älä ota kuitenkaan turhaa stressiä asian tiimoilta. Aika tehokkaasti asian kyllä onnistuu unohtamaan. Toivottavasti et ole kauhean hämähäkkikammoinen. Todennäköisemmin tulet niihin törmäämään. Kyllä niistäkin alkoi aika äkkiä miettimään vain, että onkohan tuo myrkyllinen vai ei... :wink:

zahovic

• Vieras
käärmeitä?
« Vastaus #3 : 09.10.2007, 20:02:30 »
Kaupungeissa tuskin tulet käärmeitä näkemään, mahdollisesti eläintarhassa  :wink:

Itse näin käärmeitä vain kahdessa paikassa, toinen oli Queenslandissa Tullyn banaanifarmilla jossa kärme oli takertunut banaaniterttuun. Itse nostin sen tertun huomaamatta käärmettä, eli sormeni oli siitä vain senttien päässä todennäköisesti.

Toinen paikka oli Länsi-Australiassa Mooran paikkeilla yhdellä maatilalla, siellä oli paljon kaikkea rojua jossa käärmeet viihtyivät hyvin. Yhden parakin alla niitä oli n. 5 kappaletta.

Tuolla banaanifarmilla olisi voinut käydä huonostikin  :roll:  Usein kävelin pellolla jossa vettä oli vyötäröön saakka tulvien aikaan...

ersa

• Aloittelija
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #4 : 10.10.2007, 14:18:17 »
joo pittää koittaa vaan selvitä jos niihin törmäilen  :? toivottavasti en :)

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #5 : 13.10.2007, 00:35:17 »
Banaanifarmilla Innisfailissa nain kaarmeen onneksi se huomattiin ennen kuin se ehti hihnaa pitkin minun luokseni. Hamahakit yrittivat purra paivittain tuossa tyossa, sellaiset kohtuu isot ruskeat, mutta kuulemma harmittomat. Olivat kai vihaisia, kun kaantelimme ja vaantelimme niiden banaaniterttuja.

Dunk Islandilla kavelimme kaverin kanssa sademetsassa varvastossuissa ja laskeskelin nahneeni kolme kaarmetta. Sen jalkeen katsoin tarkkaan, mihin astuin. Oli oikeastaan aika tyhmaa menna sinne varvastossuissa.

Milduran ymparistossa oli enemman pelkoa viinipuskissa asustelevista vaarallisista hamahakeista kuin kaarmeista. Isoja liskojakin naki enemman kuin kaarmeita.

Billabong

• Aloittelija
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #6 : 27.10.2007, 13:15:21 »
Ite olen taalla Australiassa aunut nyt 9 kk, enka pettymyksekseni ole nahnyt ainuttakaan kaarmetta luonnossa. Jopa Ulurulla ja Alice Springissa tuli kaytya, ja vaikka kuinka yritin katsella etta jospa siella puskassa kaarme vilisee, en nahnyt ainuttakaan. Eli ilmeisesti saa aika hyva tuuri olla, jotta kaarmeen taalta luonnosta bongaisi, niikuin muutamilla nakojaan on ollutkin!  :lol:
ustralia -Adelaide 07

konsepti

• Aloittelija
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #7 : 24.11.2007, 17:40:57 »
3 vuotta asunut ja pari käärmettä nähnyt.

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
NZ:ssa ei ole käärmeen käärmettä.
« Vastaus #8 : 23.12.2007, 15:50:15 »
Tulin just Ausseista. En nähnyt yhtään käärmettä ja epäilen. että niitä on paljon vähemmän ku Suomessa.
Mutta jos fobia on kova mene Uuteen Seelantiin. Siellä ei ole yhtään käärmettä ja jos yrittää sinne sellaisen salakuljettaa, niinkuin yks englentilainen kaveri neljä vuotta sitten, saa siitä elinkautisen vankeusrangaistuksen.
Islannissa ei myöskään ole oleenkaan käärmeitä!

cirll

• Aloittelija
    • Profiili
Re: NZ:ssa ei ole käärmeen käärmettä.
« Vastaus #9 : 13.02.2008, 16:07:12 »
Lainaus käyttäjältä: "pelokas"
Tulin just Ausseista. En nähnyt yhtään käärmettä ja epäilen. että niitä on paljon vähemmän ku Suomessa.

