Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia

(Luettu 571593 kertaa)

Nellinoora

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia
« Vastaus #900 : 27.02.2012, 10:42:08 »
Kiitos. :)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #901 : 28.02.2012, 06:51:48 »
Saanko ottaa lentokoneeseen käsimatkatavaroiden mukaan salmiakkisuklaata? Tuli vaan mieleen, koska kerran on otettu pois vuohenjuustopala, on kuulemma nestemäistä?! Onko tämän ajatteluntavan mukaan myös täytesuklaa nestemäistä?

Tämä vuohenjuustoepisodi on ehkä sattunen jokunen vuosi sitten? Mielestäni näissä säännöksissä on hieman alettu käyttämään normaalia järkeä, eikä kaikkea enää yritetä ottaa matkustajilta pois. Itse olen matkustanut viime aikoina nestemäisten ruokienkin (ei keitto) kanssa eikä niitä kukaan niitä ole Suomessa pois ottanut.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #902 : 28.02.2012, 07:41:28 »
Multa otettiin Koskenlaskija-sulatejuustopaketti pois Helsingin turvatarkastuksessa viime elokuussa, eli ei tässä nyt varsinaisesti ole lieventymistä tapahtunut...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #903 : 29.02.2012, 11:32:55 »
Saanko ottaa lentokoneeseen käsimatkatavaroiden mukaan salmiakkisuklaata? Tuli vaan mieleen, koska kerran on otettu pois vuohenjuustopala, on kuulemma nestemäistä?! Onko tämän ajatteluntavan mukaan myös täytesuklaa nestemäistä?

Tämä vuohenjuustoepisodi on ehkä sattunen jokunen vuosi sitten? Mielestäni näissä säännöksissä on hieman alettu käyttämään normaalia järkeä, eikä kaikkea enää yritetä ottaa matkustajilta pois. Itse olen matkustanut viime aikoina nestemäisten ruokienkin (ei keitto) kanssa eikä niitä kukaan niitä ole Suomessa pois ottanut.

Tämä sattui puolitoistavuotta sitten Brysselissä. Mukanani oli myös salaattia, jonka kastike olisi mielestäni enemmän ollut "nestemäistä" kuin juustoni, mutta sen sain viedä koneeseen. Totesivat vain , että se taitaa olla lounaani.

Multa otettiin Koskenlaskija-sulatejuustopaketti pois Helsingin turvatarkastuksessa viime elokuussa, eli ei tässä nyt varsinaisesti ole lieventymistä tapahtunut...

Mikähän juustoista tekee niin "vaarallista" että ne täytyy ottaa pois?

Mutta siitä salmiakkisuklaasta: olen päättänyt ottaa yhden levyn mukaan, kävi miten kävi...

JBay

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #904 : 29.02.2012, 12:09:13 »

Saahan siihen pakettiin vaikka C-4:sta laitettua ja vähän juustoa päälle ;)

Tiermes

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #905 : 03.03.2012, 08:25:36 »
Lennan Kuala Lumpurista Heathrowlle 16.15 terminaaliin 4. Seuraava lento olisi finnairilla terminaalista 3 kello 18.05. Mita sanotte kuinka iso riski on ostaa tuo lento? Rinkka pitais ehtia saada ja ehtia lahtoselvitykseen 45 minuuttia ennen lahtoa.

PS. Tuo taitaa olla liian riskialtis, mutta entäpä toinen kun on samalla lipulla ja köpiksessä vaihto näyttäs olevan vaan 35min, onko tossa vastuu lentoyhtiöllä jos myöhästyn ja ne hoitaa mut seuraavalle ilmatteeks? Lentoyhtiö vaihtuu SAS -> Blue1.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2012, 09:01:17 kirjoittanut Tiermes »

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #906 : 03.03.2012, 09:03:35 »

Saahan siihen pakettiin vaikka C-4:sta laitettua ja vähän juustoa päälle ;)

Eiköhän tuo näkyisi läpivalaisussa. Toin juuri kolme palaa juustoa ja ison paketin öljyisiä oliiveja (pohjalla nestettä) turvallisesti omaan jääkaappiin asti.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #907 : 03.03.2012, 09:10:55 »
Lennan Kuala Lumpurista Heathrowlle 16.15 terminaaliin 4. Seuraava lento olisi finnairilla terminaalista 3 kello 18.05. Mita sanotte kuinka iso riski on ostaa tuo lento? Rinkka pitais ehtia saada ja ehtia lahtoselvitykseen 45 minuuttia ennen lahtoa.

Alle kahden tunnin vaihdot, joihin sisältyy terminaalinvaihto Heathrowssa ovat tiukemmanpuoleisia jopa silloin kun matkatavarat siirtyvät automaattisesti. Eli riski on iso, tai ennemmin voisi jopa sanoa että onnistumisen mahdollisuus on
pieni. Ota myöhäisempi lento suosiolla.

