Meksikoon pelkällä meno-lipulla?

(Luettu 31812 kertaa)

b_mardle

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 22.11.2007, 16:14:05 »
Eihän tästä tuu ongelmia? Meinaa aika moneenhan latinalais-amerikan maahan lentäessä voi kuulemani mukaan tulla ongelmia mikäli ei oo lentoa pois maasta (esim. kolumbia, venezuela & brasilia), niin mitenkäs on asian suhteen meksikoon lentäessä? Onko kellään kokemuksia?

Ja viel sellanen pikanen kysymys kans et onko euroopasta lentoja tijuanaan?

Thaly

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 25.11.2007, 00:27:13 »
Eipä ainakaan minua ole pyydetty esittämään paluulippua Mexico Cityyn saavuttaessa (viitisen kertaa olen tänne matkustanut), muutin maahan syyskuussa ja maahantulo sujui jouhevasti. Se paluulippu tosin löytyy, koska pelkkä menolippu olisi maksanut maltaita.

Voit toki varata lipun aina Tijuanaan saakka, tosin mitään suoraa lentoa välille eurooppalainen kaupunki x-Tijuana ei tietääkseni ole, eli koneenvaihto/vaihtoja olisi tiedossa joko Mexico Cityssä tai Jenkeissä.
Sólo es deslumbramiento pasajero.

b_mardle

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 25.11.2007, 12:02:06 »
No kiitti paljo tosta! Mää tossa olin ehtiny ettiskellä kans enkä löytäny kans mitään suoraa lentoa tijuanaan... mut mexico city kelpaa kans loistavasti, vedän sielt sit maata pitkin pikku hiljaa sinne ylös.

Tietäisitkö mahollisesti kans et mistäa löytäisin halvimmat liput? Halvin minkä ite oon löytäny olis jossain 400 euron paikkeilla (kilroyn sivulla), se olis kööpiksestä nykin kautta. tuskinpa paljon halvemmal tuu löytymään...

Thaly

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.11.2007, 19:42:20 »
Lainaus käyttäjältä: "b_mardle"
Tietäisitkö mahollisesti kans et mistäa löytäisin halvimmat liput? Halvin minkä ite oon löytäny olis jossain 400 euron paikkeilla (kilroyn sivulla), se olis kööpiksestä nykin kautta. tuskinpa paljon halvemmal tuu löytymään...

En ole sen kummemmin perehtynyt lippujen metsästykseen, omat lippuni olen ostanut ainakin STA Travelilta (Portugalissa) sekä Airstopilta (Belgiassa) ja reilusti etukäteen (4-5 kk ennen matkaa). Onko tuo 400 euroa pelkkä meno Köpis-NYC-Tijuana vai minne asti? Vaikuttaa ihan ok hinnalta, en minäkään usko, että kovin paljon halvemmalla irtoaa. Ehkä voisit ostaa lipun vain Mexico Cityyn asti ja hommata lipun Tijuanaan Citystä? Hintoja voisit tsekkailla ainakin Aeromexicon sekä Mexicanan saiteilta. En kyllä ole varma, että tuleeko mitenkään halvemmaksi (nopea vilkaisu Aeromexicon sivulle ei siltä vaikuttanut). Varmaan suoraan Jenkeistä tulee halvemmaksi.

bl_pixel

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.11.2007, 22:59:10 »
Varmista kuitenkin lentoyhtiöltäsi asia. Etelä-Amerikassa maahantuloviranomaiset eivät lippuja kysele, mutta jotkut lentoyhtiöt Euroopasta lennettäessä vaativat joko jatkoyhteyden tai paluulipun ennenkuin ottavat kyytiin. Siis asia ei ole ainakaan Perussa, Kolumbiassa, Boliviassa  eikä Argentiinassa kiinni maan viranomaisista vaan lentoyhtiöstäsi.
Meksikosta en tiedä.

Thaly

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.11.2007, 07:35:00 »
Lievää hermoilua kohdallani aiheutti se, että lähtöselvityksessä Lissabonissa täti huomasi paluuni olevan merkitty maaliskuulle (lähdin matkaan syyskuussa). Siinä sitten soitteli ympäriinsä, että voiko Suomen kansalainen olla maassa niinkin pitkään (vajaa 6 kk) ilman viisumia. Sanoi sitten, että saan olla maassa ilman viisumia maaliskuulle asti ja pääsin eteenpäin (tiesin kyllä, että saan olla 90+90 päivää turistilapulla, mutta täti ei sitä tiennyt). Olisi saattanut olla hankampaa ilman sitä paluulippua...

