Foorumin kehittämisideat

(Luettu 109446 kertaa)

pallontallaajat

• Administrator
  • Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Foorumin kehittämisideat
« Vastaus #180 : 12.11.2013, 07:35:01 »
Joko se Tapatalk tuki kohta tulee? Vai tuleeko ollenkaan? Onko sitä edes harkittu? Onko se edes kehityslistalla?

Olimme ajatelleet, ettei Tapatalkille ole tarvetta mobiiliversion jälkeen. Mutta voimme tutkia tämän tarpeen uudelleen, ja saako Tapatalkin otettua käyttöön ilman, että kaikille mobiilikäyttäjille tulee ilmoitusta Tapatalkista kun tulevat sivuille.

losty

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #181 : 15.11.2013, 11:48:20 »
Olen pallontallaajissa pyörinyt jo useamman vuoden. Viimeisin suuri uudistus oli tervetullut, kiitos siitä. Vielä yksi pieni asia mitä kaipaan foorumille: olisi hyvä jos oman profiilin keskustelujen lukuhistorian voisi tyhjentää. Vähitellen keskusteluja johon olen vastannut alkaa kertyä tuonne "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" ja moni keskustelu on sellainen mitä en enää seuraa syystä tai toisesta.

Voi olla, että tällainen ominaisuus on jo jossain, mutta en sitä ainakaan itse ole vielä huomannut.

Lisäksi jostain syystä "etsi" palkki on "Viimeisimmät lukemattomat aiheet" ja "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" päällä osittain. Johtuuko se selaimestani vai foorumista?

pallontallaajat

• Administrator
  • Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #182 : 09.12.2013, 21:20:45 »
Joko se Tapatalk tuki kohta tulee? Vai tuleeko ollenkaan? Onko sitä edes harkittu? Onko se edes kehityslistalla?

Olimme ajatelleet, ettei Tapatalkille ole tarvetta mobiiliversion jälkeen. Mutta voimme tutkia tämän tarpeen uudelleen, ja saako Tapatalkin otettua käyttöön ilman, että kaikille mobiilikäyttäjille tulee ilmoitusta Tapatalkista kun tulevat sivuille.

Tapatalk on nyt käytössä.

pallontallaajat

• Administrator
  • Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #183 : 09.12.2013, 21:32:24 »
Olen pallontallaajissa pyörinyt jo useamman vuoden. Viimeisin suuri uudistus oli tervetullut, kiitos siitä. Vielä yksi pieni asia mitä kaipaan foorumille: olisi hyvä jos oman profiilin keskustelujen lukuhistorian voisi tyhjentää. Vähitellen keskusteluja johon olen vastannut alkaa kertyä tuonne "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" ja moni keskustelu on sellainen mitä en enää seuraa syystä tai toisesta.

Voi olla, että tällainen ominaisuus on jo jossain, mutta en sitä ainakaan itse ole vielä huomannut.

Lisäksi jostain syystä "etsi" palkki on "Viimeisimmät lukemattomat aiheet" ja "Näytä uudet vastaukset viesteihisi" päällä osittain. Johtuuko se selaimestani vai foorumista?

Pahoittelut, tämä oli jäänyt huomaamatta. Tutkimme asiaa nyt.

pallontallaajat

• Administrator
  • Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #184 : 10.12.2013, 06:49:23 »

Valitettavasti tuota lukemattomat listaa ei saa tyhjennettyä. Pieni kiertotie on se, että alat käyttämään sen sijaan muistutukset listaa. Voit lisätä muistutuksen alueelle tai yksittäiseen viestiin. http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?action=profile;area=notification

Etsi palkin ongelmaa emme saaneet toistettua. Mikä kone ja selain on käytössä?

losty

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #185 : 11.12.2013, 19:04:35 »

Valitettavasti tuota lukemattomat listaa ei saa tyhjennettyä. Pieni kiertotie on se, että alat käyttämään sen sijaan muistutukset listaa. Voit lisätä muistutuksen alueelle tai yksittäiseen viestiin. http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?action=profile;area=notification

Etsi palkin ongelmaa emme saaneet toistettua. Mikä kone ja selain on käytössä?

Käytän Asuksen läppäriä. Käyttöjärjestelmän Windows 7 Home Premium ja selaimena Firefoxia joka on päivitetty uusimpaan versioon. Ei tuo nyt suuresti haittaa, mutta jos ratkaisu löytyy niin hyvä homma.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #186 : 05.03.2014, 06:57:07 »

"unsubscribe" -toiminnon kyllä soisi tälläkin foorumilla olevan.