Samalla lipulla vaihdettaessa vastuu on lentoyhtiöllä. Silloinkin kannattaa kyllä tarkistaa että mikä se mahdollinen seuraava yhteys olisi, ainakin jos seuraavalle päivälle on jotain suunnitelmia. Lisäksi paljon alle tunnin vaihdoissa alkaa vähän joka kentällä kohoamaan riski että matkatavarat eivät ehdi. Kotimatkalla se ei välttämättä ole edes huono juttu, koska yleensä lentoyhtiö kuljettaa viivästyneet tavarat kotiinkuljetuksella.

Vienna

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #908 : 22.03.2012, 22:38:21 »
Olen lähdössä Hongkongiin vaihtoon ja olen katsellut noita Kilroyn opiskelijalippuja. Ennen kuin liput kuitenkaan ostan, haluaisin, varmistua, että paluupäivämäärää voi muuttaa LÄHDÖN JÄLKEEN? Eli jos Hongkongissa ollessani päätänkin jäädä Aasiaan pitemmäksi aikaa, niin periaatteessa paluupäivämäärää voi muuttaa. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon muutosmaksu näinä päivinä on?

banzq

• Tosireissaaja
  • Pilgrim
    • Profiili
    • Sunny Tales
    • Sähköposti
« Vastaus #909 : 23.03.2012, 03:29:34 »
Tietääkö kukaan onnistuuko Venäjän viisumin hankkiminen ulkomailta? Olen lomalla Aasiassa ja tarvitsen venäjän viisumin.....

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #910 : 23.03.2012, 12:36:38 »
Tuolla trans-siperia ketjussa on jutusteltu Venäjän viisumeista...

Mä juttelin reissullani sveitsiläisen pariskunnan kanssa, jotka olivat sinun tavoin pitemmällä reissulla. He olivat myös yrittäneet saada kuukauden viisumia Venäjälle, mutta eivät oleet siinä onnistuneet. Selityksenä oli aina ollut se, että kuukauden viisumi voidaan myöntää vain omasta kotimaasta.

Kyllähän tuolla 10 päivän transit viisumillakin ehtii, jos oikein hyvin suunnittelee kaiken ja ripeästi etenee. Meillä meni Venäjällä 14 päivää ja edettiin ihan leppoisasti, ihan hyvin mekin oltaisiin voitu tiivistää jos siihen olisi ollut tarvetta.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #911 : 23.03.2012, 12:39:18 »
Olen lähdössä Hongkongiin vaihtoon ja olen katsellut noita Kilroyn opiskelijalippuja. Ennen kuin liput kuitenkaan ostan, haluaisin, varmistua, että paluupäivämäärää voi muuttaa LÄHDÖN JÄLKEEN? Eli jos Hongkongissa ollessani päätänkin jäädä Aasiaan pitemmäksi aikaa, niin periaatteessa paluupäivämäärää voi muuttaa. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon muutosmaksu näinä päivinä on?

Sehän riippuu ihan lentoyhtiöstä ja heidän ehdoista. Lisäksi Kilroy voi periä sinulta jonkun maksun. Kannattaa kysyä sieltä matkatoimistosta, eikä meiltä.

rokston

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #912 : 24.03.2012, 11:43:28 »
Aikomus olisi kavuta merapille tänää, huomenna tai ylihuomenna.
Yogyakarta on sijaintini tällähetkellä. Osa putiikeista myy lippuja mutta vaativat aivan mahottomia kun olen yksin liikeellä ja osa putiikeista joista löytyisi mopokuljetuksella olevia reissuja niin eivät myy tikettejä ja vetoavat vuodenaikaan. Onko jollain kokemusta lipun ostosta, mistä ostit ja paljon maksoit, yms.?
Aikaa on rajallisesti eikä tuo katujen kävely ole tuottanut tulosta.

Kiitokset etukäteen jo!

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #913 : 24.03.2012, 18:15:53 »
Saako Suomessa missaan ostettua 24 Horas-merikin kenkia?
Talla puolella rapakkoa niita ei loyda edes NYCista ja mikaan nettikauppa ei myy, eli ainoa keino mika tulee mieleen saada noita kenkia on El Corte Ingles'n nettisivut... mutta jos noita jostain Suomessa (miel. Hell) loytaa, mieluummin toki livena kuin netista tilattuna.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

Heloriina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #914 : 24.03.2012, 18:38:38 »
Tuolla trans-siperia ketjussa on jutusteltu Venäjän viisumeista...

Mä juttelin reissullani sveitsiläisen pariskunnan kanssa, jotka olivat sinun tavoin pitemmällä reissulla. He olivat myös yrittäneet saada kuukauden viisumia Venäjälle, mutta eivät oleet siinä onnistuneet. Selityksenä oli aina ollut se, että kuukauden viisumi voidaan myöntää vain omasta kotimaasta.

