Kirjoittaja Aihe: Foorumin kehittämisideat  (Luettu 35678 kertaa)

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Foorumin kehittämisideat
« Vastaus #80 : Syyskuu 12, 2008, 12:03:23 »
No ei nyt mitään, että modet päättää mikä hyväksytään, ja mikä ei. Ihan se, minkä käyttäjä haluaa. Mutta siten ei tulis vaiheltua niin iisisti noita. Kyllähän sä tiedät sen, että se sekoittaa.
Jo mä nyt vaihan nickin, ja avan samalla ihan muuksi, oothan sinäkin hetken että häh, kuka toi on, noin paljo viestejä ja ihan outo profiili. :)
Fisu ja fishbonehan on molemmat niin samanlaisia, että tuskin sekoittuu, koska sua on varmaan fisuksi lyhennettykin? Ja jos ava ees on pysyny samana tuolloin.

Onhan sekin hönttiä, että joissain lainauksissa näkyy sitten se vanha nick, eikä ainakaan uudemmat käyttäjät tiiä ketä on lainattu...

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #81 : Syyskuu 12, 2008, 12:37:00 »
Nickien vaihtelu on nyt estetty asetuksia muokkaamalla.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #82 : Syyskuu 12, 2008, 21:11:01 »
Ei näin. Ei. Monet käyttäjät ovat vaihdelleet nickejä moneen otteeseen, itsekin alkuaikoina useammankin kerran. Ei ole aiemmin ketään haitannu. Fisua kohtaan on ollut aikamoinen ajojahti menossa jonkin aikaa (en nyt väitä että ihan provosoimatta) ja kun ko. käyttäjä nyt tämän tempun teki, tuli siitäkin kiellettyä. Viimeksi taisi Fisun (sori, en aio opetella uutta nickiäs iahn heti) johdosta animoidut allekirjoitukset lähteä lipettiin, vaikka niitäkin nyt oli muilla näkynyt paljon pitempään. Vähän ehkä alkaa olla liikaa meininki kuten entisessä itänaapurissa, jonne tässä jo viitattiinkin.

Voisiko saada jotain perusteluja miksi nickin vaihto ei enää onnistu? Itse olen viime viikot kehitellyt uutta identiteettiä, mutta täytynee sitte tyytyä tähän... :D
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #83 : Syyskuu 12, 2008, 22:18:31 »
Voisiko saada jotain perusteluja miksi nickin vaihto ei enää onnistu?

Väärinkäytösten vuoksi. Aiemmin tätä ei ollut tarve estää, mutta kun Fishbone alkoi vaihtelemaan nickiään jatkuvalla syötöllä ja välillä se oli esimerkiksi vain kolme pistettä ("..."), niin hommalle oli laitettava loppu. Siinä nyt ei olisi mitään väärää, jos vuoden jälkeen tylsistyy omaan nickiinsä ja haluaa vaihtaa sen, mutta jos joku toinen käyttäjä käyttää hyväksi tätä mahdollisuutta pelleilemällä, niin homma estetään kokonaan.

Myös animoidut allekirjoitukset oli pakko sitten kieltää kaikilta, kun Fishbone aloitti niillä leikkimisen. Aluksi poistimme vain hänen koko sivun kokoiset vilkkuvat "tämä on allekirjoitus" -sigut, mutta tästähän nousi sitten suuri haloo, että säännöt ei ole kaikille samat, kun jollakin muulla sai olla pieni ilmeilevä hymiö allekirjoituksessaan. Eli lopputulos oli uusi sääntöpykälä.

Ei näitä estoja kiusaksi laiteta, mutta jos joku käyttäjä hyödyntää niitä väärin, niin valitettavasti näihin toimiin joudutaan.

t.u.f.k.a.f.

