Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia

(Luettu 516708 kertaa)

jmxd

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia
« Vastaus #920 : 31.03.2012, 14:33:42 »
olen huomenna lähössä Intiaan ekalle reissulle, ja nyt vasta muistin ton viisumissa olevan kohdan eli: registration within 14 days of arrival in India for visas valid for more than 180 days. Mulla on siis 6kk viisumi, eli koskeeko mua? tartteeko jotai rekisteröitymistä tehdä?

Bielobog

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #921 : 03.04.2012, 11:45:06 »
olen huomenna lähössä Intiaan ekalle reissulle, ja nyt vasta muistin ton viisumissa olevan kohdan eli: registration within 14 days of arrival in India for visas valid for more than 180 days. Mulla on siis 6kk viisumi, eli koskeeko mua? tartteeko jotai rekisteröitymistä tehdä?

Ei tarvitse. Tuo sinun viisumisi on juurikin se perinteinen 180 paivan viisumi.

EDIT: Kun lukisi tekstin tarkkaan ja katsoisi paivamaaria, niin tajuaisi, etta myohaista on kommentoida  :)
“Thanks to the interstate highway system, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything.” - Charles Kuralt

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #922 : 05.04.2012, 23:02:42 »
Nyt tulee "tekniikan ihmelapselta" erittäin tyhmä kysymys ja toivottavasti joku täällä osaisi auttaa.
Yritin jo googlata vastausta onnistumatta ja vastauksen saisi varmaan jostain datasivuistolta helpommin mutta ne vaativat rekisteröinnin ja muuten ei niille asiaa olisi joten jätin toistaiseksi väliin.

Eli Iphonessani on imessage toiminto, joka toimii kuin junanvessa kaikkien kavereideni iphonien kanssa paitsi vaimoni. Muiden kanssa viestittäessä, puhelin vaihtaa automaattisesti imessagen ja tekstiviestin välillä riippuen olenko wifin/3G:n kuuluvuusalueella tai en.
Vaimoni puhelimen kanssa taas molemmilla on kokoajan imessage päällä vaikka olisimme mökillä, jossa on hädin tuskin yhden tason kuuluvuustolppa pystyssä. Eikä silloin ne imessaget kulje. Viestit siis tulevat mahdollisesti tunteja/päiviä myöhässä kun seuraavaksi pääsee kunnon verkoille...
Ongelma ei kaataisi maailmaa ellen matkustelisi paljon tai vieläkin tärkeämpää, olisi merillä töissä. Täällä olen lähes kokoajan wifin, 3G:n tai kotiverkon ulkopuolella. Eikä viestit siis mene perille tähän puhelimeen?

Missä siis vika, kun muiden kanssa toimii ja tämän yhden iphonen kanssa ei? Verkon ollessa sopiva imessaget toimivat näiden välillä normaalisti.
Netissä oli yksi neuvo, että jos puhelimissa on sama apple-ID voi tulla häiriötä... Näissä ei ole.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

fnla

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #923 : 21.04.2012, 19:52:11 »
Voinko matkustaa 11-vuotiaan siskoni kanssa Ryanairilla Roomaan neljäksi yöksi ilman että tulee mitään ongelmia? Itse olen 21-vuotias. Tarvitseeko esim jonkinlaista kirjoitettua lupaa vanhempien allekirjoituksilla?

Muffin

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #924 : 25.04.2012, 12:13:05 »
Hey !

