Costa Rica: Tamarindo vs. Samara

(Luettu 3524 kertaa)

epuukemoo

• Aloittelija
    • Profiili
« : 10.01.2008, 01:13:23 »
Haluu...kaikki Costa Rica tietäjät!! Nyt kaivataan lyhyttä ja ytimekästä infopakettia. Olen lähdössä Costa Ricaan kielikurssille 5.4 ja vaihtoehtoina ovat Tamarindo ja Samara. Onko joku käynyt kummassakin paikassa? Lukemani perusteella Tamarindo on jenkkituristien/surffareiden kansoittama, onko näin ja onkohan Samara rauhallisempi? Mites snorklaus mahdollisuudet? Kurssi kestää kaksi viikkoa ja sen jälkeen on viikon loma. Mihin kannattaa viikoksi suunnitella jos snorklaus on yksi prioriteetti. Entäs sadekausi, lukemani perusteella alkaa toukokuussa, ja olen siis juuri huhtikuun loppuun. Miten tarkkaan alkaa ja onko riskiä kastua läpikotaisin jo huhtikuussa? Entäs tyynenmeren ja karibianmeren (idä ja lännen) erot? Kiitti paljon Costa Rica tietäjille!!!

MediaTica

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 02.02.2008, 06:07:58 »
Molemmissa paikoissa törmäät jenkkituristeihin tai turisteihin ylipäänsä,mutta kumpikaan rannoista ei oo ihan hirveitä turistirysiä.Tamarindossa on ehket hieman enemmän turisteja ja ainaski surffareita siellä on enemmän,koska se on suosittu surffiranta.Toki Samarallakin voi surffata,mut kuulemma se ei oo hyvä kun alottelijoille.Noi molemmathan sijaitsee Nicoyan niemimaalla (Peninsula de Nicoya) ja niille molemmille pääsee suoraan San Josesta bussilla.Vähän isommista kaupungeista (mut siis silti pienistä) Samaraa lähellä on Nicoya, kun taas Tamarindoa lähellä on Santa Cruz.En oo ikinä kuullu et kummallakaan rannalla ois hyvä snorklata,enkä ite asiassa muista et kukaan koskaa ois suositellu mennä snorklaamaan jonnekin Costa Ricassa,joten siihen en ota kantaa.

Sanosin et jos maailman kirjat ei oo ihan sekasin niin huhtikuussa ei pitäs pahemmin sataa,ainakaan Guanacastessa.Yleensä huhtikuu on kuuminta aikaa ja sateet alkaa vasta toukokuun puolella.

Tyynenmeren ja Karibian rannat eroaa toisistaan todella paljon.Jo kulttuuri ja kasvillisuus/ilmasto on ihan erilaisia.Lyhyesti ilmastuna Tyynenmeren rannalla erottuu paremmin kuivakausi ja sadekausi, kun taas Karibian rannalla sataa tasasemmin ympäri vuoden.Kasvillisuus on siis runsaampaa Karibian puolella.Lisäks siellä ihmiset on kreoleita ja osaa ainakin puhuu englannin ja espanjan sekotusta.Noista rannikkojen eroista oon tainnu kirjottaa jo jossain aikasemmassa ketjussa enemmän,jos kiiinnostaa!

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.02.2008, 08:43:36 »
Mä oon käyny vaan Tamarindossa, ja voin yhtyä edelliseen, enkä usko että siellä pystyy snorklaan, on sen verran isoja aallot. Siellä on ohan hauskaa, mutta mitää "aitoa costaricalaista elämystä" on turha hakea, mutta jos kiinnostaa surffata ja vetää pää täyteen jenkkinuorison kanssa, on Tamarindo oivallinen paikka. Edellämänittu toimintakin on joskus mukavaa.

Vois kuvitella että Karibianmeren rannalla tuo snorklauskin onnistuu, Costa Ricassa en sitä testannu mutta Hondurasissa ainakin näytti toimivan.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

piña

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.02.2008, 19:39:53 »
Ainakin omien muistikuvieni mukaan aallot oli CR:n Karibian puolellakin aika suuria, joten snorklailu olisi ollut aika hankalaa. Mutta voipi olla että suojaisempiankin paikkoja löytyy? Kovin pohjoisessa en edes käynyt.

Muuten suosittelen myös karibian puolta vierailun kohteeksi. Turisteja on sielläkin mutta ei siinä määrin kun Tyynenmeren puolella.

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Costa Rica: Tamarindo vs. Samara
« Vastaus #4 : 28.12.2011, 12:18:56 »
Mitä Tamarindo vs. Samara kysymykseen tulee, niin ehdottomasti Samara.

Snorklailla ja sukellella CRssa voi Pacificon puolella esim. Playa Conchalilla ja Playa Cocon nurkilla. Erittäin hyvät paikat löytyvät Isla del Cañon ympäriltä, Peninsula de Osalta. Karibialla hyvät snorklailut ja sukeltelut löytyvät Cahuitasta ja Punta Uvasta.

"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

kiirus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Costa Rica: Tamarindo vs. Samara
« Vastaus #5 : 29.12.2011, 08:05:55 »
Mä oon käynyt Samarassa ja ei oo myöskään hyvä snorklailuun, surffailuun kylläkin. Omien kokemusten perusteella Karibian puoli parempin snorklailuun, mut ei oo kokemusta juuri costarican kokhdalta. Tietty jotain sopivia (vähemmän aaltoja) kohtia löytynee tyynemeren puolelta löytynee.