Ainakin meksikolaiset itse sanovat, ettei täällä olla tarkkoja asian suhteen, ainakaan gringojen kanssa. Niiltä, joilta vaaditaan viisumia, voipi olla tiukempaa maahantulon kanssa. Eurooppalaiset ja jenkit voivat siis tulla maahan 90+90 päivän turistikortilla, jonka saa täytettäväksi lentokoneessa ennen koneen laskua, niitä saa myös ennen passintarkastusta, ja sen ehtii täyttää jonottaessa. On silti ihan fiksua tarkistaa asia paluulippujen suhteen lentoyhtiöltä, ettei tarvitse hikoilla lähtöselvityksessä, mutta siis itse maahantulo ei liene ongelma.

El girasol

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 22.01.2008, 07:37:47 »
Eurooppalaiset ja jenkit voivat siis tulla maahan 90+90 päivän turistikortilla, jonka saa täytettäväksi lentokoneessa ennen koneen laskua, niitä saa myös ennen passintarkastusta, ja sen ehtii täyttää jonottaessa. On silti ihan fiksua tarkistaa asia paluulippujen suhteen lentoyhtiöltä, ettei tarvitse hikoilla lähtöselvityksessä.

Minulle annettiin aivan luonnollisesti 180paivan oleskelulupa Mexicoon. En sen kummempia kysellyt. Kirjoitin omaan maahantuloselvityslappuuni viettavani maassa vain kaksi viikkoa turitina, vaikka tosiasiassa tulin toihin.

Dawn

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Meksikoon pelkällä meno-lipulla?
« Vastaus #7 : 19.09.2012, 16:27:18 »
Hei,

Olisiko tähän mitään uudempia kokemuksia, että pitäisikö edelleen päästä maahan ilman suurempia ongelmia pelkällä menolipulla? Vielä kun ei ole varmaa mistä maasta olen lentämässä pois ja milloin, niin en haluaisi ostaa paluulippua haittaamaan suunnitelmia. Mietin, että jos rajaviranomaisia varten Australian tapaan on esimerkiksi pankkitiliote todistamassa, että varat takaisin on, niin riittäisiköhän se, mikäli alkavat kyselemään..? Muutaman kauhutarinan tuolta netistä jo luin mutta toisaalta Meksikon kohdalla on aika monta kommenttia myös, että ei haittaisi vaikka olisi vain paluu.

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #8 : 19.09.2012, 16:43:27 »
Voithan ostaa, vaikka bussilipun Guatemalaan tai jenkkeihin, jota käytät todisteena, että poistut maasta

MaenNaa

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 23.12.2012, 20:44:01 »
Terve!

Painin saman asian kanssa tällä hetkellä ja lento olisi 25 pv saksasta Condorilla Cancuniin, Lipuissa lukee näin :

Secure Flight details need to be provided before departure. Note: It is necessary to present a return/ongoing ticket or the relevant residence permit. Otherwise entry is not possible.

Päästäänkö maahan ilman todistusta maasta poistumiseen? Lentoyhtiö ei vastaa mailiin..?

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 24.12.2012, 15:21:10 »
^ Ette pääse.

Euroopassa ollaan turhantärkeitä tämän säännöksen kanssa ja tietäen saksalaisen mentaliteetin...

Bussilippu Guatemalaan kuulostaa hyvältä, mutta saako sellaisen ostettua netistä, on vähän eri asia. Saattaa saadakin.

Itse ehkä tekisin niin, että menisin ajoissa lentokentälle ja yrittäisin jonkinlaisella itse askarrellulla feikkilipulla (jatkokohteeseen) pääsyä koneeseen. Jonkun toisen nettilentolipun pohjasta voi askarrella toisilla logoilla yms. läpimenevän lipun.

Jos tämä ei toimisi, niin sitten ostaisin kentältä jonkun lentolipun (tai sen bussilipun jos sellainen on tarjolla). Tosin tässäkin saa olla tarkkana, koska kaikki yhtiöt eivät kelpuuta suomalaista luottokorttia, mm. se kaikista halvin Guatemalaan lentävä eli Interjet. Jos joutuu ostamaan lennon joltain ei-halpikselta, puhutaan useista sadoista euroista. Tosin ainahan voi ostaa sellaisen lipun, joka on peruutettavissa.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2012, 15:24:11 kirjoittanut UsvaAuer »

Dawn

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 31.01.2013, 06:25:06 »
Ajattelinpa kommentoida kun nyt taalla oon eli ei kysytty paluulippua mutta syyna saattoi olla se, etta Helsinki-Vantaalla kaikki teki check innin itse ja matkalaukut vain jatettiin virkailijalle. Vaihdoin lontoossa ja tati alkoi kyseemaan green cardia ennenkuin tajusi, etta meen Meksikoon. Meksikon lentokentalla virkailija kyseli keta oon tapaamassa tms. mutta lippuja ei kyselty. Kuitenkaan en valttamatta suosittele ja USAn puolella lentoja vaihtaessa oon saanut kasityksen etta olisivat tarkempia.

hesy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 25.08.2013, 19:52:30 »
Hola, onko tietoa/ kokemusta onko tilanne edelleen sama ?
Eli parasta olisi olla joku paluu-/jatkolippu lähtiessä ?

