Olisikohan foorumille kirjoittelua mahdollista tehdä vähän vapaammaksi? Nyt kun tuntuu että keskustelu matkailusta on välillä vähintään nuutunutta. Itseäni ihmetyttävät ainakin seuraavat foorumin säännöt:
1.Uusia ketjuja ei saa avata – tämän seurauksena ketjut venyvät tolkuttoman pitkiksi ja niistä on vaikea löytää etsimäänsä infoa.
2.”käytä sitä hakua” – tämä on myös omiaan tappamaan värikästä keskustelua . Itse olen ainakin ollut aika arka kyselemään täällä matkusteluun liittyviä asioita sen pelossa, etten ole huomannut asiasta käydyn jo keskustelua
Värikästä ajantusten vaihtoa matkailun tiimoilta toivoen
Execution
Mun mielestä ei pidä löysätä sääntöjä, ne olisivat melko hyvät, jos niitä valvottaisiin entistäkin paremmin. Vapaus tarkoittaa tyhjänpuhumisen lisääntymistä siellä, missä sitä ei kaivata. Vapaammin voi keskustella sitä varten tarkoitetulla osiolla. Tai mennä jonnekin suomi24:lle.
Ketjujen määrän lisääntyminen hankaloittaisi entisestään foorumin seuraamista. Miksi hakua ei voi käyttää ja postata viestiään asianmukaisen ketjun perään? Henkilö, joka kykenee matkailemaan omatoimisesti osaa varmasti myös käyttää hakua.
SLG:n kommentissa on kuitenkin mun mielestä siinä mielessä pointtia, että joku Ryanair 2.0 (ja Rooma 2.0) -ketju voisi olla tarpeen, ja vanha lukkoon. Tai sitten erottaa höpötykset tosiasioista ja avata oma Ryanair puolesta ja vastaan -ketju kysymyksille ja uutisille tarkoitetun lisäksi.
Kommentteja Ylläpidolta kaipaan myös, ja panostusta saitin todelliseen sisältöön eli keskustelufoorumiin noiden etusivun nimettöminä kirjoitettujen höttöjuttujen sijaan.