Pallontallaajat.net

Turistiviisumi ausseihin

(Luettu 7845 kertaa)

marrria

• Aloittelija
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« : 10.01.2008, 00:03:16 »
Heippa kaikki!

Ollaan lähdössä helmikuussa ausseihin, ja tarkoituksena on vaan lomailla ja reissata vähän reilu 3 kk. Liput on siis varattu, kysymykseni koskeekin nyt viisumia. Ilmeisesti 3kk saa turistiviisumin, mutta mitä jos matka on vähän yli ton 3 kk? Aikomuksenamme on käydä Uudessa-Seelannissa, joten emme ole yli 3kk maassa, mutta meillähän ei tietenkään vielä ole niitä lippuja ostettuna...

Onko kellään kokemusta, pitääkö meidän todella ottaa se pidempi WH-viisumi nyt, vai onko mahdollista saada turistiviisumia?
ielen oveen ei käy järjen avain. -Kari Hotakainen-

my_sky

• Himoreissaaja
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #1 : 11.01.2008, 07:21:20 »
Jos nyt ymmarsin kysymyksesi oikein, niin menette ensin lomalle Austraaliaan alle 3 kk:ksi, sitten Uuteen Seelantiin ja lopulta uudestaan lomalle Australiaan alle 3 kk:ksi.

Tarvitsette Austraaliaan ETA viisumin. Se lentoliputon vali voi vaatia selittamista aussi tullissa, mutta esimerkiksi minulta ei 4 haastattelunkaan jalkeen vaadittu lippua ulos maasta. Uskoivat kuin sanoin ostavani sen sitten kun tiedan mista kaupungista olen lentamassa ja minne.

Jos kuitenkin tyoskentelette ausseissa niin tarvitsette vanhintaankin sen WH viisumin.

marrria

• Aloittelija
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #2 : 11.01.2008, 15:15:38 »
Kiitos, juuri näin! Lähtö ausseihin helmikuussa, takas kesäkuussa, siinä välissä olemme Uudessa-Seelannissa. Hienoa lähteä!  :D
ielen oveen ei käy järjen avain. -Kari Hotakainen-

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #3 : 15.01.2008, 19:48:09 »
Jos olet Australiassa alle sen 3kk, muista ottaa sellainen ETA jossa on  multiple entry eikä single entry, muuten tulee ongelmia! Tuo multiple entry on muistaakseni vuoden voimassa. Toinen vaihtoehto on ottaa Uudesta Seelannista uusi single entry kolmen kuukauden ETA, jolloin voit olla Australiassa yhteenä kuusi kuukautta turistina. Työskennellä tuolloin ei voi, joten jos aiot jotain töitä tehdä, hanki WH.
Come to the dark side. We have cookies.

bookat

• Reissaaja
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #4 : 26.01.2008, 19:25:52 »
Tällaisen tekstin löysin Matkaopas.com -sivustolta;
"Australiaan tarvitaan viisumi, jonka saa ilmaiseksi, jos oleskelu Australiassa ei kerrallaan ylitä kolmea kuukautta."

Mistä olette hankkineet viisumin ja onko se ollut todella ilmainen?
Aussien ETA -sivustolla kun sanotaan näin  :?:

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #5 : 27.01.2008, 11:31:10 »
Ilmainen on jos hakee sen itse, postituskulut tietysti siihen tulevat. Kilroyn kautta hankittuna hinta on 10e, muista matkatoimistoista en tiedä kun olen molemmilla kerroilla hankkinut Kilroylta lentolippujen yhteydessä.

bookat

• Reissaaja
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #6 : 27.01.2008, 22:02:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Matkaajanainen"
Ilmainen on jos hakee sen itse

Anteeksi "tyhmä" kysymys; mistä sen voi itse hakea ?
(Lähin suurlähetystö taitaa olla Tukholmassa...)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #7 : 29.01.2008, 19:56:36 »
Sori, olinkin väärässä, hinta on 20 AUD. Tuossa linkki jossa sen voi hakea netissä:
http://www.migrationint.com.au/temporary_short_stay_visa.asp

bookat

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Turistiviisumi ausseihin
« Vastaus #8 : 14.03.2008, 13:53:37 »
Viisumit anottu, maksettu ja saatu  ;)