häh?no onhan siä niitä käärmeitä enemmän kun Suomessa. Mut suurin osa reilusti yli puolet käärmeen puremista Ausseissa tapahtuu sentakia kun ihmiset yrittää tappaa/ härkkiä niitä.. Joten ei kannata ottaa ressiä käärmeistä ei ne päälle käy ja väistävät kyllä ihmistä.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: NZ:ssa ei ole käärmeen käärmettä.
« Vastaus #10 : 13.02.2008, 16:19:59 »
Lainaus käyttäjältä: "pelokas"
Mutta jos fobia on kova mene Uuteen Seelantiin. Siellä ei ole yhtään käärmettä ja jos yrittää sinne sellaisen salakuljettaa, niinkuin yks englentilainen kaveri neljä vuotta sitten, saa siitä elinkautisen vankeusrangaistuksen.

Ei helvetti mita juttuja :lol:
ไม่เป็นไร

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #11 : 13.02.2008, 16:33:33 »
Sanaton

Redback

• Aloittelija
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #12 : 24.02.2008, 23:26:15 »
Itse näin vuoden mittaisella keikalla yht. 3 kärmestä. Yks pythoni puussa Cape Yorkissa, joka mutusteli parhaillaan pyydystämäänsä korppia lounaaksi. Yks joku Blue snake luikerteli ananasfarmilla Cardwellissa Queenslandissa, joka oli kuulema vaaraton.

Oudoin juttu oli kun olin samaisella paikkakunnalla rannalla onkimassa ja pieni merikäärme nappas syötin. Se oli valkoinen, jossa oli mustia raitoja ja vedin sen laiturille kun luulin et se on fisu. Se vähän aikaa sähisi ja kiemurteli ja pääsi ite irti koukusta. Sit vavalla tökkäsin sen takas mereen. Hostellissa kysyin isännältä niin se väitti että kyseessä on yks maailman myrkyllisimmistä luikeroista. No, ei silti tullut heti mieleen mennä irrottamaan koukkua sen suusta vaikkei tiennyt onko myrkyllinen.

Kings Canyonin lähistöllä aavikolla leirintäalueella töissä ollessani ei tullut yhtäkään käärmettä vastaan vaikka olisin olettanut. Siellä elelee mm. pirun myrkyllinen western brown, joka kuuluu vissiin maailman 5 myrkyllisimmän joukkoon. Sen sijaan paljon hämiksiä ja liskoja näkyi.
oottoritie on kuuma

Aquarian

• Tosireissaaja
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #13 : 02.03.2008, 16:54:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Redback"

Oudoin juttu oli kun olin samaisella paikkakunnalla rannalla onkimassa ja pieni merikäärme nappas syötin. Se oli valkoinen, jossa oli mustia raitoja ja vedin sen laiturille kun luulin et se on fisu. Se vähän aikaa sähisi ja kiemurteli ja pääsi ite irti koukusta. Sit vavalla tökkäsin sen takas mereen. Hostellissa kysyin isännältä niin se väitti että kyseessä on yks maailman myrkyllisimmistä luikeroista. No, ei silti tullut heti mieleen mennä irrottamaan koukkua sen suusta vaikkei tiennyt onko myrkyllinen.

Piti ihan netistä selvitellä mikä käärme tuo kenties oli. Mitä ilmeisemmin kyseessä oli Banded Sea Krait eli Yellow-lipped Sea Krait ja tietenkin myrkyllinen kuin mikä. Joten hyvin kävi.

Redback

• Aloittelija
    • Profiili
käärmeitä?
« Vastaus #14 : 10.03.2008, 21:51:48 »
Jep juuri tuo käärme oli kyseessä. On kuulemma säyseä elukka, jos ei ala härkkimään ja ärsyttämään. Eli sukeltajat ym. yleensä saavat olla ilmesesti rauhassa vaikka käärme ilmestyisi näköpiiriin.
oottoritie on kuuma

wce

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: käärmeitä?
« Vastaus #15 : 17.03.2008, 10:17:39 »
Itse olen viettänyt yhteensä 6 viikkoa Australiassa ja yhden käärmeen nähnyt. Lökötteli keskellä tietä Rottnestin saarella ottamassa arskaa. Soitin paikalliselle tutulle ja kyseessä oli mitä ilmeisimmin Dugite. Paikallisten kommentit käärmeistä normaalisti olivat, että jos näkevät sellaisen ottavat kameran esille, sen verran harvinaista on nähdä käärme luonnossa.