Itsellä on nyt "vain" tuo Condorin menolippu Cancuniin...

Stressi pykälä nousi hitusen verran kun lukasin tuon Condorin lipun   ???

Terve!

Painin saman asian kanssa tällä hetkellä ja lento olisi 25 pv saksasta Condorilla Cancuniin, Lipuissa lukee näin :

Secure Flight details need to be provided before departure. Note: It is necessary to present a return/ongoing ticket or the relevant residence permit. Otherwise entry is not possible.

Päästäänkö maahan ilman todistusta maasta poistumiseen? Lentoyhtiö ei vastaa mailiin..?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 27.08.2013, 00:00:38 »
No ainakaan minulta ei kysytty paluulippua missaan vaiheessa (lensin meksikolaisella lentoyhtiolla), ei koneeseen noustessa tai maahan saavuttaessa. Lyotiin vain 180 paivan leima.

Itseasiassa noita kysytaan kaytannossa ihan tajuttoman harvoin missaan maassa. Jos se kuitenkin aiheuttaa unettomia oita, esimerkiksi Ado -bussiyhtion sivuilta voi ostaa bussilipun vaikkapa Belizeen. Ihan superhalpoja ne ei kuitenkaan ole, joten askartelisin ehka jotan Usviksen ehdotuksen mukaan...
She rides rollercoasters but never screams

hesy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 17.09.2013, 23:05:52 »
Ei jestapoo sentään, en pärjää tuon Adon kanssa; en löydä ainuttakaan määränpäätä Belizessä.
Monilla sivuilla sanotaan, että pari eri bussireittiä on, mutta ei onnistu allekirjoittanut niitä löytämään.
Tarkoitus on/ olisi ostaa lippu reitille (Cancun- Play-)Tulum- Belize City

Osaako joku auttaa ?

Että yksinkertainen asia voidaan tehdä hankalaksi...
-minäkö tyhmä ?!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 18.09.2013, 01:04:47 »
Katopas. Se ei todellakaan anna vaihtoehdoiksi Belizea. Hmm. Ostin netista pari bussilippua Meksikossa, taman Tulumista Belizeen tosin lippuluukulta. Mutta en usko, etta mitaan jatkolippua tarvitset! Meksikossa ei sellaisista kotkotuksista paljon kiinnostuta. Tai tehtaile oma jos oikein mietityttaa. Itselle ei tullut tama edes ajatukseen, mulla ei ollut missaan Vali-Amerikassa mitaan jatkolippua minnekaan, ja vain Panamassa tasta kiinnostuttiin hetkellisesti ja sitten annettiin kuitenkin menna.

hesy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 19.09.2013, 21:19:29 »
Kiitos vastauksestasi Strange Little Girl !

En epäilekkään että Mexicossa ongelmia syntyy vaikka paluu-/ jatkolippua ei olisikaan, mua huolestuttaa tuo saksalainen firma !
 Tarvii raapia vielä hetki päätä ja odottaa suurta a-haa elämystä. Ihan onnen varaan en tätä asiaa jätä, vaan joku ticketin ostan.
Vinkkejä otetaan vastaan  ???

btw; Strange Little Girl ootko Q.Roon alueella ?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 20.09.2013, 00:50:15 »
^ En, valitettavasti matkani paattyi hiljattain. Kivaa reissua sulle! Ja ole varovainen Meksikon busseissa...

hesy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 15.10.2013, 05:09:49 »
Kukaan EI kysynyt missään vaiheessa paluu- tai jatkolentolippu.

Meksikon tullilomakkeeseen tarvii laittaa kaunko meinaa oleskella maassa.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 15.01.2014, 13:19:22 »
Mitenkäs Meksikon maahantuloviranomaiset suhtautuu siihen, että passi on voimassa alle 6 kk? Tuo turistiviisumiin normaalisti merkittävä 180 päivän maahantuloaika siis käytännössä ylittäisi passin voimassaoloajan, mutta jos paluulippu on olemassa, niin voiko asiasta syntyä ongelmia?
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014, 13:22:14 kirjoittanut PHen-X »
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"