Quaker

• Himoreissaaja
  • Turistina Milanossa
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #187 : 05.03.2014, 10:34:33 »
Itsekin tätä samaa lukemattomat-listan tyhennystä tarkoitin omassa aiemmassa viestissäni. Harmillista!
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #188 : 13.04.2014, 20:09:38 »
Saisko keskusteluosioihin navigointivalikon, josta käsin voisi liikkua eri osastojen välillä? Edellisessä versiossa oli tällainen ja se lisää käyttömukavuutta aika paljon.

mark0

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #189 : 24.04.2014, 13:27:38 »
Lainaus

Tapatalk on nyt käytössä.

Kiitos tästä!!!

..tämä oli mennyt minulta kokonaan ohi. no, parempi myöhäänkuin ei milloinkaan.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #190 : 21.06.2014, 11:58:49 »
Olisiko mahdollista saada foorumin sisällä nappula jolla pääsee ko. aiheen ensimmäiseen lukemattomaan viestiin..?

Hieman hankala selittää, mutta käytössä useimmilla foorumeilla. Eli kun menen vaikka Lentomatkustus osioon ja huomaan että Ajankohtaiset tarjoukset-ketjusa on uusia viestejä ei ole nappulaa millä siirryn suoraan siihen ensimmäiseen lukemattomaan viestiin vaan se pitää itse etsiä sieltä. Olisi vaan todella kätevä toiminto, jos nyt sain selitettyä mitä tarkoitan..  ::)

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #191 : 22.06.2014, 00:11:39 »
Olisiko mahdollista saada foorumin sisällä nappula jolla pääsee ko. aiheen ensimmäiseen lukemattomaan viestiin..?

Hieman hankala selittää, mutta käytössä useimmilla foorumeilla. Eli kun menen vaikka Lentomatkustus osioon ja huomaan että Ajankohtaiset tarjoukset-ketjusa on uusia viestejä ei ole nappulaa millä siirryn suoraan siihen ensimmäiseen lukemattomaan viestiin vaan se pitää itse etsiä sieltä. Olisi vaan todella kätevä toiminto, jos nyt sain selitettyä mitä tarkoitan..  ::)

Painat siitä oranssista "uusi"-nappulasta  :o

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #192 : 05.08.2014, 22:46:18 »
Miksi Finnairin mainosbannerit ilmestyvät vertikaalisesti sivun vasempaan laitaan aina, kun vastaan johonkin viestiin? Todella raivostuttavaa, koska ne peittävät ison osan ruutua. Onko muilla sama homma? Selaimena safari.

Execution

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - ville.hietanen@uta.fi
    • Profiili
« Vastaus #193 : 29.08.2014, 11:08:41 »
Hei,

Kirjoitan nyt aiheesta, joka tuppaa nousemaan esiin vähän ketjussa kuin ketjussa tällä keskustelufoorumilla.Tarkoitan tiettyjen kirjoittajien (ja moderaattoreiden?) paranoidista pelkoa uusia viestejä ja viestiketjuja kohtaan.

Tällä keskustelualueella on käytännössä mahdotonta välttyä näkemästä viestejä tyyliin "tästä on olemassa jo ketju" ja "älä kirjoita tänne vaan käytä hakua". Tämän seurauksena:

1. Monet ketjut tuppaavat olemaan todella pitkiä. Näissä on vanhaa tietoa ja sitä etsittyä tietoa ei oikein tahdo löytyä.
2. keskustelukulttuuri näivettyy kun tänne ei uskalla kirjoittaa.

Ymmärrän, että tietyt ihmiset pelkäisivät vapaamman keskustelukulttuurin muuttavan foorumin suomi24:n kaltaiseksi. Tätä sopii kuitenkin epäillä. Tänne kirjoittaminen vaatii rekisteröitymistä, joten kirjoittaja joutuu ainakin hetken miettimään ja päästämään höyryjä päästään ennen viestin kirjoittamista. Toiseksikin tätä aluetta moderoidaan :)

