työtä Briteistä;

(Luettu 8125 kertaa)

dal

• Vieras
työtä Briteistä;
« Vastaus #20 : 02.02.2005, 10:30:56 »
saitko asunnon myös? ja suuttuivatko ne kun lähdit?
minulle sanottiin että kannattaa kysellä covent gardenista, kun siellä työntekijöiden vaihtuvuus on suurin ja paikkoja paljon tai jotain...  hyviä vinkkejä?

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
työtä Briteistä;
« Vastaus #21 : 02.02.2005, 17:29:49 »
Kukaan ei suuttunut.
Toisella kerralla Briteissä mulla oli asunto jo valmiina. Toisella kerralla muutin kommuuniin toisen tytön kanssa. Noin lyhyen ajan voi kyllä ihan hyvin asua vaikka hostellissa. Covent Garden on ihan hyvä alku, mutta kaikkialta kannattaa etsiä. Eivät hanttihommat Lontoosta lopu. Ilmeisesti olet lähdössä kesällä? Kannattaa olla varhain matkassa sillä puolalaiset ovat nyt löytäneet Britannian ja vievät helposti parhaat päältä.

dal

• Vieras
työtä Briteistä;
« Vastaus #22 : 02.02.2005, 18:50:11 »
itseasiassa ajattelin lähteä nytkohta, kesällä taas jonnekin reilille. olin siellä aupairina jouluun asti, mutta sitten tuli äkkilähtö kotiin. aupairiksi ei enää, se oli ihmisarvoa alentavaa. nyt olisi pari kuukautta aikaa ennen lääkiksen valmennuskurssin alkua... otan kyllä muitakin ehdotuksia vastaan, mutta Lontoo tuntuu kutsuvimmalta. rahaa vain jos jostain saisi oleskeluun.. miten ne maksaa pubeissa, tuskin viikottain?

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
työtä Briteistä;
« Vastaus #23 : 02.02.2005, 19:43:02 »
Kahviloissa, baareissa ja ravintoloissa maksu on yleensä viikoittain ja usein suoraan käteen. Kaupoissa ja putiikeissa usein kuukausittain ja silloin vaaditaan myös pankkitiliä.
Poikkeuksiakin on.

Anonymous

• Vieras
työtä Briteistä;
« Vastaus #24 : 03.04.2005, 22:25:03 »
No mitenkäs sitten käytännössä on noi työlupa sun muut jutut. Jos nyt pölähdän sanotaan heinäkuussa Lontooseen ja alan etsiä mitä tahansa työtä pariksi kuukaudeksi, vaikka baarityötä, niin jos ne tosiaan maksaavat suoraan käteen, niin onko siinä mitään paperisotaa? Tarviiko sinne ylipäätän näin EU-kansalaisena jotain työviisumeita tai muita? Tai onko jotain muita paperijuttuja mistä minun pitäisi olla tietoinen ennen kuin seistä törötän siellä baarin ovella? Hmm, ja kannattaisikohan käännättää työtodistuksia enkuksi? Olen ollut Suomessa baarissa töissä.

Tunnen itseni idiootiksi tämmösiä kysellessäni, sori... :oops:  Reissannut olen ja paljon, mutta koskaan en ole ulkomailla päivääkään töitä tehnyt...

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
työtä Briteistä;
« Vastaus #25 : 04.04.2005, 00:23:31 »
Ei mitaan tyolupia yms tartte, ollaanhan EUssa. Eikos se vahan niiku oo EUn pointii (ainaki mulle :wink: )

NI-nroa jotkut paikat vaatii, sellasen saa suht nopee, mutta tyonantajalle usein riittaa etta haastattelussa ollaan kayty (saat sielta todistuksen, etta olet kaynyt, nro tulee parin viikon paasta)

Mutta pollahda vaan tanne, CV toki kantsii teha valmiiks..
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Anonymous

• Vieras
työtä Briteistä;
« Vastaus #26 : 04.04.2005, 01:01:32 »
Joo näin mä vähän ajattelinkin että eihän sitä EU:ssa sen kummempia työlupia tarvii. Mutta ajattelin kerrankin ottaa asioista vähän selvää jo etukäteen...  :lol:

Entäs toi NI-numero, se on ilmeisesti siis national insurance number. Onko sen saannissa sen suurempia kuin mennä sellaseen lähimpään toimistoon (en nyt kykene muistaa sen toimiston nimee) ja pyytää sieltä? Sattuisitko tietää esimerkiksi että kestääkö sen saannissa kauankin, jos sitä nimittäin pikaisesti tarvitsisi? Ja niin, kannattaako vaivautua hommaamaan se jo ennen töitten etsintää?

Kiitoksia Hile vastauksesta, sä oot oikea Lontoo-guru täällä! 8)

ziggy

• Vieras
työtä Briteistä;
« Vastaus #27 : 04.04.2005, 17:57:03 »
Noin lyhkasen ajan parjaa vaikka valiaikasella NI numberilla ja jotkut tyonantajat ei valita onko sulla sita vai ei. Kaytannossa sun pitaa kayda tyokkarissa tayttaa lomake, jonka jalkeen ne soittaa sulle ja kutsuu haastatteluun tai voit yrittaa soittaa sinne suoraan, mika kylla on kutakuinkin mahdotonta. Ainakaan mina en oo viela paassy lapi. Kannattaa ehka kuitenki hankkia baari- tai ravintelitoita, koska muuten tarviit pankkitilin, jonka saaminen tassa maassa ei oo niin yksinkertasta.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
työtä Briteistä;
« Vastaus #28 : 05.04.2005, 15:46:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Ganymede"
Mites noin käytännössä työnsaanti onnistuu nopeasti ilman mitään järjestöä? Menee vaan Lontooseen ja koputtaa ekan baarin ikkunaan? :lol:  
Entä asunto? Ei huvittaisi asua vuotta hostellissa, mutta vuokrat lienevät hävyttömän korkeat... Saako Lontoosta vuokrattua jonkun mummon vinttikomeron halvalla? Siis helposti.

Juuri niin, koputtamalla baarin ikkunaan. Ihan oikeasti, pubeista saa toita kavelemalla sisaan ja kysymalla. Jos niilla siis on tarvetta.

Mummon vinttikomeroihin voi paasta alkaen £50 viikko, kun oikein pieni kelpaa eika ole paikasta niin tarkka.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.