Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia

(Luettu 532463 kertaa)

Salamanteri

• Vieras
Ylimääräiset matkatavarat turkish airlinesilla
« Vastaus #880 : 01.02.2012, 09:58:36 »
Tietääkö joku tai onko kokemusta miten tarkka turkish airlines on ylimääräisistä kiloista matkatavaroiden suhteen? Yritin myös heidän sivuilta katsoa mitä maksaisi ylimääräinen laukku, mutta en tajua siitä hinnoittelusta mitään.  ::)
Turkista suomeen olen siis tulossa.

wysig

• Vieras
Vs: Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia
« Vastaus #881 : 01.02.2012, 20:46:21 »
http://www.turkishairlines.com/en-fi/services/passenger_services/excess_baggage.aspx

Jos lennät Istanbul - Helsinki ja lipussasi on kilorajoitus 20K (tai 30k) matkatavamäärässä, erotuksena piece concept merkintään 1PC, niin maksat 10e kilo matkatavaran lisäkiloista.

Peltsi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #882 : 02.02.2012, 16:14:17 »
Olisi yksi spesifi kysymys koskien DAN EUROPEAN -sukellusvakuutusta-

Lähden 3,5kk yhtäjaksoiseen reissuun aasiaan. Sukelluksia tulee useita ja eri maissa.
Huvisukellusta, alle 40 metriin ja ei tech divingia.

Tarvitsen vakuutuksen mahdollisen pönttöreissun varalle.

Matka- ja matkatavaravakuutus minulla on erikseen.

Minkä DANin vakuutustyypeistä valitsen, jotta kattaa, mutta pääsen mahdollisimman edullisesti?

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #883 : 06.02.2012, 11:07:46 »
Olisi yksi spesifi kysymys koskien DAN EUROPEAN -sukellusvakuutusta-

Lähden 3,5kk yhtäjaksoiseen reissuun aasiaan. Sukelluksia tulee useita ja eri maissa.
Huvisukellusta, alle 40 metriin ja ei tech divingia.

Tarvitsen vakuutuksen mahdollisen pönttöreissun varalle.

Matka- ja matkatavaravakuutus minulla on erikseen.

Minkä DANin vakuutustyypeistä valitsen, jotta kattaa, mutta pääsen mahdollisimman edullisesti?

Oma jäsenyys on Sport Silver, viime vuosi oli EUR 86,38. Perushommiinhan tuo Bronze riittää hyvin EUR 59,58. Mutta hintaero on vuodessa kuitenkin aika pieni, erot löytyy täältä http://www.daneurope.org/web/guest/sport-plans

Peltsi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #884 : 06.02.2012, 11:11:15 »
Jep mohito. Hintavertailu on tullut tehtyä ja perushommia sukeltelen vain. Lähinnä murehdin tuosta matkan kestosta 3,5kk.
Pakottaako se mut ottamaan kultatason vakuutuksen, vai uskaltaako silti mennä pronssisella?

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #885 : 06.02.2012, 11:25:16 »
Jep mohito. Hintavertailu on tullut tehtyä ja perushommia sukeltelen vain. Lähinnä murehdin tuosta matkan kestosta 3,5kk.
Pakottaako se mut ottamaan kultatason vakuutuksen, vai uskaltaako silti mennä pronssisella?

Olikos noissa rajoitus matkan keston kanssa? En kyllä tuollaista itse muista, vakuutushan on voimassa kotimaassakin. Silverillä on parin kuukauden reissuja tehty, tosin onneksi mitään isompaa ei ole sattunut.

Peltsi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #886 : 06.02.2012, 12:13:48 »
Tutkailtuani asiaa, tulin siihen tulokseen että otan joko pronssi- tai hopeaversion vakuutuksesta.

Vakuutuksessa on aikaraja tapaturmiin jotka ovat "non-diving related issues", mutta tuollaisia tapahtumia varten mulla on normaali matkavakuutus.

Luotan että kattaa dyykatessa mahdollisesti sattuneet kämmit, vaikka kyse onkin pidemmästä matkasta.

JBay

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #887 : 23.02.2012, 10:15:16 »
Tätä on jo varmaan useamman kerran kysytty mutta en haulla nopeasti vastausta löytänyt. Olen lentämässä Chicagosta Helsinkiin ja Helsingistä olisi vielä kotimaan jatkolento mutta eri lipulla. Voidaanko Chicagosta laukku checkata lopulliseen määränpäähän jos näin erikseen pyytää vai pitääkö laukku noutaa Helsingissä hihnalta ja checkata itse uudelleen?

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #888 : 23.02.2012, 13:38:32 »
Saanko ottaa lentokoneeseen käsimatkatavaroiden mukaan salmiakkisuklaata? Tuli vaan mieleen, koska kerran on otettu pois vuohenjuustopala, on kuulemma nestemäistä?! Onko tämän ajatteluntavan mukaan myös täytesuklaa nestemäistä?