Mulla menee passi vanhaks 9/2013. Reissuun (SAN-RAR-AKL-SYD-??) oon lähössä 10/2012, ja paluu sitten kun huvittaa. Tuskin menee kuitenkaan syyskuulle 2013, koska opiskelut jatkuu sillon. Mut itellä tuntuu aina venyvän reissut ootti Suomessa mikä tahansa.... Mutta yleensähän on suositeltavaa, että passi on väh. 6kk voimassa saapumisen jälkeen. Että voinkohan/kannattaako hakea jo nyt uus passi ? Reissussa se on kuitenkin hankalampaa...

kaurahiutale

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #925 : 25.04.2012, 12:42:05 »
Kannattaa varmaan hankkia nyt jo suomessa se uusi passi. Helpompaa ja halvempaa.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #926 : 25.04.2012, 12:45:08 »
Kannattaa hakea uusi; tuollaisen reissun budjetissa reilu 50€ + passikuvat tuskin tuntuu missään. Kuulin menneenä talvena tapauksesta, missä Malesiasta Indonesiaan lentänyt suomalainen ei päässyt maahan Jakartassa koska passin voimassaoloaika oli alle tuon puolen vuoden. Ei muuta kuin takaisin Kuala Lumpuriin ja uuden passin hakuun Suomen suurlähetystöstä. Tuo on jo aikamoista tyhmyyttä.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012, 13:23:08 kirjoittanut culture »

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #927 : 27.04.2012, 20:54:46 »
Kellään kokemuksia Malesialaisesta halpiksesta FireFly?

marella

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Matkailusivu
« Vastaus #928 : 20.05.2012, 17:21:11 »
kokemuksia Välimeren risteilyistä? ottavatko esim. maksut jokaisesta eri maan satamasta?

Peltsi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #929 : 12.06.2012, 12:11:41 »
Tulossa reissu:

Nepal
Thaimaa
Kambodzha
Vietnam
Malesia
Filippiinit

Tarvitseeko mihinkään ko. maista hankkia viisumi etukäteen, vai saanko kaikkiin on arrival? Ideana on olla jokaisessa maassa noin kolme viikkoa (tai siten että viisumipidennyksiä ei tarvitse tehdä.) Saapumiset joko lentäen tai maateitse.

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #930 : 12.06.2012, 12:38:36 »
Tulossa reissu:

Nepal
Thaimaa
Kambodzha
Vietnam
Malesia
Filippiinit

Tarvitseeko mihinkään ko. maista hankkia viisumi etukäteen, vai saanko kaikkiin on arrival? Ideana on olla jokaisessa maassa noin kolme viikkoa (tai siten että viisumipidennyksiä ei tarvitse tehdä.) Saapumiset joko lentäen tai maateitse.

Nepal
Visa Issuance:
Visa required, except for Visitors traveling as tourist can
obtain a visa on arrival for a max. stay of 90 days. Fee:
between USD 25.- and USD 100.- (depending on duration of stay)

Thaimaa
Visa required, except for A touristic stay of max. 30 days.

Kambodzha
Visa required, except for Nationals of Finland can obtain a
visa on arrival, for a max. stay of 30 days

Vietnam
Visa required, except for A max. stay of 15 days

Filippiinit
Visa required, except for Holders of passports issued to
nationals of Finland, for a max. stay of 21 days.

Tuolta löytyy viisumitarve eri maihin.
http://www.delta.com/planning_reservations/plan_flight/international_travel_information/visa_passport_information/
As cool as a cucumber.

Peltsi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #931 : 12.06.2012, 12:44:19 »
Kiitos. (odotin jo vastaukseksi perinteistä "lue aiemmat keskustelut").

ClickClack

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #932 : 12.06.2012, 20:26:31 »

Ostin ko. puljulta liput Malesian Johor Bahrusta -> Borneon Kota Kinabaluun.

Menolento oli siirretty aikaisemmaksi ja eivätkä olleet saaneet minua kiinni. Pienen tiskillä vänkäilyn jälkeen antoivat uuden lipun seuraavalle päivälle.

Paluulento oli peruutettu joten jouduin ostamaan suht kuumottuneena AirAsialta vastaavan lipun jotten olisi missannut paluulentoa suomeen.