Hintaa tuli 12eur/hlö

..ja nyt matkaa odottamaan  8)

MinnieM

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 27.08.2009, 19:39:25 »
Mitä eroa on ETA:lla ja viisumi e676:lla? Kumpi pitää tehdä ja riittääkö netissä tehty anomus? Avopuoliso on jo tehnyt e676-hakemuksen ja siinä kysyttiin matkakumppanista, jolloin toisen osapuolen tiedot pystyi kirjaamaan, muttei kysytty mm. passin numeroa, vain nimi ja synt.aika. Eikös kuitenkin molempien pidä hakea oma viisuminsa? Jotenkin sekavaa informaatiota netissä ja täälläkin keskusteluissa on tarjottu useaa linkkiä joista osasta pääsee tuohon ETA:an ja osasta myös e676-hakemukseen. ???

dryad

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 02.10.2009, 15:26:47 »
Oottekos huomanneet, että suomalaiset (ja muut EU-kansalaiset) voi täyttää netissä ETA:n sijasta myös eVisitor-ilmoituksen, joka on täysin ilmainen? Ei siis tule tuota 20 AUD maksua. Tässä linkki:

http://www.immi.gov.au/e_visa/evisitor.htm

Käsittääkseni sisältää myös useamman käynnin Ausseissa, lainaus sivuilta: "You can stay in Australia for up to three months on each visit within a 12 month period from the date of grant."

Mutta kuitenkin: "An eVisitor is not designed to allow repeated extended stays in Australia. If you wish to spend long periods in Australia for tourism or business purposes, you may wish to consider applying for a Tourist visa (subclass 676) or an alternate visa that suits your purposes."

mik444

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 03.10.2009, 18:04:01 »
Oottekos huomanneet, että suomalaiset (ja muut EU-kansalaiset) voi täyttää netissä ETA:n sijasta myös eVisitor-ilmoituksen, joka on täysin ilmainen? Ei siis tule tuota 20 AUD maksua. Tässä linkki:
http://www.immi.gov.au/e_visa/evisitor.htm
Käsittääkseni sisältää myös useamman käynnin Ausseissa, lainaus sivuilta: "You can stay in Australia for up to three months on each visit within a 12 month period from the date of grant."

Jep, ja vastaus tuli itselle alle 3 tunnissa eli nopea ja helppo homma tuon täytteleminen. Vuoden on voimassa jolloin voi 3kk ajaksi saapua maahan niin monta kertaa kun haluaa. Ehdoissa ei mainita että pitäisi olla lentolippu pois maasta, voi tosin ilmeisesti joutua hetken selittelemään sitä? Onkos jollain kokemusta asiasta?

maskros

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 03.10.2009, 18:15:15 »
eVisitor-vastaus tulee kai yleensä aika pikaisesti. Mulla päätöksen saaminen kuitenkin kesti vajaat 3 vrk, joten ei kannata hermostua jos sähköpostia ei ihan heti tule. Lentolippuja pois maasta ei mulla ainakaan Australiassa kyselty, mutta jos nimessä on skandeja, kannattaa pitää huoli, että joka paikassa (siis passissa, lentolipuissa pois maasta/maahan ja eVisitorissa) on nimi kirjoitettu samalla tavalla. Nimim. reilun puolen tunnin selvittely viisumiasian tiimoilta Melbournen lentokentällä... Ja tuo on tosiaan "multiple entry"-viisumi.
Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen.

rantapantteri

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 14.03.2012, 22:33:44 »
Pakko nyt vielä varmistella, kun on jotenkin niin moderni systeemi tuo evisitor-viisumi. Eli täytin tuon evisitor-lomakkeen netissä ja sain muutamassa päivässä sähköpostin, että hakemus vastaanotettu ja viisumi myönnetty. Onko tuo viisumi nyt tuolla selvä ja se näkyy passissa kun lentokentälle menee? Tarvitseeko mailista jotakin kopiota lentokentillä vai riittääkö pelkkä passi jos on tehnyt tuon sähköisen evisitor-ilmoituksen?