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #84 : Syyskuu 13, 2008, 01:17:10 »
Tämäkin posti tullaan mitä ilmeisemmin poistamaan, mutta sanon nyt kuitenkin:
Väärinkäytösten vuoksi. Aiemmin tätä ei ollut tarve estää, mutta kun Fishbone alkoi vaihtelemaan nickiään jatkuvalla syötöllä ja välillä se oli esimerkiksi vain kolme pistettä ("..."), niin hommalle oli laitettava loppu. Siinä nyt ei olisi mitään väärää, jos vuoden jälkeen tylsistyy omaan nickiinsä ja haluaa vaihtaa sen, mutta jos joku toinen käyttäjä käyttää hyväksi tätä mahdollisuutta pelleilemällä, niin homma estetään kokonaan.
Ensiksi vaihdoin nimeni fiskpinneksi, jonka jälkeen oli tuo "..." nicki käytössä ehkä noin ööö... tunnin tai kahden ajan (kirjoitinko sillä ehkä yhden viestin), jonka jälkeen vaihdoin sen hanin vinkistä t.u.f.k.a.f:iksi. Tämä kaikki tapahtui noin 12h aikana. Tässä siis on tämä koko yhteisöä järisyttänyt vaihtoruljanssi, joka nyt on taas paisunut ylläpidon silmissä maailmaa isommaksi asiaksi. Kuten jo aiemmin sanoin, olen jopa samassa aikavälillä vaihtanut joskus fishbonesta fisuksi ja siitä ~)))D:ksi, eikä se ole haitannut yhtään ketään. Nyt vaan tuntuu, että kaikki mitä teen otetaan suoraan suurennuslasin alle ja siitä koetaan tarpeelliseksi vähintään raportoida ylläpidon ja modejen salaisessa osiossa, jos ei ihan julkisesti foorumilla.

Myös animoidut allekirjoitukset oli pakko sitten kieltää kaikilta, kun Fishbone aloitti niillä leikkimisen. Aluksi poistimme vain hänen koko sivun kokoiset vilkkuvat "tämä on allekirjoitus" -sigut, mutta tästähän nousi sitten suuri haloo, että säännöt ei ole kaikille samat, kun jollakin muulla sai olla pieni ilmeilevä hymiö allekirjoituksessaan. Eli lopputulos oli uusi sääntöpykälä.
Tämä on suhteellisen täyttä tuubaa, jota ylläpito nyt kokee oikeudekseen julistaa ihan miten haluaa. Mutta valehtelemalla tätä hommaa on ennenkin viety eteenpäin, jonka Jockey on minulle jopa yksityisviestillä tunnustanut; uskokaa pois. Valheella on lyhyet jäljet, mutta niin kauan kun sillä pystytään takomaan rahaa, niin sillä ei liene niin väliä. Sen verran nyt on kuitenkin pakko oikoa tätä badungia, että mitä siihen minun ylläpidon mukaan koko sivun kokoiseen vilkkuvaan allekirjoitukseen tulee, niin se nyt ei todellakaan ollut mikään koko sivun kokoinen vaan jopa pienempi kuin tuo lukemattomien ihmisten sigussa näkyvä tickerfactory.comin banneri ja siinä luki, että "nyt minullakin on sigu". Tämä sitten jostain syystä sieppasi ylläpitoa, ilmeisesti kuitenkin vain koska se oli minun ja sen takiahan se piti sitten kieltää. Itseasiassa tuo sigun poistaminen lieni se käännekohta, johon tämä koko homma kulminoitui ja minulla paloi päreet. Ylläpidolta tuli vaan yksinkertainen viesti tyyliin: "sigusi on poistettu, piste". Ei minkäänlaista syytä, ei mitään. Esim. pyytämälle minua poistamaan tuon sigun olisin sen mitä ilmeisemmin itse poistanut ja homma oli ollut hyvinkin selvä ja hyvä mieli kaikilla. Mutta tuo asenne, että meillä on valta, me voimme käyttää sitä niin kuin ikinä haluamme on mielestäni väärä, vaikka tokihan asia niin onkin. Teillä on valta, te voitte käyttää sitä niin kuin ikinä haluatte, mutta pitää ymmärtää, että yksittäisien käyttäjien "vainoaminen", kostoksi sen takia, että sieltä suunnalta on tullut kritiiikkiä, näyttää jo näemmä muidenkin silmissä suhteisen ilmeiseltä, eikä varmasti ole hyväksi missään määrin tälle ennen niin loistavalle foorumille.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #85 : Syyskuu 13, 2008, 09:40:38 »
Varoittakaa sitten etukäteen kun avatarien vaihto kielletään.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Musta turisti.
    • Profiili
« Vastaus #86 : Syyskuu 13, 2008, 09:50:39 »
Varoittakaa sitten etukäteen kun avatarien vaihto kielletään.

Tuskin nyt sentään.

En ymmärrä sitä, miksi Ylläpito tekee estoja eikä hoida samoja asioita säännöillä, jolloin Ylläpidon määrittelemällä tavalla asiallinen ominaisuuksien käyttö olisi mahdollista.

