Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia

(Luettu 589513 kertaa)

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Lyhyitä kysymyksiä, joihin toivotaan nopeita vastauksia
« Vastaus #1100 : 10.03.2013, 18:15:08 »
Ja kun se on tapissa niin siirrät vain luottopuolelle lisää massia. Ei kai tuossa mitään suurempaa ongelmaa pitäisi olla?

Ja kannattaakin siirtää, koska luottokorteilla tehdyistä käteisnostoista alkaa korko juoksemaan tapahtumapäivänä, siinä missä ostoksista vasta sen laskun eräpäivänä, mihin ne tulevat. Tosin jos summat eivät ole isoja, ei siitä hirveästi ehdi kertyä. Muuten euroalueen ulkopuolella ei ole suomalaisilla pankeilla kuluissa eroa kummalla puolella käyttää ja euroalueella pitäisi debitin käyttö onnistua lähes kaikissa automaateissa. On tuo itseänikin joskus hieman ärsyttänyt ja saanut miettimään erillisen debit-kortin hommaamista, mutta en ole siihenkään halunnut mennä, koska varaluottokorttikin on erikseen. Konttoreista ei yleensä visalla saa rahaa kummaltakaan puolelta, rahanvaihtopisteistä voi onnistua.

rawpower

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1101 : 15.03.2013, 19:42:17 »
Tervehdys, teen lehtijuttua liittyen travellaamiseen niin olisiko täällä ketään, joka voisi kertoa travellerin elämästä? Mitä kokeneempi sen parempi. Kiinnostuneet ottakaa yhteyttä vastaamalla tähän viestiin!
t Joel, Oulu

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1102 : 16.03.2013, 01:22:41 »
^Mun yhdistelmakortin pankki ei ainakaan ymmarra tata kysymysta, ja vaikka valitsen "Debit", "savings" tai mita muuta vain, nosto menee aina visan puolelta. Mutta kuten sanottu, niin maksat vain luottokorttipuolen laskun ja nostat uudestaan. No problem.
She rides rollercoasters but never screams

lentoguru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1103 : 18.03.2013, 01:22:15 »
Lainaus

Ja kannattaakin siirtää, koska luottokorteilla tehdyistä käteisnostoista alkaa korko juoksemaan tapahtumapäivänä, siinä missä ostoksista vasta sen laskun eräpäivänä, mihin ne tulevat.

Käytät ilmeisesti Amexia? Ainakaan Luottokunnan Visoissa ja Dinerseissa korkoa ei veloiteta jos lasku maksetaan yhdessä erässä eräpäivään mennessä eli koronlaskentatapa riippuu siitä kenen myöntämä kortti.

nipsuli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1104 : 08.05.2013, 13:51:21 »
Kysymys yksin matkustamisesta ja tavaroiden säilytyksestä:

Olen menossa kesällä Balille & Lombokille, tarkoituksen mm. opetella surffaamaan. Mihin jätän arvotavarat siksi aikaa kun olen harrastamassa kys. aktiviteettia, rannalle niitä tuskin kannattaa jättää lojumaan? Aion yöpyä guesthouseissa ja  rantamökeissä (hintahaitari varmaankin sen 10-15€/yö). En ole koskaan matkustanyt yksin tai Kaakkois-Aasiassa, eli minulla ei ole mitään käsitystä miten tälläinenkin asia hoidetaan. Uskaltaako tavaroita jättää respaan?

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1105 : 08.05.2013, 15:15:31 »
^ei yhtään tyhmä kysymys. Itse olen sukellusreissuilla jättänyt arvokkaimmat rojut tallelokeroon ja irtokaman (kuten puhelimet ja tietokoneen) respaan ja toivonut parasta TAI jättänyt ne diveshopin respaan. Täysin turvallista vaihtoehtoa en ole keksinyt, mutta minkäs teet. Mielelläni kuulen parempia ideoita itsellekin käyttöönotettaviksi...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

baapel

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1106 : 09.05.2013, 03:05:36 »
^Mun yhdistelmakortin pankki ei ainakaan ymmarra tata kysymysta, ja vaikka valitsen "Debit", "savings" tai mita muuta vain, nosto menee aina visan puolelta. Mutta kuten sanottu, niin maksat vain luottokorttipuolen laskun ja nostat uudestaan. No problem.

Olin aikoinaan Thaimaassa niin että otin yhden hotelliyön sijaan vahingossa kuukausi + yö, varauksia niin paljon että en saanut luottoa käytetyksi muuten kun käskin pankin poistaa katevarauksen. Hienoa oli olla Shuwarnablumilla ja rahaa muutama euro eikä saa tililtä ulos vaikka tilillä reilusti rahaa....

