Ehdota uutta moderaattoria

(Luettu 63084 kertaa)

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Ehdota uutta moderaattoria
« Vastaus #60 : 12.08.2008, 09:38:02 »

Joillakin foorumeilla moderaattorit eivät osallistu keskusteluun, vaan ainoastaan valvovat että foorumin sääntöjä noudatetaan.

Näin on. Tämä tietty asettaa myös sen vaatimuksen, että on aikaa roikkua ko. foorumeilla.

parttis

• Vieras
« Vastaus #61 : 12.08.2008, 17:56:10 »
Tulimme harkinnan jälkeen tulokseen, että emme ole halukkaita ottamaan fishbonea moderaattoriryhmään mukaan. Moderaattorivalinnasta on keskusteltu fishbonen kanssa jo edellisen moderaattorihaun yhteydessä yksityisviestin ja hänelle on henkilökohtaisesti perusteltu, miksi emme valinneet häntä.

-Ylläpito

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #62 : 12.08.2008, 20:12:13 »
Tulimme harkinnan jälkeen tulokseen, että emme ole halukkaita ottamaan fishbonea moderaattoriryhmään mukaan.
Kuka yllättyi, nostaa käden ylös! ;D

Ainoa kummastuksen aihe tässä on tämä mitä ylläpito ensimmäisessä viestissään tässä ketjussa sanoi: "Eli mikäli mielestänne joku pallontallaaja on moderaattori-statuksen arvoinen, heittäkää nimi ilmoille. Jos kannatusta tulee muiltakin ja kyseinen henkilö on suostuvainen, ylläpito antaa hänelle moderointioikeudet." Kummatkin ehdot täyttyi, mutta nyt kävi näin. Haiskahtaa rehellisesti sanottuna kusetukselle.

Lainaus
Moderaattorivalinnasta on keskusteltu fishbonen kanssa jo edellisen moderaattorihaun yhteydessä yksityisviestin ja hänelle on henkilökohtaisesti perusteltu, miksi emme valinneet häntä.
Juu, niin käytiin. Silloin perusteluna oli se, että olin avannut itselleni toisen nickin samaan aikaan kun olin "tappamassa" fishbonea, ensimmäiset 1000 viestiä kirjoitettuani; eli ihan vitun kauan sitten. Sen moraaliseen oikeutukseen en sen kummemmin puutu, mutta foorumin säännöissä tälläistä ei kuitenkaan ollut kielletty, vaan kielto on tullut vuosia sen jälkeen.

Voisiko ylläpito kertoa, miksei tämäkään sääntö sitten koske kaikkia. Muut ovat saaneet vapaasti luoda näitä alttereita, käydä provoilemassa näillä, mutta tämä ei kuitenkaan ole estänyt moderaattorihommia. Tässä vaiheessa rakkaat terveiset vaan Tinjalle.

Eikä nämä säännöt tunnut muutenkaan olevan ihan tasapuolisia kaikille. Minulta on esimerkiksi ylläpito poistanut tässä suhteellisen lähiaikoina kaksi kertaa signaturen. Näiden jälkeen keksivät kylläkin säännön, että animoidut signaturet ovat kielletty. Eniten tässä minua kummastuttaa se, tuokin sääntö tuntuu koskevan ainoastaan minua. Muilla käyttäjillä kun on kauan ennen minua ollut animoituja signatureja ja näyttää olevan edelleen, kumma juttu ettei ylläpito vaivaudu niihin puuttumaan. Tässä vaiheessa haluaisin vuorostaa lähettää rakkaat terveiset hanille.

Lainaus
-Ylläpito
fishbone

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 12.08.2008, 20:53:49 »
Väitätkö fishbone ihan rehellisesti, että tuo animoitu sigusi oli mitään muuta kuin provo, jonka tiesit poistettavaksi?

Eiköhän se ole itsestäänselvyys, että vaikka säännöt ohjenuora ovatkin, puuttuu ylläpito keskustelua häiritseviin ilmiöihin vaikka sääntöihin porsaanreikä olisi jäänytkin.
Pitäisikö sääntöihin ihan fishbonen vuoksi lisätä yleisluontoinen "Ylläpito varaa oikeuden muokata, poistaa ja jättää julkaisematta käyttäjien tuottamaa materiaalia ja poistaa, muokata tai lukita tunnuksia." ettei tarvitse muodollisuuksista itkeä (vaikka vasta muistan fishbonen valittaneen juurikin niistä muodollisuuksista).
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #64 : 12.08.2008, 21:15:59 »
Minulta jäi fisun animaatio huomaamatta, mutta oli mikä oli, niin ehkä parempi, ettei fisu ole mode. Siihen hommaan sopivat paremmin sellaiset tyypit, jotka osaavat tasapainotella eri kantojen välillä kuin sellaiset, jotka ottavat kantaa voimakkaasti ja paikoin kärjekkäästikin provosointejakaan karttamatta.

