Pariisi

(Luettu 365944 kertaa)

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Pariisi
« Vastaus #520 : 27.07.2011, 11:27:27 »
Tietääkö joku hyvää retkeilyvälinekauppaa Pariisista? Entä mitenkäs kyseisten välineiden hintataso Suomeen verrattuna?
Decathlon on tullut jo kahdesti todettua hyväksi ja edulliseksi.

Alla olevassa osoitteessa kts. Nos magasins ja valitse Pariisin alue (Ile-de-France)
http:/decathlon.fr/

Nettikaupasta saa käsityksen hintatasosta. Laatu on vähintään kohtuullista.

Ilmaisia Wifi paikkoja löytyy McDonald'sista ja Quickista.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2011, 11:30:34 kirjoittanut maanma »

shiia

• Vieras
« Vastaus #521 : 28.08.2011, 18:15:02 »
Museot, Versailles ja muut nähtävyydet ovat avoinna normaalisti myös sunnuntaisin. Suurin osa museoista on suljettuna joko maanantaisin tai tiistaisin, kuten mainitsemasi Louvre tiistaisin ja esim. Orsay maanantaisin. Alle 26-vuotiaat pääsevät museoihin ja Versaillesiin maksutta. 1.1. ja 1.5. on päiviä, jolloin lähes kaikki on suljettuna.

Tavaratalot, vaatekaupat ym. ostospaikat ovat pääsääntöisesti sunnuntaisin suljettuna. On kuitenkin muutamia poikkeuksia, esimerkiksi Louvren maanalainen ostoskeskus Carrousel ja La Defensen ostoskeskus Quatre Temps ovat avoinna sunnuntaisin. Myös muutamilla alueilla kuten Montmartrella on sunnuntaisin kauppoja avoinna, lähinnä matkamuistoputiikkeja.

Toihan kuulostaa hyvältä! Onko noin ihan joka päivä?? Olen lähdössä Pariisin lähelle au pairiksi parin viikon päästä, oijoi en jaksa odottaa ekaa vapaata viikonloppua kun pääsen tutustumaan Pariisiin  :)

mikros

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #522 : 28.08.2011, 20:02:12 »
Kyllä, päivästä riippumatta alle 26v Euroopan Unionin kansalaiset pääsee ilmaiseksi sisään. Ota passi mukaan ja vilautat sitä lippuluukulla.

marika_

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #523 : 29.08.2011, 16:28:41 »
Ajokorttikin kelpas molemmissa kun käyhän siitäkin kansalaisuus ilmi :) Versaillesissa tosin kannattaa huomioida, että ilmasuus koskee vaan linnan sisätiloja, puutarhasta pitää maksaa.

Samoin Eiffelistä sai alennusta olikohan just alle 26-vuotiaat, hissilippu tokalle tasanteelle makso alennuksen kanssa jotain 6€ luokkaa muistaakseni.

Pariisissa siis tosiaan oltiin Heinäkuussa ja iso virhehän se oli. Kaikkialla oli niin paljon ihmisiä että mulla ainakin iski ahdistus. Ilmat eivät meitä myöskään tosiaankaan suosineet, suurimpana osana päivistä satoi ja oli aika viileetä... Aika hankalaa oli myös löytää mitään budjettihintasta ruokaa, vaikka koitettiin kyllä kävellä kaupungilla vähän syrjemmässäkin ettien jotain kivoja paikkoja. Tiedettiin siis kyllä että Pariisi on kallis, mutta ei kai sitten oikein sisäistetty että kallis tarkottaa Suomeakin kalliimpaa. 5 päivää oltiin ja noissa olosuhteissa se oli aivan tarpeeks. Kovin hyvä maku ei siis kaupungista jäänyt, mutta ehkä pitää palata joskus keväällä kokemaan paikkaa hiukan vähemmän ruuhkaisena :) Miehen järkyttynyt ilme kun mentiin johonkin kuppilaan ja kalja makso 9€, oli kyllä niin priceless että sen takia kantsi lähteä  ;D Onneks viini oli edullista.