Edelleen olisin kiitollinen tiedosta.  Olen pelannut varman päälle ja jättänyt salmiakkisuklaat ostamatta, mutta nyt haluaisin jotain "erilaista" tuliaista viedä Italiaan ystäville. Onnistuukohan?

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #889 : 23.02.2012, 22:00:33 »
Osta suklaat kentältä, ni homma on sillä ratkaistu.

wysig

• Vieras
« Vastaus #890 : 23.02.2012, 22:27:47 »
Tätä on jo varmaan useamman kerran kysytty mutta en haulla nopeasti vastausta löytänyt. Olen lentämässä Chicagosta Helsinkiin ja Helsingistä olisi vielä kotimaan jatkolento mutta eri lipulla. Voidaanko Chicagosta laukku checkata lopulliseen määränpäähän jos näin erikseen pyytää vai pitääkö laukku noutaa Helsingissä hihnalta ja checkata itse uudelleen?
Lentoyhtiöt noudattavat sääntöä, että erilliset liput = uudelleen lähtöselvitys = jumppaat itse kamat

Haroosh

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #891 : 23.02.2012, 23:11:21 »
Saanko ottaa lentokoneeseen käsimatkatavaroiden mukaan salmiakkisuklaata? Tuli vaan mieleen, koska kerran on otettu pois vuohenjuustopala, on kuulemma nestemäistä?! Onko tämän ajatteluntavan mukaan myös täytesuklaa nestemäistä?

Edelleen olisin kiitollinen tiedosta.  Olen pelannut varman päälle ja jättänyt salmiakkisuklaat ostamatta, mutta nyt haluaisin jotain "erilaista" tuliaista viedä Italiaan ystäville. Onnistuukohan?

Pari viikkoa sitten lensin pari Fazerin isoa levyä käsimatkatavaroissa, eikä ainakaan silloin turvatarkastuksessa mitään sanottu.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #892 : 24.02.2012, 12:12:56 »

Mielestani olen vastannut tahan kysymykseen jo kerran taalla, mutta anyway- luulen, etta tuon vuohenjuuston kanssa sulle on sattunut kohdalle joku todella virkaintoinen natsi. Olen vienyt jos minkalaista suklaata (salmiakki, likoorikonvehti yms) vaikka kuinka monta kertaa kasimatkatavaroissa eika koskaan ole sanottu mitaan. Epailen myos, etta et ole viemassa kymmenia kiloja salmiakkisuklaata, eli jos sama pilkunviilaaja sattuu kohdalle, niin eihan siina meneta kuin pari euroa.
She rides rollercoasters but never screams

JBay

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #893 : 26.02.2012, 15:48:35 »
Osaako joku sanoa Finnairin lähtöselvityskäytännöistä Helsinki-Vantaalla matkatavaroiden jättämisestä edellisenä iltana? Finnairin sivuilla lukee seuraavaa: "Seuraavan päivän lennoille lähtöselvitys onnistuu Helsinki-Vantaalla myös edellisenä iltana klo 17.00–21.30. Tällöin yksi matkalle lähtevistä perheenjäsenistä voi luovuttaa koko perheen matkatavarat, mikäli hänellä on mukanaan kaikkien lentoliput ja matkustusasiakirjat." Onko jollain kokemusta? Jättöpaikka löytyy ilmeisesti jostain terminaali kakkosesta mutta tarkempaa infoa ei sivuilta löydy.

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #894 : 26.02.2012, 16:38:02 »
Osaako joku sanoa Finnairin lähtöselvityskäytännöistä Helsinki-Vantaalla matkatavaroiden jättämisestä edellisenä iltana? Finnairin sivuilla lukee seuraavaa: "Seuraavan päivän lennoille lähtöselvitys onnistuu Helsinki-Vantaalla myös edellisenä iltana klo 17.00–21.30. Tällöin yksi matkalle lähtevistä perheenjäsenistä voi luovuttaa koko perheen matkatavarat, mikäli hänellä on mukanaan kaikkien lentoliput ja matkustusasiakirjat." Onko jollain kokemusta? Jättöpaikka löytyy ilmeisesti jostain terminaali kakkosesta mutta tarkempaa infoa ei sivuilta löydy.
Joskus aikoja sitten ollaan tehty. Ihan tiskillä lähtöselvitys tehtiin ja siihen laukutkin jätettiin, mutta en kyllä muista mistä saatiin tietoomme se tiski joka niitä lähtöselvityksiä tekee. Mutta ei kysyvä tieltä eksy :)
Niin, ja kaikki laukut tuli perille kohteeseenkin, joten sinällään fiksu veto jos haluaa aamulla nukkua hieman pidempään
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

ffflame

• Reissaaja
    • Profiili
check-in edellisiltana
« Vastaus #895 : 26.02.2012, 18:45:05 »
Terminaali kakkosessa lukee aina iltasella jonkun finskin tiskin päällä "seuraavan päivän lennot". Se voi vaihdella, ei siis aina sama numero. Loma-aikoina (talvilomaviikot esim.) saattaa olla auki pitempään päivittäin.
Jokainen meistä elää omassa päässään  - Pasi Ilmari Jääskeläinen

