Sukeltaminen Intiassa, Goalla

(Luettu 8892 kertaa)

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« : 18.10.2007, 09:48:03 »
Heippa.

Olisin kiinnostunut sukellus-mahdollisuuksista Intiassa (ja oikeastaan tarkemmin Goalla). Olen netistä yrittänyt etsiä sukellus-operaattoreita, ja Goalla ainakin olisi tuo barracuda diving (http://www.barracudadiving.com/). Onko kellään kokemuksia siitä?
Vai voitko suositella jotain muuta?

Olen myös ymmärtänyt, ettei Goa olisi mikään sukeltajan paratiisi, mutta onko teillä kellään kokemuksia sieltä? Löytyykö sieltä nähtävää..isoja kaloja/hylkyjä tms. , entä näkyvyys (tammi-helmikuu)??

Kaikki teidän vinkkinne ja kokemuksenne olisivat arvokkaita uutta reissua suunniteltaessa.

----------------------------------------

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
sukeltaminen Goalla?
« Vastaus #1 : 26.11.2007, 12:25:13 »
Ajattelin nostaa aihetta uudelleen pinnalle, koska vastauksia ei tähän kysymykseeni tullut, vaikka voisin luulla, että tallaajilla on kuitenkin kokemusta myös dyykkaamisesta Goalla..

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 26.11.2007, 15:33:27 »
Luulisin että Intian rannat eivät oikein sovellu sukeltamiseen. Ainakaan laitesukellusta ei kovin paljoa siellä mainosteta. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta tämä mielikuva minulle jäi.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 26.11.2007, 16:42:29 »
ei ole minullakaan kokemusta, mutta kun kukaan ei ole sinulle kerran vastannut, niin ainakin snorkkeli.net -foorumilla on aiheesta joskus keskuteltu, kokeile sieltä. Samoin lonelyplanetin thorn treessä on ollut aiheesta keskustelua (mutta sieltä tiedon hakeminen on tosi työlästä). Ilmeisesti niin harvat siellä sukeltaa, ettei pallontallaajista niitä löydy, siksi yritän tässä neuvoa mistä löytyy. Snorkkelissa käy ainakin ihan asiallista "alan porukkaa"
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

dEvax

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - henkkamatkalla@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #4 : 26.11.2007, 19:37:13 »
Viemärit puskee paskat suoraan rantavesiin joten näkyvyys paska. Kertonee jotain et Goan kokosessa turistihelvetissä on muistaakseni 2 diveshoppii... Kai siell siis voi mennä suklaa jos ihan väkisin haluu mut lie aika sama ko aurajokeen pomppais.

Sen sijaan andamaneilla on maailmanluokan sukelluskohteita.

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 27.11.2007, 14:38:49 »
Joo, niinhän mä ite kirjoitin, että luulen, ettei se mikään maailman paras sukellus-paikka ole.

Ajatuksena olikin, jos olisin kuullut kokemuksia siellä sukeltaneilta. Siis, että onko ne paskat oikeesti siinä vedessä vai mitä se näkyvyys on. Oletan kuitenkin, ettei hylyt sun muut spotit sentään ihan rannassa ole. Mutta otan vinkistä vaarin, ja painun toiselle foorumille, josta ehkäpä löydän muiden kokemuksia sukeltamisesta Goalla. Kiitos.

Sen verran vielä lisään, että olen menossa tuonne Intiaan hieman laajemmalti kiertämään, mutta ajattelin vaan jos tähän reissuun olisi kannattavaa sukellusta yhdistää.

merjah

• Himoreissaaja
    • Profiili
hiekkaa
« Vastaus #6 : 27.11.2007, 16:48:35 »
Ei ne vedet ole paskaisia. Rannat on vain hiekkarantoja eikä korallia. Hiekka samentaa vettä, koska siellä on lähes aina aika voimakkaat aallot. No, toki siellä joet puskee likavettä mereen, muttei se ole pääasiallinen syy siihen, ettei se ole erikoisempi sukelluspaikka. Suomen vedet on paljon paskasempia kuin Goan vedet missään.

Snorklaamassa olen käynyt Grand Islandin -retkellä. Vesi oli ihan kirkasta, muttei siellä paljon katsottavaa ollut. Joku kala ja jotain pientä. Ei sellaista loistoa kuin korallirannoilla. Hylyistä en osaa sanoa.

Goa on hyvä paikka muuten, mutta ehkä ei paras mahdollinen paikka himosukeltajalle. Kaikenlaista muuta miellyttävää sieltä kyllä löytyy.

kinos

• Aloittelija
    • Profiili
Malediivit
« Vastaus #7 : 27.11.2007, 21:29:00 »
Sukelluspaikka: Malediivit Intian itäpuolella, etelässä. Lentoja mm. Cochinista (Cochin tai Kochi) tai Thiruvananthapuramista (Thrivandrum), Keralasta. Matkat saattaa olla suht kalliita.

merjah

• Himoreissaaja
    • Profiili
tuolla juttua
« Vastaus #8 : 04.12.2007, 10:18:41 »

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
sukellus ja rokotukset?
« Vastaus #9 : 31.12.2007, 09:42:29 »
Kuulin sellaista huhu-puhetta, että jos aikoo lähteä Goalle sukeltamaan, niin olisi hyvä ottaa lavantauti-rokotus.

Onko kellään tietoa asiasta??

Thomez

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: hiekkaa
« Vastaus #10 : 30.09.2008, 17:32:57 »

Snorklaamassa olen käynyt Grand Islandin -retkellä. Vesi oli ihan kirkasta, muttei siellä paljon katsottavaa ollut. Joku kala ja jotain pientä. Ei sellaista loistoa kuin korallirannoilla. Hylyistä en osaa sanoa.

Hmm...en ole varma oliko tämä samainen kyseinen saari pohjois-goan edustalla mutta ainakin kun itse kävin sukeltaa sielä paikallisen dyykkiporukan kanssa ni näkyvyys ihan kunnollinen (sanovat että vaihtelee paljon riippuen virroista jne.) ja kyllä sielä oli hyvät korallit ja paljon eri värisiä sinttejä, siilejä ja jopa haikin nähtii. Ja yks iso hylky joka sisälle pääsee puljaa jos kysyy nuoremmilta paikallisilta dyykkareilta ;)

merjah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: sukellus ja rokotukset?
« Vastaus #11 : 02.10.2008, 16:25:38 »
Kuulin sellaista huhu-puhetta, että jos aikoo lähteä Goalle sukeltamaan, niin olisi hyvä ottaa lavantauti-rokotus.

Onko kellään tietoa asiasta??

Olen uinut montakymmentä kertaa eri puolilla Goaa, niin vilkkailla turistirannoilla kuin hiljaisemmilla etelässä ja pohjoisessa. Ikinä ei ole tullut mitään tautia, lavantaudista puhumattakaan. Ei kai se vesi sukeltajillekaan ole kovin erilaista?