Meiän hotellilta matkaa esim. Eiffelille oli n. 5km (hotelli oli siis Issyn puolella) ja oltas mielellämme oikeasti voitu kävellä toi matka, mutta huonojen kelien takia jäi sekin. Keskustan suurten nähtävyyksien välilläkin etäisyydet oli kyllä kilometreissä laskettavia, mutta hyvillä kengillä ja hyvillä ilmoilla en pitäis kävelyä ollenkaan mahdottomana.

mikros

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #524 : 29.08.2011, 20:43:10 »
Oltiin myös heinäkuun alussa ja silloin oli kyllä ihan sopivat ilmat. Ei liian kuuma eikä liian kylmä. Niitä ihmisiä oli tosiaan ihan hirveästi. :(
Tehtiin niin että ostettiin hotellin minibaariin leipää, voita yms. ja säästettiin siten. Käytiin ehkä kerran ulkona syömässä viikon aikana.

marika_

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #525 : 31.08.2011, 09:32:52 »
^Joo patonkia ja juustoja mekin osteltiin ja vällillä haettiin viereseltä mäkkäriltä safkaa huoneeseen :P Eli aika muutamaan jäi meiänkin ulkonasyömiskerrat. Ois kai Pariisilla voinu kulinaristiselta kannalta ollu olla enemmänkin annettavaa kun jotkut McShitin kanawrapit, mutta noh, opiskelijana ei kai voi kaikkea aina saada  :P

mikros

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #526 : 31.08.2011, 09:36:18 »
Olisitte nyt edes patonkia hakeneet kun Pariisissa kerran olitte, oli ihan saakelin hyvää! :) Mäkkärissä ei käydä edes suomessa, hyi.

veera.aliisa

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #527 : 11.11.2011, 16:42:12 »
Heippa kaikki!!!
Olisko mahdollista tähän väliin kysäistä sellasta hommaa että mun tarvitsisi löytää Pariisista joku romanttinen,vanhanajan hotelli/hostelli/majatalo ? Olisiko kenelläkään tietoa sellaisista? En meinaa netistä löytää mitään  :(

Kiitos!!!!

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #528 : 11.11.2011, 18:25:21 »
Heippa kaikki!!!
Olisko mahdollista tähän väliin kysäistä sellasta hommaa että mun tarvitsisi löytää Pariisista joku romanttinen,vanhanajan hotelli/hostelli/majatalo ? Olisiko kenelläkään tietoa sellaisista? En meinaa netistä löytää mitään  :(

Kiitos!!!!

Vanhahtava ja romanttinen on ainakin Latinalaiskorttelissa sijaitseva hotelli Grandes Ecoles:

http://www.hotel-grandes-ecoles.com/
http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g187147-d194227-Reviews-Hotel_des_Grandes_Ecoles-Paris_Ile_de_France.html

"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #529 : 11.11.2011, 23:43:43 »
Ois kai Pariisilla voinu kulinaristiselta kannalta ollu olla enemmänkin annettavaa kun jotkut McShitin kanawrapit, mutta noh, opiskelijana ei kai voi kaikkea aina saada  :P

Sen verran täytyy päteä, että tuo nyt on samanlainen ihmeellinen myytti kuin se, että opiskelijan pitää syödä tonnikalaa, kun muuhun ei ole varaa. Tonnikala peltipurkissa on oikiasti palju kalliimpaa kuin vaikkapa lohi. Sama pätee mäkkisafkaan. Männä kesänä Pariisissa lounasaikaan sai esim. Michelin-tähdellä varustellun kokin laatimaa sapuskaa (alku-& pääruoka) hintaan 12 €.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

silj

• Vieras
« Vastaus #530 : 13.12.2011, 17:40:05 »
Mitä paikallisten töykeyteen tulee niin yhteenkään "töykeään" paikalliseen ei törmätty lähinnä päinvastoin mulkkuihin jenkki -ja saksalaisturisteihin kylläkin. Paikalliset eivät useimmiten vain yksinkertaisesti osanneet englantia, mutta pienellä elekielellä ja joillain vähäisillä ranskan alkeilla homma sujui mukavasti ja muutama myyjä vielä innostui opettamaan kuinka pitää sanoa jos sanoimme väärin.  :D Toki löytyi myös muutamia myyjiä jotka puhuivat myös erinomaisesti englantia.