Itse pitäisi parempana esimerkkinä esimerkiksi MuroBBS, Futisforum2 tai Jatkoaika -foorumeita, joissa keskustelu on vilkasta ja melko asiallista. Pallontallaajista jää nykyisellään aika ummehtunut ja negatiivinen kuva. Kun olen itse lähdössä matkalle olisin enemmän kuin valmis keskustelemaan matkakohteestani ja jakamaan matkakokemuksia muiden kanssa. Nykyisellään Pallontallaajat ei tätä tarkoitusta palvele. En tiedä sitten onko tarkoituskaan. Joka tapauksessa on hupaisaa, miten sivusto pyrkii hakemaan lukijoita sivuilleen esimerkiksi linkittämällä Facebookiin foorumin ja blogien juttuja. Samaan aikaan uudet lukijat ja potentiaaliset kirjoittajat karkotetaan palstalta vittuilemalla heille heti kärkeen.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #194 : 29.08.2014, 11:45:34 »
Ei kannata liikaa vertailla tätä muihin foorumeihin, koska pallis on mielestäni enemmän profiloitunut kysymys-vastaus ja vinkkienjakofoorumiksi kuin mielipideasioista väittelyyn. Ei tietenkään täysin, mutta kuitenkin jonkun verran. Ja ainakin itse käytän tätä foorumia usein tiedon hakuun ilman että kysyn mitään, ja arvostan esimerkiksi sitä, että yhden aiheen keskustelu ei ole tuhannessa eri ketjussa. Ja luonnollisesti ihan avuliaat kysymyksiin vastaavat henkilöt eivät varmasti jaksa samaan kysymykseen montaa kertaa vastata, joten pieni omatoiminen haku on jo kohteliausuussyistä huomioitavaa. Mammuttiketjuissa on omat ongelmansa, ja ehkä modet voisivat joskus hieman harkita siirtääkö jonkun selkeästi mammuttiketjun yhtä osa-aluetta käsittelevän uuden ketjun sen jatkoksi. Nyt vähän tuntuu, että jos mode huomaa olemassaolevan ketjun tai joku siitä uudessa ketjussa huomauttaa, siirto on lähes automaattinen. Pientä harkintaa voisi käyttää ainakin jos vanhassa ketjussa on kaksi- tai useampinumeroinen määrä sivuja. Riippuu tietenkin ketjustakin, jossain "ajankohtaiset tarjoukset" ketjussa suuri sivumäärä ei haittaa, koska vain uusimmat ovat voimassa ja jos joku haluaa saada kuvaa hintatasosta, se on vain parempi että koko roska on yhdessä ketjussa.

Itse en myöskään mitään erityistä tylyyttä täällä löydä. Jokaisella kirjoittajalla on tietenkin oma tyylinsä, mutta pelkästään huomauttaminen että aiheesta on jo ketju, ei mielestäni ole tylyyttä. Päin vastoin, jos kirjoittaja ei ole syystä tai toisesta huomannut olemassaolevaa ketjua, sieltä saattaa löytyä sellaista arvokasta tietoa, jota ei ole edes tajunnut kysyä. Joskus joku varmasti hermostuu hieman jos jotain tuhanteen kertaan vastattua kysymystä toistetaan uudestaan ja vielä uudessa ketjussa, mutta ei noilla mainitsemillasi muillakaan foorumeilla sellaisesta pelkkiä kohteliaisuuksia palautteena saa. Itse asiassa kielenkäytön ja henkilökohtaisuuksiin menon suhteen pallontallaajat on hyvinkin sivistyneemmästä päästä.

Tämä on kyllä muuttunut aika hiljaiseksi foorumiksi, mutta epäilen että syy on enemmän siinä, että paikkoja jakaa ajatuksiaan ja kysellä asioita on nykyään paljon enemmän. Eikä keskustelun vilkastuttaminen sillä että täällä olisi enemmän redundanttia keskustelua samoista aiheista palvele mitään tarkoitusta.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #195 : 02.09.2014, 18:18:47 »
Joka tapauksessa on hupaisaa, miten sivusto pyrkii hakemaan lukijoita sivuilleen esimerkiksi linkittämällä Facebookiin foorumin ja blogien juttuja. Samaan aikaan uudet lukijat ja potentiaaliset kirjoittajat karkotetaan palstalta vittuilemalla heille heti kärkeen.

Nuo nostot tekee Pallontallaajien/Rantapallon toimitus, ei kukaan täältä foorumilta. Heillä on oma agendansa saada saitille lisää kävijöitä.

skugga

• Vieras
« Vastaus #196 : 30.05.2015, 14:46:13 »
Voisko Eurooppa-osioon laittaa Balkanille oman yläotsikon? Ketjuja ko. alueelta on tusina, ja helpottaisi tiedon etsimistä kun ne olisi saman otsikon alla.

pallontallaajat

• Administrator
  • Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #197 : 01.06.2015, 08:41:40 »
Kiitos palautteesta, laitamme asian toteutukseen!

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #198 : 05.06.2015, 19:48:07 »
Kiitos palautteesta, laitamme asian toteutukseen!

Saisiko sinne siirrettyä vielä relevantteja ketjuja. Pikaisella vilkaisulla Eurooppa-osion ensimmäisellä kahdella sivulla on kummallakin ainakin kolme.

Edit: Nyt löytyikin jo ketjuja oikein urakalla.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2015, 12:11:53 kirjoittanut smee »

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #199 : 07.10.2016, 14:33:34 »
miten olis semmonen että osto- ja myyntialueelle ei voi kirjoittaa ennenkuin plakkarissa on esim 10 postausta?