Kenia: Nairobi ja safari

(Luettu 10181 kertaa)

Pegasus

• Aloittelija
    • Profiili
« : 04.06.2007, 13:54:28 »
Olen lähdössä vuoden lopulla keniaan safarille.

Nairobissa vain päivä aikaa, joten turhaan etsimiseen ei viitsisi tunteja käyttää.
Mitä mieleenpainuvaa olette nairobissa kokeneet ja nähneet, hyviä ja huonoja asioita?

Mitä varusteita kannattaa safarille ottaa mukaan?

Innolla odotan matkaa
 :D

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
Re: Kenia: Nairobi ja safari
« Vastaus #1 : 04.06.2007, 18:18:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Pegasus"
Mitä mieleenpainuvaa olette nairobissa kokeneet ja nähneet, hyviä ja huonoja asioita?

Kiberan slummi. Olin siellä tutuntutun opastamana, mutta luulenpa, että sinne voi päiväsaikaan mennä yksinkin (näkyi siellä joitakuita muitakin valkoisia yksin liikkeellä tuolloin).

Jos kiinnostaa, niin minulla on Nairobi-kuvia verkossa (myös Kiberasta):

http://www.domnik.net/topoi/fi/05ke.shtml
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Nakeli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.06.2007, 10:11:10 »
Me kävimme Nairobissa tutustumassa kirjastossa ja sairaalassa. Oli mielenkiintoista. Eräs ryhmästämme oli yhteydessä kyseisissä kohteissa työskenteleviin ihmisiin ja sitä kautta pääsimme tutustumaan paikkoihin. Paikallisella kampaajalla käynti oli myös eksoottinen kokemus, tai tämä taisi itseasiassa olla Tansanian puolella. No, joka tapauksessa eräs poika vei meidät jonnekkin ihan hevon kuuseen jonkun sukulaisensa luo kampaamoon, jossa minulle laitettiin irtoletit. Istuin maalattialla tyynyn päällä ja pyylevä musta nainen letitti hiuksiani ja piereskeli samalla  :D

Nairobista ei meidän seurue juuri välittänyt, ihmiset olivat töykeitä ja saimme esim. istua ravintolassa eikä kukaan tullut ottamaan tilausta vastaan, vaikka tarjoilijoita suorastaan kuhisi. Kovasti huudeltiin, meitä oli neljä nuorta naista liikenteessä. Vuosi oli 1994, että siitä on varmaan ajat muuttuneet.

Mutta tosiaan, jos on kiinnostunut siitä, miten asiat hoituvat Keniassa, suosittelen vastaanvanlaisia tutustumisretkiä. Tosin vaikka olimme sopineet vierailupäivät jo etukäteen, muistaakseni kirjastoreissu ei onnistunutkaan vaan jouduimme menemään seuraavana päivänä uudestaan. Tästä sepustuksesta ei nyt tainnut juurikaan olla edes hyötyä, koska sinulla on vain päivä aikaa käytettävissä.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.06.2007, 18:52:21 »
Mun mielesta ei mihinkaan slummiin kannata menna yksin aluetta tuntematta tutustumaan, vaikka siella olisi kuinka muita 'valkoisia'. Jokaisessa slummissa on paikkoja jotka ovat vaarallisia, ja ihmisia joita on parempi valttaa. Satunnaisena matkailijana et voi tata tietaa, eika sinulla ole mitaan paikallista suojaverkkoa. Sen lisaksi paikalliset opportunistit erottavat heti, kuka on juuri askettain laskeutunut lentokoneesta nairobin kentalle.

suosittelen slummivierailua joko jarjestettyna paikallisturisteiluna (kiberassa jarjestetaan sellaisia retkia, thorntreessa joku joskus siita mainitsi), tai jonkun seudun tuntevan henkilon kanssa tai paikallisen jarjeston vieraana.

huom, nais- ja miesturistin turvallisuus ei valitettavasit ole ihan sama asia. niaset koetaan afrikassa helpompina uhreina, joten riskit kasvaa.