Nellinoora

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #896 : 26.02.2012, 21:02:59 »
Lentoni on perillä kohteessa myöhään illalla, laitoin hotellini sivuilta löytyvään sähköpostiin viestin jossa kerroin saapuvani myöhään ja pyysin heitä ystävällisesti vastaamaan minulle jotta tiedän viestin menneen perille. Mitään ei kuulunut ja laitoin muutaman päivän kuluttua uuden viestin... eikä vieläkään vastausta. Pitääkö mun vielä soittaa toiselle puolen maailmaa ja varmistaa, tankeroenglannillani tavaten, että pitävät minulle varatun huoneen vai kuinka matkaajilla on yleensä tapana toimia tällaisessa tilanteessa?

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #897 : 26.02.2012, 21:25:30 »

Mielestani olen vastannut tahan kysymykseen jo kerran taalla, mutta anyway- luulen, etta tuon vuohenjuuston kanssa sulle on sattunut kohdalle joku todella virkaintoinen natsi. Olen vienyt jos minkalaista suklaata (salmiakki, likoorikonvehti yms) vaikka kuinka monta kertaa kasimatkatavaroissa eika koskaan ole sanottu mitaan. Epailen myos, etta et ole viemassa kymmenia kiloja salmiakkisuklaata, eli jos sama pilkunviilaaja sattuu kohdalle, niin eihan siina meneta kuin pari euroa.

Pari viikkoa sitten lensin pari Fazerin isoa levyä käsimatkatavaroissa, eikä ainakaan silloin turvatarkastuksessa mitään sanottu.

En huomannut että aiemmin olisi kysymykseeni vastattu. Luotan kokemuksinnne ja aion ottaa muutaman suklaalevyn mukaan.

(Rahallinen menetys ei tietenkään ole suuri jos suklaat takavarikoitaisiin, mutta tuliaisten menettäminen se harmittaisi)

Osta suklaat kentältä, ni homma on sillä ratkaistu.
Hyvä idea muualla muttei Tampereella Ryanairin käyttämällä terminaalilla. Kait siellä ainoassa kahvilassa (mitään kaupojahan siellä ei ole) voisi olla salmiakkisuklaata, mutta ostaisin ne mieluummin etukäteen.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #898 : 27.02.2012, 09:21:04 »
Lentoni on perillä kohteessa myöhään illalla, laitoin hotellini sivuilta löytyvään sähköpostiin viestin jossa kerroin saapuvani myöhään ja pyysin heitä ystävällisesti vastaamaan minulle jotta tiedän viestin menneen perille. Mitään ei kuulunut ja laitoin muutaman päivän kuluttua uuden viestin... eikä vieläkään vastausta. Pitääkö mun vielä soittaa toiselle puolen maailmaa ja varmistaa, tankeroenglannillani tavaten, että pitävät minulle varatun huoneen vai kuinka matkaajilla on yleensä tapana toimia tällaisessa tilanteessa?

Riippuu tietysti monesta asiasta. Jos hotelli on esim. varattu jostain booking.com- tyyppisestä nettiportaalista, niin niissä on tyypillisesti periaatteena, että jos ei ilmesty paikalle niin hotelli laskuttaa luottokortilta ensimmäisen yön, toisinsanoen heille ei ole järkevää eikä asiallista luovuttaa huonetta toiselle kun se on jo käytännössä maksettu.

Se on varmaan ihan tyypillistä, että erityisesti halvemman pään hotellit ei vastaa tuollaisiin sähköposteihin. Monesti kyse on ihan vaan kielimuurista.

Itse olen tottunut luottamaan siihen, että jos varaus on mennyt läpi niin se huone todellakin on minulle varattuna vaikka tulisin myöhään. Asiaa voi hieman omalta osaltaan helpottaa kirjoittamalla varaukseen "late check-in" tms. Tietysti kannattaa sekin tsekata että onko respa auki 24/7 vai meneekö jossain kohtaa illalla kiinni.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #899 : 27.02.2012, 10:33:39 »
Hotellien/ hostellien kanssa mulla ollut sama homma, että olen saapunut yöllä, mutta mitään vastausta en koskaan ole saanut, kun olen siitä tietoa laittanut. Kertaakaan ei oo kuitenkaan käynyt niin, että buukkaus ei olisi voimassa. Luottaisin sinuna siihen, että varaus on voimassa, sen ihmeellisemmin soittelematta.