Mun täytyy sanoa että en mäkään ole huomannut että ihmiset olisivat olleet yhtään töykeämpiä kuin missän muuallakaan!
Vietin viime kesän Pariisin laitamilla ja yksi hauska muisto on asiakaspalvelutilanteesta, jossa mulle ruvettiin puhumaan suoraan englantia varmaankin ulkonäön perusteella ja vuoropuhelu jatkuin loppuun asti niin että minä vastasin ranskaksi ja tämä ranskalainen puhui englanniksi... Kai mulla sitten oli hänen mielestänsä jotenkin huono aksentti  :D

Suvisusi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #531 : 02.03.2012, 15:45:30 »
Pariisi kutsuu kesäkuussa siskon, äidin ja kummitädin kanssa. Aikomuksena on varata lento+hotelli Blue1 kautta nyt mahdollisimman pian, ja haluaisin kysyä, että onko täällä kellään kokemuksia Montmartrella sijaitsevasta Hotel Pavillonista? Tällä hetkellä se tuntuisi kaikkein mieluisimmalta, koska se on ihan sen hostellin vieressä, jossa viimeksi majoituin ystävien kanssa. Olisi helppo siitä sitten liikkua ja surffailla ja aluekin vaikutti mukavalta. Tuo Pavillon vaikuttaa muuten ihan kivalta, mutta mitä tässä nyt olen surffaillut paikan kotisivuilla ja muualla niin jotenkin ristiriitaista tietoa on tullut vastaan. Jostain luin, että aamiainen kuuluu huoneen hintaan ja jossain taas luki, että näin ei ole. Ja sitten vielä, että eikö asukkaat saa tosiaan ruokailla ollenkaan huoneessa? Olisi kuitenkin kiva ostaa jotain iltapalaa ja naposteltavaa pitkän päivän päätteeksi. Olen laittanut jo hotelliinkin kyselyä asiasta, mutta enpä ole saanut vastausta. Toinen vaihtoehto on Comfort Hotel Montmartre Place du Tertre. Onko tästä hotellista kokemuksia?

Toivoisin pikaisia vastauksia, sillä matka olisi tarkoitus varata mahdollisimman pian, jotta ehditään! Kiitos  :)

shiia

• Vieras
« Vastaus #532 : 02.03.2012, 23:18:25 »
Hotelleista en tiedä, mutta Montmartre alueena on yksi mun suosikeista Pariisissa :)
ei mulla muuten mitään hyödyllistä sanottavaa ole..

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #533 : 02.03.2012, 23:39:39 »
Katso hotelliarviot esimerkiksi www.booking.com (todnäk hotelli löytyy sieltä) tai www.tripadvisor.com , jos ei muuta niin saat ainakin suuntaa, mikäli arvioita on riittävästi. Yksittäisiin ei kannata luottaa.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #534 : 03.03.2012, 00:54:06 »
En niinkään olisi varma, että kannattaisi katsella noita varaussivuja. Niiden arviot saattavat olla ylinegatiivisia.

Muistan Singaporeen menessäni pelänneeni oikeasti joutuvani maailman kauheimpaan läävään, niin huonot olivat arvioit (booking.comissa) varaamastani hotellista. Todellisuus olikin järkytys: hotellihuoneeni oli nimittäin aivan päinvastainen kuin kommentit antoivat ymmärtää. Kaikinpuolin toimiva ja mukava, rauhallinen ja hyvin viilennetty keskusilmastoinnilla.

En usko, että hotelleissa loppujen lopuksi on niin suuria eroja. Sisältyykö aamiainen hintaan tai ei, se on pikkujuttu, koska ranskalaisella aamiaisella ei lounaaseen asti pötkitä. Itse asiassa saattaa olla mukavampi kokemus syödä aamiainen jossain lähikadun bistrossa.

Niin... ja jos hotellissa huoneet ovat erilaisia, se millaisen saa riippuu usein siitä, mihin kellonaikaan saapuu. Yöllä saapuvat saavat sen huonoimmat huoneen.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2012, 00:55:38 kirjoittanut UsvaAuer »

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #535 : 03.03.2012, 14:49:26 »
Niin... ja jos hotellissa huoneet ovat erilaisia, se millaisen saa riippuu usein siitä, mihin kellonaikaan saapuu. Yöllä saapuvat saavat sen huonoimmat huoneen.