Tämä ei täysin pidä paikkaansa. Ulkomailla voi viisuminn saada, jos on vakituisena asukkaana muussa kuin kotimaassaan. Minä olen ainakin saanut. Mutta pelkkänä matkailijana se on vaikea kotimaan ulkopuolelta.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #915 : 25.03.2012, 16:22:30 »
Aikomus olisi kavuta merapille tänää, huomenna tai ylihuomenna.
Yogyakarta on sijaintini tällähetkellä. Osa putiikeista myy lippuja mutta vaativat aivan mahottomia kun olen yksin liikeellä ja osa putiikeista joista löytyisi mopokuljetuksella olevia reissuja niin eivät myy tikettejä ja vetoavat vuodenaikaan. Onko jollain kokemusta lipun ostosta, mistä ostit ja paljon maksoit, yms.?

Etkö voisi mennä Kaliurangiin, yöpyä siellä, katsella löytyisikö kiipeilykavereita ja lähteä sieltä ajoissa liikkeelle?

Muistathan sitten, että siellä on "oppaita", joille sinä olet kävelevä rahakukkaro ja jotka eivät tiedä siitä kiipeämisestä, reiteistä tai turvallisuudesta hölkäyksenpöläystä, yhtä vähän kuin ymmärtävät oman turvallisuutensa puolesta. Siellä on kiipeillessä kuollut ihmisiä, pidäthän itsestäsi huolta!
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #916 : 26.03.2012, 19:49:22 »
Ostin Qatar Airwaysin lennot Abu Dhabi - Kathmandu - Abu Dhabi, Dohassa välilasku molempiin suuntiin. Nyt sitten vasta tajusin että matkasuunnitelmaani sopisi paljon paremmin jos viimeinen osuus olisi Doha-Dubai eikä Doha-Abu Dhabi. Onko kokemusta vastaavista tilanteista? Jos otan yhteyttä lentofirmaan niin onko mahdollista että he suostuvat vaihtamaan tuon lennon, maksan tietysti sen hintaeron siinä eikä siitä pitäisi sinänsä lentofirmalle olla muuta haittaa kuin vaivannäkö.
(joo voisin tietty kysyä suoraan heiltä mutta kysyn nyt täältä ensin niin ehkä tietää mitä odottaa...)

wysig

• Vieras
« Vastaus #917 : 26.03.2012, 20:37:30 »
Riippuu hintatyypistä, salliiko se Open Jaw ja vieläpä Origin Open Jaw. Tämä selviää ainoastaan ottamalla yhteyttä lentoyhtiöön.

rokston

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #918 : 26.03.2012, 21:29:32 »
Lianna: kiitos vastauksesta. Soittelin siellä kylän suunnalla oleville oppaille ja he kertoivat tekevänsä tähän vuoden aikaan ainoastaan retkiä puoleen väliin tulivuorta. Tänään vielä kyselin täällä yogyakartan paikallisilta reissujenmyyjiltä retkiä. Osa sanoi että kiipeäminen onnistuu huipulle asti, sitten sanoin soittaneeni vuoren läheiseen kylään ja kerroin että sieltä ei vuorenhuipulle asti tehtäviä retkiä voi ostaa niin tämä myyjä nauroi ja sanoi että opas päättää minne asti kiivetään eikä tämä myyjä itse. mutta silti hän myi lippuja huipulle asti. Elikkä meinasin tulla huijatuksi ja joudun nytten jättämään kapuamisen seuraavalle kerralle. Harmittaa hieman koska skippasin tänne tulo reissulla 4vuorta mille olisi voinut kavuta ja nyt sitten jäi kokonaan ilman. Ahneella on p•••a loppu :)

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #919 : 26.03.2012, 23:03:54 »
Lianna: kiitos vastauksesta. Soittelin siellä kylän suunnalla oleville oppaille ja he kertoivat tekevänsä tähän vuoden aikaan ainoastaan retkiä puoleen väliin tulivuorta. Tänään vielä kyselin täällä yogyakartan paikallisilta reissujenmyyjiltä retkiä. Osa sanoi että kiipeäminen onnistuu huipulle asti, sitten sanoin soittaneeni vuoren läheiseen kylään ja kerroin että sieltä ei vuorenhuipulle asti tehtäviä retkiä voi ostaa niin tämä myyjä nauroi ja sanoi että opas päättää minne asti kiivetään eikä tämä myyjä itse. mutta silti hän myi lippuja huipulle asti. Elikkä meinasin tulla huijatuksi ja joudun nytten jättämään kapuamisen seuraavalle kerralle.

Ensi kerralla sitten! Yogjassa on varmasti rahanahneita yrittäjiä, Kaliurangissa tunnetaan asiaa paremmin. Voithan silti mennä sinne, se on miellyttävä kylä ja koska se on melko korkealla, siellä on mukavan raikasta. Parempi näin kuin että olisit mennyt vaaralliselle reissulle / jonkun huijarin matkaan.
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!