_Sartsa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 15.03.2012, 15:59:00 »
Pakko nyt vielä varmistella, kun on jotenkin niin moderni systeemi tuo evisitor-viisumi. Eli täytin tuon evisitor-lomakkeen netissä ja sain muutamassa päivässä sähköpostin, että hakemus vastaanotettu ja viisumi myönnetty. Onko tuo viisumi nyt tuolla selvä ja se näkyy passissa kun lentokentälle menee? Tarvitseeko mailista jotakin kopiota lentokentillä vai riittääkö pelkkä passi jos on tehnyt tuon sähköisen evisitor-ilmoituksen?

Näkyy passista mutta itse olen varmuudeksi tulostanut myös sen sähköpostin paperilla. Just in case.

heidiihh

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 04.04.2012, 08:47:52 »
Täysin eilen eVisitor-viisumihakemuksen Australian maahantuloviraston nettisivuilla (http://www.immi.gov.au/). Noin 3h kuluttua hakemuksen jättämisestä sain sähköpostin, jossa kerrottiin että hakemus vastaanotettu ja viisumi myönnetty.

Kysäsin huvikseni aiemmin tätä viisumiasiaa ulkoasiainministeriöstä työkaveriltani. Australian viisumit myönnetään suomalaisille usein melko nopeasti, joskus jopa muutamassa tunnissa mikäli esteitä ei ole. Lisäksi suomalaisille käyvä eVisitor –viisumi on ilmainen, joten hakemuksen voi laittaa vireille ja olla käyttämättä viisumia, jos sen myöntämisessä kestää liian kauan (esim. ei pääse enää nettiyhteyksien äärelle tarkistamaan tilannetta tms). Viisumi myönnetään elektronisesti, eikä siitä tule esimerkiksi passiin merkintää. Sähköpostiin lähetetään viisumista varmistus, jonka voi halutessaan tulostaa ja ottaa mukaan reissuun

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 04.04.2012, 09:11:50 »
Tuota.... 2009-2010 olin ausseissa 1kk lomailemassa eikä mitään viisumia kysytty. Taisi käydä tuuri kun pääsin maahan ilman moista.

Thomas.p

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 11.04.2012, 21:40:40 »
Täysin eilen eVisitor-viisumihakemuksen Australian maahantuloviraston nettisivuilla (http://www.immi.gov.au/). Noin 3h kuluttua hakemuksen jättämisestä sain sähköpostin, jossa kerrottiin että hakemus vastaanotettu ja viisumi myönnetty.

Kysäsin huvikseni aiemmin tätä viisumiasiaa ulkoasiainministeriöstä työkaveriltani. Australian viisumit myönnetään suomalaisille usein melko nopeasti, joskus jopa muutamassa tunnissa mikäli esteitä ei ole. Lisäksi suomalaisille käyvä eVisitor –viisumi on ilmainen, joten hakemuksen voi laittaa vireille ja olla käyttämättä viisumia, jos sen myöntämisessä kestää liian kauan (esim. ei pääse enää nettiyhteyksien äärelle tarkistamaan tilannetta tms). Viisumi myönnetään elektronisesti, eikä siitä tule esimerkiksi passiin merkintää. Sähköpostiin lähetetään viisumista varmistus, jonka voi halutessaan tulostaa ja ottaa mukaan reissuun

NOTIFICATION OF GRANT OF AN EVISITOR FOR TOURIST PURPOSES

mukava viesti pamahti sähköpostiini myös minulle. kesti n. 6 tuntia.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2012, 03:23:45 kirjoittanut Thomas.p »

JoseK

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 23.04.2012, 11:29:43 »
Moi, olen menossa syksyllä Ausseihin 5 kuukaudeksi matkailemaan ja tekemään etätöitä(Suomeen)...mahdollisesti myös WOOfaamaan(ruoka/majoituspalkalla). Tarvitseeko minun hankkia working holiday-viisumi vai riittääkö 6kk turistiviisumi(676)?

Koi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 02.06.2012, 14:45:03 »
Apua kaipaan! Olen lähdössä Australiaan 2-3 viikoksi ja lähtö on jo noin kahden viikon päästä. Lentoja en ole vielä varannut, mutta viisumin ajattelin hakea nyt heti ja varata lennot vasta sitten, ettei käy hassusti.

Mutta nyt olen vähän pihalla siitä, kumpi näistä viisumeista tarvitaan: Tourist Visa e676 vai evisitor? Vaiko onko ne sama asia?

Jos joku voisi valaista asiaa pikaisesti niin olisin erittäin kiitollinen!