En tiedä juuri pariisilaishotelleista, mutta muuten kyllä näyttää siltä, että hotellit varsin tarkkaan luokittelevat huoneensa ja lyövät niille erilaiset hintalaput tilavuuden mukaan. Ärsyttävää, mutta ainakin tietää mitä saa.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #536 : 03.03.2012, 20:49:00 »
Tähän asti eivät ole yllämainitut pettäneet, nirsojen jenkkien valitukset kyllä erottaa joukosta. Mutta kertamainintakin bed bugseista riittää mulle - parempi liika negatiivisuus, eipähän ainakaan pety.  ;) Pariisissa riittää hotelleja, ei tarvi ensimmäiseen löytöön rakastua.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #537 : 05.03.2012, 17:09:35 »
Tuo Pavillon vaikuttaa muuten ihan kivalta, mutta mitä tässä nyt olen surffaillut paikan kotisivuilla ja muualla niin jotenkin ristiriitaista tietoa on tullut vastaan. Jostain luin, että aamiainen kuuluu huoneen hintaan ja jossain taas luki, että näin ei ole. Ja sitten vielä, että eikö asukkaat saa tosiaan ruokailla ollenkaan huoneessa? Olisi kuitenkin kiva ostaa jotain iltapalaa ja naposteltavaa pitkän päivän päätteeksi. Olen laittanut jo hotelliinkin kyselyä asiasta, mutta enpä ole saanut vastausta.
En usko, että tuo on mikään suuri ongelma, jos tarkoituksenne on napostella jotain pientä. Jos kielto on, sen tarkoituksena on lähinnä se, etteivät asiakkaat sotke huonetta ruuallaan. Toisekseen, eihän henkilökunta istu huoneessanne seuraamassa, pistättekö jotain suuhun vai ette. Ranskassa kaikenlaiset kiellot ovat yleensä pikemminkin ohjeita kuin määräyksiä. Eli niitä ei ole tarkoituskaan ottaa niin kirjaimellisesti. Ja (lähes) kaikki on aina neuvoteltavissa, yleensä jopa viranomaisten kanssa. Eli napostelkaa pois, kunhan siistitte pahimmat sotkut itse. ;)
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

shiia

• Vieras
« Vastaus #538 : 28.03.2012, 14:19:43 »
Parc Butte Chaumont kannattaa ehdottomasti tsekata jos on kesäaikaan Pariisissa! Itse löysin sen vasta viime viikolla, tekis mieli mennä joka päivä sinne nauttimaan auringosta, ihmisten keskelle ja ihailemaan kaunista puistoa!

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #539 : 28.03.2012, 14:30:54 »
Tuo Pavillon vaikuttaa muuten ihan kivalta, mutta mitä tässä nyt olen surffaillut paikan kotisivuilla ja muualla niin jotenkin ristiriitaista tietoa on tullut vastaan. Jostain luin, että aamiainen kuuluu huoneen hintaan ja jossain taas luki, että näin ei ole. Ja sitten vielä, että eikö asukkaat saa tosiaan ruokailla ollenkaan huoneessa? Olisi kuitenkin kiva ostaa jotain iltapalaa ja naposteltavaa pitkän päivän päätteeksi. Olen laittanut jo hotelliinkin kyselyä asiasta, mutta enpä ole saanut vastausta.
En usko, että tuo on mikään suuri ongelma, jos tarkoituksenne on napostella jotain pientä. Jos kielto on, sen tarkoituksena on lähinnä se, etteivät asiakkaat sotke huonetta ruuallaan. Toisekseen, eihän henkilökunta istu huoneessanne seuraamassa, pistättekö jotain suuhun vai ette. Ranskassa kaikenlaiset kiellot ovat yleensä pikemminkin ohjeita kuin määräyksiä. Eli niitä ei ole tarkoituskaan ottaa niin kirjaimellisesti. Ja (lähes) kaikki on aina neuvoteltavissa, yleensä jopa viranomaisten kanssa. Eli napostelkaa pois, kunhan siistitte pahimmat sotkut itse. ;)

Ainoa kokemus henkilökunnan nuivasta suhtautumisesta huoneessa evästämiseen on omalla kohdallani juuri Pariisista. Viime kesänä yhtenä iltana patonki ja juustopaketti kourassa respan ohi huonettamme kohden marssiessani sain osakseni niin halveksivan katseen, että viesti tuli selväksi. Sanalliseksi tuo viesti ei pukeutunut, mutta ko. respahenkilön osalta kohtelu muuttui tuon jälkeen ystävällishenkisestä tylyksi. Missään muussa hotellissa ei koskaan ole ollut mitään ongelmia, vaikka kauppakassit sinkuen olisi huoneeseensa marssinut.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"