Samasta syystä johtuen olisin myös itse varsin huono valinta moderaattoriksi (mutta eipä tuollaista kukaan ole esittänytkään).
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #65 : 12.08.2008, 21:34:55 »
Olen myös sitä mieltä, että moden on tunnettava säännöt (miten muuten modettaminen onnistuisikaan kunnolla?).

Moden homma on yllättävän vaativaakin, joten kaikki kunnia ja arvostus niille, jotka hommaan viitsivät ryhtyä ja sitä tekevät (viittaan tässä edelleen omaan pitkäaikaiseen kokemukseeni modena eräällä toisella foorumilla).

Niin, ja moden on hyvä olla se hajuton ja mauton ja periaatteessa näkymätön henkilö, joka vain näkyy siivoushommiensa kautta ja joka on aina niin diplomaattinen  :D
« Viimeksi muokattu: 12.08.2008, 21:37:30 kirjoittanut Electra »

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #66 : 12.08.2008, 22:02:09 »
Väitätkö fishbone ihan rehellisesti, että tuo animoitu sigusi oli mitään muuta kuin provo, jonka tiesit poistettavaksi?
Mistä vitusta minä olisin voinut tietää, että se tullaan poistamaan? Foorumi on täynnä erilaisia sateenkaaren värisiä siguja ja erilaisia animaatioita, jotta miten ihmeessä voisin arvata, että juuri minun signatureni on sitten olemattomien sääntöjen vastainen? Tokihan sinä olet täydellisen wikioppinut, jotta pystyt tekemään "oikean" diagnoosin liki aiheesta kuin aiheesta (välillä ihan ihmettää, että mihin kaikkeen se kauppis oikein valmentaakaan), mutta minulla kun on tälläinen heikkous, etten ihan kaikkea edes usko tietäväni, tai löytäväni siihen vastausta wikistä.

Eiköhän se ole itsestäänselvyys, että vaikka säännöt ohjenuora ovatkin, puuttuu ylläpito keskustelua häiritseviin ilmiöihin...
Eipä se vielä ole sinuakaan banninut, että ei se nyt ihan itsestäänselvyys sentään näytä olevan. ;D

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #67 : 12.08.2008, 22:51:16 »
Minulta jäi fisun animaatio huomaamatta, mutta oli mikä oli, niin ehkä parempi, ettei fisu ole mode. Siihen hommaan sopivat paremmin sellaiset tyypit, jotka osaavat tasapainotella eri kantojen välillä kuin sellaiset, jotka ottavat kantaa voimakkaasti ja paikoin kärjekkäästikin provosointejakaan karttamatta.

Samasta syystä johtuen olisin myös itse varsin huono valinta moderaattoriksi (mutta eipä tuollaista kukaan ole esittänytkään).

Eri mieltä jokseenkin kaikesta.

Fishbonen jossain määrin tuntien väitän, että hän kykenisi olemaan halutessaan hyvinkin objektiivinen eri kantojen välillä.

Näin ei Todellakaan ole jokaisen moderaattorin kohdalla. Ei kun katselemaan vaan peiliin, ei nyt ihan jokainen, mutta osa varmasti. En pyydettäessäkään mene henkilötasolle.

Olisin mielihyvin kannattanut Nl:ää moderaattoriksi, ei vaan käynyt mielessäkään, että sinua olisi asia edes saattanut kiinnostaa. Ja juuri tuosta mainitsemastasi syystä.

On vaan hyvin helppo huomata, että Fisua ei haluta moderaattoriksi ainoastaan siksi, että hänellä todellakin on mielipiteitä, jotka uskaltaa myös tuoda esille, tarvittaessa voimakkaastikin. Jos ei itse omaa vahvaa luonnetta on toki turvallisinta pitää tuollainen kaveri vähän kauempana.