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1107 : 21.06.2013, 01:37:24 »
Argh! Kamerakysymyksia: tietaako kukaan, mita tehda, kun kameran nayttoon ilmestyy iso musta piste? Ilmeisesti kyseessa on poly tai vastaava, mutta koska kyseessa on pokkari, en pysty sita avaamaan... lahinna kiinnostaa, voiko sita korjata, koska olen kaukana kaikesta, eika huvittaisi lahtea turhaan kiikuttamaan sita isoon kaupunkiin.

wysig

• Vieras
« Vastaus #1108 : 21.06.2013, 12:28:17 »
Kameran LCD näyttö voi olla myös rikki, jolloin kuvat ovat ok. Jos pölyä linsseissä, sitten se roska näkyy kuvassakin, mikä tarkoittaa uutta kameraa mahdollisesti.
Lataa kuva koneelle, niin näet onko kuvassa roskaa.

MICI_FIN

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1109 : 25.06.2013, 14:43:27 »
Kysymys yksin matkustamisesta ja tavaroiden säilytyksestä:

Olen menossa kesällä Balille & Lombokille, tarkoituksen mm. opetella surffaamaan. Mihin jätän arvotavarat siksi aikaa kun olen harrastamassa kys. aktiviteettia, rannalle niitä tuskin kannattaa jättää lojumaan?

Ei varmaankaan kannata, mutta itte tuli kyllä jätettyä kaikki kamat rantatuolille, samaan paikkaan josta lauta oli vuokrattu. Periaatteessahan vuokraaja vahtii sitä sun vuokraamaa tuolia.

fabula

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1110 : 01.07.2013, 14:05:49 »
Nää menis varmaan myös tonne tyhmät kysymykset -osioon, mutta kysyn nyt täällä. Kysyin vähän samaa asiaa toisaalla, mutta haluan vielä varmistaa. Eli voiko hostelleissa suorittaa check outin mihin aikaan vaan, jos sen sopii henkilökunnan kanssa? Voiko sen suorittaa vaikka aamuyöllä? Jos henkilökuntaa ei näy sovitulla hetkellä, niin voiko sieltä vain häippästä ilman, että tulee mitään sanktiota?

Toinen kysymys liittyen megabussiin. Onko yöbussi Lontoosta Edinburghiin ihan turvallinen yksinään matkustavalle tytölle? Ettei vaikka tavaroita viedä sillä aikaa, kun itse nukkuu? Ja jos bussilipun maksaa luottokortilla, niin sitä luottokorttia ei vissiin tarvitse olla mukana matkustettaessa, pelkkä varausnumero riittää?

fabula

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1111 : 02.07.2013, 03:43:18 »
Vielä olisi muutama kysymys, jotka tulivat mieleen, kun yritin varata lentoja. Kun varaa Ryanairilta lentoja, niin siinä nimeä kysyttäessä lukee "first name". Eli yksikössä tuo. Pitää kuitenkin ilmeisesti antaa myös toiset nimet?

Toinen kysymys liittyen lentojen varaamiseen travellinkin kautta. Minulla ei ole luottokorttia, mutta lennon voisi maksaa verkkopankissa. Onko tuo ihan hyvä systeemi? Jostain ymmärsin, että tuo verkkopankkimaksaminen voisi olla korvausten kannalta huono siinä tilanteessa, jos lento perutaan tai yhtiö menee konkurssiin. Onko tässä mitään perää?

Kolmas kysymys liittyy ääkkösten käyttöön lentolippuja varatessa. Tiedän, että tästä on jauhettu monen monta kertaa, mutta haluaisin kuitenkin varmistaa, kun pelottaa, että kuitenkin kirjoitan sukunimeni väärin..  :( Eli siis kaikilla lentoyhtiöillä, myös Ryanairilla,  lippuja varatessa tulee kirjoittaa ä muotoon ae?

Todella typeriä kysymyksiä taas, mutta olisi ihanaa, jos joku jaksaisi vastata! Ensimmäistä varsinaista yksin tehtävää matkaani olen varaamassa ja pelottaa tosi paljon, että sössin koko jutun! Etenkin pelottaa, että kirjoitan nimeni väärin, enkä pääse lennolle! Apua! Auttakaa kokematonta ja typerää!  :'(

wysig

• Vieras
« Vastaus #1112 : 02.07.2013, 07:17:15 »
First name pitäisi riittää, kun näin pyydetään, joku viisaampi voi korjata.