Sigun vaihtoa muuten tuskin estetään, mutta korjaa silti Raven tuo kirjoitusvirhe heti. ;D

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #87 : Syyskuu 13, 2008, 10:02:34 »

Sigun vaihtoa muuten tuskin estetään, mutta korjaa silti Raven tuo kirjoitusvirhe heti. ;D

Katos vain, se on tainnu tosin olla jo vuosikaudet... kiitti... :D

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
    • http://my.opera.com/superhani/
« Vastaus #88 : Syyskuu 13, 2008, 10:14:53 »
En ymmärrä sitä, miksi Ylläpito tekee estoja eikä hoida samoja asioita säännöillä, jolloin Ylläpidon määrittelemällä tavalla asiallinen ominaisuuksien käyttö olisi mahdollista.

Samaa mieltä. Säännöillä määritellään linjat ja moderoinnilla/ylläpidolla seurataan/ohjataan linjojen pitävyyttä. Tarvittaessa sitten rangaistaan sitä henkilöä, joka ylittää linjat liian tiheästi tai räikeästi - ei kaikkia.
Jos käy usein Bakersissa, ei ehkä matkusta usein?

t.u.f.k.a.f.

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #89 : Syyskuu 13, 2008, 11:06:50 »

Samaa mieltä. Säännöillä määritellään linjat ja moderoinnilla/ylläpidolla seurataan/ohjataan linjojen pitävyyttä. Tarvittaessa sitten rangaistaan sitä henkilöä, joka ylittää linjat liian tiheästi tai räikeästi - ei kaikkia.

Olen aivan samaa mieltä! Odotankin innolla kun säännöissä on 15 § Nimimerkin vaihtaminen kolme kertaa vuorokaudessa on ehdottomasti kiellettyä ja siihen suhtaudutaan erittäin vakavasti. Samoin nimimerkin pitää olla luettavissa eikä pelkät väli- tai erikoismerkit ole hyväksyttävä nimimerkki. Tämä(kään) sääntö kuitenkaan koske kaikkia, vaan ainoastaan ylläpidon toimintaan kritiittisesti suhtautuneita.

Kyllä, hyvältä kuulostaa, täältä tuki hankkeelle. ;D

[edit] Niin ja onhan se nyt ihan itsestäänselvää, että vaikka joku Pertti_Perusjuuseri, kirjoittanut 17 viestiä, olisi vaihtanut 20 kertaa nickiä päivän aikana, niin homma ei olisi kiinnostanut yhtään ketään. Nyt kun nickin vaihtaja olin minä, niin tämäkin homma sai taas jostain syystä aivan päättömät mittasuhteet. Ihan oikeasti, koittakaa nyt edes hieman relata!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2008, 11:32:30 kirjoittanut t.u.f.k.a.f. »

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #90 : Syyskuu 13, 2008, 12:50:22 »
[edit] Niin ja onhan se nyt ihan itsestäänselvää, että vaikka joku Pertti_Perusjuuseri, kirjoittanut 17 viestiä, olisi vaihtanut 20 kertaa nickiä päivän aikana, niin homma ei olisi kiinnostanut yhtään ketään. Nyt kun nickin vaihtaja olin minä, niin tämäkin homma sai taas jostain syystä aivan päättömät mittasuhteet. Ihan oikeasti, koittakaa nyt edes hieman relata!

Kysyisin vaan näin tietämättömänä, että MITEN tuo nickin vaihtaminen onnistuu tavalliselta käyttäjältä? Se ei kai ole minkään foorumin järkevä ominaisuus, vai mitä?

Terkuin "mode eräältä toiselta foorumilta"

kaukomatkailija

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #91 : Syyskuu 13, 2008, 16:45:41 »
Kysyisin vaan näin tietämättömänä, että MITEN tuo nickin vaihtaminen onnistuu tavalliselta käyttäjältä? Se ei kai ole minkään foorumin järkevä ominaisuus, vai mitä?

Totta. Itsekin kirjoittelen vakituisesti usealla foorumille, eikä niistä yhdelläkään ole mahdollisuutta vaihtaa käyttäjänimeä. Enkä kyllä ymmärrä miksi pitäisikään.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #92 : Syyskuu 14, 2008, 13:12:07 »
Nyt kun nickin vaihtaja olin minä, niin tämäkin homma sai taas jostain syystä aivan päättömät mittasuhteet.
Tuskinpa vain johtui siitä, että se olit juuri sinä. Varmasti sama juttu ois käynyt kenen tahansa muun vähänkään enemmän kirjoitelleen kohdalla.

t.u.f.k.a.f.

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #93 : Syyskuu 14, 2008, 22:56:44 »
Tuskinpa vain johtui siitä, että se olit juuri sinä. Varmasti sama juttu ois käynyt kenen tahansa muun vähänkään enemmän kirjoitelleen kohdalla.