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #68 : 12.08.2008, 23:05:58 »
En minäkään epäile, etteikö fisu hommaan pystyisi. Fiksu kaverihan se on. Mutta kuten Electra tuossa edellä sanoi, niin moderaattorin hommassa on eduksi, jos on vähän väritön ja mauton. Ristiriitoja herättävä palstapersoona ei välttämättä ole siihen hommaan paras valinta, vaikka itse homman kunnialla osaisikin.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #69 : 12.08.2008, 23:59:22 »
Mutta kuten Electra tuossa edellä sanoi, niin moderaattorin hommassa on eduksi, jos on vähän väritön ja mauton. Ristiriitoja herättävä palstapersoona ei välttämättä ole siihen hommaan paras valinta, vaikka itse homman kunnialla osaisikin.

Tästä oli kokemusta eräällä toisella foorumilla. Meillä oli hyviä modeja ja eräs todellakin asiansatunteva ja kommentoiva. Kävi vaan niin, että häntä alettiin käsitääkseni vainoamaan yksityisviesteillä ja asia kävi turhan rankaksi, joten hän erosi koko foorumilta. Sääli sinänsä.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #70 : 13.08.2008, 13:55:31 »
Minulta jäi fisun animaatio huomaamatta, mutta oli mikä oli, niin ehkä parempi, ettei fisu ole mode.
Fisulla on edelleen hyvinkin vastaava sigu linkin muodossa kuin se poistettu, olikohan se ensimmäisen version teksti jotain tyyliin "Mullakin on nyt sigu" (Fishbone voinee asiaa valaista jos pahasti metsään meni) samalla epilepsiatyylillä kuin tuo nykyinen (tai NYCyinen) allekirjoitus.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #71 : 22.08.2008, 16:31:01 »
Tässä vaiheessa haluaisin vuorostaa lähettää rakkaat terveiset hanille.

Oih :) Lämpimät ja rakkaat terveiset sinulle takaisin!

Minusta huippumodeja voisivat olla esim. Gnito, kissanminttu tai pikkumyy. Muutamia mainitakseni ja ketään pikaistuksissa unohtunutta dissaamatta :)
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #72 : 22.08.2008, 17:41:35 »
Tässä vaiheessa haluaisin vuorostaa lähettää rakkaat terveiset hanille.

Oih :) Lämpimät ja rakkaat terveiset sinulle takaisin!

Minusta huippumodeja voisivat olla esim. Gnito, kissanminttu tai pikkumyy. Muutamia mainitakseni ja ketään pikaistuksissa unohtunutta dissaamatta :)

Hyviä ehdotuksia kyllä, kannatan!  Muita asiallisia ja aktiivisia mieleeni pulpahtaa lonkalta mm.  Upstate girl, J-Ko, Nti Linnunrata, Neiti Q, Linnunlahti, sannannaa, minnam.  Pahoittelen, että osa on ns. tuttujani, eli niitä joita olen tavannut myös livenä, mutta voinpahan sanoa että tiedän heidän olevan asiallisia muutoinkin kuin netissä :)

Fisu ei minunkaan mielestä ole oikein sopiva modeksi, vaikka muutoin kokemus palliksista ja reissaamisesta onkin vankka. Mode ei saa olla niin kärkäs ja räiskyvä.. ei huomautuksia ja muita toimenpiteitä tililleen kerännyt.. valitettavasti. Toki on huomiotava, että vanhat synnit on joskus anteeksiannettava, mutta moden objektiivisuuteen on luotettava. Vaikka en Fisua objektiivisuuden puutteesta suoranaisesti (vain välillisesti ;) ) haluakaan moittia, olen silti sitä mieltä, että värittömämpi ja vähemmän räiskyvä foorumipersoona on tehtävään parempi.

Mielestäni moden ei tarvitse olla mikään tonnitallaaja sen enempää viestimäärältään kuin reissauksen määrälläkään laskettuna saadakseen moden statuksen. Muistelen, että itselläni oli 5-10 kirjoitettua viestiä kun ryhdyin modeksi kun sattui haku juuri siihen väliin tulemaan vastaan. Mutta aktiivisuutta se vaatii, eli mikäli modeksi lupautuu, velvoittaa se sitten myös käymään täällä! Usein. Tästä syystä itse erosin moden tehtävästä noin vuoden (vai 1,5?) siinä hääräiltyäni koska touhu alkoi maistua pakkopullalta ja inhosin itse avoimesti niitä modeja jotka roikkuivat moderingissä moderoimatta koskaan mitään eli tekemättä heille uskottua hommaa. En todellakaan halunnut semmoiseksi.

