Yritin ottaa ensin sähköpostilla yhteyttä AA:com asiakaspalveluun mutta he käsittelevät kaiketi asioita, jotka koskevat pelkästään Yhdysvaltoja, Kanadaa ja Isoa-Britanniaa.
Seuraavan vastauksen sain, kun tiedustelin, voinko käyttää toisen luottokorttia varauksen tekoon:
American Airlines has expanded its options to allow for third-party electronic ticketing for credit card purchases regardless of the name on the credit card and person traveling. In short, the traveler does not need to present the credit card used to purchase the ticket if the credit card is issued in the U.S. and the departure is from the U.S.
The purchase of eTickets for third parties must be made at least two hours prior to departure time.
Suraavaksi tiedustelin tilannetta, kun luottokortti on myönnetty Suomessa ja lähtö on Suomesta Yhdysvalthoihin. Tähän vastattiin seuraavasti:
Currently, to purchase tickets on AA.com, you must have a valid credit
card with a billing address in the United States, Canada, the United
Kingdom, or select countries in Latin America and the Caribbean.
In addition, residents of select European, Asian & the Pacific
countries, may now also book and ticket online using our "Country and
Language" link at the top of the page on AA.com. Click on the" Country
and Language" link at the top of the page to see if we offer online
booking from your country.
Molemmat lainaukset on lyhennetty, ja jälkimmäinen käsittelee ainoastaan varausten tekoa AA:com:sta eikä vastaa täten esittämääni kysymykseeni.
Kävin kuitenkin läpi ennen maksamista saamani dokumentit yksityisyydensuoja, verkkosopimus sekä ostoehdot. Mistään näistä en löytänyt mainintaa, että luottokortti pitäisi olla oma tjms. Vasta maksun tehtyäni ilmoitettiin ensimmäisen kerran, että lipun varmistamiseen käytetään maksuun käytettyä luottokorttia. Otan kuitenkin vielä puhelimitse yhteyttä asiakaspalveluun.