Hämähäkit sen sijaan ovat toinen juttu. Niitä v*ttupäitä siellä riittää. Itselleni sanottiiin, että mikäli hämähäkillä näkyy ruumissaan jotain värikästä(raitoja, pilkkuja, tms.), niin kannattaa pysyä kaukana. Pelkät yksiväriset ovat suurimmaksi osaksi puutarhahäkkejä ja vaarattomia.

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #16 : 17.03.2008, 13:19:52 »
Mun talossa oli redback spidereita riesaksi asti - tosin kerran ne antoivat oikein kunnon Avara Luonto -hetken ihan mun olkkarissa: Ihan helskatin ruma sand cricket juoksi pitkin olohuoneen lattiaa. Just kun olin liiskaamassa sen, sohvan alta pyrähti esiin kahden euron kolikon kokoinen red back. Cricket jäi sen seittiin kiinni ja tahtojen taistelu alkoi. Parissa minuutissa monta kertaa isompi cricket oli vainaa ja seittiin kieputtaminen lähti käyntiin, mutta siinä vaiheessa kohtasi se red backkin Luojansa, meinaan mun lapion kautta.

Käärmeitä en nähnyt, mutta kuulemma semmoinen ruskean kepin näköinen on yksi vaarallisimmista. Kiva.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2008, 11:06:37 kirjoittanut Athelas »

Kiisi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 29.03.2008, 09:02:18 »

Itse asiassa muutama kuukausi sittenhän Ausseissa hyökkäs lähemmäs 2-metrinen python naisen kimppuun, puri naista jalasta ja kietoutui sen säären ympärille. Nainen selvis itse säikähdyksellä, mut käärme oli niin tiukasti kiinni, että joutuivat päästämään sen käärmeiden taivaaseen saadakseen sen koivesta irti.

Nää nyt kuitenki on tiettävästi varsin harvinaisia tapauksia, jotenka tästä ei todellakaan kannata hermostua :)

Saloxi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 01.04.2008, 18:00:07 »
Itse olin Australiassa kolme kuukautta ja nukuin ihan taivasalla käytännössä koko ajan. Osavaltioista tuli nähtyä Western Australia, South Australia, New South Wales, Victoria , ACT ja hieman Queenslandia. Pyöräilin siellä 7300 km (www.extreme-matkat.com) ja liikuin muutenkin aika paljon ulkona (aika ylläri).

Hämähäkkejä näkyi ei nyt ihan päivittäin mutta melkein. Käärmeitä näin tasan yhden. Itse asiassa näin useammin jopa skorpioneja kuin käärmeitä. ja skorpioneja ei tosiaan tarvitse varoa. Pusikoissa kun liikkuu, niin vähän kattoo että mihin astuu. Nyrkkisääntönä on antaa käärmeille ja spaidereille aikaa ja tilaa.

Pahimman säikäytyksen minulle antoi pussihiiri, joka herätti minut yöllä. Olin Nullarborilla ja heräsin yöllä siihen, että tunsin makuupussissani jaloissa liikettä. Ensimmäinen ajatus oli että käärme. Tämän ajatuksen puolivälissä olin jo pussista ulkona ja varmaan puolen metrin korkeudessa. Ja hiiri pinkoi karkuun minkä jaloistaan pääsi.

Välillä iltaisin väsyneenä antoi luunapeilla vauhtia kaikilla möttiäisille jotka tunkivat makuualustan alle. Ja kerran yöllä pomppasi heinäsirkka naamalle -> pelästyin.

Kexie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: NZ:ssa ei ole käärmeen käärmettä.
« Vastaus #19 : 28.04.2008, 07:53:00 »
Islannissa ei myöskään ole oleenkaan käärmeitä!

Niin,jos tuo Aussi oletus unohdetaan, niin eikäs tämä pidä paikkaansa että Uudessa Seelannissa ei ole käärmeitä (ainakaan myrkyllisiä) ja niiden salakuljetuksesta saa ankaran rangaistuksen.