Mutta rohkaisisin kyllä itse sellaisia, ketä tässä ei osata ehdottaa, hakemaan rohkeasti modeksi. Omasta asenteesta ja aktiivisuudesta se homma on kiinni.
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 22.08.2008, 18:20:44 »
Muita asiallisia ja aktiivisia mieleeni pulpahtaa lonkalta mm.  Upstate girl, J-Ko, Nti Linnunrata, Neiti Q, Linnunlahti, sannannaa, minnam.
J-Ko ovisi olla aivan mahtava mode ;). Itselläni ei todellakaan riitä aikaa heilua netissä edes joka päivä, varsinkin sitten kun loma loppuu. Eikös modeksi siis kannataisi ryhtyä joku jolla on todella tylsää töissä ja netti on käytettävissä? Saisi ainakin työpäiviksi jotain tehtävää  ;D
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

trilobiitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 25.08.2008, 15:15:01 »
Muita asiallisia ja aktiivisia mieleeni pulpahtaa lonkalta mm.  Upstate girl, J-Ko, Nti Linnunrata, Neiti Q, Linnunlahti, sannannaa, minnam.

Oivallisia ehdotuksia, itse en ainakaan pistäisi pahitteeksi ketään heistä modena, päinvastoin.
...and as all travelers I never was longing for arrival...

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #75 : 25.08.2008, 20:39:16 »
Eli mikäli mielestänne joku pallontallaaja on moderaattori-statuksen arvoinen, heittäkää nimi ilmoille. Jos kannatusta tulee muiltakin ja kyseinen henkilö on suostuvainen, ylläpito antaa hänelle moderointioikeudet.

Tärkeintä on aktiivisuus ja myös viestihistoriaa on oltava matkailuaiheisissa keskusteluissa. Aloittelijoita on turha ehdottaa.

Kun kerran avausviestin sisältö on yhä tämä eikä siihen ole kajottu, vaikka Fishbonen kohdalla ei tuota lupausta pidettykään, niin alkaisi tosiaankin olla aika arvon Ylläpidolla ryhtyä vastaamaan huutoonsa ja antaa niitä moderaattorioikeuksia suostumuksen antaneille ihmisille - sellaisia luulisi olevan, jos on edes tullut kysytyksi.

Jos taas pelin säännöt eivät enää ole avausviestin mukaiset niin olkaapa hyvä ja muuttakaa noita edellytyksiä.

Moderaattoreille olisi kummasti tarvetta yhä vieläkin.

Ylläpito

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #76 : 25.08.2008, 20:51:07 »
Kun kerran avausviestin sisältö on yhä tämä eikä siihen ole kajottu

Muokkasin avausviestiä.

Moderaattoreille olisi kummasti tarvetta yhä vieläkin.

Kolmen uuden moden kanssa jo sovittu asioista yksityisviestein ja muutaman muun kanssa viestittely kesken. Kaikille annetaan sitten oikeudet ja ohjeistus yhtä aikaa tämän viikon aikana.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #77 : 25.08.2008, 21:50:39 »
Kolmen uuden moden kanssa jo sovittu asioista yksityisviestein ja muutaman muun kanssa viestittely kesken. Kaikille annetaan sitten oikeudet ja ohjeistus yhtä aikaa tämän viikon aikana.

Ja toivon mukaan myös julkistaminen tapahtuu pian - avoimella tiedottamisella pidetään asiakkaat ja varsinkin aktiiviset sisällöntuottajat tyytyväisinä.

Ja luonnollisesti pakahdun uteliaisuudesta. :D

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #78 : 26.08.2008, 09:11:50 »
Joo siis nyt maksaville asiakkaille sitä vastinetta.... siis.... kyllä mä tästä ainakin oon maksanu?

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #79 : 31.08.2008, 15:57:59 »
Jaahas, täällä on näköjään ehdoteltu minuakin modeksi. Tämän hetkisessä moderoinnissa itseäni ihmetyttää tietynlainen munattomuus. Joka päivä tänne ilmestyy ketjuja joissa 1-2 viestin kirjoitushistorian omaavat kysyvät kysymyksiä, joista on keskusteltu jo miljoona kertaa. Silti läheskään kaikki näitä ketjuja ei yhdistetä vanhoihin ja kysyjiä ohjeisteta tiukkaan sävyyn käyttämään söörtsiä. Tämä siis ihan perstuntumalla heitettynä, mitään grafiikkaa ei ole tähän hätään esittää.

Pistetään homma harkintaan. En ole varma olisiko tuo meikäläiselle sopiva pesti.

edit: Ei minua siis ole henkilökohtaisesti lähestytty ainakaan yksärien muodossa. Silti harkitsen!
« Viimeksi muokattu: 31.08.2008, 16:04:57 kirjoittanut J-Ko »
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"