Eli jos lennät niin sanoisin:
Voivat muuttaa lentoja miten sattuu (aikasemmaksi, myöhemmäksi, lyhyellä varoitusajalla). Eli kannattaa katsoa että oma email ja puhelinnumero jonka annat varaustasi tehdessä ovat oikein! Mulla ei menolennon suhteen ollut mitään varsinaista ongelmaa eli kait ko. yhtiöllä voi lentää jos varautuu siihen että lennot voi muuttua eikä suunnittele tiukkoja jatkoyhteyksiä.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #933 : 13.06.2012, 10:04:06 »

Ostin ko. puljulta liput Malesian Johor Bahrusta -> Borneon Kota Kinabaluun.

Menolento oli siirretty aikaisemmaksi ja eivätkä olleet saaneet minua kiinni. Pienen tiskillä vänkäilyn jälkeen antoivat uuden lipun seuraavalle päivälle.

Paluulento oli peruutettu joten jouduin ostamaan suht kuumottuneena AirAsialta vastaavan lipun jotten olisi missannut paluulentoa suomeen.

Eli jos lennät niin sanoisin:
Voivat muuttaa lentoja miten sattuu (aikasemmaksi, myöhemmäksi, lyhyellä varoitusajalla). Eli kannattaa katsoa että oma email ja puhelinnumero jonka annat varaustasi tehdessä ovat oikein! Mulla ei menolennon suhteen ollut mitään varsinaista ongelmaa eli kait ko. yhtiöllä voi lentää jos varautuu siihen että lennot voi muuttua eikä suunnittele tiukkoja jatkoyhteyksiä.

Lensin menneenä sunnuntaina Kota Bharusta Johor Bahruun ja ei ollut mitään ongelmia. Kone mennen tullen aikataulussa ja yllättävän uusi konekin vielä.

HighestSun

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #934 : 15.06.2012, 10:14:24 »
Halvin vaihtoehto Indonesiaan? Lento Bangkokiin vai mites?

Herba

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #935 : 17.06.2012, 14:49:48 »
Halvin vaihtoehto Indonesiaan? Lento Bangkokiin vai mites?

Tai lähemmäs Singaporeen. Mihin sattuu hyvän tarjouksen löytämään ja loput Air Asialla.
Ruisleipää ja lakipykäliä, somisteita ja virallisia päätöksiä

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #936 : 17.06.2012, 21:53:12 »
Kohta testamaan Estonian Airlines, kuuluuko heillä ruoka ja juoma lentolipun hintaan?
Entä matkatavarat ruumaan?

reissuruuna

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #937 : 17.06.2012, 22:15:26 »
^ lyhyillä lennoilla ei ole tarjoiluja, mutta pidemmillä saa kahvi/tee/mehu-linjaa juomien puolesta ja lähes syömäkelvottoman leivän tms. Tavarat menee ilmaiseksi ruumaan - mutta kuinka monta laukkua - riippunee sitten ostetusta lentolipusta.

HighestSun

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #938 : 18.06.2012, 18:17:51 »
Pari kysymystä:

1. Pelittääkö normihyttysverkko riippumaton kanssa? Pitäiskö siis riippumatolle suunnattu hyttysverkko jättää kotio, kun vie mokoma kuitenkin tilaa rinkassa? Tai jopa myydä?

2. Ostin 40-litrasen Haglöfs Krios 40:nen. Kannattaako ennakoida (ennen ekaa reissua) ja saada matkaa mukavammaksi, että ostaisikin alle 40 litraisen repun? Esim. Haglöfs Tight XL? 
Meneekö 40-litranen käsimatkatavarana? Edes vähän tyhjillään?
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012, 18:26:19 kirjoittanut HighestSun »

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #939 : 18.06.2012, 19:14:30 »
Mun 36-litranen ei menis mitenkäänpäin käsimatkatavarana.

Hyttysverkosta en nyt oikee osaa sanoo, mut miten sen saa tiiviiks siihen riippumaton alle? Onko nyt tyhmä kysymys...