Luottoyhtiöltä voit saada mahdollisesti rahasi takasi lentolipusta, jos yhtiö menee konkurssiin, verkkopankilta et. Älä osta konkurssialtista matkaa...

ä=ae, ö=oe, å=aa

Väärästä nimestä ei kuole, sen korjaaminen vain maksaa, joskus paljon, joskus vähän. Tuskin koskaan se estää matkaa.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1113 : 02.07.2013, 07:19:27 »
Oikeasti ääkköset kuuluu kirjoittaa aeaekkoesinae, mutta suurin osa virallisistakin matkatoimistoista ja lentoyhtiöistä (mm Finnair) kirjoittaa ne aakkosina. Olen lennellyt ympäriinsä molemmilla versioilla eikä ongelmia ole tullut, mutta britit ovat kuuluisia byrokraattisuudestaan ja joustamattomuudestaan (kuten jenkitkin), joten varmuuden vuoksi laittaisin a=ae. Etunimien määrällä ei ole ainakaan muilla lentoyhtiöillä ollut väliksi, kurkkaa Ryanair-ketjusta, jos sillä on. Tuo verkkopankki/luottokorttiasia on ymmärtääkseni juuri noin, mutta kyse on vain lentolipun rahojen takaisinsaannista, ja ainakin muissa varaamoissa menee lisämaksu lk 10-20e siitä, että maksaa kortilla,  joten pikkusummissa ei kannata maksaa ylimääräistä. Hotellista nyt ainakin saa häipyä koska vain, jos on edellisenä iltana suorittanut maksunsa. Hostelleista/hotelleista saattaa olla vaikea päästä ulos, jos tiskillä ei ole yöhenkilökuntaa (sellaistakin on minulle tapahtunut joskus). megabussista en tiedä, eurooppalaiset kulkuvälineet ovat noin yleensä turvallisia yksinäiselle naisihmisellekin, öiset kaupungit eivät sitten kaikilta alueiltaan tietenkään ole.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1114 : 02.07.2013, 08:42:06 »
britit ovat kuuluisia byrokraattisuudestaan ja joustamattomuudestaan (kuten jenkitkin),

Anteeksi, puhut varmaan suomalaisista? Eipa ole suomalaisten voittanutta joustamattomuudessa, mielestani britit taasen ovat todella joustavia. Eri asia on firmat jotka tekevat silla rahaa kuten Ryynari, sehan on heidan bisnes: gramma ylipainoa ja lasku peraan. vaara nimi ja lasku peraan.

aakkosiin: itse en kayta ae,oe ikina (paitsi jos USAhan pitaisi lentaa). suurin osa maailman ihmisista ei edes tajua etta ne pilkut vokaalien paalla tekisivat siita eri kirjaimen. mutta koska ryynarista ei koskaan tieda, ehka siella kannattaa ottaa varman paalta. muuten vaan ihan tavalliset aakkoset.

eppis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1115 : 02.07.2013, 13:25:17 »
Tämä on varmaankin itsestäänselvyys ja maalaisjärjellä pääteltävissä (mutta kun matkustat ensimmäistä kertaa, niin kerron silti): busseissa ja varsinkin yöbusseissa älä laita yleisiin säilytystiloihin bussin alaosaan mitään arvotavaraa (katoavat sieltä nopeasti), vaan pidä rahat, passi, kännykkä, luottokortti jne. aina lähelläsi. Rahavyö on pienille tavaroille sopiva.

mr_sinkki

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1116 : 06.07.2013, 22:26:37 »
Jos oot maksanu etukäteen seuraavaan päivään asti, voit poistua hostellista keskellä yötä jättämällä vaan avaimen tiskille!

Niiden tehtävä on olla jatkuvasti yhteydenoton päässä!  Varmistaa esim. hostellin turvallisuus!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1117 : 07.07.2013, 01:57:06 »
britit ovat kuuluisia byrokraattisuudestaan ja joustamattomuudestaan

Ryanair on irlantilainen.

Maksaisin aina luottokortilla, jos vain mahdollisuus on, juurikin Wysigin mainitsemista syista. Jos sinulla ei ole korttia, voisiko sisarus tai vanhempi maksaa omallaan? Pelkka eka etunimi riittaa, en kayta koskaan toisia nimiani.

mima

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1118 : 23.08.2013, 22:40:39 »
Välilasku Hong Kongissa, kuinka paljon pitäisi olla aikaa, jotta kaupungilla käymistä kannattaisi edes harkita (esim.Victoria Peakille menemistä)?

JN1234

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1119 : 24.08.2013, 19:03:43 »
6h