Luitko mitä tuolla ylempänä kirjoitin? Kuten sanoin, olen vaihtanut nickiä (jopa useamman kerran putkeen) ennenkin, eikä se silloin kiinnostanut yhtään ketään. Nyt yhtäkkiä se vaan alkoi kiinnostamaan ja ei kauaakaan kun kärpästä jo ammuttiin tykillä. Vai luuletko todella, että täällä olisi vedetty samointein asetuksen uusiksi, vaikka olisit vaihtanut minuutin sisällä nickisi T-mususta, V-kuduksi ja siitä L-ruvuksi? Uskallan epäillä; enkä olisi kyllä uskonut näin minunkaan kohdalla käyvän. :shock:
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2008, 23:23:18 kirjoittanut t.u.f.k.a.f. »

Juzt

• Moderaattori
  • Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #94 : Syyskuu 28, 2008, 21:17:59 »
Jaksaisiko joku noheva tietokonesoturi ylläpidossa vääntää esimerkiksi tuosta etusivun "Pallontallaajat" otsikkotekstin O-maapallosta ikonin sivulle, olisi helpompi erottaa pikakuvakerivistä kun tälläkin sivustolla oma ikoni olisi.
Tai sitten jonkinlaisen muun ikonin tai julistaa ikonikilpailun, mutta anyway moinen pikkujuttu voisi olla hyvä lisäys.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Ylläpito

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #95 : Syyskuu 28, 2008, 21:51:39 »
Favicon otettu käyttöön.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #96 : Lokakuu 22, 2008, 09:16:50 »
Voisiko hakua muuttaa siten, että pienillä ja isoilla kirjaimilla ei olisi väliä?
Ihmettelin äsken, kun haku ei löytänyt "air baltic"illa mitään. Mutta, yllättäen "Air Baltic" löysikin vaikka kuinka monta osumaa.
Samaan olen joskus ennenkin törmännyt, mutta vasta nyt hoksasin missä tökkäsi, kun hyvin varmaa aihetta ei yhtäkkiä muka löytynytkään.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
    • http://my.opera.com/superhani/
« Vastaus #97 : Lokakuu 24, 2008, 08:42:11 »
Voisikos ylläpito tehdä tuohon ns. vasikkanappiin sellaisen korjauksen, että sillä voisi lähettää myös tekstin kirjoittaja itse ilmoituksen? Tämän tarve korostuu, kun käyttäjä ei voi itse muokata omia viestejään, vaan muokkauspyynnöt joutuu lähettämään ylläpito-moderointi -porukalle.

Kiitos muuten aamun piristyksestä sille, joka on keksinyt hauskan tekstin vasikkanapin painalluksen jälkeen: "Et voi lähettää ilmoitusta omasta viestistäsi, sillä siinä ei ole mitään järkeä."  ;D ;D ;D ;D ;D

Lisäksi tähän ketjuun liittyen offtopic-pyyntö, jonka olin ajatellut lähettää vasikkanapin kautta. Voisikos joku ylläpitäjä tai mode vaihtaa avaamani viestiketjun otsikon tuolla pallisklubi-osiossa? Eli pallismatka 2.0:n otsikon loppuu voisi lisätä "- tai Murmanskiin". Tällöin otsikko kuuluisi siis kokonaisuudessaan "Pallismatka 2.0 keväällä Tukholmaan - tai Murmanskiin". Suuri kiitos  :-*
Jos käy usein Bakersissa, ei ehkä matkusta usein?

phanatic

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #98 : Lokakuu 24, 2008, 09:15:25 »
Voisikos joku ylläpitäjä tai mode vaihtaa avaamani viestiketjun otsikon tuolla pallisklubi-osiossa? Eli pallismatka 2.0:n otsikon loppuu voisi lisätä "- tai Murmanskiin". Tällöin otsikko kuuluisi siis kokonaisuudessaan "Pallismatka 2.0 keväällä Tukholmaan - tai Murmanskiin". Suuri kiitos  :-*

Vaihdettu.

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #99 : Marraskuu 11, 2008, 22:27:12 »
Minun mielestäni olisi hyvä ajatus jos täällä olisi juna-, auto- ja lentomatkustuksen lisäksi oma osionsa pyörämatkustus. En tosin ole varma onko täällä niin paljon pyöräilijöitä, mutta itseäni ikuisena wannabe-pyöräharrastajana kiinnostaisi lukea aiheesta.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo