Meksikoon pelkällä meno-lipulla?

(Luettu 31840 kertaa)

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Meksikoon pelkällä meno-lipulla?
« Vastaus #20 : 16.01.2014, 00:23:42 »
Nuo passi- ja maastapoistumislippuvaatimukset voi tarkistaa kätevästi samasta paikasta, mistä lentoyhtiötkin tekevät sen, eli Timatic-tietokannasta. Star Alliance tarjoaa ystävällisesti käyttöliittymän sen käyttöön kunhan jaksaa captchan naputella.

http://www.staralliance.com/en/services/visa-and-health/

Eli Meksikon tapauksessa passin voimassaololle ei ole mitään ylimääräisiä vaatimuksia, mutta lippu pois maasta tarvitaan. Aika monet maat ovat ulkoistaneet poistumislippujen kyselemisen lentoyhtiöille niin, että antavat mojovat sakot jos joku lentoyhtiön kyydissä tullut käännytetään. Tämän takia lentoyhtiö on se, joka usein kysyy jos kysyy. Nehän toki tietävät kysymättäkin jos asiakkaalla on normaali meno-paluulippu.

Eivät lentoyhtiötkään aina kysy, vaikka periaatteessa pitäisi. Itsellä tulee ainakin kaksi tapausta, missä lentoyhtiöllä ei ole voinut olla mitään tietoa miten poistun maasta johon poistumislippu vaaditaan, eikä checkinissä tai muualla kyselty mitään. Mutta on niitä poistumislippuja joutunut esittelemäänkin useamman kerran samanlaisilla tiskeillä.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 16.01.2014, 02:19:36 »
Kiva! Kiitos tiedosta ja linkistä!
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

innass

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #22 : 22.01.2015, 01:57:36 »
Mä tulin viikko sitten Meksikoon ja samaa asiaa panikoin, kun olin ostanut pelkän menolipun. Lensin Frankfurtin kautta Condorilla eikä sitä paluulippua missään vaiheessa kukaan kysellyt. On tarkotusena poistua maasta sitten joskus varmaankin bussilla tai lentäen, mutta kun en vielä tiedä millon. Tein kuitenkin varmuuden vuoksi niin, että varasin täältä www.sanpedrowatertaxi.com laivalipun Chetumalista Belizen puolelle San Pedroon, hintaa lipulla olis ollut 50dollaria, mutta tulostin pelkän varaus-sähköpostin enkä edes koskaan sitä maksanu. En sitten tiedä olisko kelvannut, jos sitä olis kyselty. :D

Day Tripper

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 30.12.2015, 18:00:21 »
Mä tulin viikko sitten Meksikoon ja samaa asiaa panikoin, kun olin ostanut pelkän menolipun. Lensin Frankfurtin kautta Condorilla eikä sitä paluulippua missään vaiheessa kukaan kysellyt. On tarkotusena poistua maasta sitten joskus varmaankin bussilla tai lentäen, mutta kun en vielä tiedä millon. Tein kuitenkin varmuuden vuoksi niin, että varasin täältä www.sanpedrowatertaxi.com laivalipun Chetumalista Belizen puolelle San Pedroon, hintaa lipulla olis ollut 50dollaria, mutta tulostin pelkän varaus-sähköpostin enkä edes koskaan sitä maksanu. En sitten tiedä olisko kelvannut, jos sitä olis kyselty. :D

Vaikuttaa ihan hyvältä ratkaisulta, mutta nyt kun yritin varata samaa lippua tuolta sivulta niin näemmä ei ole vielä mahdollisuutta laittaa vuodeksi 2016?? Parin viikon sisällä olis tosiaan lento Havannasta Cancuniin, niin vähän kuumottelee että saako tässä mitään lippua hommattua saatika printattua, Kuubassakin käsittääkseni on aika nihkeästi internettiä tarjolla...

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 30.12.2015, 18:42:50 »
Minulta poistumislippua kysyi tosiaan vain lentoyhtiö, jonka nettisivuille näpyttelin paluupäivämäärän. Mitään todisteita en missään vaiheessa näyttänyt kenellekään.

cocoa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 29.04.2018, 00:40:52 »
Nostan vanhan aiheen! Olisin siis suunnittelemassa Meksikoa mutta kuinkas kauan siellä nyt ihan oikeasti saa suomen passilla viihtyä? Onko se suoraan tuo 180 päivää vai onko siinä joku 30+30 järjestelmä ja jos on niin tuleeko sanomista jos piletti pois maasta on vaikkapa neljän kk jälkeen?
Myöskin, saako se piletti olla vaikka bussi Belizeen vai pitääkö olla ihan lento?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 30.04.2018, 12:04:01 »
Se on 180 paivaa. Kaksi kertaa olen maahan saapunut, kummallakin kerralla ilman minkaanlaista jatkoyhteytta valmiiksi ostettuna.
She rides rollercoasters but never screams